بازدید 9229

زن جوان شوهر زندانی اش را بخشید

کد خبر: ۱۱۶۴۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۹ 21 February 2023

مرد جوانی که با آتش زدن عمدی خانه‌اش باعث مرگ دختر 18 ماهه و سوختگی شدید همسرش شده بود در حالی به پرداخت 2 میلیارد تومان دیه و 10 سال حبس محکوم شد که با تلاش مسئولان شورای حل اختلاف شهرستان بیله‌سوار توانست رضایت شاکی را جلب و با پرداخت 500 میلیون تومان از زندان آزاد شود.

به گزارش ایران، اواخر اسفند سال 94 گزارش آتش‌سوزی یک واحد مسکونی در شهرستان بیله‌سوار اردبیل به آتش‌نشانی و پلیس اعلام شد. پس از حضور امدادگران آتش‌نشانی و خاموش کردن آتش مشخص شد یک زن و نوزاد 18 ماهه‌اش در خانه بودند که در این حادثه نوزاد جان باخته و مادر 24 ساله‌اش بشدت دچار سوختگی شده است که بلافاصله به بیمارستان منتقل شد.

بعد از آن کارشناسان آتش‌نشانی به بررسی صحنه پرداختند و آتش‌سوزی را عمدی تشخیص دادند. با اعلام گزارش آتش‌نشانی پرونده‌ای برای شناسایی عامل حریق عمدی تشکیل شد.

در تحقیقات بعدی از سوی مأموران پلیس و همین‌طور اظهارات مصدوم حادثه مشخص شد که پدر خانواده عامل این آتش‌سوزی مرگبار بوده است.

زن جوان گفت: شوهرم دامدار بود پس از اینکه بچه‌دار شدیم اختلاف‌مان بیشتر شد. ما سر موضوع‌های مختلف باهم درگیری داشتیم.

شوهرم بعد از هر بحث و دعوایی همیشه من را تهدید می‌کرد که بالاخره یک روز شما را می‌کشم تا اینکه آن روز تهدیدش را عملی کرد و دخترم را از من گرفت.
آن روز من در آشپزخانه کار می‌کردم و دخترم در اتاق خوابیده بود که ناگهان شوهرم خانه را آتش زد و با عجله در را بست و رفت. من نتوانستم بچه‌ام را نجات دهم و خودم هم بشدت سوختم.

به این ترتیب مرد جوان شناسایی و دستگیر شد و در همان مراحل اولیه بازجویی به آتش زدن خانه‌اش اعتراف کرد و گفت: از ماه‌ها قبل با همسرم اختلاف داشتم و مشکل‌مان هم حل نمی‌شد تا اینکه روز حادثه بعد از تهیه یک گالن 4 لیتری بنزین، آن را روی وسایل خانه ریختم و کبریتی روشن کردم و از خانه خارج شدم.
با تکمیل تحقیقات، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان فرستاده شد و قضات پس از رسیدگی به پرونده، متهم را به پرداخت 136 درصد دیه برای همسرش و یک دیه کامل به خاطر قتل فرزندش و همینطور 10 سال حبس محکوم کردند.
 
تلاش شورای حل اختلاف برای جلب رضایت

با گذشت 7 سال از این ماجرا و در حالی که مرد 35 ساله در زندان دوران محکومیت خود را می‌گذراند و از پرداخت دیه ناتوان بود رئیس شعبه سوم شورای حل اختلاف شهرستان بیله‌سوار با اطلاع از این پرونده تلاش کرد تا با جلب رضایت شاکی، پرونده را به مصالحه برساند. بنابراین با تلاش و مساعدت امام جمعه شهرستان، رئیس دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف بیله‌سوار به اتفاق شرایط رضایت شاکی و آزادی متهم را فراهم کردند.

عسگر پناهی رئیس شعبه سوم شورای حل اختلاف بیله‌سوار در گفت‌و‌گو با «ایران»، در تشریح روند رسیدن به مصالحه در این پرونده عنوان کرد: از آنجا که ما در یک شهرستان زندگی می‌کنیم سعی کردیم تا در صورت امکان مشکل این خانواده‌ها را حل کنیم از این رو با هماهنگی حجت‌الاسلام جابر عزیزی امام جمعه، محسن اناری رئیس دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف شهرستان به دیدار خانواده شاکی رفتیم و پس از صحبت‌های فراوان موفق شدیم رضایت خانواده را در ازای دریافت 500 میلیون تومان جلب کنیم. ما به خانواده شاکی توضیح دادیم که در صورت رضایت ندادن شما، متهم در زندان می‌ماند و نمی‌تواند دیه را پرداخت کند.

البته شاکی در شکایت‌نامه‌اش علاوه بر دریافت دیه خواستار دریافت مهریه و نفقه‌اش هم شده بود که با بزرگواری و گذشت پذیرفت از مبلغی که در حکم صادر شده بود، بگذرد.

وی در ادامه افزود: البته متهم پس از پرداخت دیه و جلب رضایت شاکی باید دوران حبسش که 10 سال بود را نیز در زندان می‌ماند که پس از رضایت شاکی و موافقت قاضی پرونده از آنجا که حدود دو سوم دوران محکومیتش را گذرانده بود، حکم آزادی‌اش صادر شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی