بازدید 6065

این کشتی‌گیر روس درپی انتقام از یزدانی و تیلور

کد خبر: ۱۱۷۲۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳ 21 April 2023

کسب مدال طلای کشتی قهرمانی اروپا در وزن ۸۶ کیلوگرم توسط دارن کوروگلیف این سوال را در ذهن دوستداران کشتی آزاد ایجاد کرد که آیا آزادکار روسی‌الاصل تیم ملی یونان می‌تواند در مسابقات جهانی یا المپیک برای حسن یزدانی یک رقیب جدی باشد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که سابقه رقابت یزدانی و کوروگلیف نشان از آن دارد که قهرمان روسی در زمره حریفان اصلی یزدانی قرار ندارد و نمی‌تواند در مسیر تاریخ‌سازی برای او مشکلی ایجاد کند.

یزدانی در دیدار رده‌بندی مسابقات جهانی سال ۲۰۱۸ بوداپست مجارستان به مصاف کوروگلیف رفت و با نتیجه ۱۱ بر پنج این حریف روسی را مغلوب کرد. یزدانی بعد از المپیک ۲۰۱۶ ریو از ۷۴ به ۸۶ کیلوگرم تغییر وزن دارد و در سال ۲۰۱۷ در پیکارهای جهانی فرانسه قهرمان شد. اما در سال ۲۰۱۸ در بوداپست مجارستان در همان کشتی نخست او مغلوب دیوید تیلور آمریکایی شد تا نتواند به فینال رقابت‌ها صعود کند. یزدانی در آن سال برنز گرفت.

آزادکار روسی‌الاصل تیم ملی یونان پس از کسب نشان طلای رقابت‌ها گفت: پا درد داشتم و خیلی ریسک نکردم به همین دلیل سعی کردم بیشتر دفاع کنم با وجود اینکه نتیجه ۳ بر یک نتیجه مطمئن در کشتی نیست اما همه چیز تحت کنترلم بود.

کورولیف در خصوص رویارویی با حریف سن‌مارینویی نیز گفت: من آماده بودم تا با هر کسی کشتی بگیرم، برای من مهم نبود که قبلا با او کشتی گرفتم یا نه. من باید ثابت می‌کردم که نفر اول این وزن در اروپا هستم. مدت زیادی بود که در مسابقات قهرمانی اروپا یا جهان در سطح بین‌المللی کشتی نگرفته بودم.

کوروگلیف آخرین بار و در سال ۲۰۱۸ به عنوان پنجم جهان در وزن ۸۶ کیلوگرم رسید. وی در مسابقه نیمه‌نهایی به دیوید تیلور آمریکایی باخت و در رقابت برای کسب مدال برنز مغلوب حسن یزدانی شد.

آزادکار روسی‌الاصل تیم ملی یونان هنوز آن شکست‌ها را به یاد دارد و به دنبال انتقام از ۲ ابرقدرت وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد است.

دارنده مدال طلای قهرمانی کشتی آزاد اروپا با اشاره به ناکامی خود در مسابقات کشتی قهرمانی سال ۲۰۱۸ بوداپست افزود: آن سال در عضویت تیم ملی کشتی آزاد روسیه بودم اما اکنون با تیم یونان زیر نظر گیدار گیداروف کار می‌کنم و تمرکزم بر روی کشتی و رفع اشتباهات است. بعد از سال ۲۰۱۸، منتظر بودم که بار دیگر با حسن یزدانی و دیوید تیلور روبرو شوم و انتقام باختم را بگیرم. امیدوارم این کار را در مسابقات پیش رو انجام دهم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی