بازدید 27393
سه هزار و دویست و هفتادمین بسته ویژه خبری «تابناک»

روز داغ نمایندگان مجلس در واکنش به افزایش قیمت دلار / دادستان کل کشور، احتمال «عمدی بودن» مسمومیت در مدارس قم را مطرح کرد / دولت از نخبگان غیرایرانی هم حمایت می‌کند / طعنه اولیانوف به بورل: زبان تهدید درباره ایران جواب نمی‌دهد / واکنش رئیس سازمان خصوصی‌سازی به حاشیه جدید فروش مدارس خیرساز

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند؛ رئیس کل بانک مرکزی:  انشاءالله شاهد ثبات در بازار ارز خواهیم بود / نماینده مجلس: چربی گوشت گوسفندی وارداتی بسیار بالاست /روایت ایسنا از پشت‌پرده وعده کنترل تورم رئیس‌جمهور در دیدار رهبر انقلاب / «سازندگی» توقیف شد / یک نماینده: خودروسازان هر روز برای مردم کشور خواب تازه‌ای می‌بینند و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۶۴۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۹ 20 February 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

ماجرای کارت زرد شورای نگهبان به برخی نمایندگان مجلس چیست؟
هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان، خبر کارت زرد شورا به برخی نمایندگان مجلس را تکذیب کرد و گفت: این خبر تحلیل رسانه ای است و ارتباطی به شورای نگهبان ندارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، طحان نظیف در گفت‌وگو با روزپلاس گفت: ما در شورای نگهبان کارت زرد و قرمز و چیزهایی از این موارد نداریم و اساسا قانون چنین چیزی را پیش بینی نکرده است. به نظر می‌رسد این موضوع و خبری که نقل کردید برداشت و تحلیل رسانه ای است و ارتباطی به شورای نگهبان ندارد. بحث بررسی صلاحیت ها در زمان انتخابات است و الان هم یک سال تا انتخابات فرصت مانده؛ اما ظاهرا برخی برای انتخابات عجله دارند. سخنگوی شورای نگهبان با تاکید بر اینکه شورای نگهبان با جمع شورایی خود در زمان انتخابات، بررسی صلاحیت ها را انجام می‌دهند، گفت: شورای نگهبان در اوضاع کنونی، متمرکز بر مصوبات است و در خصوص بحث انتخابات اقدامی انجام نمی‌دهد. طحان نظیف تاکید کرد: ما سعی‌مان بر این است که در زمان انتخابات هم اگر گزارش‌هایی دریافت می‌کنیم، آنها را با خود افراد مطرح و نکات و دفاعیه افراد را دریافت کنیم که معمولا این اقدام شورا با تشکر و تقدیر و استقبال افراد همراه می‌شود. لذا بحث کارت زرد و تذکر اینها اصلا مطرح نبوده و نیست.

 

حمایت دولت از نخبگان غیرایرانی
محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور، مصوبه هیات وزیران در خصوص «آیین نامه حمایت از نخبگان غیرایرانی» را که بنا بر پیشنهاد معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان به تصویب رسیده است، ابلاغ کرد. بر اساس این آیین نامه «به منظور بهره مندی از دانش و تخصص نخبگان غیر ایرانی که در راستای آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی و تأمین منافع ملی خدمات و اقدامات شایانی انجام داده یا می دهند، در صورت دارا بودن شرایط نخبگی از امتیازات شهروندی به استثنای تابعیت و تصدی مناصب مذکور در ماده (۹۸۲) قانون مدنی برخوردار می‌شوند.» شاخص‌های نخبگان غیرایرانی موضوع این آیین نامه و نحوه امتیازدهی به آن شاخص‌ها در چهارچوب سند راهبردی کشور در امور نخبگان - مصوب -۱۳۹۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی مشتمل بر سوابق برجسته تحصیلی و آموزشی فعالیت های پژوهشی با تأکید بر فعالیت های مساله محور، برگزیدگی در رویدادهای رقابتی معتبر فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه فعالیت‌های برجسته، فرهنگی، ادبی، هنری مدیریتی و ورزشی همسو با ارزش‌های ملی، ایرانی اسلامی و انقلابی و برخوردار از توصیه یا معرفی از نخبگان، علم، فناوری، ادب، فرهنگ، هنر و غیره توسط بنیاد ملی نخبگان و با همکاری معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط، تهیه و به تصویب هیتت وزیران می‌رسد.

گزارش اولیه علوم‌پزشکی قم از ماجرای مسمومیت دانش‌آموزان: فعلا هیچ
عصر روز گذشته، سی ام بهمن ماه خبری منتشر شد، مبنی بر اینکه تا ساعاتی دیگر، نتیجه کامل تیم تحقیقاتی وزارت بهداشت در خصوص مسمومیت های اخیر دانش آموزان قمی منتشر می شود. مردم قم نیز شب گذشته منتظر این خبر بودند، ولی خبری مخابره نشد. صبح امروز نیز پیگیری ها بی نتیجه ماند تا اینکه ساعتی پیش، مجید محبی در گفت و گو با ایسنا، از بی نتیجه بودن این آزمایش ها خبر داد و افزود: نمونه‌برداری‌های لازم برای آزمایش ها در استان و در تهران انجام شده است. آزمایش های گرفته شده دانشگاه علوم پزشکی قم برای آزمایشگاه‌های مرجع کشوری مثل رازی و انستیتو پاستور ارسال شده که هیچ مورد مشکوکی را نشان نداد. وی با اشاره به اینکه تیم ویژه پیگیری اتفاقات اخیر در مدارس قم ـ که از طرف وزارت بهداشت مأمور هستند ـ بررسی‌های اولیه را انجام دادند و نتایج این بررسی‌ها در جلسه‌ای که شب گذشته برگزار شد، مورد بررسی قرار گرفت، افزود: بررسی‌های وزارت بهداشت از ماجرای مسمومیت‌های مدارس قم به نتیجه نرسید. در بررسی‌های اولیه، نمونه‌های مختلفی که لازم به بررسی بود، حتی لباس دانش‌آموزان و نمونه‌های محیطی، تنفسی و خونی آزمایش شد، اما نتیجه‌ای حاصل نشد؛ بنابراین، برای شفافیت این موضوع برای بار دوم نمونه‌برداری‌های مختلف از دانش‌آموزان انجام شده است و منتظر نتایج آن هستیم. محبی با اشاره به اینکه در جلسه شب گذشته به نتایج جدیدی دست پیدا نکردیم، یادآور شد: قرار بر این بود اگر نتایج جدیدی در این جلسه به دست آید، اطلاع‌رسانی عمومی انجام داده تا از نگرانی‌های والدین دانش‌آموزان کاسته شود، اما وزارت بهداشت نیز که در حال پیگیری مسمومیت دانش‌آموزان قمی است، به هیچ نتیجه‌ای دست پیدا نکرد و مورد مشکوکی در هیچ‌ یک از آزمایش های دانش‌آموزان دیده نشد./ایسنا

واکنش خانواده علی انصاریان به ادعاهای پزشک او
پیرو انتشار خبری از سوی داماد خانواده مرحوم "علی انصاریان" مبنی بر وجود ابهاماتی در فوت این پیشکسوت فوتبال، خبرگزاری تسنیم چند روز پیش موضوع را از محمدرضا هاشمیان، فوق تخصص مراقبت‌های ویژه و یکی از پزشکان معالج علی انصاریان پیگیری کرد. در پی انتشار این خبر با عنوان ماجرای ابهامات فوت علی انصاریان چیست؟ خانواده علی انصاریان توضیحاتی دادند که توسط "امیر انتظامی" وکیل خانواده انصاریان اختصاصی در اختیار تسنیم قرار گرفت؛ مشروح این توضیحات به این شرح است؛

موضوع شکایت خانواده انصاریان از کادر درمان و مقامات بیمارستان به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود؛
اول؛ طرح شکایت خانواده در دادسرای امور پزشکی از بابت تشخیص قصور یا تقصیر احتمالی کادر درمان و مقامات بیمارستان.
دوم؛ شکایت در دادسرای نظام پزشکی از باب تخلفات انتظامی احتمالی از سوی کادر درمان و پزشک معالج از جهت رعایت یا عدم رعایت آیین‌نامه‌ها و نظامات و کدهای اخلاق و پروتکل‌های وزارت بهداشت.
اما در پاسخ به ادعای پزشک محترم و وکیل وی که مدعی شده‌اند تاکنون کمیسیون‌های مختلفی تشکیل شده که همگی نظر بر عدم قصور کادر درمان داشته‌اند، معروض می‌دارد به دلایل مختلف که امکان طرح‌شان نیست، پرونده بالینی متوفی به تازگی در اختیار خانواده قرار گرفته است که پس از مشورت با پزشکان برجسته آشکار شد که بسیاری از مطالب و موارد از دید کارشناسان محترم پنهان مانده است لذا از طریق قانونی لوایح متعدد جهت تشکیل کمیسیون جدید و بالاتر و فراهم کردن فرصت مناسب برای خانواده جهت طرح دفاعیات و مستندات جدید، به مقامات رسیدگی‌کننده در دادسرای امور پزشکی و کمیسیون تجدیدنظر سازمان نظام پزشکی ارائه شده است و هر دو پرونده با مساعدت مقامات رسیدگی کننده در مسیر قانونی خود قرار دارند. در ادعایی دیگر پزشک معالج در اظهارات خود بیان داشته است که از پیشرفته‌ترین درمان های دنیا از جمله تزریق سلول بنیادی (stem cell) برای زنده‌یاد علی انصاریان استفاده شده تا بتوانیم شرایط جسمانی او را بهبود ببخشیم. در پاسخ باید بیان داشت که معیار سنجش اثرگذاری و اثربخشی دارو در تمام دنیا، پروتکل های بهداشت جهانی بوده و مرجع صدور مجوز برای تجویز هر دارو، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور است؛ لذا شایسته است تا پزشک معالج و کادر درمان با ارائه مدرک محکمه‌پسند به مقامات رسیدگی‌کننده روشن کنند که نحوه تجویز سلول بنیادی برای زنده یاد علی انصاریان چگونه بوده و سلول تزریق شده از کجا تهیه و توسط چه شخص با اشخاصی به متوفی تزریق شده است؟!

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: شاهد تکرار اتفاقات سال ۹۷ در ارز هستیم
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در واکنش به قیمت دلار: تصمیم تعیین نرخ ارز ثابت برای اقتصاد کشور مغایر با ماده ۲۰ قانون احکام دائمی و خلاف مصوبات مجلس است. همچنین ما سیاست ثبات نرخ ارز را داریم، اما ثبات ارز را مشاهده نمی‌کنیم! و این موارد به اقتصاد کشور لطمه‌های سنگینی وارد می‌کند. سیاستی که دولت مشغول به اعمال آن است، به نوعی سرکوب طرف عرضه بوده و این در حالی است که ما نیاز به منابع ارزی داریم. همچنین این سیاست به نوعی طرف تقاضای ارزی را سرکوب می‌کند. پورابراهیمی با بیان اینکه ثبت سفارش‌های ارزی وضعیت نامناسبی دارد، گفت: ما شاهد تکرار اتفاقات سال ۹۷ در زمینه موضوعات ارزی هستیم، لذا بنده از هیات رئیسه مجلس خواهش می‌کنم حتما با حضور آقای مخبر، معاون اول رئیس جمهور جلسه‌ای را در این خصوص برگزار کنند تا دوستان در این جلسه حاضر شده و همفکری در این بخش صورت گیرد. ما هم تاکید داریم که به دوستان دولت کمک خواهیم کرد، چون این روش نمی‌تواند مشکلات را برطرف کند.

واکنش قالیباف به افزایش قیمت دلار
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیریت قیمت ارز اهمیت زیادی برای کنترل ثبات در همه عرصه های اقتصادی دارد، گفت: مجلس در جلسه نظارتی خود راه حل‌های زیرساختی و کوتاه مدت مدیریت بازار ارز را ارائه کرده بود؛ ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته از وزیر محترم اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی می خواهم به آنها توجه ویژه ای داشته باشند تا ما شاهد ثبات در قیمت ارز و اقتصاد ایران باشیم.

دادستان کل کشور: مسمومیت دانش‌آموزان در برخی مدارس قم، نشان از احتمال اقدامات مجرمانه عمدی دارد
دادستان کل کشور در نامه‌ای به دادستان قم، از احتمال عمدی بودن مسمومیت دانش‌آموزان مدارس دخترانه سخن گفت. در بخشی از این نامه آمده است: اخبار به دست آمدهاز یک جریان نگران کننده نوعی مسمومیت در بعضی از مراکز آموزشی قم، نشان از احتمال اقدامات مجرمانه عمدی دارد که قابل توجه و پیگیری دقیق است.


انتقاد نماینده مجلس: آقایان سوپرانقلابی! اجازه هست درباره قیمت دلار و گرانی‌های افسارگسیخته بپرسم؟
جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس در توییتر نوشت: آقایان سوپرانقلابی! اجازه هست درباره قیمت دلار و گرانی‌های افسارگسیخته سوال بپرسم؟ یا مثل قبل برچسب بارانم می‌کنید و پرونده سازی برای رد صلاحیتم؟


تذکر نماینده مجلس به رئیسی: قیمت دلار در مدت کوتاهی ۵۰ برابر شده
شجاعی، نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور گفت: وضعیت فعلی به تنهایی محصول دولت شما نیست که فقط شما مورد سرزنش قرار بگیرید، اما قیمت دلار طی مدت کوتاهی ۵۰ برابر شده و در دولت شما قیمت آن ۹۰ درصد رشد داشته است؛ مردم ثابت کردند به نظام و رهبری وفادارند، اما همین مردم از دولت شما و همه دولت‌های جمهوری اسلامی ایران گلایه دارند. مردم خدمات دولت‌ها را انکار نمی‌کنند، اما از مجلس و دولت‌های فعلی و گذشته گلایه دارند.


یک نماینده: خودروسازان هر روز برای مردم کشور خواب تازه‌ای می‌بینند
کمال حسین پور در نشست علنی امروز (دوشنبه، یکم اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود، گفت: تیم اقتصادی دولت کار را رها کرده، نرخ ارز سر به فلک کشیده و هر روز از ارزش پول ملی کاسته می شود. موج تورمی جدیدی در راه است و تیم اقتصادی دولت تماشاچی است. نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چرا به توصیه دلسوزان نظام و نمایندگان مردم توجه نمی شود و چرا مدیریت تیم اقتصادی در دولت تغییر نمی کند، مدیریت فعلی هر هنری داشته پیاده کرده و مردم هنر آنها را دیده اند، باید مدیریت را به افراد کاربلد سپرد. وی عنوان کرد: وزارت صمت برای خودرو بازاری کاملا انحصاری ایجاد کرده و خودروهای بی کیفیت و گران قیمت را به بازار عرضه می کند، خودروسازان هر روز برای مردم کشور خواب تازه ای می بینند، خواب های آشفته خودروسازان کام مصرف کنندگان واقعی را تلخ کرده است.

«سازندگی» توقیف شد
هیات نظارت بر مطبوعات در جلسه امروز خود روزنامه سازندگی را به استناد تبصره دو ماده (۵) و بند یازده ماده (۶) قانون مطبوعات توقیف کرد. به گزارش روابط‌عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی، هفتمین جلسه از نوزدهمین دوره هیات نظارت بر مطبوعات امروز یکم اسفندماه ۱۴۰۱ با حضور اعضا برگزار شد. در این جلسه ضمن بررسی درخواست‌های متقاضیان صدور مجوز رسانه، گزارش تخلفات روزنامه «سازندگی» از حدود مطبوعات موضوع تبصره دو ماده (۵) و بند یازده ماده (۶) قانون مطبوعات مطرح شد. با توجه به بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته و با عنایت به اصرار بر تخلف در درج محتوای خلاف واقع و تشویش اذهان عمومی طی ماه‌های گذشته، هیات نظارت بر مطبوعات رای به توقیف این روزنامه صادر کرد.

ادعای بلومبرگ درباره غنی سازی ۸۴ درصدی در ایران
خبرگزاری بلومبرگ به نقل از دو دیپلمات بلند پایه مدعی شد؛ بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران هفته گذشته اورانیوم ۸۴ درصد غنی‌شده را شناسایی کرده‌اند. این شبکه آمریکایی به نقل از دو دیپلمات ارشد ادعا کرد، بازرسان آژانس در ایران هفته گذشته اورانیوم غنی شده‌ای را شناسایی کردند که زیر حد نصاب لازم برای یک سلاح هسته‌ای است. این رسانه مدعی است، تا به امروز این بالاترین میزان یافت شده توسط بازرسان آژانس در ایران است و این غلظت (۸۴ درصد) فقط ۶ درصد کمتر از حد لازم برای یک سلاح است. /تسنیم

روایت ایسنا از پشت‌پرده وعده کنترل تورم رئیس‌جمهور در دیدار رهبر انقلاب
درحالی که رئیس‌جمهور روز شنبه در دیدار رهبر انقلاب وعده داد دولت بدون تردید وضعیت تورمی را کنترل خواهد کرد، اطلاعات جدیدی از برنامه دولت برای اجرای این وعده به دست آمده است. اطلاعات به دست آمده توسط خبرنگار ایسنا حاکی است، وعده ضد تورمی رئیسی ناظر به بسته مهم ارزی دولت است که قرار است به زودی از آن رونمایی شود. این بسته حاوی اختیارات بی‌سابقه برای بانک مرکزی جهت کنترل بازار ارز است. براساس این گزارش، در این بسته، بازار مبادله ارز و سکه به عنوان بازار آزاد و رسمی برای پاسخ به هر گونه نیاز ارزی در نظر گرفته شده است. گفته می‌شود، در طراحی این بسته، خطاهای ادوار گذشته در نظر گرفته و اصلاح شده است. منابع قوی ارزی و اشراف بانک مرکزی بر همه منابع ارزی صادراتی، از مهم‌ترین عواملی است که از آن به عنوان عامل متمایز کننده با ادوار قبل یاد شده و گفته می‌شود فقدان این اشراف در سال‌های پیش، موجب بروز اشکالات در کنترل و هدایت منابع ارزی می‌شد. /ایسنا

فارس: شورای نگهبان به سه نماینده مجلس تذکر و کارت زرد داد
به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی مجلس یازدهم و آغاز کورس انتخابات مجلس، دخالت‌های نمایندگان علیرغم نص صریح قانونی و فرمایش مقام معظم رهبری در عدم دخالت نمایندگان در امور عزل و نصب‌ها، شورای نگهبان به سه نماینده مجلس در مازندران تذکر و کارت زرد داده است. بر اساس این گزارش، نمایندگان آمل، ساری و تنکابن از سوی شورای نگهبان در این باره تذکر جدی دریافت کرده‌اند و پرونده رسیدگی به دخالت‌های این نمایندگان در حوزه انتصابات در شورای نگهبان کشور مفتوح شده است.تنش‌ها در فشار به دولت برای انتصاب فرمانداران، مدیران کل و نیز روسای دستگاه‌های اجرایی و حتی دهیاران و بخشداران و یا جلوگیری از انتصاب برخی افراد از دلایل این تذکرات بوده است./فارس

طعنه اولیانوف به بورل: زبان تهدید درباره ایران جواب نمی‌دهد
دیپلمات ارشد روسیه در وین در واکنش به اتهام‌زنی و اظهارات مداخله جویانه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در امور داخلی کشورمان تصریح کرد که زبان تهدید با مقامات ایران جواب نمی‌دهد. میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین‌المللی مستقر در وین روز دوشنبه با انتشار توئیتی، پیام جوسپ بورل درباره تماس تلفنی وی با وزیر امور خارجه کشورمان را بازنشر داد و در پاسخ نوشت: به نظر یک اولتیماتوم می رسد. امروزه به این ادبیات، «دیپلماسی اتحادیه اروپا» گفته می‌شود. وی تصریح کرد: بروکسل نمی فهمد که چنین زبانی با مقامات ایران کار نمی کند. جوسپ بورل دیروز (یکشنبه) با انتشار پیامی در توئیتر عنوان کرد که مواضع اتحادیه اروپا درباره ایران را به حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان منتقل کرده است./ایرنا

توضیح «سازندگی» درباره توقیف این روزنامه
ظهر امروز یکم اسفندماه ۱۴۰۱ خبری مبنی بر توقیف روزنامۀ «سازندگی» که هفتۀ گذشته وارد ششمین سال انتشار خود شده بود،‌ منتشر شد. مدیر گروه رسانه‌ای این روزنامه، ضمن تأیید خبر، با اشاره به ناگهانی بودنِ این تصمیم از سوی هیات نظارت بر مطبوعات وزارت ارشاد، از تشکیل جلسه‌ای برای بررسی و تشخیص علت این رخداد خبر داد. امیر اقتناعی، مدیر گروه رسانه‌ای «سازندگی»، دربارۀ وضعیت فعلی این روزنامه گفت: تا به این لحظه هیچ‌گونه ابلاغِ رسمی و مکتوب مبنی بر توقیف از سوی هیات نظارت و وزارت ارشاد برای ما ارسال نشده است و اعضای شورای سیاست‌گذاری و تحریریۀ روزنامه «سازندگی» نیز مانند مخاطبان، این خبر را ظهر امروز در برخی از رسانه‌ها مشاهده کرده‌اند. اما طی تماسی که با مسئولان هیات نظارت بر مطبوعات وزارت ارشاد برقرار کرده‌ایم، خبر توقیف روزنامه، شفاهی، تأیید شد.

همچنین در این راستا فردا ـ دوم اسفندماه ۱۴۰۱ ـ نیز جلسه‌ای برای مشخص شدنِ علّت این تصمیم و گفت‌وگو با مسئولان مربوطه در وزارت ارشاد خواهیم داشت. او دربارۀ علّت و چرایی توقیف روزنامه سازندگی این‌طور توضیح داد: تصمیم توقیف این روزنامه کاملاً ناگهانی اعلام شده و مدیرانِ روزنامه و اعضای تحریریه را به‌ نوعی غافلگیر کرده است. حتی سوژه‌ها و گزارش‌های منتشرشدۀ چندوقت اخیر نیز محلِ گفت‌وگویی بین ما و هیات نظارت نبوده است که در اوضاع کنونی، دلیلی کافی برای توقیف روزنامه باشد.

مدیر گروه رسانه‌ای «سازندگی» در پاسخ به بعضی گمانه‌ها که توقیف این روزنامه را به‌ تیتر امروز این نشریه درباره قیمت گوشت نسبت می‌دهند، بیان کرد: ما اطلاع دقیقی در این‌ زمینه نداریم‌؛ بنابراین، چنانچه دلیل و تصمیمِ توقیف، این مساله بوده باشد، جای تأمل و تأسف دارد. اقتناعی ضمن اشاره به اینکه «جلوگیری از انتشار واقعیات موجود در جامعه و انتشار دیدگاه‌های متفاوت با نگاه رسمی در عرصۀ رسانه‌ای هیچ خیری را در پی نخواهد داشت»، نسبت به رفع توقیف «سازندگی» ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدواریم با تدابیر لازم از سوی متولیان امر، چالشِ ناگهانیِ پیش‌آمده برای این روزنامه حل‌وفصل شود، چون با توجه به مشکلات اقتصادی و اجتماعی موجود در شرایط فعلی جامعه، توقیف این روزنامه در هفته‌های پایانیِ سال و در آستانۀ شب عید، فشار و مشکلات زیادی را برای اعضای تحریریه و دیگر همکاران این رسانه به‌وجود خواهد آورد و صدمات بسیاری را به آن‌ها و خانواده‌هایشان خواهد زد./ایسنا

«شیخ السفراء» فلسطین در ایران درگذشت
منابع رسانه‌ای از درگذشت «صلاح زواوی» سفیر سابق فلسطین در ایران به دلیل کهولت سن و بیماری در ۸۶ سالگی در بیمارستانی در تهران خبر دادند.به نوشته وبگاه شبکه «المیادین»، وی دومین سفیر فلسطین در جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود. پیش از وی، هانی الحسن عهده دار این سمت بود. الزواوی از سال ۱۳۶۱ (۱۹۸۰میلادی) عهده‌دار این سمت و از اعضای مؤسس جنبش فتح بود. وی سفیر پیشین فلسطین در کشورهای الجزایر، برزیل و کنیا نیز بود. وی به دلیل حضور طولانی مدت در سمت سفیری در ایران، لقب «مقدم السفراء» و «شیخ السفراء» را داشته است. در حال حاضر «سلام الزواوی» دختر او، سفیر فلسطین در تهران است. وی هشتم ژانویه گذشته، به عنوان سفیر فلسطین در مقابل «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سوگند یاد کرد./فارس

رئیس کل بانک مرکزی:  انشاءالله شاهد ثبات در بازار ارز خواهیم بود
فرزین با بیان اینکه در شرایط کنونی بانک مرکزی تلاش خواهد کرد از تمامی تجربیات و آموزه های گذشته کشور در حوزه ارز استفاده کند تاکید کرد: استفاده از تجارب گذشته به منظور به حداقل رساندن نوسانات ارزی  است  و انشاءالله شاهد ثبات در بازار ارز خواهیم بود.

واکنش رئیس سازمان خصوصی‌سازی به حاشیه جدید فروش مدارس خیرساز
درحالی که از روز گذشته، شائبه حضور مدارس خیرساز در لیست مولدسازی اموال دولت بین برخی خیرین ایجاد شده است، رییس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد که این مدارس در لیست طرح‌هایی قرار گرفته‌اند که باید تکمیل شوند و به‌هیچ وجه قصد فروش یا تهاتر آن‌ها وجود ندارد. قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی نیز به ایسنا توضیح داد: برای اینکه ماجرا شفاف و مشخص باشد که منابع حاصل از  املاک مازاد صرف هزینه‌های جاری نمی‌شود، در سامانه پروژه‌هایی که قرار است منابع در آنجا هزینه شود نیز مشخص شده است. مدارس خیرساز نیز در لیست این پروژه‌ها قرار گرفته و قرار است با این منبع تکمیل شوند. بنابراین این مدارس مازاد نیستند و خیرین به اشتباه گمان کردند مازاد هستند.

معاون بانک مرکزی: توافقات بانکی ایران و چین محرمانه است
محسن کریمی معاون بین‌الملل بانک مرکزی در حاشیه نهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا توافق بانکی مالی بین ایران و چین در سفر اخیر رئیس جمهور انجام شده است یا خیر، اظهار کرد: همه توافقات بانکی در این چارچوب محرمانه است و بنا نداریم این گونه همکاری بانکی را بین ایران و چین اعلام کنیم، چون باعث بروز چالش در تحقق آن می‌شود.  

پشت‌پرده وعده کنترل تورم رئیس‌جمهور در دیدار رهبری
ایسنا: درحالی که رئیس‌جمهور روز شنبه در دیدار رهبر انقلاب وعده داد، دولت بدون تردید وضعیت تورمی را کنترل خواهد کرد، اطلاعات جدیدی از برنامه دولت برای اجرای این وعده به دست آمده است. اطلاعات به دست آمده حاکی است که وعده ضد تورمی رئیسی ناظر به بسته مهم ارزی دولت است که قرار است به زودی از آن رونمایی شود. این بسته حاوی اختیارات بی‌سابقه برای بانک مرکزی جهت کنترل بازار ارز است. براساس این گزارش، در این بسته، بازار مبادله ارز و سکه به عنوان بازار آزاد و رسمی برای پاسخ به هر گونه نیاز ارزی در نظر گرفته شده است. گفته می‌شود در طراحی این بسته، خطاهای ادوار گذشته در نظر گرفته و اصلاح شده است. منابع قوی ارزی و اشراف بانک مرکزی بر همه منابع ارزی صادراتی از مهم‌ترین عواملی است که از آن به عنوان عامل متمایز کننده با ادوار قبل یاد شده و گفته می‌شود فقدان این اشراف در سال‌های قبل، موجب بروز اشکالات در کنترل و هدایت منابع ارزی می‌شد.

نماینده مجلس: چربی گوشت گوسفندی وارداتی بسیار بالاست
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار با دادستان کل کشور گفت: به زودی موضوع کیفیت گوشت وارداتی را مورد بررسی قرار می‌دهیم؛ اگر قرار است نیاز مردم را تامین کنیم باید کالای وارداتی از کیفیت مناسبی برخوردار باشد. این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه درصد چربی گوشت گوسفندی وارداتی بسیار بالاست، عنوان کرد: به جای واردات باید دام مازاد دامداران داخلی در قالب خرید تضمینی خریداری می‌شد تا از خروج ارز جلوگیری کنیم. /خانه ملت

نماینده مجلس: مسئولین جلوی تورم ویرانگر و گرانی ها را بگیرند
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با بیان اینکه مسئولین باید پاسخ مناسبی به مطالبات به حق مردم بدهند، اظهار کرد: مسئولین باید جلوی تورم ویرانگر و گرانی ها را بگیرند.

خواسته یک نماینده مجلس: مجلس و دولت جلسه‌ فوری برای کنترل قیمت‌ها برگزار کنند
صدیف بدری، نماینده مردم اردبیل و نمین و نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه، یکم اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از حماسه حضور مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن در تذکری آیین‌نامه‌ای با استناد به بند (۱۱) ماده ۲۲ آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: شرایط اقتصادی کشور، وضعیت مناسبی ندارد، قیمت اقلام اساسی و ارز در حال افزایش است و قیمت ارز نزدیک به ۵۰ هزار تومان شده است؛ آیا این وضعیت در شأن مردم ایران است؟ مردمی که همواره سنگ تمام برای حمایت از نظام اسلامی می‌گذارند. وی ادامه داد: با وجود این، لازم است مجلس و دولت در کنار هم جلسه‌ای فوری و ضروری برگزار کنند تا فکری برای کنترل قیمت‌ها شود. وی افزود: به نظر من، راهکار علمی برای این وضعیت وجود دارد، از طرفی نیز قیمت خودرو و مصالح ساختمانی در حال افزایش است و با این وجود قیمت تمام شده مسکن به کجا خواهد رسید و با این افزایش قیمت‌ها مسکن نیازمندان چگونه تأمین خواهد شد؛ بنابراین، لازم است فکری برای این وضعیت صورت گیرد. این نماینده مردم در مجلس یازدهم بیان کرد: سفره مردم روز به روز در حال کوچک شدن است؛ کارگران، معلمان و کارکنان دولت در سختی زندگی قرار دارند؛ لازم است دولت از روش‌های علمی برای کنترل قیمت‌ها استفاده کند تا شرایط اقتصادی تا حدودی بهبود یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۹
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۵۵
رئیسی باید استیضاح شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
كي جرات داره به رئيسي بگه بالاي چشمش ابروست !!!!!!!!!!!!!!
سردار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
رئیسی باید سریع وقاطعانه محاکمه وبه اشدمجازات برسد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
به نظر من جرم جلیلی و هم تیم‌اش از رئیسی بیشتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
نخبه های غیر ایرانی جلوی سفارتهای ما صف وایستادن بیان برای زاکانی و رئیسی کار کنن
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
کدام نماینده با کدام جراتی ، این کار رو میکنه
خوشم میاد انتقادهای نمایندگان یجوری تنظیم شده که مبادا دولت ناراحت بشه
عمو فرید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
رئیس کل بانک مرکزی: انشاءالله ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
استیضاح نه
عزل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
به کوری چشم شما کارآمدی در کشور موج می زند و این اخبار دروغین هم تمام خواهد شد و شکوفایی اقتصاد ایران را جهانیان خواهند دید و ریال جزو پنج ارز معتبر جهان خواهد شد
هم اکنون شاهد اعمال مدیریت یکدست با دیدگاه واحد توسط
مسئولان سوپر انقلابی جوان میدانی مقاومتی جهادی استشهادی در تمام عرصه های مدیریتی کشور هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
اینا همیشه آرزو داشتن یکدست بشن خدارو شکر یکدست شدن
بلکه لااقل خودشون بفهمن چقدر درایت دارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
واسه همین است دلار شده پنجاه هزار تومان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
نتیجه یکدست شدن:
دلار 50 هزار تومان
پراید 300 میلیون
گوشت 500 هزار تومان و
..... و اینکه با یکدست دودست مشکلات این کشور حل نمیشود تا زمانیکه حکمرانان به علم و تخصص و مراودات حسنه با کل جهان اعتقاد نداشته باشند
تا دولت کوچک نشود،هر روز کسری بودجه داریم.یارانه حدودا 5 برابر شد،آیا درآمد دولت 5 برابر شد که دست و دل بازی کرد.خیر . پول چاپ کرد.اثرش هم مشخص است.
هیچ انتظاری از دولت ۱۷ درصدی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
به خدا ۱۷ درصدی هم نبود
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
اون 17 درصد هم نصف شون کارمند دولت بودند، فقط برای مهر خوردن شناسنامه اومده بودن
ببینم انتخابات سال دیگه چند درصد شرکت کننده داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
معلوم هست سواد آنچنانی هم نداری همانند 6 کلاسه گفتن
امان از طیف غرب گدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
شرق گدا ۱۵:۱۸ : تو اگر سواد داشتی فهمت بیشتر از این بود
یا ضامن آهو به فریاد مون برس
مجلس در برابر دولت رئيسي اختيار چنداني ندارد و مجبور است طبق خواسته دولت عمل كند !!!!!!!!!!!!!!!
تنها راه نجات کشور رجوع به نظر مردم است
دولتها بیشترین سود را از هر نوع گرانی به جیب می زنند.
بزودی زمان فرار هسته ای ایران به کوتاه ترین زمان خود خواهد رسید. از هم اکنون باید بررسی کرد آیا نگه داشتن کشور روی نقطه آستانه اتمی برای طولانی مدت آیا به صلاح است یا خیر . آیا کشور توان تحمل طولانی مدت این وضع را دارد یا نه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
الان بهترین فرصت است تا به اسرائیل حمله هسته ای بکنیم.
سلام.خدا قوت.
و برعکس مردم ترکیه.
مردم ایران که ریالشان را به دلار نجس و پر از نکبت
آمریکا تبدیل کردند.
و هر کالایی در داخل کشور میخرند .باید با واحد
ارز خارجی بخرند.
عقل سالم در بدن سالم.
اقتصاد دان که بیمار باشد.نتیجه اش این است.
گرانی افسار گسیخته.در داخل کشور..
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
شما ریال خودتو به روپل و یوان )(پر برکت) تبدیل کن
انشاالله خیر ببینی
اصلا به افغانی تبدیل کن
فقط ریال نگه ندار که در پاچه مبارک رفته
عبدالملکی در مرداد ۹۸:
فقط با ۵ میلیارد دلار ارز به قیمت ۵۰۰۰ تومان برمیگرده

عبدالملکی فروردین ۱۴۰۰:
تنها با ۳۰۰ میلیون دلار ارز به قیمت ۱۵۰۰۰ تومان برمیگرده

اینا کارگزاران و تئوریسین‌های دولت هستند
دارن توی دنیای خیالی خودشون زندگی می‌کنند
لامبورگینی میسازن، با یک میلیون تومان اشتغالزایی میکنن، سالی یک میلیون مسکن میسازن
به خاطر تفکرات این آدم‌هاست که دلار رسید به ۵۰ هزار تومان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
عزیزم ایشان حرف از سرکوب ارزی زد که با پول پاشی می توان انجام داد و نه اینکه حتما باید انجام شود!!!
دلار ۵۲۰۰۰ تومان
علی برکت الله !!!
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
علی برکت اله بیشتر از 18 ماهه که رفته

الن سریع فوری انقلابی اومده
راجع‌به مسموميت دنش آموزان قمی : یکی از مسئولان گفتن شایعه س، دیگری فرمودن فوبیاس، اون یکی توطئه و الان یکی دیگه فرمودن احتمال عمدی بودن وجود دارد و جالب اینکه هنوز نمیدونن علت مسمومیت چی هست، اینم از عجایب روزگاره
رئیس کل بانک مرکزی: انشالله شاهد ثبات در بازار ارز خواهیم بود
انشالله
خواهدشد
خواهیم کرد
بزودی
در اینده نزدیک
ظاهرا داماد مرحوم علی انصاری بد جوری تیز کرده برای غرامت . البته اسمشو باج گیری هم میشه گفت . مادر علی انصاری مدعی نیست ایشان خودشو انداخته وسط. ایا بنظر داماد گرامی انصاریان همه بستگان درجه دو مثل دامادهایی که برادر زن یا مادر زن یا خواهر زن و یا پدر زنش ان در اثر کرونا فوت کردند باید مدعی قصور کادر درمان باشند ؟ ملت فهیم است و خوب میفهمد که چه کسی به چه دلیل برای چکاری تیز کرده . لطفا ابروی مرحوم انصاری را نبرید. و باعث هدر رفت محبوبیت ایشان نشوید .
پاسخ ها
---مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
با پیگیری موضوع فوت یک ورزشکار . مطمئن باشید ابروی او نمی رود . شما هم خودتو ناراحت نکن
آتش زدن سطل زباله (که صد در صد آن هم غلط است) از بین بردن بیت المال است ولی کاهش یک شبه ارزش پول ملی 85 میلیون ایرانی بیت المال نیست؟
اقای قالیباف شما یکروزی فریبیاد میزدید که مشکل کشور 80% مربوط به بی کفایتی مدیریتی است . ولی الان با ملایمت به رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد به ارامی میفرمائید که تو فکر بالا نرفتن دلار باشه . این رفتار دوگانه ناشی از چیست ؟ الان که همه مسئولین یکدست و یکدل هستن باز چه عاملی باعث شده که دلار 50 هزار تومان را رد کند.
ایران از نخبگان ایرانی هم حمایت نمیکند
بروید شرایط عضویت در بنیاد ملی نخبگان بخوانید شرایطی بیشتر شرایط فوق نخبگان هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
خب تو بری معلومه ازتو حمایت نمیشه ایکیو
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
رییس بنیاد نخبگان صاحب خانه ماست
بگو تا بهش بگم کارت رو راه بندازه
دولت و مجلس یکدست نتیجش میشه این
اگر ذره ای وجدان باشه، مسئولین نباید شب خواب به چشمشون بیاد
این دولت فاجعه به تمام معناست.
6 کلاس
6 کلاس
استعفا استعفا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
مجلس از رئيسي مي ترسه
کدام استخدام ؟؟؟
مجلس سیزدهم و قاضی زاده هاشمی،تیشه به ریشه استخدامی ها آزمونی و غیر آزمونی زدند
امسال صدوپنجاه هزار استخدام ایثارگر داشتیم بدون یک شرط حتی
و.کلا پنج هزار استخدام نخبه ها اند هم باید عضو بنیاد ملی نخبگان باشند
حالا شما شرایط عضویت در بنیاد ملی نخبگان بخوانید ،شرایطی صدتا هست بیشتر فوق نخبگان میتوانند عضو شوند
مثلا رتبه ژیژ پانصدو کنکور شرایط عضویت را ندارد چون ازهرنظر بنیاد ملی نخبگان،نخبه نیست
وکلا باید فوق فوق فوق نخبه باشی تا بتوانی به عضویت بنیاد ملی نخبگان درربیای

خوب فوق نخبه مگه ساده هست برود کار دولتی
شرایطی برای عضویت بنیاد ملی نخبگان گذاشتند که بیشتر شرایط فوق نخبگان هست آن وقت کارت عضویت بنیاد ملی نخبگان داشته باشی بدون آزمون استخدامی جذب میشوی واقعا این طرح یک مسؤل بیسواد فقط میتواند باشد
فوق نخبه رتبه یک تا صد کنکورو زحمت نمی کشد که عضو بنیاد ملی نخبگان شود که جذب دستگاههای شود

شرایط جذب نخبه که با رتبه زیر پانصد در دانشگاه خوب درس خوانده برای جذب باید بهتر شود ،تا سواد خلاقیت دستگاهها بالا تر برود
یک مسؤل بیسواد میگفت نخبه جذب شده برای آموزش پرورش نتوانسته تدریس کند باید بگوئیم مشکل از نخبه نبوده ،مشکل از تو مسؤل بیسواد بوده که ندانستی لو را کجا در سیستم جا بدهی
در کل باید نخبه باید بدون شراط جذب شود
فوق نخبه بنیاد هم تو هوا باید گرقت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
من یکی را می شناسم که در زمان احمدی نژاد با معدل 11/5 از دانشگاه آزاد استخدام رسمی وزارت نفت شد و بعد 5 سال با مدرک فوق و دکتری از دانشگاه ازاد - پست مدیریتی گرفته و خیلی هم خوشحاله و احساس نخبگی داره
از اینها زیاده - در وزارت امور خارجه هم داریم
خودم مسئول بررسی بودم و گزارش هم دادم ولی صدا به جایی نرسید

باور نمی کنید ؟؟؟
استخدامی های زمان احمدی نژاد را بررسی کنید
اولیانف زبان زور با ایران جواب نداده!! واقعا این بابا مکار وحیله گره!
اگه به امید اولیانوف هستید واقعا جای تاسف داره.روسها دروغ میگن
چرا نظر و رای مردم در امور مهم کشور نباید شنیده و اجرا شود ؟
نخبگان برای اومدن به ایران صف بستن
دقت کردید؟؟؟!!میخوان مملکت با ایشالله ماشالله،پیشرفت کنه!پس اگه قراره کارها را خدا درست کنه،چه نیازی به شماست؟چرا حقوق های چند ده میلیونی میگیرید؟برای خدا کاری نکنید اوضاعمون بهتر میشه!
ما منتظر اعجاز آقای دکتر محسن رضایی پروفسور اقتصاد هستیم تا با تکیه بر تجربیات دوران توجوانی در مشکلات اقتصادی کشور را حل کند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
برخی نمایندگان هنوز نمی‌دانند چرا دلار بالا می رود و فقط از روی سیاسی حرف می‌زنند مانند این برچسب!
جناب قالیباف شما به نمایندگان مجلس بگو قانون مالیات بر دلالی را تصویب کنند تا نرخ سازی کاذب ایجاد نشود
روزنامه سازندگی فکر کرده با این تیر دروغ فکر کرده عقده اش را خالی می کند ولی نقره داغ شد
مملکت با این وزرا و نمایندگان و کلا کاندیداها به نابودی و به فناست ... نمی توانید جلوی دنیا و همچنین مردم ما بایستید
رئیس کل بانک مرکزی: انشالله شاهد ثبات در بازار ارز خواهیم بود. یک انشاءالله برای ثبات نرخ ارز در بازار گفتید، با توجه به افزایش سرسام آور نرخ ارز در روزهای اخیر، یک ماشاءالله هم به خودتان بگوئید که یکوقت چشم نخورید!
خیانت یعنی فرار دادن نخبه ایرانی و استخدام نخبه غیر ایرانی.
دست و پای نخبگان داخلی رو نبندید که مهاجرت نکنن حمایت از نخبگان خارجی پیشکش.
دیگه در ایران نخبه ای نمونده که ازش حمایت کنند،
واقعا جای بسی تاسف است که نمایندگان مجلس با بی کفایتی و ناکارامدی برخی از وزرا مماشات میکنند
زلزله اقتصادی به قدرت 8 ریشتر کل ایران را لرزاند!!!!!!!!!!!!!!!!!!
قیمت دلار به حدود 50 هزار تومان نزدیک شد!
مردم خشمگین و عصبانی هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
شلوغش نکن ببینیم بابا یکی از دلایل بی ثباتی هم همین شلوغیاس
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
دلار از 26 اومد به 34 ، گفتید بابت اعتراضات هست

الان که از 34 به 50 شده، اعتراضی نداریم که بندازید گردن اون
بنداز گردن عباس آقا
دوسال است که کارت اسلحه ام رو پیگیری میکنم از مدیریت اسلحه و مهمات ارتش در اهواز یه جواب درست بهم نمیدن که کارتم چرا هنو صادر نشده.نه سوپیشینه دارم نه مشکلی
واقعا خنده داره برام که یه کارت مگر صدورش چقدر زمانبره
حرکت های نمایشی بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز در پاییز و زمستان امسال اوج بی خردی و عدم تخصص را به نمایش گذاشت و حالا باید منتظر بود تا در روزهای آینده به جای جهش های روزانه 2000 تومانی جهش های 5000 تومانی ارز را شاهد باشیم زیرا نقدینگی متوجه شده که در گاو صندوق دولت ارزی باقی نمانده.و نمی تواند در بلند مدت ارزپاشی کند.
اقتصاد رو به سقوط است
اکثر مردم در حال فرار از کشور هستند
چرا نمی فهمید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
میفهمن، کار دیگه ای بلد نیستن، چطور باید اینو بگن؟
با این اوضاع وقتش رسیده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
دیرم شده
صدای نماینده ها گوش فلک رو کر کرد و ریاست محترم جمهور هم تند تند داره دستور کاهش میده
دلار ۵۰ رو رد کرد و یورو ۵۵ تومن
جناب مخبر:

فی الحال نخبگان داخلی را دریابید
چون کشورهای خارجی تور بزرگی پهن کرده ه آنها را می‌ربایند

اگر وقت کردید بعداً به نخبگان ولایات خارجه هم بپردازید
آقای رئیس محترم بانک مرکزی، با انشاالله و ماشالله ثبات ارز درست نمی شود عزیزم، باید مغزتون را به کار ببندید و از اقتصاد دان های باسواد استفاده کنید. کار کنید و به اقای رئیسی بفرمایید که به کسانی که مسئولیت ندارند مثل کیهان و پدر زنشون بگوینند که فرمایشات فرا قانونی نکنند. همین
نخوندم
قیمت ها رکورد می زند و تورم کمرها را می شکند. کسی استعفا می دهد؟ قبول مسولیت می کند؟ نه.

بهترین راه حل چیست؟ مذاکره؟ تصویب FATF ؟ مواخذه دولت؟ نه. نه نه. بهترین کار بستن روزنامه ها و محدود کردن اینترنت است.
اگر میتونی نحبه حودتو نگهدار . منظور از جذب نحبه کارگران کشورهای همسایه هست ؟
تنها راه حل کم کردن قیمت ارز خودرو و طلا هدایت نقدینگی به تولید هست اینو من بیسواد میدونم چطور مشاورین اقتصادی این مملکت به تصمیم گیران مشاوره نمیدن؟
و دقیقا داره برعکس اتفاق میافته پول از بورس که دقیقا با تولید در ارتباطه خارج میشه و راهی طلا و خودرو و ارز میشه و این فاجعه اتفاق میافته
دلار روز بروز افزایش میابد ، مایحتاج عمومی و هزینه زندگی روز بیشتر میشود پرا دولتی که بودجه دارد از نخبگان غیر ایران حمایت کند برای همسانسازی حقوق بازنشستگان بودجه ندار حالا که نه دولت و نمایند گان بفکر انها نیستند
کاش بازنشستگان کشوری هم متحد میشدند و مانند بازنشستگان تامین اجتماعی با اعتراضات مسالمت آمیز حق خود را میگرفتند
نماینده مجلس خودش جزو مسئولین نیست که از سایر مسئولین درخواست جلوگیری از تورم میکنن؟!فقط کاغذ پاره خواندن، آتیش زدن جزو وظایفشونه؟سخنرانیهای آتشینشون یادشون رفته؟ خواستار اشد مجازات کردن یادشون رفته؟حالا هم که فریاد همبستگی و اعتماد سر میدن
رسیدگی به مشکلاتی که از نظر مردم اصلا چنین چیزی تو جامعه مشکل نیست یادشون رفته؟
نماینده مجلسی سراغ دارین که تو عزل نصب مدیر کل تا کارمند جزء دخالت نکنه اونم بر اساس باند خودش؟
سواد مرام درک فهم شخصیت اونارو آیا شورای نگهبان در نظر میگیره یا فقط وفاداریشون مهمه؟
آقای رییسی این پولی که برای اینترنت مخابرات از مردم میگیره مصداق کامل حرامخوری هست زیر یک نفر از این خدمات افتضاح آن راضی نیست کسی جز تو بانی و باعث آن نبود ؟؟ واقعا ورود به روحانی که اجازه نداد امنیت غذایی ملت بخطر بیفته و اینترنت رو به این فلاکت نرساند
آیا اصحاب کهف از خواب بیدار شدن؟
آقای وزیر آموزش و پرورش خدا ازت نگذره ، شما رو چه حسابی معلمی که رتبه ۵ بوده رو به رتبه ۲ تنزل دادی ؟؟ این رتبه بندی وقت بحران تو انوزش و پرورش رو زیاد میکنه ، شک نکن شاهد موج بزرگی اعتراض همکاران رو در پی خواهد داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
آخر آدم حسابی بیشتر سال را تعطیل هستید با رانت و پارتی وارد آموزش و پرورش شدی الان هم از عالم و آدم طلبکار هستید و حقوق بالا می خواهید و اگر قرار بر استخدام در این سازمان باشد شما هر کاری می کنید که آشنایان درجه یک شما استخدام شوند آخر ما قسم حضرت عباس علیه السلام را قبول کنیم یادم خروس را
بورل باید بره‌ پیش اولیانوف ، پدر سوخته بازی یاد بگیره.
نخبه ها صف کشیدن تا شما بهشون تابعیت بدین
بخدا به مسولین برسونید یه فکری بخاطر اجاره ها درشیرازوسایر شهرها هم بکنن بخدا مردم خیلی گرفتارن
بااینکه اتفاق خاصی نیفتاده معلوم نیست دلار چرا هرروز گران می‌شود آقایان نمایندگان مجلس به جای حرفهای تکراری تدبیری با دولت بیندیشید بیش از این ارزش پول ملی پایین نیاید
آخه چند دفعه باید برنامه هاتون شکست بخور تا بفهمید نه دولت نه مجلس نمی تونه مملکتو اداره کنه. خسته شدیم بخدا
مدیریت کشور بیشتر شبیه فیلم تخیلیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
فیلم تخیلی از نوع ترا|دی ترسناک
درمورد قیمت گوشت و سایر اقلامی که سرسام اور گران میشوند ذکر این نکته مهم است که به محض گرانی عجیب و غریب،دولتها متوسل به واردات ان کالاها از طریق شرکت هایی خاص میشوند و در این بین میلیونها دلار فورا اختصاص میابد و اجناس وارد میشوند و حالا کجاها و چگونه توزیع میشوند بماند اما پس از مدتی این چرخه از گردش خارج میشود و قیمت های بالای قبلی هم جا می افتد و در این بین ثروت های افسانه ای به جیب عده ای خاص رفته و کلاه ان بر سر مردم!!!!
نمایندگان مجلس به جای سنگ اندازی جلوی رییس جمهور محترم و وزاری ایشان و شاد کردن دل دشمنان با انتقادهای بی موقع بهتر است از آنها حمایت کنند و حامی شأن باشند
انشاا ؟!!!
عجب مدیران ورزیده ای
جناب ابراهيمى منظورتون اينه كه نرخ دلار به ١٠٠٠٠٠ و ٥٠٠٠٠٠ تومن و بيشتر برسه و دلار براى فرار از كشور جمع كنيد و فلنگ رو ببندين
خخخخ، در دولت قبل سال ۹۷ همین آقایون می گفتن گرانی دلار چه ربطی به تحریم ها داره، این ها مربوط به عدم مدیریته، حالا نه اینکه من بخوام دولت قبل رو تایید کنم ولی تیم اقتصادیه این دولت بسیار فشله، چند روز قبل از در یه دانشکده اقتصاد گویا در خیابان بهشتی رد شدم دیدم نوشته های روی تابلوش افتاده و اثری از کلمات دانشکده اقتصاد نیست، واقعا هم باید همینطور باشه وقتی بجای اقتصاددان های قوی کشور امثالی مثل آقای خاندوزی در راس باشند اصلا باید تابلو دانشگاه های اقتصاد رو پایین آورد، گیرم آقای خاندوزی پسر پیغمبر، ولی این پیرهن برای اون خیلی خیلی گشاده‌.
مسولین سرتان را بگذارید زمین و بمیرید اگر غبرت دارید که ندارید
طعنه اوليانوف به بورل : زبان تهديد در مورد ايران جواب نمي دهد !!
-------------------------
بنده هر گاه اسم يك مقام روسي به گوشم مي خورد و يا تصوير او را مي بينم ، يك حالت خاصي به من دست مي دهد ، يك حالت غمگيني و يا افسردگي ... به اندازه يك ابر دلم مي گيرد ! ، مثل اين كه مثلاً مش قاسم مرده شور شهرمان را در خيابان ديده ام ! من وقتي مش قاسم را مي بينم همان حالتي بهم دست مي دهد كه شاعر هم فرموده : « غم عالم همه كردي به بارُم » !! ... آخه حق دارم ! كودك دبستاني بودم كه در كلاس پنجم در درس
تعليمات اجتماعي ، قسمت تاريخ ، از عهد نامه گلستان و تركمنچاي خيلي چيزها فهميدم و از همان زمان يازده سالگي تا كنون هر وقت نام روسيه برده مي شود ، و يا اسم و تصوير مقام روسي در رسانه ملي و يا رسانه مطبوعاتي و يا رسانه سايتي ، مي بينم و يا مي شنوم ، حالتي خاص بهم دست مي دهد مثل رؤيت كردن مش قاسم در كوچه و خيابان !! چه كار كنم برادر ، دست خودم نيست ! ( لازم به تذكر است نام مش قاسم در اينجا نام مستعار است و نام اصلي او يك اسم ديگر است !! )
تابناک جان وادادگی مجلسیان را نسبت به گرانی ارز خوب با یک تیتر آبکی پوشش دادی کجا بود روز داغ مجلس توی خبرهای شما که جز یکی دوتا تذکر تو خالی چیز دیگری نبود
بنابرتقاضای آقای مخبردرمورددعوت ازنخبگان غیرایرانی گویاایشان اینجارافرانسه یاالمان یاآمریکافرض کرده اندکه محل تجمع نخبگان جهان است شمالازم نیست دست تمنا به سایرکشورهابرای جذب نخبگان کشورهای دیگر درازکنید شما بهترین نخبگان جهان راکه کشور خودمان دارد دفع نکنید وآنوقت باالتماس ازدیگرکشورها بخواهیدکه نخبگانشان رابرای مابفرستند که راضی به جذب ازبورکینافاسووکنیا وامثالهم شوید فرمودنددرزمینه ورزشی هم نخبه جذب میکنیم که دراین موردفقط موفق خواهید بود که یک نخبه نمامثل کیروش پیداشود کلی پول مارابالابکشد و کارمثبتی نکرده بریشمان بخنددوبرود وقتی نخبگان واقعی و ارزنده مادرهمه کشورهای دنیا فعالندبایدمتوجه شده باشیدکه اگردلتان هوس جام جم کرد آنراازبیگانه تمنانکنید خودتان دارید به نخبگان خودتان بمردمتان وفرهنگ مردمتان وهوش وشعوروکرامتشان اگراحترام شودبهترین های دنیاراداریم دست نزدبیگانه درازنکنید
دولتی که قادر نیست از نخبگان هموطنش حمایت کند و جلوی مهاجرت آنها را بگیرد چطور می خواهد از نخبگان خارجی استفاده کند؟!
بقول سخنگوی سپاه که گفته کارامدی در کشور موج میزند پس اینهمه اخبار آشفتهگی بخاطر چیست؟
چرا پس هر راهپیمایی مزد مشارکت مردم را با گرانی افسار گسیخته می دهید؟
فراموش نکرده ایم که همین نماینگان مجلس انقلابی طومار نوشتند و از رئیسی خواستند کاندیدا شود در حالی که ظرف یکسال و اندی منتقد اوشده اند! ناتوانی، نادانایی و بلاتکلیفی همه جا موج میزند.
ثبات ارز: هرچی بیشتر قول میدین، بیشتر افتضاح ببار میارید.
حمایت از نخبه خارجی: نخبه ایرانی رو دودستی به غربی ها هدیه دادید، حالا چه گلی بسر نوع خارجیش می خواهید بزنید؟
اعتراض مسئولین به گرانی ها: همیشه دست پیش میگیرید که عقب نیفتین، شماها بجای اعتراض باید پاسخگوی ملت باشید!!!!!!!!!!!!!!
رئیس کل بانک مرکزی: انشاءالله شاهد ثبات در بازار ارز خواهیم بود: الته این ثبات بازار زمانی است که دلار به 234 هزار تومان برسد
روز داغ نمايندگان مجلس در واكنش به افزايش نرخ دلار
----------------------
-- مسئول مربوطه ! خبر داري ؟ دلار رسيد به پنجاه هزار تومان ! البته تا اين لحظه !
-- غلط ميكنه دلار ! ... شكر خورده ... پدرش درميارم ... مگه دست خودشه ؟ آتشش ميزنم ! بلايي سرش بيارم كه خودش هم كيف كنه ... حظ كنه ... خيال كرده ! ... الو بگيره انشالله دلار ...
اين امريكا كيست كه پولش تعيين كننده همه چيز است ؟؟؟؟؟؟؟؟
ما بالخره نفهميديم این مسولین چه کسانی هستند!!!!!!
یکی که چند ساله همش به مسولین میگه این کار رو بکنین و اون کار رو انجام ندین
رئیس جمهور هم که از مسولین میخواد به مشکلات رسیدگی کنن
نمایندگان مجلس هم که از مسولین میخوان که قیمت‌ها رو کنترل کنن
مردم هم که منتظرن تا مسولین رسیدگی کنن
اینجور که معلومه مسولین اصلا تو ایران نیستن
یکی بگه قیمت سیسمونی وارداتی با نرخ دلار الان می صرفه؟
از آنجاییکه مقام عالیه اجرایی قبل از رسیدن به مبحث جدول ضرب ترک تحصیل فرمودند، ایشان برداشت صحیحی از نزولی و صعودی اعداد ندارند ولذا بالا رفتن نرخ تورم از نظر ایشون نزولی محاسبه میشود
ریسی باید استعفا کند مجموعه این دولت از ابتدا توان کاری لازم را نداشتند . با ان شاالله و ماشاالله و بستن روزنامه هیچ مشکلی حل نمی شود .
فرزین تاکید کرد: استفاده از تجارب گذشته به منظور به حداقل رساندن نوسانات ارزی است ….
به نظر من درست از ضد تجربه های گذشته استفاده کنید بهتر است چون وضع موجود نتیجه همان استفاده از تجربیات گذشته است.
تورا بخدا جلسه برگزار نکنید وضع از همین که هست بدتر میکنید.استعفا بدید.مملکت را بدهید دست اهلش .جلسه درمانی موعظه درمانی.شعار درمانی‌ بس نیست.
ساعت خواب جناب دادستان .
خدا نکند اگر کسی شعاری می داند . بسرعت نور اقدام می کردید
اولیانوف،،همون حرفی رو می زنه که آمریکا و اسرائیل میخوان..
ایران هراسی،،وظیفه روسیه بوده که انجامش داد..
داشتن بمب اتم به درد کدوم کشورها خورده؟؟ پاکستان
کره شمالی
هند؟
به جای بمب اتمی ،،روسیه بعد از چهل ساخت نیروگاه اتمی برق بوشهر رو ،،راه ننداخت..
همه مسولان بحمدالله خودشون دلار و ارز خارجی در خانه دارند چرا پس مثلا نمایندگان ناراحت بشوند دلار کران شود خوب ارزش دارایی هاشون روزانه میره بالا خوب ماشالله حقوقشون و حق ماموریت هاشون هم که به دلار است باید هم با دمشون گردو بکنند اینها نماینده مردم هستند وقتی دلخوشند و دارا هستند یعنی ملت داراست غمی نیست
این جلسات برای مردم که چیزی نداره حداقل برای شما حق جلسه میشه
با سلام
جناب آقای مخبر، پسر من چند سال پیش (سال سوم دبیرستان) علاوه بر ثبت 2 اختراع در ایران در رشته فیزیک در کشور مالزی نیز با دریافت مدال نقره، مقام دوم جهانی را بدست آورد. همان روز دریافت مدال با وجود پذیرش از چندین کالج و دانشگاه آسیایی و اروپایی، با افتخار به ایران بازگشت و با اعلام رزومه و شزح حال خود به سازمان ملی نخبگان، متاسفانه هیچ پاسخی دریافت نکرد. ایشان هم اکنون با یاس و نا امیدی از عدم اهمیت دریافت مدال نقره برای کشور ایران توسط چنین ارگان مرتبطی، به ادامه تحصیل در ایران مشغول هستند.
حمایتی از نخبگان ایرانی دیده نمی شود چه برسد به نخبگان غیر ایرانی
صحیح است .صحیح است؟..!1
چه دولت و چه مجلس ویل معطلند. گرانی دمار از روزگاز مردم در آورده است. فقط بلدند به هم دیگه پاس بدند.
ما این عرضه کنترل رلار را نه در دولت نه در مجلس می بینیم
دولت با عملکردش عامل فرار نخبگان ایرانی از کشور شده حالا می خواد از نخبگان غیر ایرانی حمایت کنه
جالبه...
از دست نماینده ها هیچی برنمیاد
نمایندگان حتما می دونن که قیمت فعلی دلار حاصل تصویب قانون راهبردی رفع تحریم! است که مانع احیای برجام در دولت روحانی شد. و اینکار را هم فقط برای منافع جناخی کردند. الان هم نه از سر دلسوزی که برای انتخابات بعدی دارن فیلم بازی می کنند
طعنه اولیانوف به بورل: زبان تهدید درباره ایران جواب نمی‌دهد
آقای اولیانوف نماینده، تو به اندازه کافی کار خود را کردی، بس کنید دیگر
بالاخره نمایندگان مجلس هم متوجه شدند زمام کار از دست دولت دررفته؟ چه عجب!
در خصوص افزایش بی رویه گوشت دام، یکی نیست از آقایان مسئول سئوال کند شما که اوضاع اقتصادی کشور را رصد می کنید از یک رفتگر نسبت به مسائل اقتصادی بی خبرتر نمایش می دهید. من در موبایل یک رفتگر انتقال هزاران گوسفند ایرانی از طریق کشتی به کویت را مشاهده کردم. واتساپ و اینستا رو باز کنید تا اطلاعات لازم رو مردم در اختیار شما بگذارند. تیم های اقتصادی دولت کجا هستند. دنبال ویلای شمال و وام کم بهره؟ یا دنبال کسب موقعیت مناسب برای احراز پست یا گردآوری اطلاعات لازم برای خرید و فروش ارز و طلا در بازار؟ مردم آگاه هستند به شعور مردم توهین نکنید.
میشه از مسئولین یک خواهش کنم؟
لطفا هیچ کاری نکنند

مردم را به خیر تو امید نیست ، شر مرسانید، لطفا
سلام طعنه اولیانوف به بورل چقدر برای ایران آب خورده؟؟؟؟
هر کس حرف بزنه باعث تشویش اذهان عمومی میشه
همین که باوجود این وضعیت بازهم قالیباف از وزیر اقتصاد و رییس بانک مرکزی تشکر کرده باید تا ته ماجرا رو خوند.
تقریبا ده سال دیگر اسلام در ایران 1400 ساله میشود.اگر به سال قمری حساب کنیم دو سال دیگر.
این مجلس قبل از دولت خودش مقصر اصلی این وضعیت ست
احسنت به دادستان که کشف بزرگی کرده
فقط روزنامه رو توقیف نکنید، افراد مسئول و تاثیر گذار رو هم ممنوع الفعالیت بکنید تا با یک اسم دیگر و با همان نفرات مجددا روزنامه جدیدی تاسیس نکنند
دیگه کسی نمیتونه کاری در مقابل گرانی ها بکنه. بیخود زور نزنید.
رییسی که هیچ هفت جد رییسی هم نمیتونه
احمدی نژاد روحانی رییسی و هر کس دیگه ای هم میخواد بیاد نمیشه که نمیشه
ماجرای کارت زرد شورای نگهبان به برخی نمایندگان مجلس چیست؟!!!!!!!!!!!!
اینو کجای دلمون بگذاریم؟؟؟؟؟
این شورا که خودش رو مقید به قانون میدونه بر چه اساسی داره به نمایندگان اخطار و کارت میده و تلویحا بهشون میگه دور بعد شاید صلاحیتشون رد بشه؟؟؟؟؟؟؟
اونوقت کی باید به اعضای این شورا کارت زرد بده کارت زرد که چه عرض کنم کی باید بهشون کارت قرمز بده؟؟؟
اینطور که معلومه گویا این شورا خودش رو بالاتر و برتر از همه نهادها و افراد میدونه
رد صلاحیت گسترده افراد از جناح های مختلف خارج از معیارهای 4 گانه استعلام و تفتیش عقاید این شورا سبب دوری و سردی مردم از انتخابات شد.
اولین کار باید محدود کردن قدرت و اختیارات این شورا باشه. باید همون اختیاراتی رو که در اوایل انقلاب داشت داشته باشه و هر کی مخالفت میکنه باید از این شورا اخراج بشه.
حمایت از نخبگان غیرایرانی!!!!
عجب!، ایرانی هاش را احتمالا چون همه مهاجرت کرده اند دیگر در دسترس ندارید تا مورد حمایت و لطف قرار بدید!!
پاسخ ها
شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
اتفاقا شرکتهای دانش بنیان تو وضعیت خوبی هستن ولی بنظر میاد تاییدهای انتخابات قبل زیاد درست نبوده
خودرو سازان !!!!!!!!!!. بهتر است بگوئید مونتاژ کاران ارابه های مرگ دلال صفت.
دولت قادر به کنترل دلار و سکه نیست پس بهتر است دلارهایش را الکی خرج نکند و ارزپاشی نکند و هر وقت نیاز به ریال داشت ارز خودش را با بالاترین قیمت در بازار آزاد بفروشد و از طریق یارانه های ریالی فاصله ها را جبران کند

همینکه دولت پول چاپ نکند و نقدینگی را با احکام دستوری به بانک ها افزایش ندهد کافی است
باید افسار دلار را از طریق عدم چاپ پول و عدم رشد نقدینگی کنترل کرد که با مستقل شدن و اصلاح بانک ها ممکن است
قبلا که افزایش قیمت دلار تقصیر اینترنت و تلگرام و واتساپ و ... بود! الان که کلا اینترنت قطعه دیگه. این بار تقصیر کیه؟
وقتی پول واسلحه ورسانه دست یک گروه باشه کی به افزایش دلار اعتراض داره یکی میگفت این حرف را
رئیس جمهور و دیگر کاندیداهای پوششی ایشون که در کارزارهای انتخاباتی و تو مناظره های تلویزیونی وعده های رنگارنگ و دلفریب و جذاب به مردم میدادن بد نیست شب ها فیلم و صدای وعده هاشون رو ببینن و بشنون شاید وجدان درد بگیرن و مسئولیتی رو گرفتن و بلد نیست انجام بدن ترک کنن و برن به جایی که از اونجا اومدن
چرا عبدالملکی که با توهم و تخیل و بیسوادی خودش استارت گرانی افسارگسیخته رو زد و استعفا داد چرا رئیسی این شخص رو از بدنه دولت پرتش نکرد بیرون و دوباره جای دیگه بهش مسئولیت داد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تابناک خبر پنج درصد گرفتن از فروش اموال مولدسازی رو برای واسطه ها پوشش ندادی. چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شما اگه حامی بودید نمیذاشتید جوانان متخصصمون آواره غربت بشن
غیر ایرانی پیشکشتون
در ضمن از لحن رئیس مجلس هم معلومه ناراضی هم نیستن از وضع گرونی
وقتی رییس جمهور سوپر انقلابی یک کشور چنان پشت تریبون داد میزنه که نزدیکه گلوش پاره بشه و فکر میکنه با داد زدن و ادا و ادوار انقلابی محبوبیت پیدا میکنه و مشکلات اقتصادی حل میشه همینه که هست ! این نامردیه که با این همه بی کفایتی باز هم ازش دفاع میشه !!!
بازهم یه کار بیخردانه دیگه. کی میخوایی بفهمین که نمی تونین مملکتو اداره کنین
حمایت از نخبگان غیر ایرانی.....

اقایون در این مملکت مدت ها است که فرار مغزها در حال اتفاق میباشد.
گفتم جهت اطلاع
از مردم عزیز ایران می خواهم یک بار بر علیه خودرو سازان تضاهرات کنند.
تابناک‌ انتقادات‌ مربوط‌ به روسها‌ را سانسور‌ میکنه ! چرا‌ ؟
اگر چند تا صراف را اعدام کنند قیمت دلار فورا میاد پایین و کسی دیگر جرات سودجویی نمیکند
یعنی نماینده ها بخاطر گرانی دلار چای را داغ صرف کردند
نمايندگان بي درد و بله قربانگو ! مردم ديگه خسته شدن از هوچي گري و شعارهاي توخالي !
هیچ کدام از وزرا مربوطه سواد پست مدیریتی خود را ندارند به ویژه نمایندگان مجلس با مدارک تحصیلی غیر مرتبط
به عنوان یک اقدام حداقلی باید رئیسی استعفا دهد . تا راه برای رسیدگی‌های بعدی فراهم شود . خسارات واردشده به مردم و کشور قابل محاسبه نیست. اگر اشکالی ندارد می‌خواهم بگویم: جانم فدای ایران.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی