«بسته گم شده مجلس» هنوز پیدا نشده است!

چندی پیش، قالیباف در یکی از جلسات علنی مجلس گفت: «مجلس یک ماه و نیم پیش، اوضاع کنونی ارز را پیش بینی کرد و ۴۰ روز قبل بسته پیشنهادی درباره کنترل بازار ارز به دولت و رئیس جمهور منتقل شد». پس از این ادعای قالیباف، سخنگوی دولت ضمن بی اطلاعی از این بسته پیشنهادی گفت این بسته تاکنون ارسال نشده است، اما اگر ارسال شود، حتما بررسی می‌کنیم.
کد خبر: ۱۱۶۶۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۶ 08 March 2023

«بسته گم شده مجلس» هنوز پیدا نشده است!

 

تابناک /حسین بشیری_ قوای مجریه و مقننه در نظام قانونگذاری و اجرای قانون در همه کشورها از اهمیت بسزایی برخوردارند. در نظام حقوقی و قانونی ایران هم این دو نهاد از اهمیت زیادی برخوردار است و وظایف و تکالیف تعیین کننده ای بر عهده دارند؛ لذا رابطه این دو نهاد می تواند اثرات بسیار تاثیرگذاری بر کشور داشته باشد. در دوره اخیر، شاهد همکاری نزدیک این دو نهاد مجلس و دولت هستیم، ولی گاهی هم دیده می شود که برخی ناهماهنگی ها موجب بروز مشکلاتی می شود که «بسته ارزی گم شده مجلس» یکی از همین موارد است.

چندی پیش قالیباف در یکی از جلسات علنی مجلس گفت: چندی پیش، قالیباف در یکی از جلسات علنی مجلس گفت: «مجلس یک ماه و نیم پیش، اوضاع کنونی ارز را پیش بینی کرد و ۴۰ روز قبل بسته پیشنهادی درباره کنترل بازار ارز به دولت و رئیس جمهور منتقل شد». پس از این ادعای قالیباف، سخنگوی دولت ضمن بی اطلاعی از این بسته پیشنهادی گفت این بسته تاکنون ارسال نشده است، اما اگر ارسال شود، حتما بررسی می‌کنیم.

محمد باقر قالیباف در جلسه علنی نوبت صبح دوشنبه هشتم اسفند در پاسخ به تذکر موسوی لارگانی، نماینده فلاورجان در انتقاد از وضعیت ارزی کشور اظهار کرد: کسی مانع نظارت مجلس شورای اسلامی به دولت در بحث مربوط به ارز نیست و افتخار مجلس این است که از یک ماه و نیم پیش شرایط را پیش بینی کرد و چهل روز قبل بسته پیشنهادی کمیسیون اقتصادی درباره کنترل بازار ارز به دولت و رئیس جمهور منتقل شد. ما کارمان را انجام داده‌ایم و اکنون هم انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: موضوعی که نمایندگان مطرح می‌کنند، این است که در جلسه غیرعلنی بحث شد، گروه مشترکی برای همفکری تشکیل دهند. من هم توضیح دادم اشکالی ندارد. دولت هر همفکری که بخواهد ما انجام می‌دهیم. ما کار نظارتی‌مان را از ۴۰ روز قبل انجام دادیم و نظرات را منعکس کردیم. روز گذشته هم آقای پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در شورای عالی هماهنگی اقتصادی، موضوعات لازم را یادآور شد و ما پیگیر هستیم.

بهادری‌جهرمی هم درباره بسته پیشنهادی ارزی مجلس به دولت گفت: چنین بسته‌ای به دولت تحویل نشده و در صورتی که مجلس طرح مشخصی برای مدیریت ارز داشته باشد، در دولت بررسی خواهد شد. وی ضمن استقبال از هر گونه پیشنهاد و ارائه راهکار برای موضوعات جاری کشور از سوی مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس یک جایگاه قانونی دارد و مسیر ارائه پیشنهاد از سوی مجلس شورای اسلامی، ارائه طرح و بررسی کارشناسی آن در کمیسیون‌ها و تصویب در صحن مجلس است.

سخنگوی دولت افزود: پیشنهادهای مختلف و متعددی از سوی بسیاری کارشناسان اقتصادی یا نمایندگان محترم مجلس و فعالان اقتصادی در جلسات مختلف مطرح می‌شود که طبیعتا در بسیاری موارد، متعارض یا دارای جهت‌گیری‌های کاملا متفاوت با هم هستند.

بهادری‌جهرمی ادامه داد: اگر پیشنهادی از سوی ریاست محترم مجلس تهیه شده، می‌تواند در قالب یک طرح و با قید فوریت در مجلس تصویب شود و به تأیید شورای نگهبان برسد. دولت نیز از جایگاه قانونی و ریل‌گذاری کارشناسی نمایندگان محترم مجلس همانند گذشته استقبال می‌کند. همچنین ظرفیت جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی نیز وجود دارد که چنانچه طرح مدوّنی باشد، می‌تواند در آنجا بررسی شود.

وی خاطرنشان کرد: البته در چند جلسه اخیر این شورا، جزئیات بسته ارزی دولت که بانک مرکزی تهیه کرده بود، با دقت و با بحث و نظر همه اعضا، مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید که در حال اجرا از سوی بانک مرکزی و سایر بخش‌های مرتبط با حوزه تامین، توزیع و مدیریت منابع ارزی است.

بسته مجلس برای مدیریت ارز ۷۰ روز پیش  قرائت و منتشر شده است!

در حالی که رییس مجلس از ارسال چهل روز پیش بسته ارزی خبر داده بود، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به بررسی دیدگاه های مختلف اقتصادی برای مدیریت بازار ارز در کمیسیون اقتصادی تاکید کرد: بسته پیشنهادی مجلس برای مدیریت بازار ارز ۷۰ روز پیش و در جلسه علنی چهارم دی ماه در قالب گزارش نظارتی مفصلی در صحن علنی مجلس قرائت و عمومی ارائه و منتشر شد.

مهدی طغیانی در جمع خبرنگاران در واکنش به اظهارات اخیر سخنگوی دولت مبنی بر اینکه بسته ارزی مشخصی درباره مدیریت بازار ارز از سوی مجلس به دولت ارایه نشده است، گفت: همانطور که رئیس مجلس هم گفتند، از افتخارات مجلس یازدهم این است که نگرانی های خود را رسما طی یک سند رسمی در یک جلسه علنی پیش از تحولات ارزی اعلام کرده بود که اگر به قوانین مصوب مجلس و پیشنهادهای داده شده توجه می شد، شاهد این دست اتفاقات در بازار ارز نبودیم. 

وی افزود: در جلسه نظارتی چهارم دی ماه مجلس شورای اسلامی ـ که با حضور مقامات ارشد و تصمیم گیر دولت در حوزه ارزی و پولی برگزار شد ـ کمیسیون اقتصادی مجلس در گزارشی رسمی به بررسی دلایل رشد قیمت ارز و ارائه راهکارهای فنی و علمی مدیریت این بازار مبادرت کرد و آن گزارش در اختیار همه قرار گرفت و کامل نیز منتشر شد. 

وی با بیان اینکه ابراز بی اطلاعی سخنگوی محترم دولت نسبت به این بسته اقتصادی، جای تعجب دارد، گفت: انتظار ما در مجلس این بود که در ۷۰ روز گذشته، دولت محترم اهتمام جدی تری به استفاده از راهکارهای علمی و اقتصادی برای مدیریت بهتر بازار ارز که در این بسته تشریح شده، می داشت و البته اکنون نیز همان بسته می تواند ملاک عمل باشد. در آن گزارش تاکید شده بود، از جمله چالش‌های مهم بازار ارز، سیاست غلط تثبیت نرخ ارز اسمی و نبود کریدور مشخص برای مدیریت ارز است. متأسفانه همین توصیه مهم در سیاست جدید هم مورد بی توجهی قرار گرفت و موجب بخشی از التهابات اخیر شد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در عین حال گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس، مستمر  در حال بررسی و رصد شرایط ارزی است و متناسب با شرایط، و تغییرات سیاست ها، گزارش های جدید و بسته به روز شده ای نیز در این زمینه ارائه خواهد کرد، امیدواریم این راهکارها که نتیجه و خروجی جلسات اقتصادی و‌ فنی درباره بازار ارز است، مورد توجه و استفاده دولت در مدیریت بازار ارز قرار گیرد.

طغیانی اضافه کرد: همچنین رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در ۱۹ آذر ماه طی نامه ای به آیت الله رئیسی، ۶ موضوع مهم نیازمند تصمیم‌گیری درباره ارز نظیر تعدد نرخ های رسمی، مشکل بازگشت ارز صادرکنندگان و... و نیز ۹ پیشنهاد کارشناسی و علمی برای مدیریت بازار ارز به دولت ارائه شده بود.  

وی تاکید کرد: برای مجلس، فصل الخطاب قانون است و در همان جلسه نظارتی چهارم دی ماه نیز رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرده بود با وجود قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مجلس یازدهم اصلاح و تصویب شده است، مسئولیت و اختیارات حوزه سکه، ارز و ریال متوجه بانک مرکزی است و ما انتظار داریم اجزای مختلف دولت در حوزه مسائل ارزی به وظایف قانونی خود عمل کنند تا شاهد شرایط کنونی بازارهای اقتصادی از جمله ارز و طلا نباشیم.‌

بسته ارزی از مجلس دریافت نکردیم/در اختلافات داخلی نمایندگان ورود نمی‌کنیم

اما این اظهارات سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس هم موجب نشد تا «بسته ارزی گم شده مجلس» پیدا شود، زیرا سخنگوی دولت در پاسخ به این اظهارات دوباره یادآور شد که بسته ارزی از مجلس دریافت نکردیم و در اختلافات داخلی نمایندگان ورود نمی‌کنیم.

علی بهادری جهرمی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران درباره اینکه برخی نمایندگان با اشاره به جلسه‌ دی‌ماه از ارائه بسته ارزی مجلس به دولت خبر داده‌اند، گفت: آنچه رئیس مجلس شورای اسلامی گفت این بود که یک بسته ارزی توسط مجلس ۴۰ روز پیش تحویل دولت شده است؛ اما این موضوع صحیح نیست.

سخنگوی دولت ادامه داد: طبیعتاً نامه‌های نمایندگان مجلس و روسای کمیسیون‌ها که درباره موضوعات جاری کشور با مضامین مختلف و پیشنهادات متفاوت و بعضا متعارض با یکدیگر به دولت ارسال می‌شود، نمی‌تواند نظر کل نمایندگان یا نظر مجلس تلقی شود.

بهادری جهرمی گفت: در همان جلسه چهارم دی‌ چند نماینده مجلس و روسای کمیسیون‌های اقتصادی، برنامه و بودجه و جهش تولید صحبت کردند و هر یک در نظرات‌شان راهکارها و پیشنهادهای متفاوتی را در نظر داشتند که حتی بعضا با یکدیگر متعارض است؛ اما کدام‌ یک نظر مجلس است؟

برخی دیگر از نمایندگان مجلس یا روسای محترم کمیسیون‌ها هم در دیدارهای حضوری، نکات دیگری مطرح کرده‌اند؛ اما آنچه ملاک عمل دولت است، قانون مصوب مجلس یا تصمیماتی است که در جلسات شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا مصوب می‌شود.

دبیر هیات دولت گفت: قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی نحوه و مسیر ارائه نظرات مجلس را مشخص کرده است و انتظار می‌رود همه مقام‌ها منطبق بر همین مسیر اعلام نظر کنند.

اما این بار این خبرگزاری وابسته به مجلس بود که در مقام پاسخ به سخنان سخنگوی دولت برآمد و ضمن ایراد به اظهارات بهادری جهرمی در مطلبی اظهار داشت: اگر ملاک قانون مصوب مجلس است، پس چرا قانون مجلس درباره ارز رعایت نشد؟

این خبرگزاری در خصوص اظهارنظر دوباره سخنگوی دولت در خصوص بسته ارزی مجلس نوشت: «اینکه دیگر کمیسیون ها و نمایندگان دیدگاه هایی عرضه می کنند، به معنی عدم ارائه بسته پیشنهادی کمیسیون تخصصی مربوط یعنی کمیسیون اقتصادی نیست.

دولت در پذیرش بسته پیشنهادی مختار است؛ اما مسئولیت پیامدهای تصمیم نیز بر عهده دولت است؛ همانطور که شاهد چالش ارزی در نتیجه کم توجهی به هشدارها بودیم. سخنگوی محترم دولت به درستی بر ضرورت رعایت قانون تاکید کردند، ولی متاسفانه قانون مصوب مجلس هم رعایت نشده که بی تردید اگر قانون رعایت می شد، چالش ارزی به شکلی که اتفاق افتاد، روی نمی داد.

رئیس محترم مجلس در نامه مورخ ۱۹ دی ۱۴۰۱ به رئیس محترم جمهور اقدامات خلاف قانون دولت را یادآوری کردند که از آن جمله ارائه ارز به نرخ ثابت و عدم رعایت نظام ارزی «شناور مدیریت شده» تصریح شده در قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور و عدم عرضه ارز به نرخ غیر از سامانه معاملات الکترونیکی (ای‌تی‌اس) تاکید شده در قانون بودجه ۱۴۰۱ است.

به هر حال آنچه از این موضوع بسته گم شده مجلس مشخص است، این که متاسفانه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با درک نامناسب از اصل و مفروعات موضوع همکاری و تعامل با دولت و پایبندی آن به جای تدوین قوانین شفاف و کاربردی یا پیگیری های نظارتی مسمتر و نتیجه بخش همچنان به دنبال این است تا با بیان کلیات و تذکرهایی که بیشتر کاربردهای رسانه ای دارند، انگشت اتهام را متوجه قوای دیگر نماید که لازم است این رویکرد با توجه به شرایط کشور اصلاح شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵۶
مجلس ۱۰درصدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
5 درصددرتهران
دولت لطفا منتظر رسیدن بسته نباشد|، از مجلس شماره رهگیری مرسوله را دریافت و پیگیری کنید ببینید بسته کجا مونده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
بسته اشتباهی به فامیل ها و بستگان خودشون رسیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
دیروز دیدم یک بسته کنار خیابون افتاده
اومدم بردارم
که بازیافتی زودتر بر داشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
دولت و مجلس خوب مردمو سر کار گذاشته اند
مشکل اصلی دولت کسر بودجه بود که با بازی با ارز آن را تامین کرد و اکنون دیگر نیازی به ادامه بازی ندارد لذا ارز روند کاهشی گرفته این بازی بازهم تکرار خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
تا زمانی که میزان تورم در ۲ کشور ایران و آمریکا یکی نشدند دلار به افزایش قیمت ادامه میدهد و کسی نمی‌تواند جلو آن را بگیرد هر کاری برای ثابت نگه داشتن فقط فشردن فنر قیمت است که مدتی بعد بصورت جهشی بالا خواهد رفت
سردار شهردار دکتر خلبان رعیص !!!
اینکه یکماه و نیم پیش بینی کردی شرایط ارزی رو ؛ شکم مردم رو سیر نمیکنه و مشکلی رو حل نم چی کار کردب ؟
چه کار مفیدی انجام دادی برای این اوضاع ؟

و الا من هم ۵ سال پیش این شرایط رو پیش بینی میکردم یکنه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
ما هم ۴۰ ساله که خرید خارجی آقایون رو از ترکیه و بلاد کفر پیش بینی میکنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
خرید کالا و اجناس از ترکیه را میتوان از جمله این کارها و
در این راستا دانست
پس مشکل سراسریه منم بسته داشتم الان پست میگه دست ما نیست
قالیباف
توی یه ماه و نیم پیش پیشبینی کردی شرایط ارزی رو
من ۱سال و نیم پیش و بعد از روی کار اومدن شما سوپر انقلابی های میدانی مقاومتی جهادی استشهادی
وااااااااای
چقدر شما باهوشید که یک ماه پیش پیش بینی کردید شرایط عرضی ! رو
ملت چهل ساله که پیش بینی کردن شرایط ارزی رو
جناب سرهنگ چه میدونه اقتصاد چیه .
نیم ساعت قبلش یه جملاتی رو راجع به اقتصاد و معیشت بهش میگن اینم همونا تکرار میکنه پشت میکروفن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
جناب سرهنگ فقط میدونه کجا سیسمونی با کیفیت پیدا میشه
مجلس حراف بدون دست آورد
این مجلس و این دولت محصول قهر مردم با صندوق های رای است .
انتظاری هم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
و البته این شورای شهرها و روستاها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
چه قهر، چه آشتی
خروجی اش همینه
تعطیل بشه، به صرفه تره
سالهاست یک سامانه جامع در دولت الکترونیک درست شده که فرستنده و گیرنده در هر لحظه می توانند با داشتن کد رهگیری بسته خود را ردیابی کنند.این همه در بوق و کرنا کردین دولت الکترونیک درست شده...........سازمانها را موظف و به خط کردین در این پلتفرمها کار کنن..بعد خوتون از روشهای ارسال پیک در دوره عتیق استفاده می کنین..اگر این بسته به دست رانت خواران افتاده باشه آقا چه کلاهی برای خودشون دوختن...یک شبه ره هزار ساله رفتن.....قابل توجه کسانی که به سیستم های جدید ارسال محتوا هنوز مشکوکنند بفرما این در بالاترین سطح امنیتی بسته با پیک یکجا نیست شدند..آقای شریعتمداری دقیقا کجایی که دنبال اثبات جاسوس بودن گروسی بودی...بیا با شم کارآگاهیت ببینم چه گلی میزنی؟
آقای رئیس مجلس مردم بازیچه شما نیستند
توی این مجلس خیلی چیزهای بزرگتر از بسته گم شده و هرگز پیدا نشد دنبال ان بزرگها باش بسته هم همان نزدیگی ها است!؟
مجلس فرمانبردار
مجلس باری به هر جهت
تنها علت کاهش نرخ ارز و طلا در بازار فقط و فقط سفر جناب گروسی به تهران و چشم انداز رسبدن به توافق با کدخدای عالم است .
والا از عزیزان ۶ کلاسه انتظاری نیست
توره حضرت عباس جلوی رافائل گروسی رو بگیرید و نذارید پاشو بذاره بیرون از ایران .
از روزی که وارد ایران شده همینجوری قیمت طلا و ارز داره میاد پائین
با دولت و مجلس عجیبی رو به رو هستیم که در تصویب و اجرای قوانین بی نظیر هستند یکی از شاهکارهای این دولت اجرای قانون رتبه بندی بود در مدرسه ای که بنده کار میکنم من با ۳۰ سال سابقه و مدرک فوق لیسانس شدم رتبه دو مدیر با ۲۵ سال سابقه و ده سال مدیریت شده رتبه دو و یک معلم دیگر هم با ۷ سال سابقه و لیسانس شده رتبه دو کلا همه مون شدیم رتبه دو
ما اگه بسته مجلس رو نخواهیم کیو باید ببینیم ؟
والاه یه بسته ۵۰۰ مگا بایتی اینترنتی بهتر به درد مردم میخوره تا بسته معیشتی دولت و مجلس .
لا اقل یه آهنگ دانلود میکنن و دلشون باز میشه
مجلس اگر مجلس واقعي باشد مقدس است
همون بهتر که بسته شون گم شده و خبری ازش نیست .
بسته شون اگه پیدا شه روزگار مردم سیاه میشه
نیاز به پیگیری ندارد خودش پیدا میشه و هر چه دیرتر پیدا بشه بهتر است چون جنبه عتیقه پیدا می کند و گران‌تر می‌شود علاوه بر ارزش افزوده آن منتها باید مواظب بودا به سرقت نبرند که کمی کار با مشکل مواجه می‌شود
به جای بسته مجلس دولت ، یه بسته ۱ گیگ اینترنت بدید به مردم
ما هم دعا میکنیم همیشه با رای ۷ درصدی توی قدرت بمونید تا آخر عمرتون و از حقوق نجومی برخوردار
چی جوریه که تا یه خارجی میاد برای مذاکره با ما ؛ دلار و طلا سقوط میکنه و ریال تقویت میشه .
قابل توجه اونایی که میخوان :-) معیشت رو به برجام گره نزنن
بسته مجلس برای مدیریت ارز ۷۰ روز پیش .....
هوا طوفانی بوده ممکن است باد انرابرده باشد
حتما مانند همسانسازی حقوق بازنشستگان کشوری باد برده در پستو
اطلاعیه : یک عدد بسته پیشنهاد کنترل بازار ارز مفقود شده از یابنده تقاضا میشود آن را به هیت رییسه مجلس شورای اسلامی تحویل و مژدگانی دریافت نماید.
با سلام
بسته های قبلی چکار کردند که این بسته می خواهد بکند
توسیسمونی نوه جان دنبالش بگردید، شاید حواسش نبوده گذاشته اونجا
یک سوال بپرسم
از نمایندگان و مسوولین و وزرا ؛
تمام شبکه های اجتماعی رافیلتر کردین ، بعد همه مردم من جمله خود حضرات با فیلترشکن وصل میشن. این چه کاریه ، یعنی خوشتان میاد روی اعصاب مردم راه برین
خوب بگردید انشالله پیدا میشه
بسته رو دیروز پستچی آورد دم خونه ، به دولت بگو بیاد ببره...من هزینه پست نمیدم....
سیاست مالی هر کشوری باید در بانک مرکزی مستقل طراحی شود
نه به دولت ونه به مجلس ربطی دارد
سلام در حالیکه کمر مردم زیر فشار های اقتصادی دولت آقای رئیسی در حال شکستن است حضرات دولت ومجلس با راه انداختن جنگ زرگری یکدیگر را متهم می کنند در صورتی که مجلس اولا در رای اعتماد به کابینه رئیسی بسیار اشتباه کرد و اشتباه بزرگتر ش عدم استیضاح وزرای نالایق دولت است معلومه که مجلس هیچ اجازه ای برای برخورد با مقصرین وضعيت فعلی در دولت نداره فقط برای رد گم کردن هر چند وقت یکبار یک سر وصدایی میکنه که هیچ خاصیتی هم نداره وبیشتر هم این کارها هم شعار و تبلیغات است برای مجلس بعدی
بالاخره نفهمیدیم مجلس یا دولت دروغ میگه ؟

البته اگه فارسی رو پاس بداریم بجای دروغ گفتن آقایون باید بگیم " صحیح نمی گن " ........
در چمدون سیسمونی جا مونده
سکه رو بانک مرکزی ضرب میکنه و حباب سکه دقیقا محصول بی لیاقتی خودتونه.
حواله سکه برای تحویل در ماههای آینده رو هم ندادید.
دلار هم که با قیمت ۱۲۰۰۰ تومان تو چنگ خودتونه و مردم را وادار بخرید دلار با قیمت خودتان کردید و انگش رو به آمریکا نسبت میدید.
چقدر مردم را ببازی میگیرید؟
حداقل یک طرف قضیه دروغ میگوید باید مشخص شود چه کسی دروغ میوید باهش برخورد شود؟
حتما بلای همسانسازی حقوق بازنشستگان سرشزآمده
احتمالا اون بسته قاطی سیسمونیا گم شده ..
امان از دروغ که انگار پایان ندارد
وقتی دکل نفتی گم شود از یک بسته کوچک چه توقعی دارید.!!!!!!
بسته رفته ترکیه خرید سیسمونی
برای پیدا کردن این بسته مفقوده به بخش اشیا مفقوده مراجعه شود
فکر کنم تو اون کشو پایینیه باشه! خوب بگرد، همونجاهاست!!!! خخخخهههه
دکل نفتی گم میشه بسته پیشنهادی که چیزی نیست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر