آصفری: ترسی از مذاکره با آمریکا نداریم

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر آمریکا بخشی از آن بدعهدی های خودش را جبران کند، از ایران هراسی دست بردارد و بخشی از پول های بلوکه شده به ما برگرداند، قطعا ما ترسی از مذاکره مستقیم با آمریکا نداریم.
کد خبر: ۱۱۶۵۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶ 26 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از نامه نیوز، جمع بندی اظهارات و موضعگیری های ایران، اروپا و آمریکا نشان می دهد که گرچه همه طرف ها از ضرورت احیای برجام سخن می گویند اما دیگر هیچ طرفی حاضر نیست برای این منظور خیلی خود را به آب و آتش بزند. حتی اروپایی ها گارد تقابلی هم در قبال برجام گرفته اند. از این رو بسیاری کارشناسان معتقدند اگر قرار به احیای برجام باشد، گزینه ای جز مذاکره مستقیم ایران و آمریکا وجود ندارد.

محمدحسن آصفری در گفتگو با نامه نیوز درباره احتمال مذاکره مستقیم ایران و آمریکا برای احیای برجام گفت: اروپایی ها بدون هماهنگی آمریکایی ها اقدامی نمی کنند. رفتارهای تحریم محور امروز اروپا کاملا با چراغ سبز آمریکا انجام می شود. در واقع می توان بیان کرد که کشورهای غربی در فشار بر جمهوری اسلامی ایران وحدت رویه دارند.

وی افزود: آمریکا و اروپا می خواهند تا می توانند فشار را بر ایران بیشتر کنند تا زمان مذاکره امتیازات بیشتری را از جمهوری اسلامی ایران بگیرند. اروپایی ها اشتباه محاسباتی دارند چون اگر قرار بود تحریم ها بر ایران اثرگذار باشد، با تحریم های آمریکا این اتفاق می افتاد. حالا وقتی بعد از اعمال این همه فشار واشنگتن نمی داند چه کار کند و رو به تحریم های تکراری آورده است، اروپا قطعا راه به جایی نمی برد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش های ضدایرانی اروپا اظهار کرد: اروپا باید این واقعیت را درنظر بگیرد که شاه وقتی از ایران خارج شد، آمریکا حاضر به پذیرش مستقیم او نبود. حتی در 40 سال گذشته رضا پهلوی محلی از اعراب برای آمریکایی ها نداشت، اینکه چه طور اروپایی ها اعتبار سیاسی شان را برای چنین فرد سطح پایینی خرج می کنند، جای سئوال دارد. معتقدم در این موضوع آمریکایی ها بهتر از اروپایی ها می فهمند.

وی ادامه داد: امروز رضا پهلوی جایگاهی میان مردم ایران ندارد که اروپا می خواهد با استفاده از اجلاس هایی مثل مونیخ نام چنین فردی را برجسته کند. معتقد اروپا دارد بیشتر اعتبار خودش را با این رویکردهای غلط زیر سئوال می برد و روابطش با جمهوری اسلامی را خراب می کند که قطعا خودش از این کار زیان می بیند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس اشاره به مذاکرات مستقیم ایران و آمریکا اظهار کرد: متعدد با آمریکایی ها مذاکره مستقیم داشتیم اما آمریکایی ها تعهدی در قبال توافق برجام نشان ندادند، از این رو ایران نمی خواهند آمریکا را طرف مذاکره در قبال برجام بداند. اگر آمریکا بخشی از آن بدعهدی های خودش را جبران کند، از ایران هراسی دست بردارد و بخشی از پول های بلوکه شده به ما برگرداند، قطعا ما ترسی از مذاکره مستقیم با آمریکا نداریم چون تمدن هزارساله داریم و همواره اهل گفتگو و مذاکره بودیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر