بازدید 104086
با تحولات منطقه و جهان

نامه ۴۵ نهاد و سازمان آمریکایی به بایدن درباره ایران/ اعلام آماده باش کیم جونگ اون به ارتش برای جنگ/ درخواست عربستان از آمریکا برای غنی سازی اورانیوم در ازای رابطه با اسرائیل/ انحلال سازوکار مالی اینستکس از سوی اروپا

نامه ۴۵ نهاد و سازمان آمریکایی به بایدن درباره ایران، اعلام آماده باش کیم جونگ اون به ارتش برای جنگ، درخواست عربستان از آمریکا برای غنی سازی اورانیوم در ازای رابطه با اسرائیل، انحلال سازوکار مالی اینستکس از سوی اروپا و انتخاب دوباره شی جینپینگ به عنوان رئیس جمهور چین، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.  
کد خبر: ۱۱۶۷۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴ 10 March 2023

نامه 45 نهاد و سازمان آمریکایی به بایدن درباره ایران/ اعلام آماده باش کیم جونگ اون به ارتش برای جنگ/ درخواست عربستان از آمریکا برای غنی سازی اورانیوم در ازای رابطه با اسرائیل/ انحلال سازوکار مالی اینستکس از سوی اروپا

بین الملل تابناک: نامه ۴۵ نهاد و سازمان آمریکایی به بایدن درباره ایران، اعلام آماده باش کیم جونگ اون به ارتش برای جنگ، درخواست عربستان از آمریکا برای غنی سازی اورانیوم در ازای رابطه با اسرائیل، انحلال سازوکار مالی اینستکس از سوی اروپا و انتخاب دوباره شی جینپینگ به عنوان رئیس جمهور چین، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.  

نامه ۴۵ نهاد و سازمان آمریکایی به بایدن درباره ایران

۴۵ سازمان مردم‌نهاد در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از او خواسته‌اند، مخالفتش را با اظهارات «تام نایدز»، سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی اعلام کند.

روز یکم اسفندماه، تام نایدز» سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی، گفته بود که واشنگتن از هر اقدام رژیم صهیونیستی علیه ایران حمایت خواهد کرد.

سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی گفت: «همان طور که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفته، ما کنار نخواهیم ایستاد که شاهد دستیابی ایران به سلاح اتمی باشیم. همه گزینه ها روی میز است و اسرائیل می‌تواند و باید هر کاری که برای مقابله با آن نیاز دارد، انجام دهد و ما از آنها حمایت کرده‌ایم.»

۴۵ سازمان مردم‌نهاد در نامه‌ای خطاب به بایدن نوشته‌اند: «حیاتی است شما برای تأمین امنیت منطقه، حفظ دیپلماسی در آینده و احترام به مسئولیت قانونی کنگره در خصوص اختیارات جنگی، روشن کنید که این اظهارات منعکس‌کننده سیاست آمریکا در قبال ایران نیست.»

بیشتر بخوانید 

این نهادها ابراز نگرانی کرده‌اند که شاید رژیم اسرائیل، اظهارات تام نایدز را به عنوان مجوز غیرمستقیم آمریکا به تل‌آویو برای اقدام نظامی در ایران تلقی کند. آنها گفته‌اند که انجام چنین اقدامی، مغایر با منافع امنیتی آمریکا خواهد بود و مانع دیپلماسی با ایران خواهد شد.

در این نامه آمده است: «ما به عنوان خانواده‌هایی که در بیست سال گذشته در زمان جنگ در ارتش خدمت کرده‌ایم، می‌گوییم که اجتماع ما از جنگیدن در درگیری‌هایی طولانی‌مدتی که امکان پیشگیری از آنها وجود دارد، خسته است.»

بسیاری از کارشناسان مسائل نظامی می‌گویند، رژیم صهیونیستی به رغم لفاظی‌های جنگ‌طلبانه، توان اقدام نظامی در ایران را ندارد و ادعاهای اغراق‌آمیز این رژیم با هدف فضاسازی رسانه‌ای علیه تهران انجام می‌شود.

اعلام آماده باش کیم جونگ اون به ارتش برای جنگ

 کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به ارتش این کشور دستور داد تا رزمایش‌های بیشتری برای آمادگی در یک «جنگ واقعی» انجام دهد.

 این درخواست پس از آن مطرح شد که کیم جونگ اون بر یک «رزمایش تهاجمی» نظارت کرد؛ رزمایشی که قابلیت کره شمالی برای مقابله با یک «جنگ واقعی» را ثابت کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی بامداد جمعه گزارش داد: او تاکید کرد که سایر واحدهای تهاجمی ارتش باید برای اجرای کامل دو ماموریت راهبری آماده باشند: اول جلوگیری از جنگ و دوم به دست گرفتن ابتکار جنگ از طریق افزایش رزمایش‌هایی برای جنگ واقعی.

نامه 45 نهاد و سازمان آمریکایی به بایدن درباره ایران/ اعلام آماده باش کیم جونگ اون به ارتش برای جنگ/ درخواست عربستان از آمریکا برای غنی سازی اورانیوم در ازای رابطه با اسرائیل/ انحلال سازوکار مالی اینستکس از سوی اروپا

این در حالی است که کره شمالی پنج‌شنبه در واکنش به رزمایش هفته آینده کره جنوبی و آمریکا، یک موشک بالستیک به سمت دریای زرد شلیک کرد؛ رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا قرار است، روز دوشنبه آینده شروع شود و ده روز ادامه داشته باشد. پیونگ یانگ پیش از این، به سئول و واشنگتن درباره برگزاری رزمایش مشترک هشدار داده بود.

قانونگذاران کره جنوبی سه شنبه گذشته اعلام کرده بود که احتمالا کره شمالی تمرینات نظامی گسترده‌ای با حضور موشک بالستیک بین قاره‌ای جدید خود در ماه مارس یا آوریل انجام خواهد داد.

کیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی ۱۶ اسفند ماه در بیانیه‌ای هشدار داد که اگر آمریکا علیه آزمایش‌های موشکی کره شمالی اقدام نظامی انجام دهد، پیونگ یانگ آن را اعلان جنگ تلقی خواهد کرد.

درخواست عربستان از آمریکا برای غنی سازی اورانیوم در ازای رابطه با اسرائیل

همزمان با تلاش‌های دولت آمریکا برای آشکارسازی روابط عربستان سعودی با رژیم صهیونیستی، ریاض از واشنگتن ضمانت‌های امنیتی و کمک به توسعه برنامه هسته‌ای خود را درخواست کرده است.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال با گزارش این خبر به نقل از منابع آگاه نوشت: دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در حال پیشبرد مذاکراتی پیچیده برای برقرار کردن روابط میان تل‌آویو و ریاض است.

این روزنامه نوشته، درخواست‌ عربستان سعودی برای ضمانت امنیتی و کمک به برنامه هسته‌ای از جمله موانع اصلی در این مذاکرات است، زیرا احتمال می‌رود، نماینده‌های کنگره آمریکا با چنین مواردی مخالفت کنند.

در ریاض هم نسبت به انعقاد توافقی که این کشور را آماج انتقادات جهان عرب و زیر فشار تنش‌ با ایران قرار دهد، نگرانی وجود دارد، به ویژه آنکه خشونت‌های چند هفته گذشته در کرانه باختری، حمایت از رابطه با رژیم اسرائیل را نه فقط در عربستان بلکه در سراسر جهان عرب کاهش داده است.

نامه 45 نهاد و سازمان آمریکایی به بایدن درباره ایران/ اعلام آماده باش کیم جونگ اون به ارتش برای جنگ/ درخواست عربستان از آمریکا برای غنی سازی اورانیوم در ازای رابطه با اسرائیل/ انحلال سازوکار مالی اینستکس از سوی اروپا

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته، توافق اسرائیل-عربستان برای عادی‌سازی روابط می‌تواند کورسوهای امید فلسطین برای تشکیل کشوری مستقل را خاموش کند. سعودی‌ها طی چند دهه گذشته در اظهارنظرهای علنی گفته‌اند که تشکیل کشور مستقل فلسطین، پیش‌شرط آنها برای به رسمیت شناختن اسرائیل است؛ اما مقام‌های اسرائیلی به وال‌استریت‌ژورنال گفته‌اند، در مذاکرات اخیر عربستان سعودی امتیازهای قابل‌توجهی در زمینه مساله فلسطین را مطالبه نکرده است.

مطالبات سعودی‌ها از واشنگتن یکی از موانع پیشرفت این مذاکرات است. ریاض خواستار حمایت آمریکا برای غنی‌سازی اورانیوم و سیستم تولید سوخت خودش است.

مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی نگرانند که دادن چنین اجازه‌ای ممکن است به ساخت سلاح هسته‌ای توسط عربستان منجر شود. سعودی‌ها علاوه بر این، خواستار ضمانت‌های مستحکمی درباره این هستند که واشنگتن در صورت لزوم به کمک ریاض خواهد آمد.

یکی از گزینه‌هایی که مورد بررسی است، این که آمریکا عربستان سعودی را جزو متحدان مهم غیرناتو اعلام کند. در حال حاضر، کشورهای قطر، اردن و چند کشور دیگر به همراه رژیم صهیونیستی در فهرست متحدان مهم غیرناتو قرار گرفته‌اند.

انحلال سازوکار مالی اینستکس از سوی اروپا

سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان در بیانیه‌ای مشترک با مقصرنمایی ایران، از انحلال سازوکار مالی اینستکس که قرار بود مراودات تجاری با ایران را در سایه تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده تسهیل کند اما به دلیل سیاست فشارحداکثری آمریکا ناکام ماند، خبر داد.

در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شد آمده است: سهامداران اینستکس – بلژیک، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، هلند، نروژ، اسپانیا، سوئد و بریتانیا – تصمیم به انحلال اینستکس گرفته‌اند.

این بیانیه ادعایی می‌افزاید: اینستکس توسط فرانسه، آلمان و بریتانیا در سال ۲۰۱۹ راه اندازی شد تا تجارت قانونی بین اروپا و ایران به ویژه در زمینه کالاهای بشردوستانه را تسهیل کند. در چهار سال گذشته، اینستکس مدام تلاش کرده است تا مبادلات تجاری بین اروپا و ایران را تسهیل کند.

نامه 45 نهاد و سازمان آمریکایی به بایدن درباره ایران/ اعلام آماده باش کیم جونگ اون به ارتش برای جنگ/ درخواست عربستان از آمریکا برای غنی سازی اورانیوم در ازای رابطه با اسرائیل/ انحلال سازوکار مالی اینستکس از سوی اروپا

تروئیکا با بیان این ادعا که «تقاضای قوی و پایدار صادرکنندگان اروپایی برای استفاده از مکانیسم INSTEX، عمدتاً از طرف بخش بشردوستانه وجود داشت» مدعی شد: به دلایل سیاسی، ایران به طور سیستماتیک از انجام وظایف اینستکس جلوگیری کرد.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که «میشل ارهارد باک» رئیس اینستکس پیشتر اعتراف کرده بود که این سازوکار به دلیل تحریم‌های آمریکا با اقبال مواجه نشد.

در ادامه بیانیه تروئیکا بدون هیچ اشاره‌ای به تحریم‌ها و اقدامات غیرقانونی آمریکا ادعا شده است: ایران در اوایل سال ۲۰۲۰ تنها با یک معامله برای صادرات کالاهای پزشکی از اروپا به ایران موافقت کرد. پس از آن، ایران مداوم و عامدانه دیگر پیشنهادهای مبادلات بین بریتانیا، نروژ، اتحادیه اروپا و ایران را مسدود کرد. این از یک عزم سیاسی برای ممانعت از استفاده از اینستکس تحت هر شرایطی ناشی شد؛ بنابراین، مسئولان ایران با خودداری از همکاری در زمینه صادرات دارو و سایر کالاهای بشردوستانه، اقدام بر خلاف منافع مردم خود را انتخاب کردند.

بیانیه یادشده بدون اشاره به این واقعیت که شرکت‌های تجاری از ترس تحریم‌های آمریکا حاضر به فعالیت بازرگانی با ایران نبودند، مدعی شد: با توجه به امتناع مداوم ایران از تعامل با این شرکت، سهامداران اینستکس به این نتیجه رسیده اند که دیگر زمینه ای برای ادامه فعالیت اینستکس وجود ندارد. سهامداران اینستکس در مجمع عمومی فوق‌العاده ۹ مارس ۲۰۲۳ به انحلال اینستکس رأی مثبت داده‌اند. این تصمیم به دلایل تجاری منحصراً بر اساس شایستگی خود گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، اینستکس ۹ ماه پس از خروج غیر قانونی آمریکا از برجام، بهمن ۱۳۹۷ با کلی منت از سوی سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه برای تسهیل تجارت غیردلاری با تهران ایجاد شد. ماجرای این سازوکار به حدی تلخ است که «میشل ارهارد باک» سومین مدیرعامل این شرکت آلمانی، انگلیسی و فرانسوی به شکست این ماموریت اعتراف کرد.

وی پس از ماه‌ها مخالفت با حضور در محافل رسانه‌ای، دو سال در یک همایش اقتصادی اعلام کرد که تحریم‌های آمریکا علیه ایران، بانک‌های بزرگ اروپایی را به شدت محافظه کار کرده بود و به همین دلیل آن‌ها با اینستکس کار نمی‌کنند.

انتخاب دوباره شی جینپینگ به عنوان رئیس جمهور چین

نمایندگان کنگره ملی خلق (NPC، پارلمان) روز جمعه در چهاردهمین نشست خود به اتفاق آرا به انتخاب دوباره شی جین پینگ به عنوان رئیس جمهور چین برای سومین دوره پنج ساله رأی دادند.

 همچنین هان ژنگ در نشست سالانه مجلس ملی چین به عنوان معاون رئیس جمهور انتخاب شده است.

انتخاب دوباره شی که در ژوئن ۷۰ ساله خواهد شد، پس از اصلاحات قانون اساسی چین در سال ۲۰۱۸ نشان می دهد که وی می تواند نامحدود و بارها پست ریاست دولت را بر عهده بگیرد.

پس از بیستمین کنگره حزب کمونیست چین (ح‌ک‌پی) در ماه اکتبر، شی جین‌پینگ برای سومین بار بعنوان دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین انتخاب شد.

شی جین پینگ در سال ۱۹۵۳ در پکن در خانواده یک رهبر انقلابی و سیاسی برجسته چین به دنیا آمد. در سال ۱۹۷۴، او به اتحادیه جوانان کمونیست چین پیوست و بعداً چندین سمت حزبی در سطح شهرستان و شهرستان داشت.

نامه 45 نهاد و سازمان آمریکایی به بایدن درباره ایران/ اعلام آماده باش کیم جونگ اون به ارتش برای جنگ/ درخواست عربستان از آمریکا برای غنی سازی اورانیوم در ازای رابطه با اسرائیل/ انحلال سازوکار مالی اینستکس از سوی اروپا

وی از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۲ فرماندار استان فوجیان شرقی بود، در سال ۲۰۰۷ به عنوان عضو کمیته دائمی (PC) دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و در مارس ۲۰۰۸ به عنوان نایب رئیس جمهوری خلق چین انتخاب شد.

شی جین پینگ در نوامبر ۲۰۱۲ ریاست کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و شورای نظامی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین را بر عهده داشت و در مارس ۲۰۱۳ سمت رئیس دولت و رئیس شورای نظامی مرکزی جمهوری خلق چین را بر عهده گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۵۰
همه باید غنی سازی داشته باشن
عربستان
بحرین
امارات طالبان
تا موقع نیاز بتونن دشمناشون رو محو کنن از کره خاک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
ما باید با طالبان یادداشت تفاهم امضا کنین در زمینه کیک زرد و اورانیوم و هسته ای تا در موقع لزوم دشمنای مشترکمون رو محو کنیم علی برکت الله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
غنی سازی و بمب اتمی اگه خوب بود و به درد بخور ؛ پوتین بدبخت دیکتاتور رو از اوکراین نجات میداد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
طالبان غنی سازی ۱۰۰ درصدی هم که داشته باشه به درد نمیخوره چون با تحصیل دانش آموزای دختر مخالفه
یک معلم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
به نظر خودت اون موقع کره خاکی دیگه وجود داره؟! به فکر بقیه نیستی به فکر خودت باش چون اگه قرار باشه به قول خودت همه دشمناشون رو محو کنن خودتم دیگه نمیتونی روی کره خاکی زندگی کنی، صلح طلب باش
محمد نریمانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
احسنت به این تفکر و تعقل! این دنیایی که تو ازش صحبت میکنی چقدر رویایی و زیبا هست و همیشه سنگ روی سنگ بند میشه! کسایی مثل تو باعث شدن که کشورمون ایران هیچوقت پیشرفت نکنه متاسفانه با کسایی مثل شما شدیم هشتاد میلیون نفر
محسن کامیاروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
اگه همه همدیگه رو نابود کنن دشمنی باقی میمونه؟!
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
تو این دنیا باید فقط کدخدا و دیگر کشورهای اروپایی بمب اتمی را داشته باشند ، چون کدخدا هستند کسانیکه در استفاده از بمب اتمی هیچ شکی ندارند . آنوقت یکسری خود فروخته حرفهای شیک میزنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
اونا هم نشستن تو محوشون کنی ؟
امروز کتاب هنر تحریم ریچارد نفیو را میخواندم. خیلی دلم سوخت این فرد این جنایات را علیه ما مرتکب شده و بعد با خیال راحت آنرا کتاب کرده و با افتخار در حال ترویج آن است. آنوقت چند نوجوان ما برای مصاحبه و ابراز نظر خود بلافاصله هدف رسانه ای میشوند. افرادی موثر در امریکا با خیال راحت بدنبال ضربه زدن به ایران هستند و هیچ نگرانی در باره عواقب اقدامات خود ندارند. اما در طرف مقابل در ایران افرادی که از کشور دفاع میکنند در معرض ترور؛ تحریم و حمله رسانه ای بی بی سی و یا ایران اینترنشال قرار دارند تا هزینه دفاع از کشور را بالا ببرند. بنظرم دستم ما در حمله مانند آنها باز نیست اما میتوانیم تمام افراد ضد ایران را به روش نرم از میدان بدر ببریم. وزارت اطلاعات باید بخشی ایجاد کند هدف آن این باشد که این افراد را در دام قانونی و نرم اجتماعی امریکا گرفتار کند. از ایجاد ورشکسته کردن آنها تا افشا ضعفهای اخلاقی و تخلفات اجتماعی. بعد از مدتی متوجه میشوند که هرکس بر علیه ایران کاری کند یا مجبور میشود مامور ایران باشد و تا به لحاظ سیاسی و اجتماعی نابود شود. امریکا کشور قوی است و ضربه زدن به آن سخت است اما ضربه به افراد آن سیستم و در چارچوب ضوابط و نرم های سیستم امریکایی راحت است. ضربه رسانه ای به آنها کم هزینه ترین است تا افراد ضد ایرانی را در امرکیا فلج کند
پاسخ ها
یک معلم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
آدم عوض اینکه به فکر ضربه زدن به دیگران باشه باید سعی کنه که خودش رو بکشه بالا وقتی که خودش رو بالا کشید آمریکا که سهله کل دنیا هم یه جور دیگه درنظرش میگیرن. کسی مثل تو که همیشه به فکر ضربه زدن به دیگران هست نه خودش پیشرفت میکنه و نه باعث پیشرفت کشورش
میشه، چاه مکن بهر کسی اول خودت دوم کسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
اگر این کتاب را دقیق خوانده بودی اینگونه نمی نوشتی . کل کتاب خلاصه شده در یک موضوع " استفاده از نقاط ضعف شخصیتی مردم یک جامعه برای ضربه زدن به آن " تمام زرنگی آنها استفاده از این موضوع است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
تحریم ها وقتی دردآور و رنج آور میشه که یه عده ایرانی در داخل و خارج هم هماهنگ با آمریکا به
حمایت از تحریم یا گسترش آن یا ایجاد زمینه برای آن اقدام می کنن
اینستکس منحل بشه دوباره قیمت سکه و طلا و دلار پرواز میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
در چهار سال گذشته خاصیت نداشته
تا کی امید واهی؟!
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
دیگه چیز دیگه آیی پیدا نکردی
تا دیدند به خاطر عدم صدرو قطعنامه توسط آژانس انرژی اتمی ، امکان ریزش دلار وجود داره ، اینستکس را قطع کردند تا مثلا اینگونه جلوی سقوط دلار را بگیرند . اسمش روشه . دشمن . یک زمان با اشغال ایران و ایجاد قحطی مصنوعی نصف مردم ایران را کشت و حالا ... اسمش روشه ، دشمن . با کراوات یا با ریش . با پاچه خواری مجازی یا بدون آن در هر صورت در صف گردن زدن توسط دشمن قرار داری . قوی نشوی گردنت را می زنند حتی اگر با پاچه خوای چند تا جایزه ی کن و اسکار بهت داده باشند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
اگر متن را دیده باشید اینستکس سازوکاری بود که عملی نشد
و اروپا در مقابل آمریکا هیچ غلطی نتوانست یا نخواست بکند.
تنها یک گول زنک دولت روحانی بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
سقوط دلار؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
طفلی غربی ها. چطوری می خواهند با ریزش دلار مقابله کنند؟ یعنی امکان دارد از سقوط ارزش دلار در برابر ریال قدرتمند ما جان سالم به در ببرند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
آقای تاریخ دان ،همین کشور آمریکا بود که تو اون زمان به مردم ایران کمک کرد که از قحطی نجات پیدا کنند،هم با کمک نخست وزیر وقت آمریکا یعنی ترومن ایرانیان تونستند ،انگلیسیها و روس ها رو از کشورمون بیرون کنند،تازه روس‌ها تا قزوین رو ضمیمه خاک کشور خودشان کرده بودند و آرزوی رسیدن به آبهای خلیج فارس رو داشتند،اگر ترومن روسها رو تهدید به بمب هسته‌ای نمی‌کرد که اگر خاک ایران رو ترک نکنند، استالین و روسها کل کشور رو گرفته بودند ،
بچه ها به نظرتون این بار جو بایدن رای میاره یا نه؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
نه .
ترامپ رای میاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
ترامپ رای خواهد آورد و خیلی ها از ترس دنبال سوراخ موش خواهند بود
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
سگ زرد برادر شغاله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
نه این دفعه اصغر جوشکار رای میاره
آخه تو رو چه به این حرفا
این بدبخت مردم کره شمالی آخه چه گناهی کرده اند که یک دیوانه باید رییس این مردم همیشه گرسنه یاشه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
از کجا معلومه زندگی آنان راحت تر از مردم کره جنوبی نباشه.
به همین خاطر هم اکثریت حامی دولت خود اند.
کسی در کره شمالی گرسنه یا بیکار نیست. و دغدغه هزینه درس خوندن ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
خودمونم گناه داریم به خدا
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
کمتر بی بی سی ببین
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
تو بفکر ملت خودت باش ؟؟..
"رژیم صهیونیستی به رغم لفاظی‌های جنگ‌طلبانه، توان اقدام نظامی در ایران را ندارد و ادعاهای اغراق‌آمیز این رژیم با هدف فضاسازی رسانه‌ای علیه تهران انجام می‌شود." عبارت کاملاً درستی است. اما اسرائیل با این لفاظی ها و واکنش مسئولین ایران منافع زیادی بدست آورده است. یکی از این منافع فراهم شدن امکان بر قراری ارتباط دیپلماتیک با بیشتر کشورهای عربی که هرگز فکر نمی کرد چنین اتفاقی حتی در 200 سال آینده هم رخ بدهد. منافع دیگر بدست آوردن وجه بسیار خوب بین المللی است در حالی که ایران هر روز منزوی تر و مردم ایران هر روز بیچاره تر می شوند. پس اگر مسئولین واقعاً خواستار منزوی کردن اسرائیل هستند بهتر است هر چه سریعتر دست از این سیاست نادرست بردارند و اولین گام برکنار کردن افراد با عقاید تند روی است.
امریکایی ها نه توان حمله به ایران را دارند و نه حاضرند خود را درگیر جنگی دیگر در منطقه بکنند. با افتضاح فرار انها از افغانستان همه ابهت ارتش امریکا که در سایه فیلمهای هالیوودی بوجود امده بود فرو ریخت. طالبان سوار بر موتور سیکلت تانکهای امریکا را تصرف کردند . اینکه کسی بگوید که این نقشه خود امریکایی ها بوده هم باز تبلیغ هالیوودی است زیرا اگر انها فرار برنامه ریزی شده داشتند این همه تجهیزات خود را منهدم نمی کردند. از طرف دیگر حمله امریکا به ایران یعنی نابودی رژیم صهیو تیستی زیرا حمله یه ایران به معنی حمله به کل محور مقاومت است و صد هزار موشک و راکت اماده خزب الله بخشی از تجهیزات محور مقاومت است. انها خالی می بندند و جبهه اصلی انها رسانه است که ما متاسفانه در ان خیلی ضعیف هستیم و صدا وسیمای ما بسیار منفعل است و فقط منتظر است تا رسانه ها صد ایرانی موجی راه بیندازند و از موضع انفعالی و دفاعی پاسخی گاه همسو با خواست انها بدهد. صدا و سیما نیاز به شخم زدن دارد و باید افراد متخصص در ان بکار گرفته شوندو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
به علاوه اکثر روزنامه های کشور دست حزب کارگزاران سازندگی و غربزده ها است.
سایت ها نیز همه در اختیار غربزده ها است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
آمریکا توانش را دارد ولی چه نتیجه ای میگیرد؟ وضع فعلی ایران باعث فروش سلاح بیشتر به عربها و حضور در آن کشورها دارد و نزدیکی اعراب به رژیم صهیونیستی شده
این حرکت عربستان کاملا مشخص است جنبه تحریک آمیزی ایران را دارد و عربستان از اینکه رابطه ایران و آمریکا تشدید شود نفع می برد و باید محتاط بود

چون عربستان روی دو موضوع حساس برای ایران دست گذاشته است اول هسته ای و دوم اسرائیل
ضمن اینکه اگر عربستان واقعا دنبال هسته ای و سوخت هسته ای بود آنرا رسانه ای نمی کرد و پشت پرده این کار را انجام می داد

دوم اینکه اتفاقا خوب است که عربستان هم هسته ای شود چون یک برگ برنده برای ایران است و دوبام و دوهوایی بودن غرب برای جهان شفاف تر می شود و اهرم فشار در مقابل ایران در خصوص هسته ای کاهش می یابد

ضمن اینکه در عادت غرب نیست که دانش هسته ای و غنی سازی را به حتی عربستان بدهد و تنها مجوز استفاده از سوخت هسته ای را می دهد

و نهایتا چقدر عربستان باید بدبخت باشد که باید غرب را سرپرست و ولی خودش قرار دهد و از او اجازه بگیرد تا دست به سوخت هسته ای بزند و یقینا ملت های عرب در مقابل این خواری و خفت مسئولین عربستان ساکت نخواهند بود
هر کشوری دنبال منافع ملت خودشه کشوری امثال آمریکا که به دنبال تسخیر کرات دیگر برای تامین انرژی و استخراج مواد آلی است ایا به کشوری مثل ایران که منابع غنی دارد و بیخ گوشه رحم میکنه پس باید قوی باشیم از لحاظ تسلیحات و تجهیزات به روز فردای دنیا رو چه دیدی؟ باید همیشه آماده فداه باشیم
برخی تحلیل گران معتقدند منطقه در اینده نزدیک شاهد یک جنگ ویران گر دیگری خواهد بود. روسیه به دنبال درگیری با اوکراین و ورود غیر مستقیم اروپا و امریکا به جنگ اوکراین در صدد است پای امریکا را به یک جنگ تمام عیار در منطقه باز کند.
پوتین وروسیه اصلا بدبخت نیستن روسیه داره باکل دنیامیجنگه وگرنه ظرف یک ساعت کل اوکراین رو باخاک یکسان میکنه منتهانمیشه برااین کاربرنامه داره میخادسرزمینهای خودشو پس بگیره بطوری که کل دنیا واوکراین الحاق روبه رسمیت بشناسن وحکومت اوکراین رو به سمت خودش تغییر بده وگنه دنبال نابودی اوکراین نیست
دولت فعلی امریکا متاسفانه توان حل وفصل مسائل بینا امللی را از طریق صلح امیز ندارد که هیچ خوو زاینده مسائل بینالمللی است۔ایا منافع سرمایه داری حکم میکند یا بی تدبیری۔مردم امریکا باید قضاوت کنند۔برای تغییر جهان از جنگ به صلح احزاب امریکا باید بررسی جامعی در خطوط سیاسی بینالمللی خود با توجه به شرایط جهانی جدید داشته باشند۔جهان جهان زمان بعد از جنگ دوم نیست۔
مافیای داخلی اونقدر سنگ اندازی کردند تا به هدفشون رسیدند
.از این به بعد کار مافیای دارو و قاچاق چیان دارو قانونی میشه
والا ما هم دیگه از این همه رجز خوانی و تحریم خسته شدیم خداکنه بلاخره جنگ بشه ببینیم با این همه ادعا بالاخره کی پیروز میشه آخرش تکلیف مردم مشخص بشه
کسی میدونه چرا بانک مرکزی با داشتن بیشترین دلار و سکه چرا دلار ۱۲۰۰۰در بودجه رو بالای۴۵۰۰۰ تومان میفروشه؟اگر این مخل اقتصاد کشور نیست پس چیه؟
مردم خوب امریکا چنانچه صلاح میدانند باید شخصیت ها وسازمانهای سیاسی موزه ای خود را که ساخته شده تاریخی دارند با احترام به موزه ها بسپارند و سازمانها وشخصیت های مناسبی که با توجه به شرایط سیاسی اقتصادی وفرهنگی امروز است را تدوین وقانونی وپیاده کنند۔جای گذشته بااحترام در کتب تاریخی و در موزه ها است۔
سلام، واقعا چه موجوداتی بر کشور ها حاکم هستن دائم صحبت از بمب و سلاح هسته ای و موشک است تا انسانهای بی گناه را نابود کنند ، ای کاش همچنان که عالم یک خدایی دارد کره زمین هم یک حاکمی داشت تا شاید دیگر صحبت از جنگ و جنایت نبود و انسانها در کنار هم در صلح و آرامش زندگی می کردن
اینهمه دشمنی اروپا اینهمه دوستی یک طرفه یعنی چی؟
میخواهید به این وحشی های قرون وسطای ثابت کنید ما ملت اهل صلح ومتمدین هستیم؟
این غربی‌ها فقط به غارت وبردگی ما فکر می‌کنند وفقط زبان زور حالیشون میشه ولا غیر
خدا را شکر سفارت خانه ها داره باز میشه دوستی با کشور های همسایه تنش کم میکنه واین کار پسندیده ای است
بیاید با خودمون رو راست باشیم هر جنگی علیه ایران اتفاق بیفته این مردم باید برن جلو پس بیاید مردمتونو دریابید گرانی و فقر و دزدی و...
همانطور که آمریکا. وقتی دید زورش به ژاپن نمیرسه، با دو تا بمب هسته ای، ژاپن و تسلیم کرد، پس با تمام پیشرفت های ایران، گیریم که آمریکا در معرض شکست از ایران یا هر کشوری که بمب هسته ای نداره قرار بگیره، با ۲ تا بمب هسته اتمی مثل ژاپن مجبور به تسلیم میش، بنظر من برای افزایش بازدارندگی حتما باید بمب اتمی باش
مردم عربستان خیلی بدبختند و مردم ایران خیلی خوشبخت!!
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی