بازدید 16870
مدودف:

مقایسه قدرت نظامی روسیه و آمریکا "بی‌معنی" است

معاون رئیس شورای امنیت روسیه تاکید کرد، هرگونه درگیری جدی با حضور قدرت‌های اتمی پیشرو جهان "بدون شک" هیچ برنده‌ای ندارد و در نتیجه مقایسه قدرت ارتش‌های روسیه و آمریکا بیهوده و بی‌معنی است.
کد خبر: ۱۱۶۸۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲ 24 March 2023


به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری راشاتودی، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه در گفت‌وگویی با خبرگزاری‌های روسی گفت: برتری ادعایی واشنگتن بی‌معنی است زیرا در یک جنگ واقعی هیچ برنده‌ای وجود نخواهد داشت. واضح است که هرگونه درگیری جدی با حضور قدرت‌های پیشرو اتمی جهان برنده‌ای ندارد. پیامدهای یک جنگ اتمی فاجعه بار است و نمی‌توان گفت که کدام ارتش نخست و کدام دوم است.

مدودف ادامه داد: قدرت یک نیروی نظامی با نتایج جنگ‌ها و عملیات آن سنجیده می‌شود. اقدام ارتش روسیه در اوکراین متفاوت از اقدامات ارتش آمریکاست چون ما برای مردم‌مان و سرزمین خود می‌جنگیم. حریف اصلی مسکو، رژیم نازی یا شبه‌نازی‌ها در کی‌یف نیستند بلکه ناتو با ۳.۶ میلیون سرباز و یک اقتصادی است که برای دولت اوکراین سلاح، پول و خودرو تامین می‌کند.

معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت: آنها قطعا در این درگیری ترکیبی حضور دارند و آن را پنهان نمی‌کنند. هدف روسیه تضمین امنیت است.

رئیس جمهوری سابق روسیه یک "کمربند ایمن" غیرنظامی شده را در سراسر مرز روسیه پیش بینی کرد که تضمین می‌کند اوکراین نمی‌تواند به سرزمین روسیه حمله کند.

مدودف اما نگفت که این درگیری چه مدت طول می‌کشد و تنها این مساله را عنوان کرد که در جایگاهی نیست که چارچوب زمانی بدهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد، روسیه حتی پس از جنگ اوکراین هم به تسلیحات بیشتری نیاز خواهد داشت.

وی گفت: فکر می‌کنم که ما هنوز باید به راه خود ادامه دهیم. ما برای آینده به ذخایر تسلیحاتی نیاز داریم. این یک حقیقت قاطع است. ما حتی پس از جنگ اوکراین هم به سلاح نیاز داریم.

این مقام مسئول روس در ادامه گفت: نیروهای روسی ممکن است تا کی‌یف یا لویو در اوکراین پیشروی داشته باشند. هیچ چیز را نمی‌توان رد کرد. اگر نیاز باشد به کی‌یف برویم، باید این کار را انجام دهیم. اگر لازم باشد به لویو هم برویم باید انجام شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۲
روسیه با این افتضاح از قدرت نظامی نباید حرف بزنه. روسیه حتی از آلمان هم ضعیف تره چه برسه انگلیس و فرانسه. مقایسه با امریکا که توهین به شعور خودمونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
روسیه فقط از سوریه قوی تره اونم بشرط اینکه همسایه ها یاری کنند
بوی الرحمن تون بلنده تو بد چاله ای گیر افتادید .
این روسها همون حرفهای هیتلرو میزنن
تفاوت آمریکا باروسیه توان امریکا در تسخبرکامل یک کشورها روسها هیچ وقت نمی توانند کشوری رو تصرف کنندچون ضعیف هستند
فعلا که تو اکراین گیر کردی
معلوم نیست موشکهای اتمی روسیه اصلا کار کنند یانه!همه مال ۳۰ سال پیش هستند!
حتی یک سرباز ناتو در مقابل روسیه نمی جنگه و هیج کدوم از تجهیزات تهاجمی و اصلی ناتو ( هواپیما، کشتی و تانک ها و موشکهای بردبالا و ...) در اختیار اوکراین نیست... با این وجود، هنوز روسیه با تمام تجهیرات پیشرفته نتونسته به هیچکدوم از اهداف تجاوز نظامی خودش رو که قرار بود 48 ساعته کار اوکراین رو تموم کنه برسه...
به امید روزی که موشک‌های اتمی شما خاک آمریکا و اروپا را شخم بزند بقیه اش مهم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
حتی جرات نداری تو فضای مجازی بدون وی پی ان کامنت بذاری
امریکا در واقع به تنهایی برابر ۴۰ کشور است
برای همین نمیشه قدرت اقتصادی و نظامی امریکا را با هیچ کشوری مقایسه کرد مگر اینکه تجزیه بشه
مدودوف یک "کمربند ایمن" غیرنظامی شده را در سراسر مرز روسیه پیش بینی کرد که تضمین می‌کند اوکراین نمی‌تواند به سرزمین روسیه حمله کند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر