بازدید 3636
۲

روسیه ناوگان اقیانوس آرام را در آماده‌باش قرار دارد

به گفته وزیر دفاع روسیه، ناوگان اقیانوس آرام این کشور در قالب تمرین بازرسی‌های غافلگیرانه به حالت آماده‌باش کامل درآمد.
کد خبر: ۱۱۷۱۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲ 14 April 2023

روسیه ناوگان اقیانوس آرام را در آماده‌باش قرار دارد

به گزارش تابناک به نقل از فارس، رسانه‌های روسیه جمعه (۱۴ آوریل) به نقل از سرگئی شویگو وزیر دفاع این کشور گزارش دادند مسکو ناوگان دریایی خود در اقیانوس آرام را در قالب بخشی از بازرسی‌های غافلگیرانه با هدف ایجاد قابلیت‌های دفاعی، در حالت آماده‌باش کامل قرار داد. 

رویترز به نقل از خبرگزاری ریانووستی روسیه گزارش داد، شویگو در این خصوص گفت: هدف اصلی این بازرسی، افزایش توانایی نیروهای مسلح برای دفع تهاجم دشمن احتمالی از سمت اقیانوس و دریا است. 

خبرگزاری اسپوتنیک هم در همین خصوص گزارش داد، شویگو اعلام کرد: امروز صبح، وضعیت آماده‌باش در ناوگان اقیانوس آرام به بالاترین سطح آمادگی رزمی افزایش یافت. 

وی افزود: در طول عملیات بازرسی غافلگیرانه، ناوگان اقیانوس آرام پرتاب‌های موشکی را برای از بین بردن گروه‌های کشتی‌ها و تاسیسات زمینی یک دشمن خیالی انجام خواهد داد. 

چندی پیش  بمب‌افکن‌های اتمی روسیه برفراز آب‌های منطقه پروازی ۱۲ ساعته انجام دادند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد دو بمب افکن راهبردی «توپولوف-۹۵» این کشور در ماموریتی که بیش از ۱۲ ساعت طول کشید، بر فراز اقیانوس آرام، «دریای برینگ» و «دریای اوخوتسک» پرواز کردند.

پرواز این هواپیماهای راهبردی با قابلیت حمل بمب اتمی در برهه تنش شدید جنگ روسیه با اوکراین و رویارویی این کشور با غرب انجام شد. روسیه بارها در خصوص احتمال درگیری اتمی هشدار داده است. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه گفته آماده است از «تمامیت ارضی» کشورش به هر طریق از جمله سلاح‌های اتمی در صورت لزوم، دفاع کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
توپولوف خیلی خطر واسه خلبانش داره بمبهاش نمی دونم ولی امکان سقوط وسط حمله زیاده
حالا چرا عکس یک ناو غربی با یک هلیکوپتر امریکایی رو گذاشتید. روسهای عوضی که همچین هلیکوپترهایی ندارن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی