بازدید 9020
۴

اتحادیه اروپا با ماکرون هم‌نظر است

شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا بار دیگر از همسویی اعضای اتحادیه اروپا با مواضع رئیس جمهور فرانسه در استقلال طلبی از سیاست‌های واشنگتن تایید کرد.
کد خبر: ۱۱۷۰۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶ 12 April 2023

نشریه خبری «پولیتیکو» بامداد چهارشنبه در گزارشی به نقل از رئیس شورای اتحادیه اروپا خبر داد که سران اتحادیه اروپا نسبت به گرایش اخیر رئیس جمهور فرانسه در اتخاذ سیاست عدم تبعیت از واشنگتن و استقلال راهبردی از سیاست‌های آمریکا ابراز تمایل دارند.‌

پیشتر «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه در گفت‌وگو با پولیتیکو و هنگام برگشت از چین تأکید کرد که «اروپا باید وابستگی خود به آمریکا را کاهش دهد و از کشیده‌شدن به تنش بین آمریکا و چین بر سر تایوان خودداری کند و نباید مانعی بر استقلال راهبردی ما شود. اروپا باید همچنین وابستگی‌اش به دلار آمریکا را کاهش دهد.

گفتنی است اخیراً سران چین و فرانسه درباره جنگ اوکراین بیانیه مشترکی منتشر کردند و بر حمایت از تمام تلاش‌ها برای برقراری صلح در اوکراین بر پایه قوانین بین‌المللی تأکید کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ما با حفظ واعتقاد به هژمونی شرقی علاقمندیم در حوزه تعاملات اقتصادی ارتباط عمیق با اروپای بی‌طرف داشته باشیم سیاست جمهوری اسلامی کاهش دادن خشونت‌های سیاسی مخرب منطقه ای است در حوزه کاستن از تنش منطقه ای غرب وشرق معنی ندارد
با پوتین هم از این دست مراودات داشتت اروپا نتیجه اش شد جنگ اوکراین چین هم تا 50سال آینده به تایوان حمله میکنه
اگر نظم نوینی در جهان منهای آمریکا شکل بگیرد و گداهای دور و بر آمریکا کمی سبک بشند شاید کاری بشه کرد
اگه امریکا نبود و نباشه اروپایی هم وجود نداشت و نداره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی