بازدید 37142
با چهارصد و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین

مدودف: اوکراین از زمین محو خواهد شد! /رهگیری جنگنده‌های روسیه توسط جنگنده‌های رومانی/افطاری زلنسکی با سربازان ارتش اوکراین

چهارصد و شش روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۷۰۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵ 08 April 2023

مدودف: اوکراین از زمین محو خواهد شد!

بین الملل تابناک: چهارصد و شش روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

آلمانی‌ها علیه ارسال سلاح به اوکراین تظاهرات کردند
۱۴۰۲/۰۱/۱۹ - ۲۲:۵۰

هزاران نفر روز شنبه در برلین پایتخت آلمان علیه ارسال سلاح به اوکراین تظاهرات کرده و خواستار آغاز مذاکرات برای حل مناقشه مسکو و کی‌یف شدند.

به گزارش خبرگزاری تاس روسیه ، این تظاهرات در چارچوب راهپیمایی‌های صلح عید پاک که هر ساله در شهرهای مختلف آلمان انجام می‌شود، برگزار شد.

تاس نوشت که در این راهپیمایی‌ها در اعتراض علیه فعالیت‌های ناتو، جنگ و استفاده از تسلیحات برگزار می شود.

سازمان‌دهندگان تظاهرات شنبه گفتند که حدود ۳ هزار نفر در این اجتماع اعتراضی حضور داشتند و شعار دادند: «اینک صلح»، «همکاری و دوستی با روسیه»، «دیپلماسی، نه سلاح»، «آمریکا و ناتو، از اوکراین بروید» و «تانک‌های هرگز صلح نمی‌آورند».

به گفته سازمان‌دهندگان تظاهرات، قرار است اعتراضات صلح عید پاک در بیش از یکصد شهر کوچک و بزرگ آلمان برگزار شود که محور اصلی آنها جنگ فعلی در اوکراین، خطر جنگ هسته‌ای و افزایش هزینه‌های نظامی است.

سازمان‌دهندگان تظاهرات صلح اعلام کردند که دولت آلمان باید فعال‌تر شده و طرح‌هایی برای صلح ارائه دهد و با ابتکار صلح چین در مورد اوکراین همکاری کند.

پدافند روسیه موشک اوکراینی را ساقط کرد
۱۴۰۲/۰۱/۱۹ - ۲۰:۳۳

 «سرگئی آکسیونوف» رئیس جمهوری کریمه شنبه (هشتم آوریل) خبر داد پدافند هوایی روسیه موشکی را که از سوی اوکراین بر فراز این شبه‌جزیره شلیک شده بود، سرنگون کرده است. 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پیش‌تر «اولگ کریوچکوف» مشاور آکسیونوف گفت سامانه‌های پدافند هوایی در منطقه فئودوسیا در کریمه درگیر شده‌اند. آکسیونوف سپس در تلگرام اعلام کرد: موشکی که از سمت اوکراین شلیک شده بود، بر فراز فئودوسیا سرنگون شد. 

کریوچکوف مشاور وی توضیح داد بقایای موشک نزدیک یکی از شهرک‌های کریمه سقوط کرده و هنوز تلفات یا تخریبی گزارش نشده است. 

اخیراً هم وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ارتش این کشور تلاش اوکراین برای انجام یک حمله پهپادی گسترده به  شبه‌جزیره کریمه را دفع کرد.

افطاری زلنسکی با سربازان ارتش اوکراین
۱۴۰۲/۰۱/۱۹ - ۲۰:۳۰

ولودیمیر زلنسکی در «مرکز مسلمانان کریمه» در کی‌یف حاضر شد و با سربازان مسلمان کشورش افطار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سی‌ان‌ان، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین با حضور در مرکز مسلمانان کریمه در مراسمی شرکت کرد که رهبران «مجلس» (بالاترین نمایندگان اجرایی تاتارهای کریمه) و نمایندگان رهبران مسلمان اوکراین هم در آن حضور داشتند.

زلنسکی ضمن تشکر از جامعه مسلمانان کشورش، گفت که «رمضان در همه‌جای اوکراین گرامی داشته می‌شود، حتی در خط مقدم و در شرایط جنگ».

او اعلام کرد که از این پس هر ساله مراسم «افطار رسمی» به یک سنت بدل شده و برگزار خواهد شد.

روسیه در ۲۰۱۴ کریمه را به خاک خود الحاق کرد و زلنسکی با آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ بارها متعهد شده که این شبه‌جزیره را پس بگیرد.

او در این مراسم افطاری گفت: تلاش روسیه برای به بند کشیدن اوکراین و دیگر مردم اروپا دقیقا با اشغال کریمه آغاز شد، با سرکوب آزادی اوکراینی‌ها و تاتارهای کریمه و مسلمانان این شبه‌جزیره.

رئیس‌جمهوری اوکراین در این نشست هم بار دیگر تاکید کرد که راهی جز آزادسازی کریمه برای اوکراین و جهان وجود ندارد.

 

«‌زلنسکی» برای صلح در اوکراین شرط گذاشت
۱۴۰۲/۰۱/۱۹ - ۲۰:۲۹

 «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در سخنانی اعلام کرد که پیش شرط وی برای دستیابی به به صلح در اوکراین تسلط کشورش بر کریمه است.

رئیس جمهور اوکراین در این باره ادامه داد: هیچ گزینه جایگزینی برای بازپس‌ گیری کریمه نه تنها برای اوکراین بلکه برای سراسر جهان و همچنین برای نظم جهانی مبتنی بر توافق‌ های بین‌ المللی و منشور سازمان ملل وجود ندارد.

این در حالیست که مقامات روسیه بارها اعلام کرده‌اند که آماده گفت‌وگو با اوکراین هستند، اما دولت اوکراین به تحریک واشنگتن، ممنوعیت گفت‌وگو با مسکو را به قانون تبدیل کرده و «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین در نشست گروه ۲۰ تأکید کرد هیچ گفت‌وگویی یا توافقی با روسیه درکار نخواهد بود.

گفتنی است که وزیر خارجه آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که مقامات این کشور هیچگونه فرصت و احتمالی برای آغاز گفت و گوهای آتش‌ بس بین روسیه و اوکراین را نمی‌ بینند.

آنتونی بلینکن مدعی شد: اگر گفت و گوهای صلح به معنای مشروعیت‌ بخشی تصرف بخش چشمگیری از قلمرو اوکراین باشد، این صلح عادلانه و پایدار نخواهد بود.

رهگیری جنگنده های روسیه توسط جنگنده های رومانی
۱۴۰۲/۰۱/۱۹ - ۲۰:۲۷

 رسانه‌های رومانی مدعی حضور جنگنده‌های روسی در حریم هوایی این کشور شدند.

رسانه‌های داخلی رومانی امروز شنبه مدعی شدند که نیروی هوایی این کشور دو فروند جنگنده سوخو-۲۷ روسیه را در نزدیک حریم هوایی ناتو در کشورهای حوضه بالتیک رهگیری کرده است.

این ادعا در حالی از سوی رسانه‌های رومانی مطرح می‌شود که هنوز تایید رسمی از سوی وزارت دفاع این کشور در این زمینه صورت نگرفته است. در عین حال روسیه نیز هنوز به این ادعا رسانه‌های رومانی پاسخ نداده است.

مدودف: اوکراین از زمین محو خواهد شد!

معاون شورای امنیت روسیه در سخنانی، اوکراین را «کشوری بی‌فایده» خواند که به گفته او «برای هیچ یک از کشورهای دنیا ارزشی ندارد و روزی محو خواهد شد.»

به گزارش وب‌سایت روزنامه ایسترن هرالد، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه ـ که سابقا رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر روسیه هم بوده ـ گفت: «چرا قرار است اوکراین محو شود؟ چون هیچکس به آن نیازی ندارد.»

مدودف که کشورش از فوریه ۲۰۲۲ جنگ علیه اوکراین را آغاز کرده، با بیان اینکه اوکراین «هیچ فایده‌ای» برای اروپا، آمریکا، آفریقا، آمریکای لاتین، آسیا و حتی روسیه ندارد، گفت: «شهروندان اوکراین هم دولتی تحت امر رهبران نازی‌ را نمی‌خواهند.»

او در پیام‌رسان «وی‌کنتاکت» نوشت: «سوداهای جنایتکارانه گروه حاکم بر اوکراین باعث شده تا مردم این کشور دائم در اضطراب و ترس زندگی کنند. آن‌ها مجبور شده‌اند برای یافتن یک زندگی بهتر، کشورشان را ترک کنند.»

مدودف گفت: مساله «چشم‌انداز ابری اروپا» نیست، بلکه مشکل «دلقکی با شلوار سبز است و گروه دزدان فاشیستش که پول‌های دزدی غربی را در حساب‌های فرا مرزی خود ذخیره می‌کنند.» این سیاستمدار روس همچنین اوکراین را «فرزند شوروی و روسیه بزرگ» توصیف کرد؛ به این معنا که اوکراین تا پیش از آن هرگز وجود نداشته است.

روسیه: آمریکا برنامه آزمایشگاه‌های بیولوژیکی در اوکراین را از سر گرفته است

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، آمریکا «محرمانه» آنچه برنامه مناقشه‌برانگیز «آزمایشگاه‌های زیستی» در اوکراین می‌نامد، از سر گرفته و روی ساخت تاسیسات محرمانه جدید و آموزش پرسنل متمرکز شده است.

به گزارش پایگاه راشا تودی، ژنرال ایگور کریلوف، فرمانده نیروهای دفاعی هسته‌ای، شیمیایی و بیولوژیکی روسیه در یک نشست مطبوعاتی به ارائه «مجموعه اسناد جدید» درباره برنامه بیولوژیکی با بودجه آمریکا در اوکراین پرداخت.

کریلوف به پروتکل مربوط به نشستی به تاریخ ۲۰ اکتبر ۲۰۲۲ با شرکت نمایندگان آژانس کاهش تهدیدات نظامی آمریکا و چند مقام اوکراینی و همینطور مقام‌های شرکت مهندسی «جیکوبز/سی‌اچ۲ام» اشاره کرد. گزارش شده که تمرکز این نشست روی آغاز دوباره تحقیقات بیولوژیکی در اوکراین بوده که به دلیل جنگ بین مسکو و کی‌یف «متوقف شده است.»

در پروتکل مذکور که به زبان اوکراینی بوده ضمن اشاره به نام دیوید اسمیت، مقام ارشد شرکت مهندسی «جیکوبز/سی‌اچ۲ام» بیان شد: «حالا این پروژه با تمرکز بر تجدید پشتیبانی‌های قانونی، تجدیدنظر در برنامه آموزشی و همین طور به نتیجه رساندن و آغاز دوباره فعالیت‌های ساخت و ساز، از سر گرفته شده است.»

طبق سندی که مسکو نشان می‌دهد، این برنامه قبلا با نام «تحقیقات بیولوژیکی مشترک» شناخته می‌شد؛ اما به «تحقیقات کنترل بیولوژیکی» تغییر نام داده است. همچنین در این سند درباره یک کارزار ادعایی «انتشار اطلاعات دروغ روسیه» در مورد این موضوع اظهار نگرانی شده است.

کریلوف گفت که آمریکا به تلاش برای کنترل آسیب مربوط به افشاگری‌های بالقوه متخصصان اوکراینی در مورد ماهیت واقعی برنامه‌های تحقیقات بیولوژیکی و جلوگیری از این افشاگری‌ها دست زده است.

این فرمانده ارشد روس خاطرنشان کرد: «بسیاری از مظنونان در تلاش برای فرار از مسئولیت مشارکت در پروژه‌های بیولوژیکی نظامی، خاک اوکراین را ترک کردند. دولت آمریکا با هدف جلوگیری از درز احتمالی اطلاعات در مورد فعالیت‌های غیرقانونی پنتاگون، تدابیری اضطراری را برای جستجو و بازگرداندن آنها اتخاذ کرده است.»

به گفته روسیه، سند دیگر نشان می‌دهد، تلاش‌های آمریکا برای «کنترل خسارات» مدت کوتاهی پس از شروع جنگ در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ آغاز شد. ارتش روسیه پیش‌نویس یادداشتی را با عنوان «کاهش تهدید اشاعه دانش کارشناسی اوکراین به دشمنان آمریکا» ارائه کرد که توسط لورا دنلینگر، مشاور ارشد مقابله با اشاعه این تهدید در وزارت خارجه آمریکا نوشته شده بود.

در یادداشت مذکور که به تاریخ ۱۱ مارس ۲۰۲۲ است، نوشته شده است: «حمله روسیه به اوکراین منجر به خروج کارشناسان فنی بسیار توانمند از تأسیسات اوکراینی مخصوص تولید قطعات موشکی و سلاح‌های متعارف پیشرفته (ACW) و همچنین نیروهای دارای دانش تخصصی شد، در حالی که این نیروها ممکن است از سوی کسان دیگری برای هدف تولید تسلیحات شیمیایی، بیولوژیکی، رادیولوژیکی یا هسته‌ای مورد سوءاستفاده قرار گرفته و در آن مسیر بیفتند.»

مسکو از آغاز جنگ در اوکراین ادعاهایی در مورد وجود شبکه گسترده‌ای از آزمایشگاه‌های بیولوژیکی مخفی با بودجه آمریکا در اوکراین را مطرح کرده و از آن زمان تاکنون بارها مجموعه‌هایی از «اسناد» را در این مورد منتشر کرده است. روسیه در اکتبر گذشته، موضوع آزمایشگاه‌های زیستی را به سازمان ملل برد و خواستار تحقیقات بین‌المللی در این زمینه شد. با این حال، این پیشنهاد توسط شورای امنیت رد شد، چون آمریکا، انگلیس و فرانسه به آن رای منفی دادند.

واکنش کرملین به درز اسناد نظامی آمریکا درباره جنگ اوکراین

در پی انتشار اسناد نظامی آمریکا در اینترنت، سخنگوی کرملین گفت که مسکو از قبل می‌دانست که آمریکا و ناتو در جنگ اوکراین دخالت دارند.

به گزارش خبرگزاری راشا تودی، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: ما هیچ شکی درباره حضور مستقیم یا غیرمستقیم آمریکا و ناتو در جنگ اوکراین و روسیه نداریم. سطح مداخله آن‌ها به مرور در حال افزایش است. ما این روند را به خوبی تحت نظر داریم. این مداخله قصه را پیچیده‌تر می‌کند، اما در نتیجه نهایی جنگ تاثیری ندارد.

هفته گذشته اسنادی منتشر شد که نشان می‌داد، آمریکا به ارزیابی توان، مهمات، هزینه‌ها و آمادگی نیروهای اوکراین برای ضدحملات بهار پرداخته است. پسکوف از اظهارنظر مستقیم در این باره خودداری کرد.

این اسناد همچنین شامل ارزیابی آمریکا از تلفات دو طرف، ارسال تسلیحات ناتو به کی‌یف و برنامه زمانی آموزش نیروهای اوکراینی است. برخی از این سندها در دسته «فوق‌محرمانه» قرار دارند. یکی از این اسناد نشان داد که آمریکا و ناتو در حال آموزش و تجهیز ۹ تیپ از ۱۲ تیپ رزمی اوکراین است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۱۶
روسیه تحزیه نشه دنیا آرامش نخواهد داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
اول امیدوارم فروپاشی آمریکا شیطان بزرگ رو شاهد باشیم
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
به فضل خدا،،روسیه پنج سال آینده رو نخواهد دید و منطقه از ' شر' این کشور آسیب رسان خلاص خواهد شد
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
اگه پوتین با سربازاش افطاری میخورد صدا و سیما پخش مستقیم میذاشت که این بابا اصل مسلمونه و اوکراین کافر بی دین!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
مدودف غلط زیادی کرده!ر اون دوره ای که بخوای یه کشور رو محو کنی گذشت!
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
امریکا بایو گورشو گم کند
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
تجزیه روسیه چه سودی برای شما داره
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
نیازی به تجزیه نیست فقط شر نظام فاسد پوتین از سر مردم روسیه و دنیا کم بشه جهان جای بهتری برای زندگی خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
ناشناس 09:29کم پیدایی؟؟؟!!دلم برای نظراتت تنگ میشه!!!
چون قراره یخ ها آب شند روسیه دنبال زمین میگرده!! :)) یه آدمی بزنید تو این کوه یخ نجاتش بدید !!!
باید مزدور بگیرند تا با مزدوران روسیه بجنگند !! ارتش و که نباید خرج مزدور کرد !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
ولی آمریکا به قطب ها نزدیک تره ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
یخ ها اب شن اولین جایی که میره زیر اب امریکاست همین الانم درگیر طوفان و سیلن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
آمریکا اون کوه یخ و از شورویه گشته خریده!!! البته از ترسش ام بود که آلاسکارو فروخت.....فکر کن کشورشون و فروختند
مدودوف روانی شده عملا میگه کشوراوکراین محو میشه
عروسک پوتین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
باید جواب به یانکی ها محکم و کوبنده باشه
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
امریکا باید گورشو از منطقه گم کند
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
۰۹:۴۱
فعلا که زیردریایی اتمیش با ۲۰۰ فروند موشک تامهاوک با برد دو هزار کیلومتر داره راهی خلیج فارس می شه این روسیه است که داره گورش رو از خاورمیانه گم می کنه واقعیت رو قبول کن توده ای
نیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
زیر دریایی اتمی فقط نیرومحرکه اش اتمیه. ضمنا بار اولش نیست که میاد و میره. برد موشکهاش هم به روسیه نمیرسه. بابت تنش ایران اسراییل میاد که مثلا بگه ما پشتتیم
اول بزار متحدت اسرائیل را عز صحنه روزگار محو کنه بعد تو بو اوکراین رو نابود کن
.
همه جا به نوبت
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
اسراییل خودش داره محو میشه تو فکر ارباب بزرگت باش
روس غلط می کنه با پدربزرگش لنین
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
چقدر ترسیدید واقعیت تلخه
اون کشوری که دنیا می خواهد سر به تنش نباشد روسیه است نه اوکراین روسیه دیکتاتور فقیر الیگارشی پرور و متجاوز به همه همسایه ها در 100 سال اخیر و زندگی در توهم توطئه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
روسیه فقیر؟ روسیه جزو چند کشور با بیشترین تعداد میلیاردر در دنیاست
مرگ بر متجاوز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
مگر مهاجم تر از آمریکا هم داریم
بهرام رحمانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
چطور آمریکا وارپا که به عراق افغانستان راشغال کردن نمیبینی یا اسرائیل که لبنان وفلسطین اشغال کرده نمیبینی وفقط روسیه بعد از 50 سال اوکراین راشغال نکرده مال خودش بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
آقای رحمانی چقدر متعصب و بی فکرانه مینویسی شما؟ مال خودش بود؟ یعنی چی؟ اولا یه اتحادیه ای بود که به چند کشور تقسیم شده درثانی با این طرز تفکر باید 15 تا کشور رو تصاحب کنه
اونوقت ترکیه هم تمام کشورهای عربی رو تصرف کنه چون مال عثمانی بود
تاریخ بخون اصول دیپلماتیک بخون بدون تعصب فکر کردن رو یاد بگیر بخدا قسم با مطالعه و بدون تعصب زندگی کنی زندگی برات زیباتر میشه
روسیه باید از تاریخ درس بگیره هیتلر هم خیلی منم منم میکرد اخرش چی شد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
فعلاً که آمریکا منم منم داره
محو
چه واژه آشنایی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
ناشناس ساعت 22:58 نوزده فروردین
در ادامه و تایید گفتار شما،45 سال پیش قرار بود اسراییل هم با سطلهای آب 1 میلیارد مسلمان و حتی سخنی شعاری هر
مسلمان یک "تف" از زمین و روزگار محو شود و حتی تابلوی نابودی اسراییل را در میدان کاخ تهران گذاشته بودند و اکنون ما مردم ایران هستیم که زیر فشار اقتصادی و روابط بین ملل داریم در هم شکسته میشیم و اسراییل با کشورهای مسلمان کمابیش کنار آمده و ما ایرانیان هم زیر فشار هستیم
مدودف بیشتر از یک ساله که میخواد اوکراینو محو کنه همونطوری که قرار بود ظرف چهل و هشت ساعت تصرفش کنه، ای بابا یکی نیست بگه از جنگ و کشورگشایی چی نصیبتون میشه هیتلر با اون همه ادعا که کل اروپا رو تصرف کرده بود آخرش سقوط کرد دیگه شماها دنبال چی هستین که بعد از چندین ماه هنوز نتونستین یه شهرک بگیرین آخه کی قراره عبرت بگیرید و بفهمید که جنگ و تجاوز سودی ندارد و باعث پایداری و اقتدار نمیشه
پاسخ ها
بهرام رحمانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
به آمریکا جونت بگو ست ازسر خاورمیانه و رداره
الهام را بچسبید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
شمابهتره به روانپزشک مراجعه کنی چون موضوع جیزدیگریست یکدفعه حرفی میرنی که خودت رامطرح کنی که هیچ ربطی بعناوین گزارشات ندارد حتما برودنبال درمان و به چیزی نچسب که برای سلامتت خوب نیست
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
وقتی ایران هم درگیر جنگ نیابتی شد آنوقت بگو که من دیوانه هستم دوست عزیز خطر آذربایجان و پانترک ها از یک دلقک اوکراینی بیشتر است
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
قابل توجه شما چرا روسیه به اوکراین حمله کرد این دام آمریکا بود چرا ما باید در دام آمریکا یا روسیه گیر کنیم تنها را وضعیت فعلی تهدید قانونی آذربایجان است
اورین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
اقای محمد فقیه نوری شما دراکثر سایت های مشغول نفرت پراکنی بر علیه هموطنان آذری هستی من ماندم چرا اینقدر می سوزی
مدودف شنیدی میگن شتر در خواب بیند پنبه دانه؟
تنها گزینه‌ای که باید از روی زمین محو شود حکومت تزاری کمونیستی روسیه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
قبلش باید رژیم صهیونیستی و کافر کاتولیک فاسد تروریستی آمریکا نابود گردد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
این جنگ پاسخ به برخی شرارت های اروپاست
اروپایی ها این همه جنگ در خاورمیانه راه انداختند در عوض هر مسلمانی که کشتند باید 10 اروپایی نجس به هلاکت رسد
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
توده ای ها رو با این نظرت آتیش زدی من به توده ای ها توصیه می کنم بروند شنا یاد بگیرند از دریای مازندران تا آستراخان روسیه باید شنا کنند ایران جای توده ای ها نیست
به وا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
دوستان چرا سنگ روسیه را به سینه می زنند و در مقابل آمریکا و...موضع می گیرند.روسیه قطعا متجاوز و قاتل هست و هیچ بهانه ای وجود نندارد.روسیه شریک اول اقتصادی اسرائیل است.ولی هیچ وقت مطرح نمی شود.اکثریت شهروندان اسرائیلی روس تبار هستند که این هم هیچ جا گفته نمی شود.روسیه فاسد ترین سیستم اقتصاد دولتی را بر اساس سازمان تجارت جهانی دارد.دوستان لااقل دین ندارید آزاده باشید.اوکراین کشوری آرام با مردمانی مهربان بودن که همیشه با ما دوست بودند مانند ارمنستان.
آقای مدودوف شما اول مراقب جایگاه خودت باش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
شما لازم نیست نگران مقامش باشی
دو دوره بالاترین مقام روسیه بوده و یک زمانی هم رئیس جمهور روسیه بوده
خیال شما ها راحت
حتی پوتین فردا بیفته بمیره جانشین و رییس جمهور بعدی همین مدودف هستش. که آن روز باید منتظر پخش حلوای بایدن و ترامپ باشیم
عاقبت امثال مدودوف و فاشیست هایی از جنس او مرگ با ذلت کامل خواهد بود. مرگ بر او و همفکرانش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
جالبه غربگداهای بدبخت که می‌گفتند نباید برای کسی آرزوی مرگ داشته باشی حالا برای هزاران نفر آرزوی مرگ دارند

لعنت بر آمریکا و منافق
مدودف قبل از محو اکراین تو و اربابت پوتین بدست ژنرال روس کشته می شوید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
آفرین مدودف اگر رهبر بعدی روسیه باشه
همون روز آمریکا تبدیل به خاکستر و ویرانه خواهد شد درسته روسیه هزاران جنگ افزار هسته ای و اتمی داره ولی 4 تا بمب اتم هم برای نابودی آمریکا کافی است
نیویورک
لس آنجلس
شیکاگو
واشنگتن
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
منظورت دلقک هست
مگه دنبال صلح نیستید!؟ خب خیلی راحته به روسیه بگید نیروهاشو جم کنه و از خاک اوکراین بره بیرون و اینجوری خیلی راحت جنگ تموم میشه و صلح برقرار میشه تجاوزگر روسیه اس و سعی می‌کنه خودشو بیگناه جلوه بده لابد این منم که دارم رو سر اوکراینیا بمب و موشک میریزم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
این دوره وزمونه متجاوزین بخاک دیگران را چه اخراج کنید مثل ارمنستان وچه نکنیدمثل اسرائیل وروسیه همیشه طلبکارند وبحق خودقانع نیستند
اساساً در هیچ کجای دنیا رسم نیست که بازنده ها شرط یا پیش شرط بگذارند !!! آنهم برای کسی که دونتسک و باخموت و چندین شهر و روستاهای اطراف آنها را از دست داده و ذخیره تسلیحاتی کشورهای غربی و اروپائی هم رو به اتمام است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
درسته
ناشناس
| France |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
پوتین شما بازنده است قرار بود یک روزه به کیف برسد یکساله درجا زده و اوکراین هم گفته تا کریمه پس داده نشه جنگ تمام نمی شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
با این طرز تفکر آیا قبول داری که فلسطین هم خاکشو از دست داده بازندس و منابع نظامی و مالی چندتا کشور مثل ایرانو خرج کرده باید تسلیم بشه و شرط نزاره؟
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
۱۴:۰۸
مقایسه فلسطین با اوکراین درست نیست فلسطین اولا در طول تاریخ هیچوقت یک کشور نبوده دوما زمین هایشان را فروختند و با جنگ تصرف نشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
۱۵:۴۱
فرصا کشور مستقل نبوده، این کشتار وآواره کردن ملیونها انسان بومی فلسطینی را توجیه می کنه؟
ثانیا برو مطالعه کن. فقط بخش بسیاراندکی از فلسطین فروخته شد. درحد چند درصد...اکثریت این سرزمین با کشتار وزور گرفتند.ا
لخت کامل تو فیلمهای مستهچن بازی کرده حالا با مسلمانها افطاری کوفت میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
حرف دهنت رابفهم افطاری راهبچوقت کوفت نمیکنند بلکه میل میکنند ولی انکه کوفت میشود حرف مفت واراجیف وتوهین به دیگران است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
توی مسلمان چرا فیلمشو دیدی؟
ناشناس
| Germany |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
می چیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
دیگه پیش بایدن اموزش دیده. ایشان در ۱۸ سالگی بازیگر فیلم مستهجن بوده و با پسرش در کار قاچاق انسان در اکراین سالها فعالیت داشتن
مرتضی محمدیها
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
توبه یعنی همین.شما شاخص های توبه کامل رو نمیدونید
ناشناس
| France |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
خب به تو چه؟ خبر داری فرزندان مسئولانتان در کانادا و آمریکا چه پوششی دارند؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
لیاقتشو توی این یکسال نشان داد باید واقعیات را قبول کرد
زنده باد اوکراین، لعنت بر روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
حرفی ندارم که روسیه خوب است یا نه
همینکه با غرب کافر مرتد کافر کاتولیک می‌جنگد به نفع ماست
عظیم ترین کشور کل اروپا اوکراین تبدیل به ویرانه و مخروبه شده اما تا الان حتی یک ساختمان مسکوا هم نریخته
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
لعنت به دلقک
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
یک شعاری بده توده ای ها ناراحت نشوند
لعنت بر پوتین جنایتکار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
کدوم از اینها در جنگ ما ذره به ما گمک کر دند که حالا براشون سینه چاک میدیم عزیز دل داداش سیاست پدر مادر ندارد
چیزهایی که باید از روی زمین محو شوند آزمایشگاه های سلاح های زیستی شیمیایی هستند،به علاوه پایگاه های هارپ و... چه با روش زور چه منطق
البته این به مذاق ابرقدرت ها خوش نمیاد،اما باید صورت بگیرد و جهان خودش را با ایدیولوژی صلح تطبیق دهد،این به سود همه است.
جنگ روسیه با اوکراین زمانی شروع شد که آمریکا میخواست در اوکراین نزدیک مرز روسیه پایگاه نظامی درست کنه؛

روسیه از سالیان قبل در مورد ایجاد پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی مرزخودش با اوکراین هشدار داده بود
زلنسکی میتونست با یه سیاست درست از وقوع جنگ جلوگیری کنه
مدودف دیوانه است
درود بر مرد میدان قهرمان مقاومت زلنسکی درود بر رزمندگان اوکراین مرگ بر پوتین سرکرده جنایتکاران
روسیه کشوریست که چندین بار قانون اساسیش را تغیر داده تا بتواند یک شخص مستبد دیکتاتوریش را ادامه دهد ودر سوراخ موش زندگی ودر قطار سفر کند اما رییس اکراین با پوشش نظامی برای نجات مردمش از دست شیاطین به هر دری میزند
مدودف عروسک خیمه شب باز پوتین تو و اون اربابت پوتین محو خواهید شد. ترسوهای بزدل جنگی که قرار بود چند روزه اون رو ببرید بیشتر از یک ساله که ادامه داره و هزاران سرباز متجاوز روسیه هم در اون کشته شدن. همیشه جز ذلت و شکست عاقبت دیگه ای برای متجاوزان وجود نداره
اول اجازه بده یک کشوری ، اسرائیل را محو کنه !!!!!
بعد تو اکراین رو محو کن !!!!
مدوف تو هم شریک پوتینی فکر کنم سرش جای خورد هردو مر گشان باعث ارامش دنیا می شود
ایشااله این روسیه متجاوزبایدازصفحه جهان محوبشه لعنت به هرکی متجاوزوستمگردرجهان
لنگه دمپایی
بیست و‌پنج سال اینده لابد محو‌میشه نه؟؟؟؟
سیصد و پنجاه میلیارد دلار روسیه در بانکهای اروپا و آمریکا بلوکه شده و با رای اکثریت ارای سازمان ملل جهت ساخت مجدد اوکراین صرف خواهد شد . در حالیکه از همین پولها برای اوکراین تسلیحات میخرند . و الان مسابقه فروش اسلحه بین اروپا و امریکاست . تحریم روسیه و جنگ هم ضمن ویران کردن اقتصاد نه چندان پایدار روسها بهانه ای برای ربودن پولهای روسیه جهت فروش تسلیحات بود . در کنار اینها چقدر اموال و ملک و کشتی و هواپیمای تفریحی الیگارشهای روسی توقیف و به فروش رفته است . در واقع با پول اندوخته روسیه هزینه جنگ اوکراین پرداخت میشه و پوتین واقعا یک فرد هوش نه به سر ، بیش نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
دیگه چی لابد تو تصویب کردی
آقای مدودف .شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه.
اون جایی که حذف خواهد شد قطعا روسیه است
شتر در خواب بیند پنبه دانه
پوتین در خواب بیند پنبه دانه
اشغالگری و استعمار و شرارت و جنایت در خارج و سرکوب در داخل کاری کرده است که تجزیه و نابودی روسیه اجتناب ناپذیر باشد شمارش معکوس برای تجزیه و نابودی روسیه و البته از دست رفتن و رهایی مردم در مستعمراتش آغاز شده است
هیچ کشوری در دنیا نامردتر و پروتر از روسیه نبوده و نیست ،فقط زور می‌تونه بگه ،در جنگ جهانی دوم انگلیس و آمریکا و روسیه قول دادند هروقت جنگ تمام شد ما میریم همه رفتند به جز روسیه ،تازه تبریز هم میخواستند از ایران جدا کنند ،حرم امام رضا زاعران رو کشتند امولشونو بردند ،حرم رو خراب کردند ، نمی‌دونم چه موجوداتی هستند هیچ تعهدی قبول نمیکند حتی اگر هم خودشون اونو تنظیم کرده باشند باز چند روز دیگه میگن نخیر قبول نیست ما خسارت دیدیم ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
از کی تا حالا غربگدای کافر نگران حرم شده
هزاران فایل و سند و اسلاید طبقه‌بندی شده در رده "محرمانه"، "سری" و "به کلی سری" پنتاگون در حال دست به دست شدن در اینترنت است.
این فایل‌ها جزئیات بسیاری در مورد جنگ اوکراین، از ارزیابی تلفات دو طرف گرفته،واحدهای نظامی، موجودی انبار، تعداد نفرات، محل‌های استقرار آنها، دروغ پنتاگون در مورد تعداد بسیار بالای تلفات طرف روسی، عدم کارکرد هویتزرهای اهدایی آمریکا (برعکس آنچه که در تبلیغات می‌گویند)، ارزیابی‌هایی در مورد چین و "کشورهای دیگر (احتمالا ایران هم جزء آنهاست) و ... ارائه میدهندکه برای ژنرال مایلی بالاترین مقام نظامی آمریکا تهیه شده بودند.
این فایل‌ها در تلگرام و توئیتر و پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی بسیاری به سرعت منتشر شده‌اند.
حالا پنتاگون تحقیقات برای شناسایی فرد افشاگر را آغاز کرده است که با توجه به تعداد افرادی که به این فایل‌ها دسترسی داشته‌اند. ارزیابی تلفات طرف روسی در جنگ اوکراین حدودا ۱۷ هزار نفر و طرف اوکراینی حدودا ۷۱ هزار نفر است که با گفته‌های رئیس کمیسیون اروپا هم هم‌خوانی دارد (حدودا ۱۰۰ هزار اوکراینی) هرچند بعدا مجبور شد حرفش را پس بگیرد
هزاران نفر روز شنبه در برلین پایتخت آلمان علیه ارسال سلاح به اوکراین تظاهرات کرده و خواستار آغاز مذاکرات برای حل مناقشه مسکو و کی‌یف شدند

صدای کل اروپا درومده.
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
تازه شروع شده قراره در آلمان انقلاب بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
فعلا در دنیا تنها طرفداران زلنسکی دولت بایدن (نه مردم آمریکا) و غربزده های داخل ایران هستند.
مدودف: اوکراین از زمین محو خواهد شد!
دم خروس بیرون زد بالاخره
هیچ گزینه ای برای ایران مناسب تر از تجزیه روسیه به سی چهل کشور کوچکتر نیست. زنده باد زلنسکی قهرمان
اوکراین 25 سال آینده را نخواهد دید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
می دونم که طنز و طعنه در نظرت بود به همین دلیل مثبت زدم
این روسیه همان شوروی سابق است، که حرم امام رضا علیه السلام را به توپ بستن. مسلمانان چچن را چگونه قتل‌ عام کردند، حالا شده .......
مددوف عروسک خیمه شب بازی،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
چقدر هم که شما غربگداها نگران حرم و مسلمانان چچن هستید شما که تا دیروز قران اتش می زدید
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
کلا شرق گداها و توده ای ها هیچوقت جنایات روس ها را نمی بینند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
موجودات منافقی هستید شما غربزده ها هر جا به نفعتان باشد یاد مسلمانان می افتید هر جا به ضررتان باشد کمپین تشکیل می دهید تا بمب اتم به ایران بزنند.
احترام فقط یک طرفه نیست متقابل است
روسیه ۱۰۰ساله ایران رو از هر طریق نابود کرده مرگ بر روسیه
هر کس از قضیه گوادلوپ خبر داشته باشد می داند که آمریکا و دوستان آن همیشه پشت بعضی از دم دست ترین همپیمانان خود خالی می‌کنند لعنت به اون چهار دولت بگذریم هرگونه جنگ دیگری در این جهان بنفع روسیه است پس تا الهام به ایران حمله نکرده ما نباید در قفقاز دخالت کنیم ارمنستان هم بما ربطی ندارد فقط هزینه زیادی برای ما دارد ولی نگذارید که ترکیه از آب گل آلود قفقاز ماهی بگیرد
جالبه که تو خبر اومده «هزاران نفر روز شنبه در برلین پایتخت آلمان علیه ارسال سلاح به اوکراین تظاهرات کرده و خواستار آغاز مذاکرات برای حل مناقشه مسکو و کی‌یف شدند.». این هزاران نفر که بازم تو خبر اومده که کلا 3 هزار نفر بوده اند، هیچ مشکلی با حمله روسیه به یک کشور مستقل دیگه به اسم اوکراین ندارند. ولی با کمک نظامی به کشور تحت تجاوز مشکل دارند!!! . ا ا یه بار علیه تجاوز روسیه تظاهرات که هیچی، اعتراض هم نکردند!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
مردم دنیا مثل شما غربزده ها وطن فروش نیستند. آنها نگران کشورشان هستند. در ایتالیا اسپانیا فرانسه انگلیس هم تظاهرات شده.
چشم باز کنیم ببینم در هر کجای دنیا آمریکا حضور پیدا کرده به غیر از بدبختی و فلاکت و جنگ و تفرقه حاصلی نداشته
در جنگ اکراین. هم با این که آمریکا و اروپا قول داده بودند ناتو به شرق یعنی به سمت روسیه کشیده نشه زیر قولشون زدند و در صدد اینکار بودند که روسیه پیشدستی کرد و حمله کرد

آمریکا در سوریه چه کرد داعش وحشی را درست کرد و بقیه ماجرا و نفتش را میبرد
در عراق چه کرد کشوری را نابود کرد ونفتش را هم میبرد
در افغانستان چه کرد ملتی را نابود کرد معادن را غارت کرد کشت مواد مخدر را چند برابر کرد و.......در آخرطالبان دست پرورده خودش را حاکم کرد
اروپا و آمریکا در بوسنی هرزگوین چه کردند
چه بر سر لیبی آوردند. در کل قاره آفریقا چقدر مستعمره دارن که مردمش در فلاکت زندگی میکنند
اصلا در این چهل و چهار سال بعد انقلاب ایران با جنگ .با پشتیبانی از گروهکهای تجزیه طلب با تحریم گسترده .با طرفداری از منافقین تروریست و. با ما چه کردند
درکشور اوکراین مسلمانان زندگی می‌کنند واز تعداد مسلمانان اوکراین اطلاع ندارم درکشوری که مسلمانان باشند تصرف آن کشور محال است یا خیلی سخت
آمریکا باید تجزیه بشود تا جهان آرام شود
آمریکا باید تجزیه شود تا جهان آرام شود
روسیه نابود بشه دنیا آرام خواهد شد گندش رو درآورده پوتین اشغال گر
انشاالله ذلالتی را که در افغانستان به دست آوردید در اوکراين هم بدست خواهید اورد
خدا بداد مردم اوکراین برسه لعنت بر پوتین خدا ازش نگذره به حق همین شب عزیز خدارو قسم میدم اول داعش رونابود کنه بعد رهبران کره شمالی بعد طالبان وپوتین رو امین
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی