بازدید 20179
با چهارصد و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین

آماده شدن اوکراین برای حمله گسترده به روسیه با ۴۰ هزار نیرو / آمادگی اوکراین برای مذاکره با روسیه بر سر کریمه

چهارصد و چهار روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد
کد خبر: ۱۱۷۰۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۴ 06 April 2023

آماده شدن اوکراین برای حمله گسترده به روسیه با ۴۰ هزار نیرو

بین الملل تابناک: چهارصد و چهار روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

بیش از ۱۰ هزار نیروی اوکراینی در انگلیس آموزش دیدند
۱۴۰۲/۰۱/۱۸ - ۰۱:۳۱

وزارت انگلیس پنجشنبه در توئیتی اعلام کرد: عملیات اینترفلکس برای آموزش پرسنل نیروهای مسلح ادامه دارد و تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر آموزش دیده‌اند.

این وزارتخانه افزود: حمایت انگلیس از اوکراین به قوت خود ادامه خواهد یافت و ما قصد داریم در سال ۲۰۲۳ حدود ۲۰ هزار نیرو را آموزش بدهیم.

عملیات چندملیتی اینترفلکس که از ژوئیه ۲۰۲۲ و تحت هدایت انگلیس آغاز شد، اقدامی برای آموزش و حمایت نیروهای اوکراینی در برابر روسیه است.

استرالیا، کانادا، دانمارک، استونی، فنلاند، آلمان، لتونی، لیتوانی، نروژ، هلند، نیوزیلند و سوئد از کشورهای شرکت‌کننده در این عملیات هستند.

عملیات اینترفلکس در حالی انجام می‌شود که وزارت دفاع انگلیس اعلام کرده است که بخشی از مهمات تانک‌های چلنجر ۲ که قرار است لندن به اوکراین بفرستد حاوی اورانیوم ضعیف‌شده است.

به گفته معاون وزیر دفاع انگلیس، اورانیوم ضعیف‌شده می‌تواند با سهولت بیشتری به تانک‌ها و خودروهای زرهی نفوذ کند.

پکن در جنگ اوکراین طرف مسکو نیست
۱۴۰۲/۰۱/۱۷ - ۲۰:۱۸

این دیپلمات ارشد چین به روزنامه نیویورک تایمز گفت که منتقدین از رابطه کشورش با روسیه سو تعبیر کردند و روابط دو کشور آنچنان که سران مسکو و پکن اعلام کردند، دوستی بدون محدودیت نیست.

به نوشته نیویورک تایمز، درست سه هفته پیش از شروع جنگ اوکراین ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و شی جین‌پینگ همتای چینی وی یک بیانیه مشترک را امضا کردند که در آن دوستی بدون محدودیت بین دو کشور اعلام شد. اما سفیر چین در اروپا می‌گوید که برخی افراد به خاطر این دوستی یا رابطه موسوم به بدون محدودیت دو کشور، در مورد روابط فی مابین سو تعبیر کردند.

وی معتقد است که واژه "بدون محدودیت" چیزی جز لفاظی نیست.

کونگ خاطرنشان کرد که چین کمک نظامی به روسیه ارائه نکرده و تلاش‌های روسیه برای الحاق اراضی اوکراین از جمله کریمه و دونباس را به رسمیت نمی‌شناسد.

این دیپلمات چینی اظهار داشت که پکن تهاجم روسیه به اوکراین را محکوم نکرده زیرا صحبت‌های روسیه درباره دفاع خود در مقابل گسترش ناتو را درک می‌کند و اینکه دولت چین باور دارد که دلایل ریشه‌ای پیچیده‌تر از آن است که سران غربی می‌گویند.

سفیر چین مصاحبه خود را نیویورک تایمز را پیش از سفر امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا به چین انجام داده، درحالیکه این مصاحبه توسط این روزنامه آمریکایی امروز منتشر گردید.

آمادگی اوکراین برای مذاکره با روسیه برسر کریمه
۱۴۰۲/۰۱/۱۷ - ۲۰:۱۲

فایننشال تایمز به نقل از آندری سیبیها، معاون دفتر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین نوشت که اگر نیروهای کی‌یف به مرز شبه جزیره کریمه برسند،این کشور آماده گفت‌وگو با مسکو خواهد بود.

به تعبیر نشریه انگلیسی، این صریح ترین اظهارنظر صورت گرفته درباره علاقه اوکراین به مذاکرات با روسیه از زمان قطع گفت‌وگوهای صلح با کرملین در آوریل گذشته است.

سیبیها به فایننشال تایمز گفت: «اگر ما درباره دستیابی به اهداف استراتژیک خود در میدان نبرد موفق و به مرز با کریمه نزدیک شویم، آماده ایم که فصل دیپلماتیک جدیدی را برای گفت‌وگو در این زمینه بازکنیم. البته این بدان معنا نیست که ما مسیر آزادسازی [کریمه] توسط ارتش خود را نادیده خواهیم گرفت.»

این نشریه انگلیسی نوشت که اظهارات نامبرده می‌تواند مقامات غربی را که نسبت به توانایی اوکراین برای بازپس گیری شبه جزیره کریمه تردید دارند و نگرانند که هرگونه تلاش نظامی کی‌یف در این زمینه می‌تواند منجر به تشدید جنگ و تحریک روسیه به استفاده از سلاح هسته‌ای شود خاطر جمع کند.

نوشته فایننشال ادامه داد: «سیبیها» یک دیپلمات کهنه کار است که در دفتر رئیس جمهوری اوکراین روی سیاست خارجی تمرکز دارد و در لحظات مهم جنگ در کنار زلنسکی بوده است. او می‌گوید که رئیس جمهوری اوکراین و مشاورانش اکنون به طور خاص روی موضوع کریمه متمرکز شده‌اند، زیرا ارتش اوکراین به آغاز عملیات متقابل خود برای بازپس گیری این منطقه نزدیک شده است.

« تیم وودز» وابسته دفاعی بریتانیا در واشنگتن، می‌گوید که کریمه به دلیل تمرکز نیروها در آنجا به یک راه سیاسی نیاز دارد. وی به فایننشال تایمزگفت: «فکر نمی‌کنم راه‌حل نظامی خیلی سریعی وجود داشته باشد.از این رو ما باید ببینیم که چه شرایط مساعدی برای مذاکره وجود دارد و من فکر می کنم اوکراین برای این کار آماده است.»

بر اساس ادعای این گزارش، اوکراین در روزهای اولیه جنگ، به جای اصرار بر بازپس گیری نظامی کریمه، مایل بود تا با مسکو درباره آینده این منطقه مذاکره کند. اما در حال حاضر تنها تماس شناخته شده بین کی‌یف و مسکو، مذاکره درباره تبادل اسیران جنگی است.

رایزنی بلینکن و گوترش درباره اوکراین
۱۴۰۲/۰۱/۱۷ - ۲۰:۰۷

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا طی تماس تلفنی مسائل مربوط به اوکراین را مورد بررسی قرار دادند.

بنا به اعلام وزارت امور خارجه آمریکا، بلینکن در ارتباط با آنچه وی مدعی «مانع تراشی‌ های» روسیه درباره صادرات مواد غذایی اوکراین شد، ابراز نگرانی کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا دربیانیه خود افزود: وزیر امور خارجه آمریکا در این تماس تلفنی بر اهمیت حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تاکید کرده است!

آنتونی بلینکن همچنین از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد به دلیل تلاش‌ هایش در راستای تقویت توافقنامه انتقال غلات قدردانی کرد.

برنامه ریزی گسترده اوکراین برای حمله به روسیه با ۴۰ هزار نیرو

روز چهارشنبه، منابع خبری، از تلاش ارتش اوکراین برای بازیابی قوای خود و انجام ضد حمله علیه روسیه خبر دادند.

به گزارش منابع خبری، یکی از جدیدترین یگان‌های نظامی اوکراین با ۴۰۰۰۰ نظامی قصد دارد در هفته‌ها یا ماه‌های آینده علیه نیروهای روس ضد حمله کند.

این یگان‌ها، نیروهای خود را با فراخوان‌ها در رسانه‌های اجتماعی و تابلوهای تبلیغاتی با هدف جذب داوطلبان با انگیزه بالا گرفته‌اند. جذب نیرو در حالی صورت می‌گیرد که کی‌یف با چالش‌های فزاینده‌ای برای جذب نیروهای جدید روبه روست. این یگان های جدید در کنار واحدهای منظم ارتش ـ که توسط تانک‌های جنگی جدید غربی و هزاران نیروی تازه آموزش دیده اند ـ مبارزه خواهند کرد.

وزیر کشور اوکراین گفته است که نیروهای استخدام شده شامل زنان، افرادی بدون تجربه نظامی و افسران پلیس و سربازان سابق هستند که آموزش غیرنظامیان بدون تجربه تا چهار ماه طول می‌کشد. او در مورد زمان و مکان آغاز حمله متقابل اوکراین چیزی را فاش نکرد.

با گذشت بیش از یک سال از درگیری، نیروهای اوکراین ماه‌هاست، با یورش روسیه در شهرهایی مانند «باخموت» در شرق که در آن هزاران تن کشته شده‌اند، مواجهند. ارتش اوکراین معمولا تلفات نظامی خود را فاش نمی‌کند.

این گزارش حاکی است، در جریان ۹ ماه نبرد نظامیان اوکراینی با نظامیان روس در باخموت، تقریباً این شهر از بین رفته و ۹۰ درصد جمعیت این شهر یا همان حدود ۷۰ هزار تن از این شهر فرار کرده اند و ارتش اوکراین روزانه بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ نظامی را در نبرد با روسیه از دست می‌دهد.

مسکو: زمان بازنشستگی ناتو فرارسیده است

«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پس از نشست شورای وزارت خارجه ناتو در «بروکسل» تصریح کرد، این ائتلاف پس از موجودیت ۷۴ ساله خود، هیچ چیز برای بالیدن به آن ندارد؛ بنابراین، زمان آن رسیده است که ناتو بازنشسته شود.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «ریانووستی»، زاخارووا تصریح کرد، اقدامات و بیانیه‌های ناتو نشان می‌دهد، بحث امنیت و ائتلاف آتلانتیک شمالی (ناتو) هیچ سازگاری با یکدیگر ندارند و این نتیجه‌ای است که به خودی خود نشان می‌دهد، زمان آن رسیده که این ائتلاف به کار خود پایان دهد و بازنشسته شود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه سپس به ناکامی‌های ناتو اشاره کرد و گفت: «این ائتلاف در حقیقت چیزی برای بالیدن ندارد. متحدان ناتو جنگ‌هایی داشتند و کشورها را به ویرانه تبدیل کردند و با مصونیت مرتکب جنایات جنگی شده‌اند و غیرنظامیان را کشته‌اند و زیرساخت‌های غیرنظامی را ویران کرده‌اند. یوگسلاوی، عراق، افغانستان، لیبی؛ بعدی چه کشوری است؟»

زاخارووا با اشاره به این موارد تصریح کرد: نمایندگان پیمان آتلانتیک شمالی مدام تکرار می‌کنند که یک ائتلاف دفاعی است، در حالی که کل تاریخچه این سازمان، عکس این قضیه را نشان می‌دهد.

وی سپس با اشاره به این موارد گفت: «اکنون می بینیم که چگونه ناتو به دنبال غصب کل امنیت اروپاست و چطور بار دیگر به سمت روسیه در حال گسترش است و تهدیدی برای امنیت منطقه ما ایجاد می‌کند و سکوی پرشی برای مهار روسیه در جهت شمال غربی به وجود آورده است.»

اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در حقیقت نوعی واکنش به پیوستن فنلاند به ناتو به بهانه نگرانی از حمله روسیه به اوکراین، محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: ناتو قصد توقف ندارد. ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو بر نقش جهانی این ائتلاف و لزوم فراتر رفتن از منطقه سنتی مسئولیت این ائتلاف-یوروآتلانتیک- تأکید کرد.

زاخاروو با انتقاد از سیاست‌های ناتو گفت: در حقیقت بنیاد ناتو بر پایه توسعه گسترده رویکردهای ناتو محور به منظور ایجاد سیستم امنیتی منطقه‌ای است و از این روی،‌ تسلیحات به اوکراین پمپاژ و این کشور را ترغیب به ادامه جنگ با روسیه می‌کند. با نزدیکی به ژاپن و کره جنوبی، ترغیب به حمله به چین می‌کند و قصد دارد قطب شمال را نظامی کند و تمامی این اقدامات در حال انجام است تا جهان را به محل خطرناک‌تری تبدیل کند تا از پیدایش مراکز جایگزین قدرت که قادر به تضعیف هژمونی غرب هستند، جلوگیری کند.»

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به این موارد در پایان نتیجه‌گیری کرد: به طور کلی، می‌توان با اطمینان گفت که امنیت و ناتو دو چیز ناسازگار هستند و در این زمینه، تنها نتیجه‌ای که می‌توان گرفت، این است که در ۷۴ سالگی، زمان بازنشستگی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) فرارسیده است.

توپخانه روس‌ها سه حمله نیروهای اوکراینی را دفع کرد

امروز پنجشنبه، سرگئی زیبنسکی، سخنگوی نیروهای نظامی غرب روسیه، اعلام کرد که توپخانه روسیه در کوبیانسک موفق به دفع سه حمله ارتش اوکراین شده است.

وی افزود: نیروهای ما موفق به کشف و شناسایی سه باند جاسوسی و خرابکارانه وابسته به دشمن شدند. نیروهای ما همچنین سه حمله نیروهای مسلح اوکراین در مناطق نزدیک به دفوریچنویه، اسنکووا و استیلماخووکا را با توپخانه دفع کردند.

این فرمانده نظامی روس همچنین به اسپوتنیک گفت: نیروهای ویژه اطلاعاتی ما موفق به کشف و انهدام سه مخفیگاه وابسته به دشمن در مناطق نزدیک به نوفوسیلوفسکویه و استیلماخوفکا شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۵۷
چینی ها خیلی زیرکن و به هیچ عنوان خودشونو قاطی جنگ و درگیری دیگر کشورها نمیکنن با اینکه چین خودشو متحد روسیه می‌دونه اما هیچوقت حاضر نیست بخاطر روسیه قید کشورهای غربی رو بزنه چون اقتصادش به غرب وابستس و روسیه رو بیشتر بخاطر نفت ارزان میخواد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
چین روسیه رو حساب نمیکنه!! متحد کجا بود ، داره از شرایط استفاده میکنه و نفت مفت میبره ، دوشیدن یعنی همین دیگه
علی
| United States of America |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
ناشناس۴۹؛۲
کار ی که چین می‌کنه اسمش دوشیدن نیست، فرصت طلبیه. دوشیدن کار آمریکایی‌هاست که یک غلام حلقه به گوش رو تو یک کشوری متل عربستان میاره رو کار و همه جورت حمایتش میکنه که ثروتشو به یغما ببره. خود ترامپ هم بی پرده عربستان رو یک کاو شیرده خطاب می‌کرد بقیه رئیس جمهوذها هم همین طرز فکر رو دا ن اما به زبون نمیارن. ایران قبل از انقلاب هم یک گاو شیرده بود براشون. به خاطر همینه دست از سر کچل ایران بر نمیدارن و تلاش میکنن ایران رو به همون حالت سابق برگردونن. ولی هی خیال باطل. مرغی که پرید دیگه پریده
ناشناس
| Germany |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
ظاهرا از اخبار بی اطلاعید اتفاقا ضربه ای که چین به غرب و امریکا زد روسیه تو میدون جنگ نزد رسانه های غربی دارن خودشون و پاره می کنن که چین ایتلاف کرده و الان نصف . جمعیت کره زمین پترودلار و کنار گذاشتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
معلومه رسانه های خاصی رو دنبال می کنی همونایی که اخبارفیلترشده به خورد شما می دن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
معلومه که از صبح تا شب نشستی پای شبکه های معاند ماهواره ای
همینکه آمریکا سالیانه 200 میلیارد دلار هزینه داره تا فعالیت شبکه های کثیف و آلوده ماهواره ای فارسی زبان ادامه داشته باشه یعنی توان جنگ نظامی ندارد
البته در همه جنگ ها هم باخته ویتنام و افغانستان و جنگ کره و جنگ 33 روزه و....حالا بگذریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
دوباره پیری های زبار در رفته سایبری آلبانی ریختن به این سایت
و بازهم نظرات طرفداری از آمریکا شیطان بزرگ رو دارند
مرگ بر منافق و آمریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
ایران که دلار و گذاشته کنار کافیه !!! وضعیت الان ایران بخاطر نبود دلار و یورو هست.... چطوری نصف دنیا دلار و گذاشتن کنار ، ولی داخل ایران این کار نشدنی بوده ؟!؟
چهل تا کشور پیشرفته وجود داره که هفتاد درصد اقتصاد دنیارو دارند ، همه هم با دلار کار میکنند ، تکنولوژی ام دست هموناست ، آفریقا و افغانستان و....قراره دلار بزارند کنار ؟! زیاد پای حرفهای کیهان نشستی :))
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
دعوا شما ها باز شروع گور بابای غرب و شرق ایران خودمان را دریابید
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
مرگ بر روسیه و کره شمالی و ونزوئلا و چین درود بر هند و مالزی و اندونزی و
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
مگه تحریمی باقی مانده که غرب برضد ما انجام نداده.که الان از عکسعمل غرب بترسیم.به نظرم باید از این فرصت طلایی برای فروش تسلیحات ودیگر تولیدات کشور استفاده کنیم حالا خریدار روسیه باشد یا اکرایین و اروپا.هر رابطه ایی بین کشورها باید اورده اقتصادی داشته باشه
ناشناس
| Austria |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
۱۰:۴۷
پسر جان چین اگر مورد تحریم غرب قرار بگیرده اقتصادش در هم شکسته خواهد شد اقتصاد چین شدیده به صادرات به غرب وابسته است چین کمونیست هنوز توان تولید قطعات های تک را ندارد خود چینی ها اینو از تو بهتر می دونند دیدی که با تمام هارت و پورت هایی که در برابر تایوان انجام دادند عملا توان هیچ کاری را ندارند و هر از چند گاهی مقامات آمریکا به تایوان می روند و کمونیست های چین رو به شدت تحقیر می کنند شما شرق گداها کلا در توهم به سر می برید همین توهم پوتین بود که در بتلاق اوکراین گرفتارش کرد.
با اینکه کار سختیه و میدونم روس‌ها با تمام وجود دفاع میکنن چون به اندازه کافی ابروشون رفته و ضعف ارتش و نیروی نظامیشون در حملات قبلی و از دست دادن مواضع قبلی به همه ثابت شده پس دیگه به هر طریقی میخوان پیروز میدان باشن ولی امیدوارم اوکراینیا این دفعه هم شجاعت و مقاومت خودشونو به نمایش بزارن و موفق بشن این چنتا شهر اشغالی رو هم پس بگیرن و این روسهای متجاوزو سر جاشون بنشونن و از خاکشون بیرون کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
حق با مظلوم است و لذا پیروزی نهایی ارتش اوکراین دور نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
باشه برو مشقات و بنویس شنبه مدرسه داری
آیدین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
جواب رو خودت دادی روسها دارن دفاع میکنن و حمله بهترین دفاع میباشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
همین تعریف های بیجا درموردشجاعت و قدرت و ....توسط سمپاتهای دوطرف جنگ بود که هردوطرف را فریب داد و این جنگ بی معنا را رقم زد . حالا بازبینیم بگین روسه قویترنداونطرفیهابگن ناتو قویتر. حاصلش فقط ویرانیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
عظیم ترین کشور کل اروپا یعنی اوکراین تبدیل به ویرانه و مخروبه شده اما تا الان حتی یک گلوله هم به طرف خاک روسیه شلیک نشده
درسته روسیه هم خسارت نظامی زیادی داشته بالاخره در حال جنگ با 30 کشور است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
ناشناس ۱۲ افتخار داره حمله به یک کشور و نابود کردن اون؟ فقط به خاطر اینکه دودستی کشورشون رو ضمیمه خاک روسیه نکردن؟ لابد برای جنگ ایران و عراقم میگی ایران نباید با صدام مقابله میکرد و باید تسلیم میشد که اون هم خسارت و کشته و زحمی و اسیر به بار نیاد. ها؟
روسیه رو کسی غیر از طمع کشورگشایی مجبور نکرده با ۳۰ تا کشور بجنگه.
در واقع متحدان روسیه فقط متحد لفظی هستن نه متحد رسمی و همه جانبه چون حتی کمونیستی ترین عقاید هم تجاوزگری و کشتار انسان های بیگناه رو محکوم میکنن، کشورهایی مث روسیه و آمریکا مانع سلطه جنایتکارانی مث هیتلر در دنیا شدن اما بعد از اون همین کشورها سالهاس که باعث جنگ، درگیری، ناامنی و کشتار انسانها در دنیا شدن اما باید اینو بدونن که مردم جهان دیگه حاضر نیستن با طناب اینها به چاه برن قدرت طلبی و تجاوزگری دیگه بسه و امیدوارم نقطه آغازش اوکراین باشه پس به امید پیروزی اوکراین و اوکراینی آزاد..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
اگر امریکا نبود هیتلر دنیارو گرفته بود ، روسیه کاری نکرد اصلا ، بیشتر از نصف کشته های دنیا هم برا روسیه بود و چین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
به امید برگزاری جشن پیروزی اوکراین قهرمان بر روسیه کمونیست نامرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
آمریکا که صد برابر هیتلر آدم کشته منتها چون تاریخ و نوشته می گه من قهرمان و آدم خوبه داستان هستیم.
آیدین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
خودت امریکا رو محکوم کردی
مگه نمیبینی و متوحه نمیشی همه این بدبختیها در جنگ اوکراین زیر سر امریکاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
تمام جنگ ها و فتنه ها بخاطر آمریکاست
این جنگ هم پاسخ به برخی شرارت های اروپاست 4 جنگ در خاورمیانه راه انداختند در عوض هر مسلمانی که کشتند باید 10 اروپایی نجس به هلاکت رسد
حرفی هم ندارم که روسیه خوب است یا نه
اما همینکه با غرب مرتد کافر صهیونیست کاتولیک تروریست می‌جنگد به نفع ماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
اون وقتی که روسیه خاک مملکت رو اشغال کرده بود و مردم رو میکشت و به نوامیس ماتجاوز میکرد رو کی باید تاوان بده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
14:48
تزار ها 2و قجری ها قرن پیش مردند. الان روسیه متحد ایران هستش همین مهمه
روسیه هم کم تاوان داده؟ بعد از فروپاشی شوروی 60 درصد منابع و 40 درصد خاکش از دست رفت

هیتلر هم حدود 40 میلیون روسی رو کشت
اوکراین برای این ضد حمله به تجهیزات زیادی نیاز داره از جمله تجهیزات زرهی که بتونه پیاده نظامو براحتی طی نبرد حمل کنه و تجهیزات خنثی سازی چون روس‌ها مین گذاری های زیادی انجام دادن و تجهیزاتی که بتونه خط دفاعی چند لایه روس‌هارو در هم بشکنه و همچنین تجهیزات ساخت پل و یدک کش و... از طرفی نیروی هوایی اوکراین نسبت به روسیه ضعیفتره اما نیروی زمینی اوکراین و سطح اموزشش قویتره در کل ارتش اوکراین این دفعه کار سخت تری رو نسبت به ضدحمله های موفق قبلی که تونست مناطقی مثل خارکف رو آزاد کنه در پیش داره و این بار روس‌ها چون حملاتشون محدود شده بود و از ضدحمله بهاری اوکراین اطلاع داشتن مواضع دفاعی زیادی مث میدان مین، خندق و دیوارهای دفاعی رو ایجاد کردن و حتی از ساخت دیوار انسانی و گوشتی هم در برابر اوکراین دریغ نخواهند کرد تا دلتون بخواد روس‌ها دزد و مجرم و زندانی به جبهه آوردن و بهشون وعده آزادی در قبال جنگیدن دادن پس هیچی واسه از دست دادن ندارن و به هر شکلی میخوان حفظ آبرو کنن و پیروز بشن،، در هر صورت به امید شکست متجاوز
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
شک نکن اوکراین پیروز این میدان خواهد بود پوتین دلش رو خوش کرده که اورکاین اشغال کریمه رو بپذیره و جنگ تموم بشه حتی در اینصورت باز اوکراین به ناتو خواهد پیوست و پوتین چیزی به دست نخواهد آورد
کشورهای غربی واژه جنگ را فقط با توجیهات خودشون قبول دارن و انسان کشی را هم با همین ادبیات توجیه می کنن.
در عمل خواهیم دید و نه لفاظی...
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
بله همینطوره مثلا غربی ها با آشغال خودروهایی که به مردمشان می دهند سالانه دهها هزار نفر از مردم خودشان را می کشند و صده هازار نفر را نیز مجروح می کنند !!!!!!
چین کمونیسم بازوی اصلی صهیونیسم جهانی در آینده خواهد بود همانطور که انقال قدرت اقتصادی جهان از آمریکا به چین انجام شده، در آینده صهیونیسم جهانی قدرت نظامی جهان را هم با یک سناریوی خاص به چین منتقل خواهند کرد و احتمالا گلوبالیستهای آمریکایی مثل بایدن در انتقال قدرت شراکت خواهند کرد نشانه های این انتقال قدرت با پناه بردن بعضی از کشورها به چین بجای آمریکا مثل عربستان مشخص است.
لعنت بر پوتین
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
درود بر پوتین
بخوان : چهل هزار مقتول
یه سری از عالم توهمات خودشون نظر میدن ما هم می خونیم و بهشون می خندیم فردا روزی که اکراین دو دستی تحویل روسیه شد از خواب بیدار میشین.
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
آرزو بر توده ای ها عیب نیست !!!!
شما کسانی بودید که تصور می کردید یک روزه پوتین به کیف می رسد حالا که چنین نشده و یکساله روسیه متحمل تلفات و هسارت های سنگین شده دلتونو خوش کردید به آرزو کردن !!!! اوکراین تا حالا داشت از خودش دفاع می کرد از این به بعد با تهاجم به خاک روسیه خواهید دید که پوتین چقدر بدبخت تر خواهد شد.
سال ۲۰۰۰ سهم دلار در مبادلات تجاری بین کشورها ۹۴ درصد بود این رقم در ماه گذشته رسیده به ۵۵ درصد. چین عربستان روسیه هند برزیل کنیا ایران مالزی و .... به ارزهای بومی دارن مبادله می کنند. تضعیف پترودلار مترادف با شکست اقتصادی غرب در برابر روسیه است. حتی مکرون به همین دلیل اشوب های فرانسه رو ول کرد و به صورت اضطراری به چین سفر کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
شکست اقتصادی غرب در برابر روسیه!!! خدا شفات بده آخه روسیه با چه امید و آرزویی میخواد غرب رو شکست بده با اقتصاد زمین
گیر و محدودش یا تکنولوژیه سطحی و ابتدایی یا با فرار سرمایه و شرکت های فناوری حتی ارزش پول ملی روسیه هم با اینکه اوایل جنگ تونستن کنترلش کنن اما کم کم در حال سقوطه اوضاع روسیه جوری شده که دیگه فقط مجبوره از طریق جنگ و تجاوز خودشو اثبات کنه و راه دیگه ای واسش نمونده، مکرون هم به این دلیل به چین سفر کرد چون فرانسه کلا از همون اول هم یجورایی با آمریکا و انگلیس کنتاکت داشت و نمی‌خواست بطور کامل روابط اروپا با روسیه تیره و تار بشه و سلطه آمریکا و انگلیس بیشتر بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
غربگدای 14:33 شما خونت و کثیف نکن. فقط یه سوالی اگه اقتصاد روسیه ورشکسته است چطوره که سال گذشته ارزش روبل به دلار 34 درصد رشد کرده؟ اینو دیگه من نمی گم مراجعه کنید به سایتهای اقتصادی و فارکس خودتون مشاهده بفرمایید.
اینهایی که فکر می کنند اکراین و غرب جنگ و می برن و روسیه رو تجزیه می کنند همون جماعت عوامی هستن که تو قله شاخص رفتن سهام خریدن. کلا عوام همیشه چیزی که دوست دارن درست باشه رو درست می دونن نه چیزی که واقعیت داره. همیشه هم در اکثریت هستند. در زندگی اگر خواستید تصمیمات مهم بگیرید نگاه کنید ببینید هشتاد درصد مردم چیکار می کنند و نظرشون چیه و بعد خلاف نظر اونها عمل کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
دقیقا زدی به هدف
مزدرترین سیا ستمداران حهان روسیه ایخای خبیث هستند درود بر اوکراین
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
دیکته ات خوب نیست هنوز درباره سیاست نظر می دی؟
کره جنوبی رسما اعلام کرد که سقف ۶۰ دلاری خرید نفت روسیه رو رعایت نخواهد کرد امریکا از اوپک خواست تا تولید را افزایش دهد تا قیمت نفت کاهش یابد و کشورها بتوانند تحریم روسیه را رعایت کنند . عربستان در اقدامی عجیب بر خلاف درخواست بایدن تولید نفت را کاهش داد تا قیمتها از انچه که هست بالاتر رود. همه اینها باعث شده که رسما تحریم نفتی و تعیین قیمت برای نفت روسها با مشکل مواجه شود. همچنین اتحاد کشورهای اوپک را علیه سیاستهای تحریمی امریکا نمایش می دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
روسیه به دلیل تحریم ها چوب حراج به منابع خام این کشور زده و طبیعتا هر کشوری که نفت می خره چرا نفت مفت با تخفیف زیاد رو نخره؟؟؟؟
چیزی که میشه استنباط کرد اینه که نه روسیه و نه آمریکا هیچ کدوم شون کشور دیگه ای براشون مهم نیست فقط دنبال منافع خودشون هستند، وقتی که اوکراین توافقی با روسیه میبنده باید بهش پایبند باشه، یکی از توافق های اوکراین با روسیه این بود که اوکراین به ناتو ملحق نشه و این عمل رو متاسفانه انجام داد و باعث خشم روسیه شد، روسیه برای جلوگیری از نفوذ ناتو و تفکر آمریکایی به روسیه به اوکراین حمله کرد، دقیقا مثه همون کاری که ایران برای جلوگیری از نفوذ داعش به ایران انجام داد، در عراق و سوریه جنگید تا داعش به ایران نرسه، قطعا اگر داعش نبود ایران نیاز به عملی نداشت، اما آمریکا معتقده برای زمین زدن روسیه که یکی از رقیبان در حوزه تسلیحات هستش باید کشوری مثه اوکراین قربانی بشه، تا روسیه با جنگ مورد تحریم واقع بشه و اقتصادش ضعیف بشه تا باعث شورش مردم و از بین رفتن حکومت و تجزیه روسیه بشه و حکومت لیبرال و مدافع آمریکا بیاد سرکار که بشه چین رو مهار کرد و آمریکا رو در راس قدرت نگه داشت و بعدش به سراغ ایران و کره شمالی بره و بتونه تسلطش رو به کل دنیا برسونه همون روزی که یک آمریکایی اگه بهتون تجاوز کنه حق اعتراض ندارین چون متجاوز تبعه آمریکاست، به امید ایرانی قدرتمند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
موافقم
بخاطر اوکراین و روسیه دعوا نکنید ایران را بچسبید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
غربزده ها که تا چند ماه پیش داشتن امضا جمع می کردن آمریکا حمله کنه به ایران. به اینا می گی؟ مگه اصلا مهمه براشون؟
کی باعث مشکلات فعلی کشور شده
ایران چوب حمایت از روسیه متجاوز رو بزودی خواهد خورد.ببینید کی گفتم وقتی شما خوشحال هستید از تجاوز یک کشور به کشور دیگر فردای روزی هم طبق همین منطق بی جا یک کشور دیگر زورگو به شما حمله خواهد کرد و انوقت است که دیگر جای هیچ گونه اعتراضی باقی نخواهد ماند در مجامع بین المللی
روسیه آشکارا به یه کشور مستقل حمله کرده و شهرهای مسکونی و مردم غیر نظامی رو هدف قرار میده ، وای به حال مملکتی که منافعش با پیروزی متجاوز ، تامین بشه.
ارتیموفسک ازاد شده شما هنوز منتظر فتح مسکو توسط فاشیست ها هستید
تانک های المانی این بار هم نابود می شوند وزلنسکی هم چاره ای جز خودکشی همانند هیتلر ندارد
مرگ بر فاشیست های جهان زلنیکی والهام
وقتش رسیده بود که روسیه پوزه کشورهای غربی رو به خاک بماله. همین کشورهایی که از اوکراین حمایت میکنند روزی صدام را تجهیز میکردن. مرگ بر آمریکا و تمام جنایتکاران اروپایی
انشاالله بزودی اوکراین همسایه شمالی ایران خواهد شد
انشاالله که اوکراین پیروز حنگ خواهد شد و شر استکبار شرق و غرب از سر ستمدیدگان برداشته خواهد شد.
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی