بازدید 16775
۹
با تحولات منطقه و جهان

دستور به ارتش چین برای حمله به تایوان/ بیانیه طالبان درباره ادامه فعالیت سفارت افغانستان در تهران/ سفر وزیر خارجه مصر به سوریه پس از دوازده سال/ عبور هواپیمای اسرائیلی از حریم هوایی عمان برای نخستین بار

دستور به ارتش چین برای حمله به تایوان، بیانیه طالبان درباره ادامه فعالیت سفارت افغانستان در تهران، سفر وزیر خارجه مصر به سوریه پس از دوازده سال، عبور هواپیمای اسرائیلی از حریم هوایی عمان برای نخستین بار و دیدار وزیر خارجه فنلاند با امیرعبداللهیان در ژنو، از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین‌المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۶۵۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳ 27 February 2023

دستور به ارتش چین برای حمله به تایوان/ بیانیه طالبان درباره ادامه فعالیت سفارت افغانستان در تهران/ سفر وزیر خارجه مصر به سوریه پس از ۱۲ سال/ عبور هواپیمای اسرائیلی از حریم هوایی عمان برای اولین بار

بین الملل تابناک: دستور به ارتش چین برای حمله به تایوان، بیانیه طالبان درباره ادامه فعالیت سفارت افغانستان در تهران، سفر وزیر خارجه مصر به سوریه پس از دوازده سال، عبور هواپیمای اسرائیلی از حریم هوایی عمان برای نخستین بار و دیدار وزیر خارجه فنلاند با امیرعبداللهیان در ژنو، از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین‌المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

دستور به ارتش چین برای حمله به تایوان 

ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) یکشنبه در یک مصاحبه تلویزیونی تاکید کرد، آمریکا باید سیاست چین در مورد کنترل و تسلط بر تایوان را جدی بگیرد، حتی اگر درگیری نظامی اجتناب ناپذیر نباشد.

وی گفت: هرچند می‌دانیم شی به ارتش چین دستور داده تا سال ۲۰۲۷ آماده باشد، به این معنا نیست که او تصمیم دارد در همین سال به تایوان حمله کند. من فکر می‌کنم رئیس جمهور چین در حمله به تایوان تردید دارد.

دستور به ارتش چین برای حمله به تایوان/ بیانیه طالبان درباره ادامه فعالیت سفارت افغانستان در تهران/ سفر وزیر خارجه مصر به سوریه پس از ۱۲ سال/ عبور هواپیمای اسرائیلی از حریم هوایی عمان برای اولین بار

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا گفته است، اگر چین بخواهد به تایوان حمله کند، نیروهای آمریکایی از تایوان دفاع خواهند کرد.

کاخ سفید می‌گوید سیاست ایالات متحده در قبال تایوان تغییر نکرده است.

بیانیه طالبان درباره ادامه فعالیت سفارت افغانستان در تهران

روز گذشته روابط عمومی وزارت امورخارجه طالبان در اطلاعیه‌ای با رد برخی ادعاهای مطرح درباره تحویل و تحولات داخلی سفارت افغانستان در تهران تاکید کرد: موضوع تحویل و تحول سفارت افغانستان در تهران، امری داخلی (مربوط به افغانستان) بوده و به هیچ عنوان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به موضوع مزبور ورود نکرده است.

در این اطلاعیه تاکید شده است: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، هیچ سند یا تجهیزات یا هر شیئ دیگری که متعلق به سفارت افغانستان در تهران بوده را تحویل نگرفته است.

شب گذشته، عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت امورخارجه طالبان با اشاره به تحولات سفارت افغانستان در تهران در توییتر خود نوشت: وزارت امور خارجه طالبان به اطلاع تمامی افغان‌های ساکن در جمهوری اسلامی ایران می‌رساند که فعالیت‌های سفارت افغانستان در تهران پس از اعزام کارمندان و دیپلمات‌های جدید به آن سفارت با روحیه و تعهد قاطع در امر خدمت‌رسانی به اتباع شریف دو کشور ادامه خواهد یافت.

دستور به ارتش چین برای حمله به تایوان/ بیانیه طالبان درباره ادامه فعالیت سفارت افغانستان در تهران/ سفر وزیر خارجه مصر به سوریه پس از ۱۲ سال/ عبور هواپیمای اسرائیلی از حریم هوایی عمان برای اولین بار

بلخی همچنین افزود: وزارت امورخارجه خاطرنشان می‌کند، تغییر در کادرهای دیپلماتیک، امر معمول اداری و حق مشروع هر کشور است. باور ‌ کامل داریم که با انتصابات جدید، شاهد شفافیت در امور سفارت و همچنان گسترش بیشتر مناسبات در عرصه‌های مختلف میان دو کشور مسلمان، دوست و برادر خواهیم بود.

ذاکر جلالی، یکی از مقام های وزارت امورخارجه طالبان نیز در حساب توییتر خود نوشت: قرار است روز دوشنبه، محمد حقانی فضل، کاردار جدید سفارت افغانستان در تهران مسئولیت امور را به دست گیرد.

وی افزود: تیمی مجرب از دیپلمات‌های وزارت امورخارجه با محمد حقانی فضل همکاری خواهند کرد و با آغاز به کار دیپلمات‌های جدید، زمینه‌ ارائه خدمات شفاف به هموطنان در ایران مساعد می‌شود.

جلالی پیش از این نیز در توییتی نوشته بود: واگذاری سفارت افغانستان در تهران به حکومت کنونی نه اولین اقدام از این دست است و نه آخرین خواهد بود.

به گفته وی، در اکثریت قابل ملاحظه‌ کشورهای منطقه، سفارتخانه‌های افغانستان یا به دیپلمات‌های جدید واگذار شده‌ و یا دیپلمات‌های قبلی از حکومت فعلی فرمان می‌گیرند.

این در حالی است که به گفته یک منبع به خبرنگار آوا، عبدالقیوم سلیمانی، سرپرست سابق سفارت افغانستان در تهران، با پایان دوره مأموریت خود و خروج از این سفارت، عصر روز یکشنبه، کلید آن را در اختیار وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران قرار داده است، اما وزارت امورخارجه ایران می گوید که هیچ سند یا تجهیزاتی در مورد سفارت افغانستان تحویل نگرفته است.

قرار است، فضل محمد حقانی، کاردار اول سفارت افغانستان و دیپلمات ارشد وزارت امورخارجه طالبان، فعالیت خود را به عنوان سرپرست جدید این سفارت آغاز کند.

به گفته این منبع، جمعی از دیپلمات‌ها، وابسته ها و کارمندان محلی نیز سفارت افغانستان در تهران را به همراه سلیمانی ترک کرده اند و خروج آنها ممکن است فعالیت این سفارت را در کوتاه مدت مختل کند.

سفر وزیر خارجه مصر به سوریه پس از دوازده سال 

«سامح شکری» وزیر خارجه مصر، امروز (دوشنبه، ۲۷ فوریه) به منظور ابراز همبستگی با سوریه برای مقابله با پیامدهای زلزله، وارد فرودگاه بین‌المللی دمشق شد؛ این نخستین سفر وزیر خارجه مصر به سوریه از سال ۲۰۱۱ تاکنون است. به اعلام سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر، شکری قرار است پس از سوریه به ترکیه سفر کند.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، امروز در فرودگاه بین‌المللی دمشق، «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه از همتای مصری استقبال کرد.

 

این در حالی است که روز گذشته، رؤسای پارلمان عراق، امارات عربی متحده، اردن، فلسطین، لیبی، مصر و رؤسای هیأت‌های عمان و لبنان با سفر به سوریه، با بشار اسد دیدار کردند.

«حنفی جبالی»، رئیس پارلمان مصر روز گذشته، در جمع خبرنگاران در فرودگاه دمشق بر حمایت از سوریه تأکید کرد و گفت که این کشور به جایگاه طبیعی خود در اتحادیه عرب بازخواهد گشت و سفر این هیأت‌های پارلمانی به دمشق نیز در راستای حمایت از رهبری، دولت و ملت سوریه است.

این سفر در حالی انجام شد که «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق، دو روز پیش، از کشورهای عربی خواست که برای بازگشت سوریه به جمع کشورهای عربی تصمیم نهایی خود را بگیرند.

رئیس پارلمان عراق، شنبه، در جریان سی و چهارمین اجلاس اتحادیه پارلمان عربی گفت: «کشورهای عربی در تمامی سطوح پارلمانی و دولتی، تصمیم نهایی بازگشت سوریه به جمع کشورهای عربی را اتخاذ نمایند و این کشور نقش خود را در میان کشورهای عربی، منطقه و جهان به طور مؤثر ایفا کند و برای ثبات، بازسازی زیرساخت‌ها و بازگشت عزتمندانه و باکرامت برادران سوری که جنگ آن‌ها را از سرزمین و کشورشان کوچانده، به طور جدی تلاش شود.»

عبور هواپیمای اسرائیلی از حریم هوایی عمان برای نخستین بار

یک هواپیمای اسرائیلی برای نخستین بار از حریم هوایی عمان عبور کرد.
 
به گزارش خبرگزاری فلسطینی معا، یک هواپیمای اسرائیلی که به بانکوک پرواز می‌کرد، از حریم هوایی عمان عبور کرد.
 
به گفته روزنامه یدیعوت آحارونوت عبور از حریم هوایی عمان باعث شد تا طول پرواز دو ساعت و نیم کاهش یابد. این اولین باری است که رژیم صهیونیستی از حریم هوایی عمان استفاده می‌کند. اخیرا عمان با عبور هواپیماهای اسرائیلی از حریم هوایی این کشور موافقت کرده بود.
 
دیدار وزیر خارجه فنلاند با امیرعبداللهیان در ژنو

صبح امروز دوشنبه هشتم اسفند ماه، «پکا هاویستو» وزیر خارجه فنلاند با حضور در محل اقامت حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ژنو با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در پنجاه و دومین نشست شورای حقوق بشر و همچنین نشست سالانه کنفرانس خلع سلاح، بامداد امروز وارد فرودگاه شهر ژنو شد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، کاظم غریب آبادی معاون بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر، اسدالله اشراق جهرمی، مدیرکل صلح و امنیت بین‌المللی وزارت امور خارجه، محمدصادق فضلی مشاور وزیر و مدیرکل وزارتی و همچنین عمادی معاون مدیرکل حقوق بشر و زنان وزارت امور خارجه امیرعبداللهیان در این سفر همراهی می‌کنند.

وی قرار است در بخش مقامات عالی‌رتبه پنجاه و دومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل حضور یابد. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در بخش عالی‌رتبه نشست سالانه (۲۰۲۳) کنفرانس خلع سلاح شرکت و سخنرانی می‌کند. وی به تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره موضوعات خلع سلاحی و دیگر موضوعات در این حوزه خواهد پرداخت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۹
اجازه عمان به هواپیمای اسرائیلی برای عبور از حریم هوایی عمان نماد بارزی از عقلانیت در حکمرانی است. آفرین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
عمان ،به دولت ما دهن کجی کرده دوباره نگید منظور مردم ایران بوده
به به! چه پیمان دوستی با متجاوزین بسته ایم!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
چی داری میگی
آمريكا تا زماني كه چين را وادار به حمله به چين كند، دست بردار نيست، چقدر اين نوع سياست زشت و كريه است.
تا 2027 معلوم نیست دنیا دست کی باشه چه تغییراتی کرده باشه.
با سلام
انشاءالله که مشکل روادید دو نرخی! هم حل شده باشد!
امیر عبداللهیان با دلار این مردم رفته سوییس و طبق معمول بی نتیجه
اجازه عمان به عبور هواپیمای اسرائیلی نشان میدهد عقلانیت و منطق بر سیاست اعراب غالب است و آنان از دن کیشوتهایی مانند صدام حسین و قذافی که غیر از مرگ و ویرانی برای مردم خود و همسایگان و ا.ووو پند گرفته اند و عاقل تر از آنند که برای فلسطین موجودیت خود و کشورشان را به خطر بیاندازند سرنوشت صدا م و قذافی درس بزرگی برای اعراب بود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار