بازدید 9230

ماجرای دردناک شلیک مرگبار در عملیات تعقیب و گریز پلیس

کد خبر: ۱۱۶۵۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۴ 28 February 2023

نوجوانی که به طور پنهانی در حال رانندگی با خودروی پدرش بود، در حالی برای فرار از چنگ قانون، پدال گاز را فشرد که یکی از سرنشینان خودرو در عملیات تعقیب و گریز پلیس بر اثر اصابت گلوله جان باخت.

به گزارش خراسان، این حادثه تاسف بار شب دوشنبه گذشته در مشهد هنگامی اتفاق افتاد که نوجوان 14 ساله ای به دور از چشم اعضای خانواده، خودروی پژو 405 پدرش را از پارکینگ خارج کرد تا با چند نفر دیگر از دوستانش به گشت و گذار در شهر بروند.این نوجوان که گواهی نامه رانندگی نداشت، دوستان همسن و سالش را سوار کرد و در بولوار شهید رستمی به راه افتاد.

در همین زمان بود که تلفن پلیس 110 نیز به صدا درآمد و یکی از شهروندان از تردد مشکوک خودروی پژویی در همان منطقه خبر داد.گزارش روزنامه خراسان حاکی است، در حالی که خودروی گشت انتظامی کلانتری مصلای مشهد آژیرکشان وارد خیابان شهید رستمی 21 شده بود ناگهان نوجوان 14 ساله با مشاهده چراغ گردان پلیس، پدال گاز خودرو را فشرد و با سرعت عجیبی در تاریکی شب از محل گریخت.

نیروهای گشت انتظامی هم با  دیدن خودروی پژویی که با حضور پلیس محل را به طرز مشکوکی ترک کرد به او فرمان «ایست» دادند، اما راننده نوجوان که به خاطر نداشتن گواهی نامه رانندگی، قصد فرار از چنگ قانون را داشت، متاسفانه همچنان بر سرعت خودرو افزود و به اخطارهای پلیس بی توجهی کرد.

در همین حال یکی از سربازان نیروی انتظامی چند تیر هوایی شلیک کرد و باز هم هشدار داد تا راننده خودرو را متوقف کند اما وی که تصور می کرد با ورود به کوچه پس کوچه های اطراف می تواند از دید پلیس خارج شود باز هم به فرار ادامه داد.

سرباز انتظامی که پس از اخطارهای قانونی لوله سلاح را به سمت لاستیک های خودرو پژو 405 گرفته بود، ناگهان ماشه را فشرد اما در یک لحظه گلوله شیشه عقب خودرو را شکست و به سر نوجوانی اصابت کرد که در صندلی عقب و کنار یکی از دوستانش نشسته بود. بنابراین گزارش، در همین حال خودرو متوقف شد و نیروهای انتظامی با مشاهده سرنشینان خودرو پژو 405 که چند نوجوان بودند، بی‌درنگ با امدادگران  اورژانس تماس گرفتند و نوجوان مجروح را به بیمارستان شهید کامیاب انتقال دادند، اما متاسفانه تلاش های کادر درمانی برای نجات جان نوجوان مذکور بی نتیجه ماند و او بر اثر عوارض ناشی از اصابت گلوله جان سپرد.

دادستان نظامی استان خراسان رضوی درباره این ماجرا به خبرنگار روزنامه خراسان گفت: پس از گزارش این حادثه به دادسرای نظامی، بلافاصله بازپرس شعبه دوم دادسرای نظامی در محل وقوع تیراندازی و مرکز درمانی حضور یافت و تحقیقات گسترده ای را آغاز کرد.قاضی علیرضا موسایی افزود: همزمان با دستور مقام قضایی برای ریشه یابی این ماجرا، کارشناسان سلاح نیز بررسی های تخصصی خود را آغاز کردند و تحقیقات در این باره همچنان ادامه دارد.

در همین حال فرمانده انتظامی مشهد نیز ضمن ابراز تاسف از وقوع این حادثه تلخ و تسلیت به خانواده نوجوان «محمد قاسمی»، به خانواده ها و شهروندان توصیه کرد: پلیس به طور شبانه روزی برای مبارزه با جرایم و حفاظت از مال و ناموس مردم در تلاش است و هر نوع گزارش مردمی را با جدیت پیگیری می کند، اما خانواده ها نیز باید مراقب باشند تا نوجوانان بر اثر هیجانات دوران نوجوانی دست به اقداماتی مانند رانندگی بدون گواهی نامه نزنند که خدای ناکرده چنین حوادث تلخی برای آنان یا حتی برای خدمت گزاران شان در پلیس به وجود نیاید چرا که آن ها برای فرار از یک معضل کوچک، احتمال دارد سوانح دلخراش و جبران ناپذیری مانند آن چه رقم بزنند که چندی قبل در تصادف بولوار امامیه مشهد اتفاق افتاد و دو کودک بی گناه قربانی سهل انگاری شدند که نوجوانی به طور پنهانی خودروی پدرش را از پارکینگ خارج کرده بود و اکنون این حادثه تلخ و دردناک رخ داده است.

سرهنگ احمد نگهبان در عین حال به خانواده ها توصیه کرد: حداقل بزرگ ترها به نوجوانان بیاموزند که پلیس برای امنیت مردم تلاش می کند و در صورت هرگونه تخلف احتمالی حتما به فرمان «ایست» احترام بگذارند و جان دیگران را به خطر نیندازند. مقام ارشد انتظامی مشهد همچنین تاکید کرد: تحقیقات درباره این حادثه تاسف بر انگیز از سوی دستگاه قضایی در دادسرای نظامی و همچنین واحدهای نظارتی پلیس ادامه دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان