بازدید 15680
با سیصد و شصت و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

وقوع انفجار مهیب در مسکو / شهر راهبردی باخموت اوکراین در آستانه سقوط / آموزش ۴ هزار سرباز اوکراینی توسط آلمان

سیصد و شصت و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۶۶۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳ 02 March 2023

شهر راهبردی باخموت اوکراین در آستانه سقوط 

بین الملل تابناک: سیصد و شصت و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

ایتالیا: هند نقش کلیدی در پایان دادن به جنگ اوکراین ایفا کند
۱۴۰۱/۱۲/۱۲ - ۰۱:۲۲

نخست‌وزیر ایتالیا پس از گفت‌ وگو با نارندرا مودی نخست‌ وزیر هند در بیانیه‌ای گفت: هند با ریاست دوره‌ای گروه ۲۰ کشورهای صنعتی و در حال توسعه می‌تواند نیازهای کشورهای کمتر توسعه‌یافته را در چنین فرآیندی نمایندگی کند.

ملونی که در موسسه تحقیقاتی سیاست هند سخنرانی می‌کرد در ادامه جنگ روسیه و اوکراین را محکوم و بر تأثیر نامطلوب آن بر کشورهای در حال توسعه از نظر امنیت غذایی و انرژی تأکید کرد.

نخست‌وزیر ایتالیا همچنین از هند خواست تا نقشی کلیدی در تسهیل مذاکرات برای پایان دادن به جنگ روسیه و اوکراین ایفا کند.

ملونی در ادامه افزود: حمله روسیه صرفا یک اقدام جنگی نبود، زیرا تمامیت ارضی یک کشور مستقل را نیز تهدید می‌کند.

نخست‌وزیر ایتالیا ادامه داد: ما نمی‌توانیم در مقابل این تحریک به قلب منشور سازمان ملل که تهدیدی برای تضعیف مدنیت در سراسر جهان است، ساکت بنشینیم.

وی همچنین بر اهمیت منطقه هند و اقیانوس آرام تاکید کرد و گفت: این منطقه به مرکز ثقل مجازی برای اقتصاد جهانی تبدیل شده است و ۴۰ درصد تجارت خارجی جهان از دریای چین جنوبی می‌گذرد.

نخست‌وزیر ایتالیا افزود: امروزه کشتیرانی ۹۰ درصد کل تجارت بین‌المللی را تشکیل می‌دهد و آزادی دریانوردی برای اقتصادهای ما حیاتی است. آنچه در اقیانوس هند و اقیانوس آرام رخ می‌دهد، بازتاب مستقیمی در اروپا دارد.

ملونی که اکتبر گذشته نخست‌وزیر ایتالیا شد، با اشاره به اینکه تجارت بین هند و ایتالیا در دو سال دو برابر شده است، خاطرنشان کرد: حجم تجارت دوجانبه بین هند و ایتالیا در بالاترین حد خود قرار دارد.

نخست‌وزیر ایتالیا در ادامه از تمایل دولت خود برای از سرگیری روابط دفاعی با هند گفت و افزود: دو کشور تمرینات نظامی مشترک و دوره‌های آموزشی را برای پرسنل نظامی آغاز خواهند کرد.

هر دو طرف خواستار گسترش همکاری‌ها در زمینه دفاع، انرژی سبز، انتقال دیجیتال، امنیت سایبری و فضا شدند.

وقوع انفجار مهیب در مسکو
۱۴۰۱/۱۲/۱۱ - ۲۳:۱۸

برخی منابع خبری بامداد جمعه از شنیده شدن صدای انفجار مهیب در نزدیکی شهر «کولومنا» واقع در جنوب شرق مسکو، پایتخت روسیه خبر داده‌اند. 

خبرگزاری ریانووستی روسیه با گزارش این خبر نوشت دلیل این صدا هنوز مشخص نیست. 

این خبر در شرایطی گزارش شده که ساعاتی پیش‌تر منابع خبری اعلام کردند نیروهای روسیه در داخل شهر اوکراینی باخموت در حال پیشروی هستند.

به نوشته وبگاه شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان، «این شهر کوچک شرقی در آستانه سقوط به نظر می‌رسد. کنترل بر آن نشان‌دهنده پیشرفت نیروهای روس است و همچنین برای آن‌ها سکوی پرشی به منظور هدف قرار دادن مناطق شهری بیشتر در غرب (اوکراین) خواهد بود».

نخستین گفتگوی بلینکن و لاوروف بر سر جنگ اوکراین
۱۴۰۱/۱۲/۱۱ - ۲۲:۲۶

مقامات آمریکایی اعلام کردند بلینکن و لاوروف تقریباً ۱۰ دقیقه در حاشیه کنفرانس گروه ۲۰ در دهلی نو صحبت کردند. این گفتگوی کوتاه درحالی انجام می شود که روابط واشنگتن و مسکو به شدت کاهش یافته و تنش ها میان دو کشور بر سر جنگ اوکراین افزایش یافته است.

یک مقام ارشد آمریکایی که نامی از او فاش نشده است، گفت که بلینکن به لاوروف اعلام کرده هرگونه ذهنیت مبنی بر اینکه حمایت آمریکا از اوکراین کاهش یافته یا تضعیف شده، اشتباه است.

این مقام آمریکایی از بیان پاسخ لاوروف خودداری کرد اما گفت که بلینکن در گفتگو با همتای روس خود به این نتیجه رسیده است که رفتار مسکو در آینده نزدیک تغییری نخواهد کرد.

این مقام آمریکایی همچنین گفت که بلینکن به لاوروف گفته است روسیه باید در تصمیم خود مبنی بر تعلیق مشارکت در معاهده هسته‌ای "نیو استارت " (استارت نو) را تجدید نظر کند و مسکو باید پال ویلان شهروند آمریکایی را آزاد کند.

به گزارش رسانه های آمریکایی، بلینکن به لاوروف گفت: این جنگ تجاوزکارانه را پایان دهید و وارد یک دیپلماسی معنادار شوید به گونه ای بتواند صلحی عادلانه و بادوام ایجاد کند.

لاوروف که در گفتگوی خود با خبرنگاران به دیدار با بلینکن اشاره نکرد، گفت که مسکو به اقدامات خود در اوکراین ادامه خواهد داد. او ادعاهای غرب مبنی بر انزوای روسیه را رد کرد و گفت: «ما احساس نمی کنیم که منزوی شده ایم. این غرب است که خود را منزوی کرده است و در نهایت متوجه آن خواهد شد.»

او گفت که روسیه همچنان آماده گفتگو برای پایان دادن به درگیری در اوکراین است، اما او غرب را متهم کرد که عملاً چنین مذاکراتی را مسدود می کند.

در عین حال ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که لاوروف و بلینکن در هند "در حال حرکت" صحبت کردند، اما هیچ مذاکره ای صورت نگرفت.

اس جایشانکار وزیر امور خارجه هند گفت که دیپلمات‌های ارشد گروه ۲۰ نشست خود را در دهلی نو بدون اجماع درباره جنگ اوکراین به پایان رساندند.

مانند بسیاری از رویدادهای بین المللی از سال گذشته تاکنون، اختلاف بر سر جنگ در اوکراین و تأثیر آن بر انرژی و امنیت غذایی جهانی، نشست گروه ۲۰ در هند را تحت الشعاع قرار داده است.

هند به عنوان کشور میزبان از همه اعضای گروه ۲۰ درخواست کرده بود تا در مورد موضوعات مورد توجه ویژه کشورهای فقیرتر به اجماع برسند، حتی اگر اختلاف گسترده‌تر شرق و غرب بر سر اوکراین حل نشود.

نشست وزرای خارجه گروه ۲۰ به میزبانی هند و با حضور مقام های دیپلماتیک ۲۰ کشور جهان با یک دقیقه سکوت به یاد جان باختگان زلزله ترکیه و سوریه در راشتراپاتی باوان دهلی نو و با محوریت مبارزه با تروریسم و مواد مخدر، اوضاع جنگ اوکراین، امنیت غذایی و انرژی آغاز شد.

در حالی که هند در کنار کشورهای غربی نگرانی‌های خود را درباره چین ابراز می‌کند، مهمترین خریدار تسلیحات نظامی از روسیه است و واردات نفت از این کشور را افزایش می‌دهد. هند جنگ اوکراین را محکوم نکرده است. با وجود این نارندرا مودی سال گذشته به ولادیمیر پوتین گفت: اکنون زمان جنگ نیست.

ریاست فعلی گروه ۲۰ که به شکل دوره‌ای برگزار می‌شود به عهده جی شنکر وزیر امور خارجه هند است.

سند نهایی نشست وزرای خارجه گروه ۲۰ بدون اشاره به اوکراین
۱۴۰۱/۱۲/۱۱ - ۱۸:۴۸

وزرای خارجه گروه ۲۰ امروز (پنجشنبه) طی نشستی در دهلی نو یک سند نهایی را بدون اشاره به بحران اوکراین تصویب کردند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس خلاصه و نتیجه این سند که امروز منتشر شد، کشورهای گروه ۲۰ نگرانی خود را نسبت به "قاچاق غیرقانونی اسلحه" ابراز و بر اهمیت همکاری بین‌المللی جهت مبارزه علیه آن تاکید کردند.

در قسمتی از این سند آمده است: ما نسبت به قاچاق غیرقانونی اسلحه و تسلیحات سبک ابراز نگرانی می‌کنیم. همچنین همکاری بین‌المللی کشورها جهت مبارزه با این پدیده امری ضروری و واجب است.

این سند با اشاره به حملات تروریستی علیه زیرساخت‌های انرژی سایر کشورها عنوان داشت: ما قویا تمام اقدامات تروریستی علیه زیرساخت‌های حیاتی، از جمله تاسیسات حیاتی انرژی و سایر اهداف آسیب‌پذیر را محکوم می‌کنیم. همه اقدامات تروریستی، صرف نظر از انگیزه آن‌ها، در هر زمان و توسط هر کسی که مرتکب شده باشند، "جنایتکارانه و غیرقابل توجیه" هستند.

این سند "تهدیدات استفاده از تسلیحات هسته‌ای" را غیرقابل قبول دانست و افزود: حمایت از حقوق بین‌الملل و سیستم چندجانبه‌ای که از صلح و ثبات محافظت کند ضروری است؛ این امر شامل دفاع از تمام اهداف و اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد و پایبندی به قوانین بین‌المللی بشردوستانه از جمله حفاظت از غیرنظامیان و زیرساختهای نظامی است. استفاده از تهدید یا استفاده از خود تسلیحات هسته‌ای "غیرقابل قبول" است. حل‌وفصل مسالمت‌آمیز درگیری‌ها و تلاش‌ برای حل بحران‌ها از طریق دیپلماسی و مذاکره مهم و ضروری هستند. عصر امروز نباید عصر جنگ باشد.

در نهایت تمامی اعضای این گروه با تمامی بندهای این سند موافقت کردند؛ بجز بندی که شامل مسئله اوکراین می‌شد و به دلیل مخالفت روسیه و چین، اعضای گروه ۲۰ درخصوص آن قسمت از سند به اجماع نرسیدند.

آموزش ۴ هزار سرباز اوکراینی توسط آلمان
۱۴۰۱/۱۲/۱۱ - ۱۸:۴۵

صدراعظم آلمان امروز (پنجشنبه) تاکید کرد، ممکن نیست با درخواست‌ها برای توقف کمک‌های تسلیحاتی به کی‌یف، به صلح در جنگ اوکراین دست یافت.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان به قانون‌گذاران کشورش گفت: هنگامی که در برلین شاهد شعارهای "دیگر جنگ هرگز" و به طور همزمان درخواست برای توقف تمامی کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین هستیم، غیرممکن است که بتوانیم به تحقق صلح کمکی کنیم.

وی افزود: راه حل مسالمت‌آمیزی که موضع کی‌یف را در نظر بگیرد، وجود ندارد و نخواهد داشت. آلمان به مواضع ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در مورد مذاکرات صلح پایبند است.

شولتس همچنین تصریح کرد، بیش از ۳۰۰۰ سرباز اوکراینی در آلمان آموزش نظامی دیده‌اند و ۱۰۰۰ سرباز دیگر نیز به زودی وارد این کشور خواهند شد.

رایزنی وزرای خارجه روسیه و چین پیرامون اوکراین
۱۴۰۱/۱۲/۱۱ - ۱۸:۴۴

وزارت امور خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، وزرای امور خارجه روسیه و چین در حاشیه نشست گروه 20 در هند دیدار کرده و درباره اوضاع پیرامون اوکراین تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای گفت: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و کین گانگ، همتای چینی‌اش درباره اوضاع کنونی پیرامون اوکراین از جمله موضع وزارت امور خارجه چین در مورد حل صلح‌آمیز بحران اوکراین و همچنین دیگر موضوعات مهم بین المللی گفت‌وگو کردند.

آتش بس در اوکراین «خط قرمز» اتحادیه اروپا است
۱۴۰۱/۱۲/۱۱ - ۱۸:۴۳

وزیرمشاور امور خارجه مجارستان عنوان کرد اتحادیه اروپا اعلام آتش بس در اوکراین را یک خط قرمز دانسته و با آن موافقت نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «تاماس منچزر» (Tamas Menczer) در گفت‌وگو با یک رادیو مجارستانی اظهار داشت اسناد موجود در یک سالگی جنگ اوکراین، درخواست‌هایی در خصوص آتش بس فوری و آغاز گفت‌وگوها را شامل می‌شود اما «این درخواست‌ها در هر بار رد شده‌اند».

وی افزود: حتی با علم به اینکه اتحادیه اروپا در طرف «حزب جنگ» قرار دارد، ما همچنان [از این اطلاعات] شوکه شدیم.

عضو پارلمان مجارستان با تاکید بر اینکه آن‌ها [اتحادیه اروپا] باور دارند جنگ باید تا زمان پیروزی اوکراین ادامه یابد، تصریح کرد: بروکسل گاها با صدای رسا آشکارا اعلام کرده که آتش بس فوری یک خط قرمز است.

منچزر در تشریح موضع مجارستان درباره جنگ اوکراین گفت بوداپست از گفت‌وگوها به منظور دستیابی به صلح حمایت کرده و معتقد است که این مناقشه طرف پیروز نخواهد داشت.

این گزارش می‌افزاید: از زمان آغاز جنگ اوکراین، مجارستان بارها با تحریم‌ها علیه حامل‌های انرژی روسیه و ارسال تسلیحات به اوکراین مخالفت کرده است.

شهر راهبردی باخموت اوکراین در آستانه سقوط 

بنا بر اعلام ارتش اوکراین و تحلیل موسسه مطالعات جنگ، نیروهای روسیه در داخل شهر اوکراینی باخموت در حال پیشروی هستند.

به نوشته وبگاه شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان، «این شهر کوچک شرقی در آستانه سقوط به نظر می‌رسد. کنترل بر آن نشان‌دهنده پیشرفت نیروهای روس است و همچنین برای آن‌ها سکوی پرشی به منظور هدف قرار دادن مناطق شهری بیشتر در غرب (اوکراین) خواهد بود.»

ستاد کل ارتش اوکراین امروز (پنجشنبه، دوم مارس) اعلام کرد، «در جهت باخموت، دشمن به پیشروی ادامه می‌دهد. نیروهای روس نه فقط در حومه شهر بلکه در داخل آن حضور دارند.

موسسه مطالعات جنگ (ISW) هم اعلام کرد که نیروهای روسیه در داخل باخموت پیشروی کردند و به حملات زمینی اطراف شهر ادامه دادند. به‌رغم پیشروی‌های روسیه، ارتش اوکراین گفته که قصد عقب‌نشینی از باخموت را ندارد و همچنان در شهر حضور دارد.

به گزارش سی‌ان‌ان، ستاد کل ارتش اوکراین پنجشنبه اعلام کرد نیروهای این کشور حملات در برخی مناطق از جمله باخموت را دفع کردند.

به ادعای این گزارش به نقل از گزارش‌های رسانه‌ای، نیروهای روسیه از جنگجویان بسیار آموزش‌دیده گروه واگنر در حمله به باخموت استفاده می‌کنند. یوگنی پریگوژین بنیان‌گذار واگنر گفته که تردید دارد، نیروهای اوکراینی از این شهر عقب‌نشینی کنند و به رسانه‌های روسیه گفته ارتش اوکراین در حال انتقال شمار بسیاری نیروی ذخیره به این منطقه است.

در همین حال، «سرگی رخمانین» عضو پارلمان اوکراین گفت: معتقدم دیر یا زود، احتمالاً باید باخموت را ترک کنیم. نگه‌ داشتن آن به هر قیمتی معنا ندارد.

روسیه اعلام کرده تسلط بر باخموت راه را برای کنترل کامل بر باقی منطقه صنعتی راهبردی دونباس هموار می‌کند.

برلین: ارسال جنگنده‌ به اوکراین فعلا در دستورکار نیست

وزیر امورخارجه آلمان در اظهاراتی با تکرار مواضع آلمان درمورد ارسال هواپیماهای جنگنده به اوکراین گفت: در حال حاضر این مساله در دستور کار برلین نیست.
 
به گزارش خبرگزاری تاس، آنالنا بائربوک در گفت‌وگو روزنامه ولت آلمان افزود: در حال حاضر هیچ گفت‌وگویی در این خصوص صورت نمی‌گیرد.
 
رابرت هابک، معاون صدراعظم آلمان نیز پیشتر گفته بود که ارسال جنگنده به اوکراین خطر ورود مستقیم کشورش به جنگ با روسیه را افزایش خواهد داد.
 
طرح فرانسه برای آموزش خلبانان اوکراین در لهستان

وزیر دفاع فرانسه، روز چهارشنبه مذاکرات با «کی‌یف» را برای آموزش خلبانان اوکراینی در لهستان تایید کرد.

به گزارش منابع خبری، «سباستین لکورنو» وزیر وزارت دفاع فرانسه تایید کرد که پاریس در حال مذاکره با اوکراین درباره آموزش احتمالی خلبانان اوکراینی در لهستان است.

لکورنو در پاسخ به سوالی در سنای این کشور در زمینه این که آیا فرانسه آماده ارائه جنگنده به اوکراین یا آموزش خلبانان اوکراینی است، تایید کرد که مذاکرات با اوکراینی‌ها در مورد جنگنده و آموزش خلبانان این کشور در لهستان در جریان است.

وزیر دفاع فرانسه اظهار داشت، این کشور بارها اعلام کرده که از نظر تحویل احتمالی هواپیما به کی‌یف هیچ ممنوعیتی ندارد، اما تحویل سلاح به‌ویژه گلوله‌های ۱۵۵ میلی‌متری «هویتزر» همچنین در اولویت هستند.  

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳۱
شولتز زیر فشار آمریکا به اکراین کمک میکنه که بر خلاف منافعش است.
ظاهرا المانها هنوز از روسیه بابت شکست سنگینی که در جنگ جهانی خوردند کینه دارند. ولی این بار هم تاریخ تکرار می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
تو خودش ناراحت نکن. فکر اون قیمتش بکن که المان تکنولوژی رو بیاره تو صنعت نظامی که با حماقت پوتینتون این اتفاق افتاد
تاریخ واقعی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
شکست اصلی آلمان از متحدین در نرماندی بود و بمبارانهای وحشتناک درسدن و برلین توسط ارتش آمریکا. حتی بدون کمک روسیه هم آلمان مقابل بریتانیا و آمریکا شانسی نداشت و جنگ با فاصله ای کوتاه تمام میشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
ناشناس 11:۲۰ خیلی جوک هستید به خدا تاریخی که خود
المانها نوشتن و قبول دارن هم تحریف می کنید؟
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
ناشناس تاریخ واقعی: چرا دروغ می گی مرد مومن منبعت کجاست لابد امریکایی ها چون جنگ جهانی رو برده بودن هیروشیما و ناکازاکی و بمب اتم زدن... بمب زدن چون هیچ راهی نداشتن و جنگ و باخته بودن تو همه جبهه ها. روسیه فداکاری کرد 26 میلیون کشته داد ولی جلوی آلمانها رو گرفت
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
آقای تاریخ واقعی شکست واقعی آلمان نه در نرماندی بوده نه در بمباران درسدن آلمان توسط بریتانیا بلکه در استالین گراد بود و درضمن اگر آمریکا و شوروی در جنگ دخالت نمی‌کردند الان اینطوری نبود و در ضمن سقوط ایران هم نقش به سزایی در پیروزی متفقین داشت چون ما پل پیروزی بودیم لطفاً چاپ کنید
بالاخره پرده ها افتاد و عملا اروپا هم نشان داد که شمشیر را برای روسیه از رو بسته. یک عده استدلال می کنند که غرب به اکراین کمک می کند چون طرفدار مظلوم است چون روسیه مهاجم است چون غربیها عاشق مردم اکراین هستند. این سوال پیش می آید که اگر اینطور است چرا در جنگ ایران و عراق غربیها به مهاجم کمک کردند؟ مگر عراق شروع کننده جنگ نبود؟ اصلا روسیه ظالم هست و ما انتظاری نداریم ازش ولی خب هرگز در طول تاریخ ادعای حقوق بشر و ناجی بشریت بودن هم نداشته است. متاسفانه رسانه ها برخی افراد را بدجور شستشوی مغزی داده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
حرف حق
برلین: ارسال جنگنده‌ به اوکراین فعلا در دستورکار نیست... عجب ظاهرا خودشونم می ترسن به نازی های دست پرورده خودشون جنگنده بدن. چون سگ هار پاش بیفته صاحبشم گاز می گیره
امریکا جنگ رسانه ای رو برده روسیه جنگ ولقعی و
عاقبت این جنگ با آتش بس مشخص می‌کند احتمالا ارتش روسیه خرسون ژاپورژیا را پس می‌گیرد و لوهانسک و دونتسک را کاملا فتح می‌کند و اوکراین و روسیه مجبور به مصالحه می‌شوند چون آمریکا اوکراین را وادار به صلح می‌کند شاید بلاروس موضع بی طرفی را کنار بگذارد و به اوکراین حمله نظامی بکند و این کار باعث سقوط لوکاشنکو یا زلنسکی بشه اگر روسیه تضعیف بشه به ضرر آمریکا است وجود روسیه یعنی چاپیدن اروپا توسط آمریکا آمریکا و روسیه نقش پلیس بد و خوب را بازی می‌کنند هیچکدام اروپا براشون مهم نیست لطفاً چاپ کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
بدبخت اینهایی که از ایران جدیدا به اروپا فرار کردن تا یه قرون اخر کمکها به زلنسکی و باید در قالب مالیات بدن به دولت المان
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
درسته
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
پس بفکر ایران خودمان باشیم
حقیقت انقدر با ارزش است که باید ان را در حصاری از دروغها پوشاند. (( وینستون چرچیل ))


در اینده ای نزدیک ، شهرهای مهم روسیه از جمله مسکو و استالین گراد توسط موشک و هواپیما مورد حمله قرار خواهد گرفت و روسیه هم نمی تواند هیچ عکس العملی نشان د هد و تلافی کند.
فقط یک مشکل حل نخواهد شد و ان هم اینکه با بمباران شهرهای روسیه و ناتوانی روسیه در مقابل حمله به شهرهایش، باز هم رسانه ها سلاح هسته ای را باور خواهند داشت و باز هم به انتشار اخبار بیهوده در مورد سلاح هسته ای و موضوع برجام ادامه خواهند داد.و توئیت های لاوروف و اولیانوف را منتشر خواهند کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
باشه :))
پوتین احمق یک سال جنگ به مردم خودش و مردم اوکراین تحمیل کرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
اتفاقا بخش زیادی از مردم اکراین پناهنده شدن به همین روسیه و پوتین احمق بعد از جنگ. اگه نمی دونی بدون
پوتین آبو بریزه اونجاش که می سوزه ار بابت انفجار مسکو
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
مخزن سوخت ترکیده الان ربطش به جنگ جیه اونوقت
با این انفجار مسکو ، هیمنه روسها در هم شکسته شد .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
تانکر سوخت بوده بر اثر جرقه منفجر شده . تو اینطور در نظر بگیر اونوقت موضوع هیمنه برات حل میشه
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
به خدا نظر ندید بهتره. بهتون می خندن
انفجار مهیبی در موسکو جانم تازه اولشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
شرمنده که رویاهات و خراب می کنم ولی آمریکایی ها خیلی بزدل تر از این حرفا هستن که فکر می کنید.
پیشنهاد میکنم فرود پهپاد اوکراینی رو روی هواپیمای راداری روسیه وسط پایگاه ذوسی رو ببینید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
فرق سقوط با فرود رو میدونی شازده؟
ضد موشکهای اس سیصد و اس چهارصد روسی در شناسایی و ساقط کردن پهبادهای اوکراینی پیش از نفوذ به خاک روسیه تا مسکو شکست خوردند .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
بعد نظرت راجع به بالون چینی چیه که چند ماه بالای سر آمریکا چرخیده بود هیچکس نفهمیده بود خخخ
بجای شکست بفکر منافع ایران باشید روسیه و آمریکا پلیس خوب و بد هستند
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی