بازدید 2772
۱

هشدار کرملین درباره انتقال مهمات رادیواکتیو به اوکراین

سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه ارائه مهمات رادیواکتیو توسط انگلیس به اوکراین صدمات جبران‌ناپذیری وارد می‌کند، گفت که رئیس جمهور روسیه فرمانی برای مقابله با کشورهای غیردوست صادر کرده است.
کد خبر: ۱۱۷۲۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴ 26 April 2023

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) درباره انتقال مهمات رادیواکتیو به ارتش اوکراین توسط انگلیس هشدار داد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین درباره اعلامیه لندن برای انتقال موشک‌های حاوی اورانیوم ضعیف‌شده به کی‌یف گفت: «این اقدام باعث آزردگی خاطر است و انگلیسی‌ها باید بدانند که تمام مسئولیت آن را بر عهده دارند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در ادامه توضیح داد: «تصمیم انگلیس برای انتقال این مهمات [رادیواکتیو] به اوکراین، صدمات جبران‌ناپذیری برای سلامتی مردم به دنبال خواهد داشت».

سخنگوی کرملین درباره فرمان «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه برای توقیف اموال کشورهای متخاصم نیز اظهار داشت: «غرب در حال ایجاد یک چهارچوب قانونی برای گذار از تملک موقت دارایی‌های روسیه به سلب مالکیت واقعی دارایی های روسیه آنها است».

طبق این گزارش، پسکوف در ادامه تصریح کرد: «فرمان پوتین برای انجام اقدامات تلافی‌جویانه درصورت توقیف دارایی‌های روسیه در خارج، پاسخی به اقدامات تهاجمی کشورهای غیردوست و ایجاد صندوق جبران خسارت است».

به نوشته اسپوتنیک، وی در ادامه خبر داد که پوتین قصد دارد روز پنجشنبه از طریق ویدئوکنفرانس در مراسم پر کردن سوخت هسته‌ای در نیروگاه اتمی «آق‌قویو»‌ در ترکیه شرکت کند.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه همچنین افزود که نامه «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل به پوتین در مورد توافق صادرات غلات از بنادر اوکراین، توسط کانال‌های دیپلماتیک دریافت شده و در حال بررسی است.

پسکوف پیش از این نیز درباره احتمال اعمال تحریم‌های جدید کشورهای غربی علیه روسیه گفته بود: «تحریم‌های جدید غرب علیه روسیه به اقتصاد جهانی ضربه می‌زند و ممکن است منجر به افزایش منحنی بحران در جهان شود». 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ترامپ جدیدا اعلام کرده است که می تواند ظرف 24 ساعت جنگ اوکراین را متوقف کند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم