بازدید 2266

بیانیه عبدلیان پور به مناسبت سالروز تأسیس مرکز وکلا

کد خبر: ۱۱۷۰۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴ 08 April 2023

دکتر حسن عبدلیان‌‌پور سالروز تاسیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه را به جامعه حقوقی کشور تبریک گفت و بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد.

خدا را شاکریم که امروز مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه وارد بیست‌وسومین سال تاسیس خود می‌شود و به همین مناسبت، سالروز تاسیس این مرکز را به تمام همکاران خود در سراسر کشور تبریک گفته و  قدر دان تلاش ها و زحمات آنها در تمام نقاط کشور در سال 1401 هستیم و امیدواریم که در سال جدید بتوانیم در راستای تحقق اهداف مرکز، گام های موثر بیشتری برداریم. 

خوشبختانه، پس از گذشت این دوره 23 ساله، براساس نظر صاحب نظران و همکاران خود، می‌توانم اعلام کنم که مرکز، به اهدافی که در راستای شکل‌گیری مرکز پیش‌بینی شده بود، رسیده و این برنامه ها و اهداف تا حدود زیادی محقق شده و امروز شاهد فعالیت مراکز بسیاری در استان های مختلف کشور هستیم. همچنین حضور بیش از 31 هزار وکیل عضو مرکز، 15 هزار کارشناس و مشاوران خانواده که در پرونده‌های حقوقی مربوط به حوزه تخصصی خود فعال هستند، گوشه‌ای از دستاوردهای این مجموعه در طول بیش از دو دهه فعالیت بوده است.

ضمن تبریک لازم است اشاره کنیم که به گفته صاحب نظران حقوقی، دادگستری مستقل، سریع، در دسترس و ارزان که یکی از ارکان مردم سالاری و توسعه در دنیای امروز محسوب می شود، بدون وجود وکلا، حقوق دانان، مشاوران و کارشناسان شجاع، متخصص، همراه با دانش و آگاهی، نمی تواند رضایت مردم، احساس تعلق به جامعه و رفاه فعالان اقتصادی و اجتماعی را تحقق بخشد و در این راستا، هدف اصلی مرکز در سال های اخیر، ایجاد امکانات دسترسی همه مردم به خدمات حقوقی و مشاوره و کارشناسی بوده است تا با هزینه کمتر، سرعت بیشتر و دسترسی بالاتر، بتوانند از حقوق مردم دفاع نمایند.

همچنین نمره رفاه، توسعه و مردم سالاری هر جامعه ای به طور مستقیم و غیر مستقیم، حاصل کار وکلا، کارشناسان و حقوق دانان شجاع دادگستری است که در کنار اقشار مختلف مردم، کارآفرینان، سرمایه گذاران و فعالان اجتماعی، در ایجاد تعادل در جامعه، رشد رفاه و آرامش و احقاق حق مردم، و رسیدگی به شکایت های موجود تلاش می کنند تا مانع انحراف ها، بزهکاری و عدم تعادل ها شوند و بر این پایه، جامعه بزرگ وکلا ، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در کشور ما نه تنها شاخص ارزشمندی برای سرمایه انسانی و توسعه کشور و تحقق عدالت و دادخواهی و دفاع از حقوق مردم محسوب می شود، بلکه این سرمایه انسانی در اصلاح ساختار اجتماعی، قوانین و مقررات و تدوین طرح ها و لوایح مورد نیاز جامعه نیز بسیار موثر بوده است. 

هرچند که مسیر توسعه و عدالت، در طول تاریخ متاثر از عوامل محیطی و خارجی و فرهنگ ها و حوادث، با فراز و نشیب بوده است اما در 100 سال اخیر با ایجاد دادگستری مدرن، وکلا و حقوق دانان، با پیگیری مستمر در دادخواهی و دفاع از حقوق مردم، در بازسازی و نوسازی جامعه ایران، نقش موثری را ایفا کرده اند و با تقویت محاکم دادگستری مدرن، گسترش سازمان های مختلف ثبت اسناد و احوال، و تثبیت جایگاه حقوق تجارت، حقوق گمرکی، مقررات اداری و تدوین قوانین مختلف و آموزش و آگاهی به مردم و... به رشد سرمایه گذاری ها و اقتصاد، حمایت از کارآفرینان و کارگران، حفاظت از محیط زیست و اقلیم ایران و املاک و اراضی و دفاع از اقشار مختلف و سایر بخش های کشور تحولاتی بزرگ ایفا کرده و چهره شهرهای ایران را از فقر و قحطی، به جوامعی در حال توسعه تغییر داده اند و حتی به رشد دانش سیاسی و حقوقی و درک جامعه از سازوکار دموکراسی، ارتباط مردم با حکومت و مسئولین و نهادها و دستگاه های اجرایی و ضرورت مشارکت جامعه در بازسازی ساختارها کمک کرده اند.

از این رو، نه تنها قدردان زحمات قشر فرهیخته و نخبه حقوق دان و کارشناسان و وکلای کارآزموده جامعه ایران هستیم بلکه حضور این قشر شجاع و توانمند را برای حفظ تمامیت ارضی، تحولات اجتماعی و سیاسی، احیای مسیر توسعه و نوسازی و توسعه کشور ضروری می دانیم و تلاش میکنیم تا نهادهای صنفی وکلا، مشاوران و کارشناسان دادگستری نسبت به قبل تقویت شده و کارایی و اثرگذاری بیشتری را از مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه و سایر نهادهای صنفی و شاهد باشیم. این نهادهای صنفی، تکلیف و تعهد و وظیفه خود می دانند که در مسیر تقویت دانش و توانایی کارشناسان و وکلای دادگستری، نه تنها از حقوق صنفی آنها دفاع می کند و در جهت رفاه و آرامش آنها گام برمی دارد، بلکه با برگزاری دوره های کارآموزی و آموزشی و بهره مندی از استادان متخصص کشور، نیز در انتقال دانش حرفه ای وکلا و کارشناسان مرکز و تمام مناطق کشور به خصوص مناطق محروم، گام های موثری برداشته است و از تمام کارشناسان و وکلای کشور دعوت می کند که با حضور در این دوره ها، به رشد دانش حقوقی و کارشناسی جامعه حقوق دانان و وکلاو کارشناسان دادگستری کمک کنند. 

تقدیر ازخانواده مرکز 

همکاران ما از وکلا تا کارشناسان رسمی، مشاوران خانواده و کارمندان، در روز جشن سالگرد تاسیس این مرکز، ضمن ارائه و شنیدن گزارش عملکرد مدیران مراکز استانی و استماع سخنان برخی از مسئولین، یادی از همکاران شجاع و پر تلاش خود در طول تاریخ خواهند داشت و از حضور وکلا، کارشناسان رسمی  و مشاوران خانواده پر تلاش قوه قضائیه تقدیر خواهند کرد. زیرا ثمره این تلاش ها و مشارکت گسترده، حضور ده ها هزار وکیل، کارشناس و مشاور خانواده در جامعه امروز ایران است که مردم ایران و مسئولان را در مسیر کاهش مشکلات کشور یاری می دهند و سرمایه انسانی مسیر توسعه کشور محسوب می شوند.

به همه وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده، بخاطر سوگندی که برای احیای عدالت یاد کرده اند، شاد باش می گوییم، به ویژه یاد همکارانی که از بین ما رفته اند را گرامی می‌داریم. ما سالروز تاسیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه را به تمامی مدافعان حق تبریک گفته و برای همه وکلای ایران آرزوی توفیق و پایداری در برقراری عدالت را داریم. امید است با پیروی از راه راستین شهدای حقوقدان بتوانیم در اعتلای آرمان های عدالت طلبانه مردم ایران مثمر ثمر واقع شویم. 

وکیل بودن یعنی کمک به انسان‌هایی که نیازمند هستند.امیدواریم وجدان بیدارتان راهنمای شما برای برقراری عدالت باشد.

وکلای محترم بخاطر پایبندی به سوگند وکالت برای احقاق حق و عمل به درستی و شرافت خود، در طول تاریخ، رنج ها را به جان خریده اند اما ذره ای از اعتقاد خود به انسانیت و دفاع از حق و راستی پا پس نزده اند. وکلای شجاع آزادی خود را فدای استقلال و آزادی امر دفاع کرده اند و رژیم های استبدادی و عوامل ظلم و فساد تلاش کرده اند که به حدود و حقوق وکلا، کارشناسان در طول تاریخ دست درازی کنند.

صاحب نظران گفته اند که یك ساعت عدالت برای افراد جامعه ما، از يك سال عبادت بهتر است. زيرا بي‌عدالتی، فضای ناامنی را به‌ وجود می‌آورد به طوری كه تعدادي از مردم نسبت به آینده ناامید می شوند و وظیفه ماست که با دادخواهی و دفاع از حقوق مردم، آینده را امید بخش و شاد برای فرزندان این دیار بسازیم. برای هر شخصی عدالت در کنار رفاه و رضایت و احساس تعلق به جامعه ضروری است و برای عدالت نیز وکیل و مشاور و کارشناس دادگستری لازم است.

خدایا به وکلا قدرتی ببخش تا حقیقت را قربانی مصلحت نکنند. خدایا به قضات بصیرتی ده تا وکیل را در موازات خویش ببینند نه در مقابل خویش.خدایا به قضات جوان، دانش و بینش و به حکام دانشمند تواضع و فروتنی و به متخلفین زیرک، وجدان عطا کن.

شغل قضــــا که ضامن اصــل عدالت است. تضمین آن به شغل اصیــــــــــــل وکالت است. شغل قضا و شغل وکالـــــت دو شغل نیست. کاین هردو یک وظیفه، ولی در دو حالت است
 

به راستی که احیای عدالت در راهی که در پیش گرفته‌اند، وظیفه‌ای دشوار و مسئولیتی بزرگ است. خداوند حقیقتاً طرف کسانی است که برای عدالت تلاش می کنند. برای یک وکیل هر پرونده یک چالش بزرگ است که او فداکارانه آن را حل می کند.

 وکالت صرفاً یک شغل نیست بلکه تعهد است و تلاش وکلا،کارشناسان و مشاوران خانواده برای بر قراری عدالت و برای انسان های بی گناه بسیار با ارزش است. 

نظارت وکلا در پرونده ها باید دفاع از حق و قانون و تعادل اجتماعی باشد و عدالت را قربانی دفاع از موکل نکنند زیرا استقلال وکیل از مظاهر دادرسی عادلانه است.

آرزوی شما برای برقراری عدالت همان چیزی است که به شما انگیزه برای کار خستگی ناپذیر را می‌دهد. روز وکیل را به شما تبریک می‌گوییم و آرزو می‌کنیم که در زندگی حرفه‌ای خود موفق باشید.

مادام که وجدانهای بیدار شرافت خودرا در راه احقاق حق، وثیقه سوگندشان می سازند عدالت هیچگاه از نفس نمی افتد و مادام که گامهای خستگی ناپذیز و استوار می پایند و می پیمایند حق ماندنیست

خدایا به وکلای ما دانایی ده تا بدانند احقاق حق شیرین ترین پاداش است نه پیروزی و بصیرتی ده تا فرق این دو را دریابند

مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه بی مناسبت نمی‌داند که وفاداری خود را به اصول عالیه دفاع از حق و آزادی و استقرار حاکمیت مطلق ملت قاطعاً اعلام دارد و همچنین دفاع از احیای اقتدارات کامل محاکم عدلیه و قوه قضائیه مستقل و قوی را بار دیگر وجهه همت خود و عموم وکلا و علاقمندان به آزادی و عدالت قرار دهند.

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی