بازدید 9098

۵ میلیون تومان برای سرقت هر کامیون!

کد خبر: ۱۱۶۶۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۱ 01 March 2023

سرکرده باندی که فقط کامیون های بنز ده‌تن را در مشهد می‌ربودند و با تلاش نیروهای کلانتری طرق به دام افتادند، در اعترافات خود مدعی شد، برای هر سرقت موفقیت آمیز 5 میلیون تومان به عضو دیگر باند می پرداخت!

به گزارش خراسان، ماجرای پیچیده سرقت های مذکور از چند ماه قبل زمانی در مشهد آغاز شد که خودروهای بنز ده‌تن مدل پایین مورد دستبرد سارقان قرار می گرفت و بعد از چند روز هنگامی در بیابان های اطراف شهرک طرق توسط پلیس کشف می‌شد که تقریبا اوراق شده و بسیاری از قطعات و لوازم آن ها به سرقت رفته بود.این موضوع موجب بروز نگرانی هایی برای کامیون داران شد تا جایی که با گزارش ماجرا به سلسله مراتب فرماندهی، سرهنگ احمد نگهبان (رئیس پلیس مشهد) دستور محرمانه ای را برای ریشه یابی سرقت های مذکور صادر کرد و از عوامل انتظامی خواست همه امکانات موجود را برای ردیابی سرقت کامیون ها به کار گیرند.

با تدابیر فرمانده انتظامی مشهد، گروه مشترکی از نیروهای اطلاعات، تجسس، موادمخدر و گشت های کلانتری طرق به سرپرستی سرگرد موسوی (رئیس کلانتری) تشکیل شد و ماجرای سرقت های مذکور زیر ذره‌بین تحقیقات قرار گرفت. بازدیدهای میدانی از محل های سرقت در اولین مرحله از اقدامات پلیس نشان داد که سارقان با شکستن لچکی سمت شاگرد کامیون ها و یکسره کردن سوئیچ، بنزهای ده‌تن را می‌ربودند و به بیابان های اطراف انتقال می‌دادند.

به همین دلیل تحقیقات گروه ویژه عملیاتی، روی سارقان سابقه دار و حرفه ای متمرکز شد و بدین ترتیب بانک های اطلاعاتی مجرمان مورد بررسی های دقیق قرار گرفت. از سوی دیگر نیز مخبران و منابع اطلاعاتی محلی برای شناسایی سارقان به کار گرفته شدند تا این که نوزدهم بهمن سرقت دیگری با همین شیوه در شهرک طرق رخ داد و چند روز بعد نیز ده‌تن سرقتی در حوزه استحفاظی کلانتری شهید رجایی مشهد کشف شد. اثربرداری از خودرو سرنخی از یک سارق حرفه ای به نام «حمید» را در حالی نمایان کرد که مال‌باخته نیز با هوشیاری خاصی او را شناسایی کرده بود.

بنابراین با کسب مجوزهای قضایی از قاضی اسماعیل عندلیب (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) این متهم 32 ساله به چنگ قانون افتاد و مدعی شد سرکرده باند، فردی سابقه‌دار است که در خیابان شهید ساعی اقامت دارد. طولی نکشید که مجریان قانون این جوان 37 ساله را نیز در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند و به مقر انتظامی انتقال دادند. این دزد حرفه ای در بازجویی ها گفت: کامیون های مدل پایینی را شناسایی می‌کردم که تجهیزات امنیتی کمتری داشتند، سپس از «حمید» که دارای گواهی نامه پایه یک بود با پیشنهاد پرداخت 5 میلیون تومان برای هر سرقت موفقیت آمیز، می خواستم تا کامیون را به بیابان های حاشیه شهر انتقال دهد.

سپس بین ساعت 2 تا 5 بامداد به محل می رفتیم و من خودرو را با شکستن لچکی و یکسره کردن سوئیچ روشن می کردم و او هم کامیون بنز ده‌تن را به نقاط کور و خلوت در بیابان انتقال می‌داد. سپس قطعات و لوازم قابل فروش آن ها را باز می کردم و به مالخری به نام «غلام» می فروختم که در زمینه خرید و فروش ضایعات فعالیت دارد. گزارش اختصاصی روزنامه خراسان حاکی است، با دستگیری مالخر مذکور تعداد زیادی لوازم و قطعات خودروهای سرقتی نیز در حالی کشف شد که تاکنون اعضای این باند به سرقت 3 کامیون بنز ده‌تن اعتراف کرده اند.تحقیقات در این باره همچنان با هدایت رئیس کلانتری ادامه دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر