بازدید 28933

چراغ سبز دوباره بانک مرکزی به صرافی‌ها؛ می‌توانید دلار با کارت ملی بفروشید!

در حالی که چند روزی از آغاز به کار مرکز مبادله ارز و طلا می‌گذرد و قیمت اسکناس دلار در این مرکز در کانال ۴۱ هزار تومان در نوسان محدود بوده است، امروز خبری مبنی بر امکان دوباره برای خرید و فروش ارز در صرافی‌ها منتشر شد.
کد خبر: ۱۱۶۵۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰ 25 February 2023

به گزارش تابناک اقتصادی؛ با رونمایی از مرکز مبادله ارز و طلای ایران در بانک مرکزی و مشخص شدن ۶۳ ردیف ارزی همچون مسافرتی و درمان برای متقاضیان ارز، خبری از فروش ارز با کارت ملی یا همان ارز سهمیه نبود؛ اتفاقی که برخی فعالان و کارشناسان اقتصادی نسبت به تبعات آن هشدار دادند و تاکید داشتند که سقف ۵۰۰ یورویی برای ارز مسافرت هوایی، باعث خواهد شد تا نیاز مازاد بر این سقف به بازار آزاد و غیررسمی وارد شود و می‌تواند به نوسانات ارزی دامن بزند؛ موضوعی که با چند روز وقفه، سرانجام امروز مورد توجه قرار گرفت و اعلام شد که  مردم می‌توانند ارز‌های مورد نیاز خود را با نرخ نزدیک به بازار آزاد از صرافی‌های مجاز خریداری کنند.

طبق اطلاعیه جدید مرکز مبادله ارزی

از امروز، شنبه مورخ ششم اسفندماه ۱۴۰۱، معاملات دلار و یورو در نماد‌های معاملاتی «EXUSD» و «EXEUR» در مرکز مبادله ارز و طلای ایران دوباره آغاز شد. با توجه به اطلاعیه اداره پایش بازار ارز بانک مرکزی مبنی بر امکان خرید و فروش ارز به صورت اسکناس توسط صرافی‌ها در سرفصل «تأمین نیاز‌های ضروری» بر اساس عرضه و تقاضای مشتریان، کارگزاران می‌توانند مازاد تقاضای مشتریان خود را از طریق خرید ارز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران بر اساس قیمت بازار تأمین نمایند.

روش و سازوکار معاملاتی نمادها، مبتنی بر انجام حراج چندقیمتی توسط بازارگردان است و تعداد سفارش قابل ثبت در هر نماد و همچنین حجم خرید روزانه هر کارگزار بدون محدودیت است.

همچنین روز‌ها و ساعات معاملاتی مربوط به این دو نماد، شنبه تا پنجشنبه (به جز روز‌های تعطیل رسمی)، از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۵ساعت است. لازم به ذکر است، کارگزاران مکلفند ارز‌های خریداری شده را تا پایان همان روز در سرفصل «تأمین نیاز‌های ضروری (کد ۵۶)» به فروش رسانند.

چراغ سبز دوباره به صرافی ها؛ می‌توانید دلار با کارت ملی بفروشید!

ساعتی قبل نیز تسنیم در این باره با اشاره به اینکه از صبح امروز با مجوز بانک مرکزی، صرافی‌ها به هر فرد ۵۰۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارز‌ها به مردم می‌فروشند، تاکید کرد: امروز صرافی‌ها دلار با کارت ملی را در کانال ۵۲ هزار تومان با متقاضیان می‌فروشند. صراف‌ها می‌گویند هیچ تغییری در روال فروش ارز با کارت ملی انجام نشده و فقط قیمت بالاتر رفته است. قیمت معاملات در صرافی‌ها نزدیک به بازار آزاد است. فعالان بازار ارز می‌گویند، رفع محدودیت معاملات صرافی‌ها می‌تواند به تعدیل قیمت‌ها در بازار کمک کنند. بازاری‌ها می‌گویند: در صورتی که خرید و فروش ارز صادراتی در صرافی‌ها به نرخ توافقی نیز از سر گرفته شود، حتما شاهد افزایش عرضه ارز در بازار و کاهش قیمت‌ها خواهیم بود. یکی از صراف‌ها می‌گوید: معاملات ارز صادراتی در صرافی‌ها می‌تواند جذابیتی برای صادرکنندگان ایجاد کند و همین موضوع می‌تواند اختلاف قیمت دلار آزاد و مبادلاتی را نیز محسوس کاهش دهد.

برای خرید ارز مسافرتی چه مسیری باید طی شود؟

طبق تصمیم جدید بانک مرکزی؛ برای مسافرت‌های زمینی، دریایی و ریلی ۳۰۰ یورو و مسافرت‌های هوایی ۵۰۰ یورو اختصاص داده شده است.

مسافران متقاضی ردیف ارزی مربوط به سفر باید نخست با داشتن مدارک مورد نیاز از قبیل بلیت مسافرت هوایی، زمینی، دریایی و ریلی، گذرنامه معتبر - ویزای کشور مقصد در صورت نیاز و عوارض خروج از کشور به یکی از شعبات ارزی بانک ملی مراجعه کند.

پس از بررسی مدارک مذکور و تایید آن، شخص متقاضی باید معادل ریالی ارز را به بانک پرداخت کند تا در نهایت  یک رسید صادر و به متقاضی ارز مسافرتی ارایه شود.

در گام بعد مسافر باید پس از عبور از گیت فرودگاه‌های بین‌المللی امام خمینی تهران، اهواز، اصفهان، تبریز، مشهد، شیراز یا ارومیه با مراجعه به باجه ارزی مربوطه، رسید خود را ارائه کند و در نهایت اسکناس ارز را دریافت کند.

هم اکنون شرایط و زیرساخت دریافت ارز سفر هوایی در هفت فرودگاه کشور فراهم است و به زودی بستر خدمات ارزی در سفر‌های زمینی نیز فراهم خواهد شد.

نرخ اسکناس و حواله دلار در مرکز مبادله

بر اساس اطلاعات منتشره در سایت ice.ir نرخ اسکناس دلار آمریکا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران امروز به رقم ۴۱۷۵۹ تومان و نرخ حواله دلار نیز به رقم ۳۶۳۱۲ تومان رسیده است.

چراغ سبز دوباره به صرافی‌ها؛ می‌توانید دلار با کارت ملی بفروشید!

چراغ سبز دوباره به صرافی‌ها؛ می‌توانید دلار با کارت ملی بفروشید!

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۵۳
روی ۴۳بستن
روی ۵۲باز کردن
این آزمون و خطا اگر نیست پس چیه
آقای فرزین پاسخگو باش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
هر کی میاد چند ماه دوره کارآموزی میگذرونه میره
دلسوز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
عزیز دل برادر این ازمون و خطا نیست شل کن سفت است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
دوست کارشناس ! اتفاقا این یکی اصلا سعی و خطا نبود و کاملا فکر شده و برنامه ریزی شده بود ! وقتی میتونن دلار رو 53 بفروشن برای چی باید 43 میفروختن .
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
هدف فقط زدن جیب ملت و سوزوندن نقدینگی هست
پولی که ملت با عرق جبین و خون دل به دست میارن دولت اینطوری واسشون می سوزونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
باید با دنیا کنار بیایم ، مدیریت ها بسیار ضعیف است برای یک تیم ورزشی مربی خارجی می گیریم که در دنیا عالی هستند ولی برای مدیر برای بحث مالی وارد نمی کنیم و این وضعیت امروز هست ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
با پول دادن دست مردم که وضعیت درست نمی شه
ببنید کجای کار اشتباه رفتید !!! ار روزی که با آمریکا دچار تنش شدیم وضعیت نابسمان کشور شروع شد .... با قوی ترین اقتصاد جهان .... و ضعیف ترین اقتصاد جهان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
کاملا برنامه ریزی شده دلار رو دارن عمدن میبرن بالا...
تصمیمات خام، اگر بد بود چرا دوباره اگر خوب بود چرا برداشتید؟ احتمالا روند صعودی ادامه داره فروردین ۷۰ شاید
هر روز صحبتتون با دیروزش فرق میکنه...چیکار میکنید؟ بانک مرکزی و وزیر اقتصاد برن کنار...۴ نفر ادم هوشمند ...کار بلد.با تجربه بیارید...اینها دارن ضربه میزنن به اقتصاد
اشتباهه
اشتباهه
فروش ارز به مردم عادی به میزان ۵۰۰۰ یورو خودکشی اقتصادی است
به دارو ۵۰۰۰ یورو را اختصاص دهید( هر بازرگان دارو)
جوکهای بازار ارز:
دلار فرزین ۲۸۰۰۰
دلار امریکا مبادله ۴۱۰۰۰ تومان= دلار کانادا
نفری ۵۰۰۰ یورو نشان میدهد آقایون دلار دارند به میزان لازم
بحث الان بحث برابری ریال دلاره
خسته نباشید
حاژی چی شد بالاخره؟ بفروشیم یا بخریم
هم خودتون سرگیجه گرفتید هم ملت را گیج کردید
چرا از معاون اقتصادی رئیس جمهور محرومان مشورت نمی گیرید
مگر نمی دانید نمره پایان نامه شون 19/99999999 هستش
اگر هم حرفی از روی دلسوزی بزنیم و انتقادی کنیم بچه ها بهشون میخوره و ...
این تصمیم به وضوح اشتباهه تا قبل عید دلار رو زیر ۶۰ نگه می‌دارد اما بعد عید به سمت ۷۰ حرکت می‌کنه. من شرفم رو پای تصمیم اشتباه میگذارم
هی گفتید سیاستهای جدید بانک مرکزی !!!فکر کردیم یک کاری میخواهید بکنید این اضطراب لطمات سنگینی به مردم میزند هر روز اوضاع بدتر از دیروز .
آقاجان بیایید ساماندهی کنید نیازها و ا لویتهای مردم را
الان مهمترین اولویت مردم و خانواده ها مثلا در حوزه دیجیتال موبایل و لب تاپ است خوب بیایید این سهمیه را در قالب موبایل و لب تاپ به اعضای خانواده ها اختصاص دهید
اقا خدا وکیلی دارین چیکار میکنین
دولت خودش عامل افزایش قیمت دلاره، با اینکار داره کسر بودجه رو جبران میکنه
سلام یک چهار دیواری انتظار زیادی است . نمی‌خواهد حقوقها را زیاد کنید . زمین رایگان دولت به من دهد . واینکه از گدا ها مالیات دولت بگیرد
دولت بی عرزه همینه، استعفا بده آقای رییسی که ملت را بدبخت کردی
فردا بورس دوباره ریزشی میشه
چون همه پولاشونو میکشن بیرون دلار بخرن
سلام بر دلار ۷۰
آقای فرزین رییس بانک مرکزی شده تا فقط اعلام بکنه نرخ ارز واقعی هست یا نیست. واقعا خسته نباشی رییس این همه شما شبانه روزی زحمت میکشین بی نهایت از شما مچکریم
مشکلی امروز داریم همش بر میگرده به دولت قبل

ابراهیم بت شکن داره تلاشش را مکنه تا انشا‌الله درست بشه همه چیز

خدا پشت و پناهش باشه
پس مرکز مبادله دیگه چیه؟
روشهای دولت قبل عینا در حال تکرار است؟ معلومه خط و خطوط از یکجا داره صادر میشه.
این تصمیمات آبکی وسعی وخطا پدرملت رو درآورده.
سلام هم میهنان عزیز
تیم اقتصادی دولت بره تیم اقتصادی امریکا بیاد ! فرزین بره راکفلر بیاد ! رییسی بره خدابیامور زجایی بیاد ! مجلس انقلابی بره مجلس سنا بیاد ! نمیشود که نمیشود که نمیشود
من متعجبم از اقاى شريعتمدارى كيهان ، ازمقالات و تحليل هاى انچنانى ايشان خبرى نيست ، نكنه وضع خوبه و ماغافليم ، راستى اگه دولت ، دولت ديگرى بود اقاى شريعتمدارى هم چون اكنون خاموش مى ماند ؟ ص
دولت آقای رییسی که گرون نشده بلکه دلار گرون شده پس مقصر اصلی خود دلاره نه دولت بنده خدا رییسی..
التماس تفکر و تعقل
...؟؟؟؟!!!!
دولت کاسبی می کند
یک روز ممنوع میشه فروش یک روز آزاد میشه
دولت گیج میزنه البته نه گیج نمیزنه کسب درآمد حاصل می کنه از جیب مردم بدبخت
وقتی طرف اینقدر بیکفایته حرف خودش رو دوروزه نقض میکنه، فاتحه
این قیمتها بنظرم مال یه کشور یا یه سیاره دیگه ست . قیمت واقعی که تو زندگی من و شما تاثیرگذاره ، چیز دیگه ایه .
اقا میشه چند روزی هم من ریس بشم
لعنت به هرکسی که واسه لخت شدن اقتصاد ایران رو آشوب کزد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
!!!امان از این همه بلاهت
در باره ارز مسافرتی به بانک مراجعه اظهار می دارند تا کنون به ماابلاغ نشده از طرفی واضع بیان بیان نمی کنند این ۵۰۰ یورو را چگونه وار کجا تهیه کرد ی بار میگین بعد گیت فروگاه سیستم مجهزبه ارز خارجی برای اولین بار شده ی بار میگن قبلا می بایست یه شعب ارزی مدارک بدهی وقیمت ریالی اون پرداخت کنی وبا مراجعه به شعب ارزی بانکملی اظهار بی اطلاعی میکنند ملت را سرگردان کردند حالاهم دوباره ارز با کارت ملی از امروز شروع شده ...
همانطور که پیش بینی میشد در پی افزایش چندرصدی بورس امروز روزنامه بشدت حامی بورس یعنی دنیای اقتصاد دوباره تیتر اول خودرا به رشد بورس اختصاص داد!
حالا همین روزنامه اگر بورس همینقدر سقوط کند شتر دیدی ندیدی!!!
به این میگن عدالت و بیطرفی در انتشار اخبار!!!!!
صرافی ها رو جمع کنید
نمیدونم دقیقا باید چه اتفاقی بیوفته که خاندوزی وزیر نالایق اقتصاد استیضاح بشه؟
نماینده های مجلس چیکاره هستن؟ به خدا اون حقوقی که میگیرید اشکال داره
شما نماینده مردم هستید یا نماینده دولت؟!
بله کاملا درست است. ارز مبادله ای 41 است ولی من وارد کننده وقتی کالایم را ممی خواهم در بازار بفروشم ارزم را در صرافی تبدیل می کنم یعنی کالایم را با دلار 57 می فروشم و سود سرشاری را نصیب جیب خود می کنم.
چرا باید به مسافر ارز ارزانتر بدهند؟
کسی که تمکن مالی داره و داره میره خارج از کشور
ارز رو باید به نیازهای ضروری مثل دارو و مواد اولیه تولید کننده ها و صنعت بدن نه به کسی که میخاد بره مسافرت و گشت و گذار
یک منبع درامد بدون زحمت برای دولت.
من تو کار دلار بودم خیلی هم منفعت برده ام اما خدا رو خوش نمیاد فقط بفکر خودمون باشیم خرید و فروش دلار باعث بزرگ شدن دلار و بی ارزش شدن ریال خودمان میشود البته و متاسفانه میخوام بگم صرافی ها از آشنایان بانک مرکزی و دولت هستند بخدا این خرید و فروش دلار بنفع هیچکس نیست در نهایت من و شما هستیم که باید همه کالاها و خدمات را گران بخریم بجای خرید و فروش دلار برید سرکار اگر اقصاد نابود بشود ناامنی زیاد میشود آنوقت دزد سرگردنه طلا و جواهرات و النگو را از دست زن و بچه ات میدزدند و سنگ روی سنگ بند نمیشود
بسلامتی و مبارکی و میمنت امروز دلار ۵۸ راهم رد کرد
بزن دست قشنگه رو !
تاریخ 43 ساله اخیر نشان داده که هر شوک و جهش در قیمت دلار ، 5 برابرشدن قیمت ارز بوده است.
در جهش بعدی که خیلی نزدیک تر از آنست که بتوان فکرکرد ، قیمت دلار به 250 هزار تومان خواهد رسید.این واقعه درهردفعه باور ناپذیر بوده ولی حتما واقع شده است
عزیزان دل دولت برای جبران نیازهاش مستقیم دست کرده تو جیب مردم و از هیچی هم خجالت نمیکشه
زندگی مردم را به ارز و دلار گره زده اید و شرطی کردیه اید! درحالیکه مردم را درآمد ارزی و دلاری محروم کرده اید!
مشکل اینه که مسئولان بانک مرکزی فکر کافی نمیکنند درباره عواقب تصمیماتشون
برای خرید سیسمونی ارز مسافری میدن که ارزون تره
ارزپاشی و سکه پاشی
هدر دادن منابع وپستوانه های ملی
بجای مدیریت تنظیم بازار فقط همین کار رابلدید
هزار بار انرا امتحان کردید وهزار بار نتیجه عکس گرفتید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست