بازدید 2693

انفجار مهیب پایتخت سودان را به‌لرزه درآورد

رسانه‌ها از وقوع انفجاری مهیب در پایتخت سودان خبر می‌دهند.
کد خبر: ۱۱۷۳۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۷ 30 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از شبکه تلویزیونی الجزیره، منابع آگاه اعلام کردند که انفجار مهیبی در شهر خارطوم پایتخت کشور سودان شنیده شده است.

به گزارش این رسانه، حادثه ساعاتی پیش در خارطوم روی داد و تاکنون از علت وقوع آن اطلاع بیشتری در دست نیست.

این انفجار در حالی روی داد که ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع دیروز جمعه توافق کردند که آتش بس میان خود را از نیمه شب ۲۸ آوریل به مدت ۷۲ ساعت دیگر تمدید کنند.

مشاور سیاسی نیروهای پشتیبانی سریع دیروز جمعه اعلام کرد: ما آتش‌بس کنونی را یک آتش‌بس بشردوستانه می‌دانیم و اعلام کردیم که آن را می‌پذیریم.

مشاور سیاسی نیروهای پشتیبانی سریع در ادامه تاکید کرد که تنها هدف نیروهای پشتیبانی سریع برگرداندن رژیم قبلی به قدرت نیست. به گفته این مقام سودانی، دشمن نیروهای پشتیبانی سریع، نیروهای مسلح سودان نیست، بلکه بقایای رژیم سابق است.

این عضو نیروهای پشتیبانی سریع سودان یادآور شد که نیروهای وابسته به پشتیبانی سریع وارد مناطق مسکونی نمی‌شوند، بلکه در خیابان‌ها مستقر هستند.

فرماندهی کل نیروهای مسلح سودان روز پنجشنبه گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پی تلاش طرف‌های سعودی و امریکایی برای کمک به آرام سازی اوضاع و تمدید آتش بس جهت ایجاد شرایط مناسب برای تخلیه اتباع ملیت‌های مختلف، فرماندهی نیروهای مسلح با تمدید آتش بس که از تاریخ پایان آتش بس فعلی برای ۷۲ ساعت دیگر پیشنهاد شده، موافقت کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست