بازدید 3212

هشدار نارنجی وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در تهران

کد خبر: ۱۱۷۰۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴ 06 April 2023

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در تهران هشدار داد.

به گزارش ایسنا، اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار نارنجی‌رنگ نسبت به وزش باد شدید گاهی بسیار شدید به‌ویژه در ساعات بعدازظهر همچنین در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، کاهش دید و کاهش نسبی کیفیت هوا هشدار داد.

این وضعیت جوی از ظهر پنج‌شنبه تا اواخر وقت جمعه (۱۷ و ۱۸ فروردین) در مناطق مرکزی،جنوبی و غربی استان تهران مورد انتظار است.

براثر این مخاطرات احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنرها و تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت و غیرمستحکم، احتمال خسارت به محصولات و سازه‌های کشاورزی و پوشش گلخانه‌ها، سقوط اشیاء از ارتفاعات و شکستن نهال‌ها  و درختان کهنسال وجود دارد.

اداره کل هواشناسی استان تهران برای کاهش آسیب‌های ناشی از این وضعیت جوی اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و غیرمستحکم مانند داربست‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و پرواز با هواگردهای سبک، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم توقف خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهن‌سال، عدم استقرار در نواحی مرتفع مانند قرارگرفتن بر داربست‌ها، بالابرها و ساختمان‌های بلند را لازم می‌داند.

به‌ گزارش ایسنا، در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی