بازدید 12301
ناهماهنگی در وزارت اقتصاد

ثبت هرگونه درخواست مجوز در درگاه ملی مجوزها منوط به تشکیل پرونده مالیاتی جدید شد / شعار «تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار» را باور کنیم؟!

رفع این مانع تازه تولید شده، باید اقدام ابتدایی وزارت اقتصاد باشد. هم مرکز ملی پایش و بهبود محیط کسب و کار که متولی درگاه ملی مجوزهای کشور است و هم سازمان امور مالیاتی که متولی صدور گواهی ماده ۱۸۶ قانون مالیاتی که زیرمجموعه وزارت اقتصاد هستند.
کد خبر: ۱۱۶۶۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲ 04 March 2023

اخذ گواهی ماده ۱۸۶ قانون مالیاتی و تشکیل پرونده مالیاتی برای ثبت درخواست در درگاه ملی مجوزهای کشور، خلاف قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار است.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ اجباری شدن اخذ گواهی ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم در فرآیند صدور مجوز در درگاه ملی مجوزهای کشور اولین اختلال در فرآیند مثبت تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار از طریق این درگاه نیست و آخرین آن‌ها نیز نخواهد بود. این موضوع از نظر فرآیندی به دو بخش مختلف تقسیم می‌شود؛ یک حالت زمانی است که متقاضیان شروع کسب و کار و دریافت مجوز برای آغاز به کار خود باید ابتدا از خوان اخذ گواهی ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم گذشته و سپس به ادامه مسیر در درگاه ملی مجوزها بپردازند و حالت دوم افرادی هستند که مجوز کسب و کار خود را دریافت کرده و در حال حاضر شاغل به آن حرفه می‌باشند.

در نوع دوم که افراد برای تمدید مجوزهای خود اقدام می‌کنند، سایت سازمان امور مالیاتی با توجه به وجود پرونده مالیاتی برای متقاضی تمدید مجوز به صورت برخط گواهی ماده ۱۸۶ را صادر می‌کند. صدور برخط گواهی در زمان تمدید مجوز نقطه امیدواری در فرآیند اخذ گواهی ماده ۱۸۶ است اما گواهی یاد شده حتی برای افرادی که پرونده مالیاتی دارند از طریق سایت خود سازمان مالیاتی صادر می‌شود و به صورت وب سرویس نیست. خدماتی مانند اخذ گواهی ماده ۱۸۶ باید به صورت وب سرویس به درگاه ملی مجوزهای کشور اضافه شوند تا متقاضیان دیگر نیازی مبنی بر رجوع به درگاه‌های مختلف دیگر نداشته باشند.

در نوع اول افراد هنوز پرونده مالیاتی تشکیل نداده‌اند و مشکل از تمدید هم حادتر می‌شود. در این حالت باتوجه به اینکه متقاضیان شروع کسب و کار پرونده مالیاتی ندارند، ابتدا برای تشکیل پرونده مالیاتی باید اقدام کنند. درحال حاضر تشکیل پرونده مالیاتی برای ثبت درخواست مجوزها به یک سد بزرگی بر سر راه این افراد است، زیرا تشکیل پرونده مالیاتی یک واهمه جدی از اثرات پسینی آن در میان مردم ایجاد می‌کند.

همینکه افراد مختلف ریسک‌های موجود در مسیر کارآفرینی را در شرایط اقتصادی فعلی به جان خریده‌اند و آماده ورود به کسب و کار مدنظر خود می‌شوند، به خودی خود نیازمند شجاعت است؛ حال با ایجاد موانع مختلفی مانند اخذ گواهی ماده ۱۸۶ قانون مالیاتی و ایجاد دلهره در دل کارآفرین متقاضی ورود به کسب و کار، مانع بزرگی را بر سر راه او قرار می‌دهیم. با توجه به قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و همچنین روحیه‌ی تسهیل مجوزهای کسب و کار که در کشور ایجاد شده است، الزامی دانستن پرونده مالیاتی با ساز و کار فعلی که بسیار از امکانات به روز درگاهی دور است، بزرگترین مانع ممکن برای رونق کسب و کار مردم است.

رفع این مانع تازه تولید شده باید اقدام ابتدایی وزارت اقتصاد و دارایی باشد. هم مرکز ملی پایش و بهبود محیط کسب و کار که متولی درگاه ملی مجوزهای کشور است و هم سازمان امور مالیاتی که متولی صدور گواهی ماده ۱۸۶ قانون مالیاتی که زیرمجموعه وزارت اقتصاد می‌باشند. شایسته نیست در خود وزارت اقتصاد که با شعار تسهیل صدور مجوزها کار خود را آغاز کرده است، شاهد این ناهماهنگی باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۰
اداره دارایی بزرگترین سد در راه کسب و کار است
خدا رو می تونم شاهد بگیرم اگر یه بقالی به این حضرات تصمیم گیر بدهند سر ماه نشده اونجا رو ورشکسته می کنند،حالا چون به هر دلیلی پشت میز دستور نشتگسته اند دارند پوست ملت رو می کنند
خاندوزی چه میکنی؟
ما که تسهیلی در این دولت ندیدیم. همه سازمانها هر روز برای خودشان یک مجوز تعریف میکنند که همه آنها را هم با رشوه میتوان سریعتر گرفت. در واقع تعریف مجوز وسیله ای برای کاسبیست
ثبت هرگونه درخواست مجوز در درگاه ملی مجوزها منوط به تشکیل پرونده مالیاتی جدید شد / شعار «تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار» را باور کنیم؟! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نه تنها باور نکنید بلکه بدانید که همین چندتا کارگاهی هم که لنگ لنگان و در حال احتضار به پیش میروند با نقشه دارایی آخرین نفس را میکشند و فاتحه مع الصلوات ! از ابتدا هم نقشه این بود که به بهانه صدور مجوز و تسهیل آن خلق الله را بدام ادارات دارایی بیندازند و بقیه ماجرا ! بعد میگویند چرا ملت هیچ چیز را باور نمیکنند !
توی درگاه مجوزه ها، برای مجوز بوم گردی، این گزینه هست:
دارابودن طرح اولیه شامل: • ﺷﻨﺎﺧﺖ ﻣﻨﻄﻘﻪ (ﺑﺮﺭﺳﯽ ﻣﻮﻗﻌﯿﺖ ﺳﺎﯾﺖ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺷﻬﺮ ﻭ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﻧﻘﺸﻪ ﻭ ﯾﺎ ﻋﮑﺲ ﻫﻮﺍﯾﯽ) • ﮐﺮﻭﮐﯽ ﺟﺎﻧﻤﺎﯾﯽ ﺳﺎﯾﺖ ﺑﺎ ﺫﮐﺮ ﺍﺑﻌﺎﺩ ﻭ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ )سایت پلان( • ﺑﺮﺭﺳﯽ ﺷﺒﮑﻪ ﺍﺭﺗﺒﺎﻃﯽ ﻭ ﺩﺳﺘﺮﺳﯽ ﻣﻨﺘﻬﯽ ﺑﻪ ﺳﺎﯾﺖ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﻧﻘﺸﻪ • ﺑﺮﺭﺳﯽ ﺗﺄﺳﯿﺴﺎﺕ ﺯﯾﺮﺑﻨﺎﯾﯽ ﺩﺭ ﺳﺎﯾﺖ ﻭ ﻣﺤﺪﻭﺩﻩ ﺁﻥ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﻧﻘﺸﻪ ) ﺁﺏ ، ﺑﺮﻕ، ﮔﺎﺯ، ﻓﺎﺿﻼﺏ، ﺭﺍﻩ ﻭ (... • ﺑﺮﺭﺳﯽ کاربری‌های ﺍﻃﺮﺍﻑ ﺳﺎﯾﺖ )ﺍﺭﺍﺿﯽ ﻭ ﮐﺎﺭﺑﺮﯾ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ﻬﺎﯼ هم‌جوار ﺯﻣﯿﻦ( • ﺗﺪﻭﯾﻦ ﺍﻫﺪﺍﻑ ﻭ ایده‌های ﺍﻭﻟﯿﻪ ﻃﺮﺍﺣﯽ
یعنی برای کاری که معلوم نیست موافقت باشه، باید هفت خوان رو رد کنی و ده ها میلیون خرج کنی و کلی نقشه بدی طراحی کنند، فقط برای این گزینه.. به نظرتون از راه قانونی شدنیه؟ از نظر من، این گزینه زیرمیزی حسابی میخواد.
مسجد ساخته نشده گدا درش را گرفت
کارمندهای اداره مالیات اخر سال ده درصد مبلغ مالیات مازاد دریافتی را به عنوان پاداش میگیرند فقط وضع مالی کارمندان اداره مالیات و همچنین تامین اجتماعی با کارمندها ی سایر ادارت را بررسی کنید
حالا ممکنه من هنوز جای کارم مشخص نیست و میخوام اول پروانه کارمو بگیرم بعد برم یه جایی اجاره کنم یا بخرم ،اینا میگن کد پروده مالیاتی باید داشته باشی تو درگاه ثبت بشه ،از کجا اول کار محل تهیه کنم برای دارایی
کجا باید اعتراض کنیم چرا هیچ کی اعتراض نمیکنه هر کدوم ازما مردم نامه بنویسیم چطوره؟چطور این قانون مسخره و سنگ بزرگ گذاشته شده برای قشر جوان که با این وضعیت باز هم شجاعت دارن کار کنن رو بهشون بفهمونیم کجا باید اعتراض کرد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی