بازدید 5113

چین خواستار موضع غیرسیاسی ازسوی بهداشت جهانی

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های چین از سازمان جهانی بهداشت خواست در مورد پیگیری منشا ویروس کرونا موضعی منصفانه و غیرسیاسی داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۷۰۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰ 09 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، "شن هونگ بینگ" رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین شنبه شب در کنفرانس خبری از سازمان بهداشت جهانی خواست تا در ردیابی منشأ ویروس کرونا به موضع "علمی و منصفانه" بازگردد.

هونگ بینگ در ادامه به سازمان جهانی بهداشت در مورد سیاسی کردن موضوع منشا ویروس کرونا که اولین بار در اواخر سال ۲۰۱۹ در مرکز چین شناسایی شد هشدار داد.

پیش از این تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در اسفند ماه سال گذشته گفت: چین باید سه سال پیش اطلاعاتی را در مورد منشأ کرونا برای حمایت از تحقیقات علمی در مورد این موضوع به اشتراک می‌گذاشت و اکنون نیز باید شفاف‌تر باشد.

سازمان جهانی بهداشت پیش از این در ماه مارس (اسفند) سال ۲۰۲۱ گزارش خود در مورد منشأ ویروس کرونا را منتشر کرده بود. در آن گزارش آمده بود که انتشار ویروس از طریق یک حادثه آزمایشگاهی به بیرون بسیار بعید در نظر گرفته می شود.

با این حال وزارت انرژی آمریکا در ماه فوریه (بهمن) اعلام کرد که نشت تصادفی اطلاعات از یک آزمایشگاه چینی ممکن‌ترین علت همه‌گیری کرونا است، اگرچه سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا همچنان در این مورد اختلاف نظر دارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر