بازدید 2400

زمان مناسب برای سفر استانبول، چه فصلی است؟

زمان مسافرت به استانبول بستگی به هدف شما دارد. این که بخواهید خرید کنید یا تفریح در تعیین این که چه زمانی فصل مناسب برای سفر به استانبول است تاثیرگذار است.
کد خبر: ۱۱۶۹۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰ 29 March 2023

بدون شک وقتی صحبت از سفرهای خارجی در میان باشد، استانبول ترکیه اولین مقصدی است که در ذهن شما تداعی می‌شود. این شهر زیبای توریستی با جاذبه های فریبنده ای که دارد، به خصوص در سال های اخیر، به خوبی توانسته شهر محبوب گردشگران و جهانگردان شود. از آنجایی که ترکیه یکی از کشورهای همسایه ایران محسوب می‌شود، تقریبا تمامی شهرهای آن مقصد جذابی برای گردشگران ایرانی محسوب می شود. امکان سفر زمینی، شباهت های فرهنگی، زبانی، غذایی و دوستی دیرینه به جذابیت های این شهر برای گردشگران افزوده است. اگر شما هم دوست دارید تا قدم زدن در کوچه و خیابان های زیبای استانبول را تجربه کنید، باید با زمان مناسب سفر به استانبول آشنایی داشته باشید.

زمان مناسب برای سفر استانبول، چه فصلی است؟

زمان سفر به استانبول برای خرید

زمان مسافرت به استانبول بستگی به هدف شما دارد. این که بخواهید خرید کنید یا تفریح در تعیین این که چه زمانی فصل مناسب برای سفر به استانبول است تاثیرگذار است. اگر هدف شما خرید است و دوست دارید تا بتوانید از تخفیف های خرید بهره مند شوید، معمولا اوایل ماه آگوست در ترکیه معمولا جشنواره ها و حراج های تابستانه به راه است و می‌توانید از یک خرید با تخفیف های حسابی لذت ببرید.

همچنین اواسط دسامبر نیز به عنوان حراج زمستانه شناخته می شود و فروشگاه ها و مراکز خرید تخفیف های جذابی روی محصولات خود ارائه می‌دهند. برای سفر به استانبول برای خرید، اوایل تیر تا اواسط مرداد و اوایل آذر تا ابتدای دی ماه نیز فرصت خوبی برای سفر محسوب می‌شود.

زمان سفر به استانبول برای تفریح

اما اگر  قصد خرید ندارید و ترجیح می‌دهید تا مدت زمان حضورتان در این شهر، رنگ و بوی تفریح و استراحت داشته باشد، باید زمان دیگری را برای سفر در نظر داشته باشید. پاسخ به این سوال که فصل مناسب برای سفر به استانبول چه زمانی است، کار ساده ای نیست. استانبول شهری برای همه فصول است، چه بهار، چه زمستان، اگر شرایط سفر را داشته باشد، می‌توانید یک تعطیلات ویژه و متفاوت برای خود رقم بزنید.

زمان مناسب برای سفر استانبول، چه فصلی است؟

اما بهار و پاییز برای سفر به استانبول پیشنهاد بهتری است. در بهار، می‌توانید از منظره بسیار زیبای تنگه بسفر، گل های رنگارنگ و آب و هوای مطلوب لذت ببرید. به عبارت دیگر زمان مناسب برای طبیعت گردی در استانبول، فصل بهار است. زمانی که دریا میزبان دلفین هاست که علاقه زیادی به گردشگران دارند.

اما پاییز نیز فصل خوبی برای سفر به استانبول است. زمان طلایی سفر به استانبول اواخر شهریور تا پایان آذر ماه است. یعنی زمانی که هوا نه آنقدر گرم و نه آنقدر سرد است. در این بازه زمانی می‌توانید نهایت لذت را از استانبول و تفریحات جذاب دریایی آن ببرید.

زمان سفر به استانبول بر اساس فستیوال ها

استانبول هرساله میزبان فستیوال های متنوعی است که هر کدام خود جاذبه ای برای گردشگران هستند. فصل بهار می‌توانید در فستیوال های جذاب استانبول شرکت داشته باشید. برای مثال فستیوال فیلم استانبول در 16 تا 27 فروردین، جشنواره موسیقی استانبول در 21 خرداد و 9 تیر، جشنواره گل لاله استانبول در ماه اردیبهشت و فستیوال رنگ استانبول در 19 شهریور ماه برگزار می‌شود. برخی از این فستیوال ها و جشنواره ها، رویدادهای خاص هستند، بنابراین لازم است تا رویدادهای مد نظر خود را بررسی کرده و از تاریخ دقیق آنها مطلع شوید.

فصل سفر به استانبول بر اساس هزینه

طبیعتا زمانی که گردشگران کمتری تمایل به سفر به استانبول داشته باشند، همه چیز از هتل استانبول گرفته تا پرواز، خدمات شهری و رستوران ها و تفریحات ارزانتر هستند. فصل زمستان، ایام امتحانات و زمان هایی که تعطیلات رسمی خاصی در پیش نیست، فرصت بهتری برای تجربه یک سفر ارزان به استانبول محسوب می‌شود. در زمستان فرصت این را دارید که چهره سفیدپوش استانبول را نیز تماشا کنید. لازم است اشاره کنیم که تابستان زمان خوبی برای سفر نیست، گرم بودن هوا، شرجی هوا و رطوبت زیاد، برای برخی از مسافران آزاردهنده است.

زمان مناسب برای سفر استانبول، چه فصلی است؟

خرید ارزان بلیط هواپیما استانبول از فلای تودی

برای خرید پرواز استانبول به تهران، در صورتی که بخواهید هزینه سفرتان مقرون به صرفه تر باشد، باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید. اول این که زمان سفر شما در قیمت بلیط هواپیما تاثیرگذار است. اگر در ایام پیک سفر قصد خرید بلیط هواپیما داشته باشید، طبیعتا بلیط گرانتر از زمان های دیگر است. همچنین برای پیدا کردن قیمت مناسب بلیط هواپیما باید زودتر از موعد سفر، ایرلاین های مختلف را برای تاریخ مدنظر بررسی کنید.

البته گاهی بلیط لحظه آخری استانبول ارزانتر است و این مخصوص کسانی است که توانایی برنامه ریزی برای سفرهای لحظه آخری داشته باشند. اگر اهل ریسک و سفر لحظه آخری نیستید، بلیط های لحظه آخری پیشنهاد خوبی برای شما نیست. نکته دیگر پیدا کردن یک مرجع مناسب برای خرید بلیط هواپیما است. در این خصوص ما وب سایت فلای تودی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای شروع کافی است وارد صفحه اصلی فلای تودی شوید و سپس به صفحه پروازهای خارجی شوید. تاریخ مورد نظر به همراه مبدا و مقصد خود را وارد کرده تا لیست پروازهای موجود و ایرلاین ها را مشاهده کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار