بازدید 15674
سه هزار و دویست و شصت و هفتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

ادعای آمریکا: رهبر جدید القاعده در ایران زندگی می‌کند / ادعای فروش اردوگاه شهید باهنر تهران به امیر قطر صحت ندارد / واکنش وزیر کشور به نشست دانشگاه جورج تاون: عددی نیستند

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند مطهرنیا: منتظر نتایج توافق استراتژیک ۲۵ ساله ایران و چین هستیم /تحلیل سخنگوی دولت از سفر رئیس جمهور به پکن / فواد حسین: بخشی از عدم تحقق کامل حاکمیت عراق به دلیل تاثیر برخی کشور‌های همسایه مانند ایران است / فاضل لنکرانی: غالب مردم در خط فقر قرار گرفته‌اند / لطف‌الله میثمی: تغییر قانون اساسی را در این مقطع مفید نمی‌دانم و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۶۴۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۷ 16 February 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

تعلیق عضویت ۱۲ خانم‌ در کتابخانه ملی به دلیل بی حجابی
خبرگزاری فارس از تعلیق ۱۲ خانم در کتابخانه ملی به دلیل بی حجابی خبر داد.  این خبرگزاری مدعی شده که  «۱۲ تن از کسانی که نسبت به تذکرات کتابخانه ملی بی‌اعتنایی کردند، دعوت شدند تا تعهد کتبی بدهند که رعایت می‌کنند. تا بدین لحظه چهار نفر این تعهد را انجام داده‌اند و عضویت‌شان به حالت قبل برگشته است.» پیش از این، گروهی از اعضای کتابخانه ملی در بیانیه‌ای اعتراضی، از تعلیق زنان عضو این نهاد عمومی، به دلیل «بی حجابی» خبر داده بودند. در این بیانیه آمده است: «در آغاز هفته جاری، پیامکی با این مضمون از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به تعدادی از کاربران زن ارسال شده است: «خانم ...، به شماره عضویت ...، با سلام، به‌ دلیل عدم رعایت مقررات شیوه‌نامه پذیرش و عضویت در مندرج در ماده ١٠، بند ٧، کارت عضویت شما به‌ مدت یک‌ماه تعلیق می‌گردد»؛ بند مذکور درباره پایبندی به حجاب و شئونات اسلامی است.

ادعای آمریکا: «سیف العدل» که در ایران است، رهبر جدید القاعده است
وزارت خارجه ایالات متحده روز چهارشنبه ۲۶ بهمن اعلام کرد، سیف العدل، اسلام‌گرای مصری که در ایران است، پس از کشته شدن ایمن الظواهری در مرداد ماه گذشته، رهبری گروه القاعده را عهده‌دار شده است. یکی از سخنگو‌های وزارت خارجه ایالات متحده گفت: «ارزیابی ما با ارزیابی سازمان ملل متحد، مبنی بر این که سیف العدل، رهبر جدید القاعده، در ایران است، همخوانی دارد.»

ادعای فروش اردوگاه شهید باهنر تهران به امیر قطر صحت ندارد
رئیس سازمان خصوصی‌سازی ادعای فروش اردوگاه شهید باهنر تهران را به امیر قطر تکذیب کرد. حسین قربان‌زاده  اظهار داشت: برخی رسانه‌ها و کانال‌های خبری ادعایی کذب مبنی بر واگذاری اردوگاه شهید باهنر در قالب مولدسازی مطرح کرده‌اند که این موضوع را تکذیب و رد می‌کنم. پمتأسفانه برخی کانال‌های پیام‌رسان و رسانه‌های زرد، بدون توجه به منافع ملی، اخباری کذب و دروغ‌هایی شاخ‌دار منتشر می‌کنند که جای تأمل دارد. پرئیس سازمان خصوصی‌سازی تأکید کرد: هنوز هیچ تصمیمی برای مولدسازی اردوگاه شهید باهنر تهران نداریم و هیچ اقدامی هم در این حوزه درباره این اردوگاه انجام نشده است. بنا بر این گزارش، امروز چند کانال خبری مدعی شدند که اردوگاه شهید باهنر تهران در فهرست املاک و اموالی که در قالب طرح مولدسازی از سوی دولت برای فروش گذاشته شده‌اند، قرار گرفته و قرار است امیر قطر در قالب مولدسازی، این اردوگاه را خریداری کند.

گنگستر شهر آمل در قائمشهر قربانی گرفت
دیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت: به‌ دنبال پخش آهنگ مبتذل توسط معلم یک مدرسه در شهرستان قائمشهر برخورد اداری لازم انجام شد و ضمن قطع همکاری با وی، به احتمال مجوز فعالیت مدرسه نیز لغو خواهد شد.  روز گذشته تاکنون فیلمی از یک مدرسه غیرانتفاعی در شهرستان قائمشهر در فضای مجازی در حال انتشار و دست به دست شدن است که در آن هم‌خوانی آهنگ تعدادی از دانش آموزان در این مدرسه را نشان می‌دهد. حسین کمالی افزود: این فیلم کوتاه روز گذشته چهارشنبه در فضای مجازی به سرعت منتشر شد و پس از آن اداره کل آموزش و پرورش مازندران پیگیری موضوع را در دستور کار قرار داد. پس از بررسی و راستی آزمایی وقوع این اقدام در مدرسه مورد نظر، اقدامات اداری لازم در این خصوص پیگیری شد.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه شورای نظارت، روند فعالیت حرفه‌ای مدارس غیرانتفاعی را بررسی می‌کند، گفت: رییس آموزش و پرورش شهرستان قائمشهر، جلسه شورا را برگزار کرد و درخصوص موضوع اتفاق افتاده تصمیم گیری‌های اداری لازم پشد. کمالی افزود: براساس تصمیم و رای این شورا، در حال حاضر مدیر مدرسه تذکر کتبی داده شد و برخورد‌های اداری دیگر نیز صورت خواهد گرفت. همچنین این شورا بر عدم صلاحیت معلم مربوطه و قطع همکاری با وی رای داد و ایشان از روز یکشنبه هفته آینده، اجازه حضور و تدریس در مدرسه را ندارد. مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت: همچنین به احتمال مجوز فعالیت این مدرسه نیز لغو شود.  

واکنش وزیر کشور به نشست دانشگاه جورج تاون: عددی نیستند
احمد وحیدی در واکنش به نشست براندازان در دانشگاه جورج تاون  اظهار کرد: این اتفاقا جالب است که بررسی کنیم، سران مخالف ما چه کسانی هستند؟ یکی از این سران فردی است که پدر و خانواده‌اش یکی از بدترین و سیاه‌ترین دوران‌ را در این کشور رقم زده است. این آقای رضا پهلوی سرسلسله این مخالفان شده است. وزیر کشور در پاسخ به این پرسش که این‌ها خطری برای نظام و کشور دارند، گفت: این‌ها واقعا عددی نیستند. یک چیز‌هایی درست می‌کنند برای اینکه پول می‌گیرند. ۴۴ سال است اقدام کرده اند و این آخرین نشست از همه مفتضح‌تر بود.

قهر نمایندگان دولت از کمیسیون تلفیق پس از مصوبه شفاف‌ساز بود 
در جلسه روز گذشته کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲، دولت با پیشنهاد کمیسیون تلفیق درخصوص نحوه تخصیص اعتبارات پروژه‌ها از سوی سازمان برنامه و بودجه و همچنین برخط شدن پرداختی‌های وزارت اقتصاد مخالف بود و بعد از رای آوردن این پیشنهاد مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه به همراه برخی معاونان و مدیران این سازمان به نشانه اعتراض صحن کمیسیون تلفیق را ترک کردند و در هنگام بررسی تبصره۱۲ که درخصوص حقوق و دستمزد بود، نماینده دولت در صحن مجلس حضور نداشت. /دنیای اقتصاد

امیرعبداللهیان: ارتباط دادن رهبر القاعده به ایران خنده آور است
امروز (پنجشنبه) ۲۷ بهمن ماه، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در واکنش به ادعای بی اساس «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، که مدعی حضور «سیف العدل» سرکرده گروهک تروریستی القاعده در ایران شده، در توئیتر نوشت: به مقامات کاخ سفید توصیه می‌کنم، بازی شکست خورده ایران هراسی را متوقف کنند؛ خبرسازی در مورد رهبر القاعده و ارتباط دادن آن به ایران خنده آور است. وی همچنین افزود: به وجود آورندگان القاعده و داعش، مسئول و عامل رشد تروریسم در جهان هستند. وزیر خارجه خطاب به دولتمردان کاخ سفید عنوان کرد: آدرس غلط ندهید!

چرا جمهوری اسلامی ایران از مسلمانان اویغور چین حمایت نمی‌کند؟
خبرگزاری دانشجو نوشت: واقعیت این است که اویغور‌های چین نیز مانند منافقین، یک گروهک تروریستی با پوشش اسلام هستند. گوشه‌ای از سخنان ربیعه قدیر، رهبر اویغور‌های چین که توسط مریم رجوی به همایش منافقین دعوت شده، حاکی از این مطلب است. اویغور‌ها هم با پان ترک‌های ضد ایران رابطه عالی دارند؛ هم با صهیونیست‌ها و هم با تکفیری‌ها. اگر ایران یک دشمن همه جانبه داشته باشد، این‌ها هستند.

لطف‌الله میثمی: تغییر قانون اساسی را در این مقطع مفید نمی‌دانم
لطف الله میثمی به مجله چشم انداز ایران گفت: بسیاری از بزرگان ما از جمله مرحومان آیت‌الله منتظری و مهندس سحابی تغییراتی را که در بازنگری قانون اساسی صورت گرفت، قبول نداشتند و در حال حاضر نیز شخصیت‌هایی چون مهندس میرحسین موسوی، آقای تاج‌زاده، آقای مهندس بنی‌اسدی، آقای مهندس توسلی و … آن را مطلوب نمی‌دانند؛ من هم همین‌طور! اما باید ببینیم شرایط فعلی، شرایط مناسبی است که بتوانیم تغییر مثبت در قانون اساسی به وجود بیاوریم یا نه؟ من این قانون اساسی را بعد از بازنگری مطلوب نمی‌دانم و به آن رأی مخالف دادم، ولی باید به این موضوع هم توجه داشت که این قانون اساسی یک بسته است و نمی‌شود، بخشی را گرفت و بخش دیگر آن را رها کرد. هرکسی می‌تواند سوراخ و سنبه‌ای برای فرار پیدا کند. من تدوین قانون اساسی را روندی می‌دانم که از مشروطیت آغاز شده تا قانون اساسی اول و دوم ادامه یافته است. /هم میهن


جزئیاتی از پهپاد ایرانی منهدم شده در سوریه
یک مستشار نظامی ایرانی در سوریه گفت: این پهپاد ایرانی، پهپاد کوچک دست پرتاب بود که با هدف تست سامانه‌های پدافندی دشمن پرتاب شد. فرماندهی نیرو‌های سنتکام امروز طی بیانیه‌ای اعلام کرد، ارتش تروریست آمریکا، پهپادی متعلق به ایران را در شمال شرقی سوریه بر فراز یک پایگاه امریکایی در منطقه عملیاتی "کونوکو" ساقط کرد.  این پهپاد به کلیه اهداف طراحی شده خود هم دست یافت. پهپاد فوق پهپادی ارزان قیمت زیر هزار دلار بود که آمریکایی‌ها برای سرنگونی آن مجبور به شلیک موشکی بیش از چند صد هزار دلاری شدند./العالم

حکم ۹ سال زندان سعید مدنی تایید شد
دادگاه تجدید نظر تهران، حکم ۹ سال زندان برای سعید مدنی، نویسنده و جامعه شناس را تایید کرد. به گزارش باشگاه روزنامه‌نگاران، دادگاه تجدیدنظر در هفدهم بهمن‌ماه تشکیل جلسه داده و حکم دادگاه اولیه برای سعید مدنی را تایید کرده است. روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ مدنی را بازداشت و در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست علی مظلوم، به اتهام «تشکیل و مدیریت گروه‌های ضد انقلاب» و «تبلیغ علیه جمهوری اسلامی ایران» محاکمه و به ترتیب به هشت سال و یک سال حبس محکوم شد. مدنی، دو ماه در بند امنیتی ۲۰۹ زندان اوین در بازداشت بود و بعد به بند ۴ زندان اوین منتقل شد.


کنایه سنگین عبدی به آیت‌الله جنتی
عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نوشت؛ جنتی: «هرگاه دشمنان خواستند برای نظام مشکلی ایجاد کنند، خداوند اجازه نداد.» آیا نتیجه می‌گیرید که مشکلات موجود یا مشکلات احتمالی بعدی، با اجازه خداوند است و مسئولیتی متوجه شما نیست؟!


صادقی خطاب به رئیسی: چرا در سفر چین از «مسلمانان ایغور» خبری نگرفتید؟
محمود صادقی، نماینده پیشین مجلس، انتقادی درباره سفر رئیسی به چین مطرح کرد و در روزنامه اعتماد نوشت: حداقل کاری که دولت و رییس‌جمهوری ایران در این زمینه می‌تواند بکند، پرس‌وجو و طرح پرسش است؛ ضمن اینکه رییس‌جمهور ایران در جریان سفر به چین می‌توانستند، دیدار از این مناطق را هم برنامه‌ریزی کنند. البته هیچ کس موافق ایجاد تنش در روابط میان دو کشور نیست، اما حداقل می‌توان کاری کرد که اطلاعاتی در این زمینه از سوی مقامات چینی در اختیار ایران قرار بگیرد. یکی از موضوعاتی که به نظر می‌رسد، در جریان سفر آقای رییسی با چین مغفول مانده، پیگیری وضعیت مسلمانان ساکن در منطقه سین‌کیانگ چین است. در فرهنگ دینی آیات و روایات فراوانی داریم که در آن‌ها درخصوص ضرورت حمایت از مسلمانانی که مورد ظلم قرار گرفته‌اند، صحبت شده است. به علاوه اصل سوم قانون اساسی که در ۱۶ بند وظایف دولت جمهوری اسلامی را بیان کرده (در بند ۱۶) به تبیین حوزه سیاست خارجی کشور پرداخته است. در این بند به تعهد برادرانه نسبت به همه مسلمانان و حمایت بی‌دریغ از مستضعفان جهان اشاره شده است. /اعتماد


فاضل لنکرانی: غالب مردم در خط فقر قرار گرفته‌اند
آیت الله فاضل لنکرانی گفت: مشکل فقر از چیز‌هایی است که در نظام اسلامی بعد از ۴۴ سال تصورش برای انسان مشکل است، چه رسد به واقعیت خارجی آن؛ لذا در درجه اول باید برنامه اساسی با همفکری دولت، مجلس، متدیّنین و خیّرین تنظیم بشود که یک بخشی از معضل را حل کند.

آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در دیدار رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور که در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) در قم برگزار شد، در سخنانی به تبیین اهمیت رفع فقر و محرومیت در کشور پرداخت و گفت: در این چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب، بسیار بجاست که یاد و خاطره امام خمینی ـ رضوان الله تعالی علیه ـ را گرامی بداریم که این مجموعه مبارک به نام ایشان مزین گردیده است و باید خدا را شاکر این نعمت بزرگ باشیم.

وی افزود: آخرین سالی که خدمت آقای عسکراولادی رسیدم، حدود ۱۴ سال پیش، همان سال اولی بود که مرحوم والد ما به رحمت خدا رفته بود، به ایشان عرض کردم اجازه می‌دهید، یک اشکال طلبگی به جمع شما کنم یا نه؟ ایشان گفت: بفرمایید. گفتم: در این سال‌ها همواره بخشی از گزارش‌ها این بوده که سال گذشته این مقدار خانواده تحت پوشش بوده و امسال اینقدر اضافه شده، حال آنکه در این سی سال که از انقلاب گذشته است، با یک حساب ساده ما نباید در این کشور فقیر داشته باشیم.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) خاطرنشان ساخت: کمیته امداد امام خمینی (ره) باید سیاست گذاری‌ها و ریل گذاری‌هایی برای فقرزدایی انجام داده باشد که در این کشور فقیری نمانده باشد، امروز همه نهاد‌ها ازجمله دولت، قوه قضائیه و مجلس باید برای کاهش فقر و مشکلات اقتصادی تدبیری ویژه کنند و در کنار کمیته امداد به دنبال رفع مشکلات نیازمندان باشند.

آیت الله فاضل لنکرانی ابراز داشت: خط فقر در سال جاری خیلی بالاتر آمده، چون درآمد نوع مردم بالاتر نیامده، ما به طبقه سرمایه‌دار که شب می‌خوابند و صبح برمی‌خیزند و درآمدشان نجومی بالا می‌رود کار نداریم، ولی نوع مردم این چنین‌اند. یک مطلبی مطرح است که ما امروز در جامعه قشر متوسط نداریم، اگر سال گذشته ۶۴ درصد مردم قشر متوسط جامعه بودند، الآن ۲۴ درصد شده است، یعنی غالب مردم در خط فقر قرار گرفته‌اند. وی در ادامه سخنان خود گفت: اگر روند همین باشد، هر سال بر افراد تحت پوشش شما اضافه می‌شود، هر چه هم خروجی داشته باشید و جشن هم بگیرید، سه هزار نفر الآن از جمع مددجویان شما خارج می‌شوند، ولی سال بعد ۲۰ هزار تن جای آن‌ها را می‌گیرند؛ برای این چه فکر و اندیشه‌ای کرده‌اید؟ /رسا


مطهرنیا: منتظر نتایج توافق استراتژیک ۲۵ ساله ایران و چین هستیم
یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: سفر رئیس‌جمهور به چین می‌تواند نشان از خروج ایران از انزوای سیاسی بودا و پذیرش از سوی یکی از قدرت‌های جهانی باشد. مهدی مطهرنیا در ارزیابی از سفر رئیس‌جمهور به چین خاطرنشان کرد: با توجه به حضور شمار زیادی از وزرا و شخصیت‌های همراه رئیس‌جمهور در این سفر، می‌توان اهمیت آن را برای دولت سیزدهم دید. وی با بیان این‌که «طبیعتا پیامد‌های اقتصادی سفر بیشتر مورد توجه است» با توجه به فشار‌های داخلی و خارجی و از سوی دیگر موضع اخیر چین در همکاری با رقبای منطقه‌ای ایران، ابراز امیدواری کرد که «خروجی مثبتی بعد از سفر شاهد باشیم.» مطهرنیا در بخش دیگری از این‌ گفت‌وگو با بیان این اعتقاد که «رهاورد اولیه سفر رئیسی به چین می‌تواند نمایش پذیرش ایران از سوی یکی از قدرت‌های جهانی باشد» اظهار داشت: باید دید توافقات امضا شده در مسیر مساله‌ای تحت عنوان توافق استراتژیک ۲۵ ساله ایران و چین به کجا می‌انجامد. /ایسنا

 

پاسخ دستیار قالیباف به ادعای روحانی: دروغگو کم حافظه است
محمد سعید احدیان دستیار سیاسی رئیس مجلس در پاسخ به ادعای روحانی که گفته بود آمریکا در اسفند ۹۹ شروط ما را پذیرفته بود، اما مجلس مانع از احیای برجام شد، نوشت: مثلی است که می‌گوید دروغگو کم حافظه است، ولی برای آقای روحانی باید ضرب المثل‌های اختصاصی تولید کرد. چگونه می‌شود اسفند ۹۹ آمریکا شروط ایران را پذیرفته باشد، در حالی که مذاکرات تازه فروردین ۱۴۰۰ شروع شده است؟

ایرنا: روسیه تا حدی بازار نفت چین را از دست ایران خارج کرده است
خبرگزاری دولت امروز طی گزارشی درباره سفر رئیس جمهوری ایران به پکن، از خارج شدن بازار نفت چین از دست تهران توسط روسیه خبر داد و نوشت: در کنار شایعات موجود، برخی منتقدان توافقنامه ۲۵ ساله ایران و چین، عملی‌ شدن موارد گسترده‌ای که در دستاورد‌های این قرارداد اعلام‌ شده را دور از واقعیت و دست نیافتنی می‌دانند و معتقدند بر اساس تجربه، چین نشان داده، دنبال منفعت خود است و هر جا که ببیند ممکن است منافعش صدمه ببیند، پا پس می‌کشد. از این روی، از نظر آن‌ها چین هیچ گاه تحریم‌های آمریکا را برای ایران نقض نمی‌کند. دولت چین و شرکت‌های این کشور البته در مواردی که بتوانند بدون هزینه گزاف تحریم‌های ایران را دور زده و به منافع اقتصادی برسند، این کار را می‌کنند، اما صرفه اقتصادی برای آن‌ها حرف اول را می‌زند. طی چند سال گذشته و تشدید تحریم ها، بار‌ها شرکت‌های چینی بابت نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران متهم و با جرایم و محدودیت‌هایی مواجه شده اند. اخیرا هم رابرت مالی، مسئول میز ایران در وزارت خارجه آمریکا گفته است: «چین مقصد اصلی صادرات نفت تحریم شده ایران است» و وعده داده که آمریکا مذاکرات با چین برای منصرف کردن این کشور از خرید نفت ایران را شدت خواهد داد.

تحلیل سخنگوی دولت از سفر رئیس جمهور به پکن
علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «دهمین مقصد سفر خارجی رئیس‌جمهور طی ۱۸ ماه گذشته، اهمیت فراوانی دارد: چین با ۲۵ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی، بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران است؛ امضای ۲۰ سند همکاری با محوریت مسائل اقتصادی، گویای شکست سیاست انزوای ایران و نشان‌دهنده دیپلماسی نتیجه‌گرای جمهوری اسلامی است.»

 توافقات مذاکره غیرمستقیم با آمریکا نهایی نیست
رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد: نهایی شدن توافقات مذاکره غیرمستقیم با آمریکا، نیازمند صداقت و عدم سیاسی‌کاری آن‌هاست. نورنیوز، رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی در توییتر نوشت: «سخنگوی واخ (وزارت خارجه) آمریکا به شکل ضمنی گزارش ان بی سی درباره مذاکره برای زندانیان این کشور و اموال مسدود شده ایران را تایید کرد. با درخواست واشینگتن موافقت تهران، مذاکرات غیرمستقیم و نتیجه‌بخش انجام شده، اما نهایی شدن توافقات در حال مذاکره نیازمند صداقت و عدم سیاسی کاری آن‌هاست.»


فواد حسین: بخشی از عدم تحقق کامل حاکمیت عراق به دلیل تاثیر برخی کشور‌های همسایه مانند ایران است
معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه عراق گفت: «بخشی از عدم تحقق کامل حاکمیت به دلیل تاثیر برخی کشور‌های همسایه مانند ایران بر جامعه عراق است، با تهران پیوند‌های فکری و ایدئولوژی وجود دارد که این واقعیت است.» فواد حسین در مصاحبه با «الشرق» گفت: «عراق حیاط خلوت هیچ کشوری نیست و عراقی‌ها در این باره موضعی آشکار دارند.» وی با بیان اینکه مصلحت عراق این است که تنشی در روابط کشور‌های منطقه نباشد، گفت: «در صورتی که امریکا و ایران نتوانند اختلافات‌شان را حل کنند، بغداد امکان مدیریت بحران میان دو طرف را دارد.» وزیر امور خارجه عراق ادامه داد: «با امریکا درباره دلایل توقف مذاکرات هسته‌ای ایران و نحوه به حرکت درآوردن آن تبادل نظر کردیم.» فواد حسین تاکید کرد: «تاثیر ایران بر بغداد وجود دارد، اما این بدان معنا نیست که تصمیم‌گیری‌ها درباره مسائل سرنوشت‌ساز در بغداد به دست تهران است، رویکرد آشکاری در سیاست عراق وجود دارد که بر لزوم استقلال در تصمیم‌گیری در بسیاری از زمینه‌ها تصریح دارد.» رئیس دستگاه دیپلماسی عراق دوباره تاکید کرد: «روابط با ایران به عنوان کشوری همسایه مهم است و دو کشور ارتباط و پیوند تاریخی، دینی و جغرافیایی و روابط اقتصادی و مشترکات بسیاری دارند.» /شفقنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۶
جالبه.خبرگزاری دولت هم تایید کرده که روسیه نفت رو ارزانتر از نفت تحریمی ایران به چین میفروشد و بازار انجا را هم از ایران گرفته. باز هم حرفی دارند یا قرار است صغری کبری بچینند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
ان وقت خالی شدن بازارها چگونه پر می شود؟!! !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
شایعه فروش به امیر قطر رو خودتون پخش کردید تا پسفردا به یک ایرانی بفروشید و بگویید دیدیدد به خارجیه ندادیم . به مرگ میگیرید به تب راضی کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
نمیدانم دیگر روسیه باید چکار کند ؟؟

که مسولان بفهمند که روسیه یکی از خطرناکترین و

ناجوانمردانه ترین و بدترین دشمنان تاریخی ایران بوده

و هست و خواهد بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
شوروی و همین برادران روس هجده استان ایران را از کشور ایران جدا کردند.دریای کاسپین و شمال اناطولی و ترکمنستان و افغانستان سرچشمه آب های رودخانه های ایران بودند که همین روس کثیف کمونیست حدود 200 سال پیش از ایران جدا کرد.
دلیل اینکه ایران و امریکا رو در رو مذاکره نمیکنند چند علت اصلی دارد.اول اینکه وزیر امور خارجه و باقری تسلط به زبان انگیسی و همچنین زبان دیپلماتیک ندارند.دوم اینکه فن بیان ندارند و باید بارها با تهران مشورت کنند.سوم اینکه ترس از مذاکره مستقیم دارند.چهارم اینکه اصلا اینکاره نیستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
پنجم اینکه اصلا کاره ای نیستند
یکی از کسبه محل ما به نام سیف الله عادلی است گمان می کنم در خانه با نام مستعار سیف العدل صدایش کنند اگر آمریکا مبلغ قابل توجهی دلار برای متعادل کردن بازار بی در و پیکر ارز پاداش بدهد او را کت بسته تحویل خواهم داد
خارج شدن بازار نفت توسط روسیه و خرید ارزانتر توسط چین در ازای دکترای افتخاری رییسی یر به یر شد!
امروز خبری از قیمت دلار و سکه در سایت های خبری نبود.یعنی اوضاع خیلی خیطه؟!
یه مشت آدم جوگیر که می خوان یه خودی هم نشون بدن ! دقیقا مثل زمانی که یکی می گه صدای تلوزیون رو کم کن ، اون یکی میگه اصلا خاموشش کنید ! این ها هم اول معلوم نیست چرا باید اون خانم از معلمی کتار بره ، دومی تند تند اومده میگه اصلا بیاید کل مدرسه رو تعطیل کنیم ! حالا مثلا اون آهنگ رو این بچه ها جای دیگه نمیشنون ؟ همه شون خب آهنگ رو حفظن ! شما بشین خیال کن نه اینطوری نیست !
خبرگزاری دانشجو‌ حرفهایش در مورد اویغورهای مشلمان کاملا فاشیستی است و‌محکوم ، چین برای ۲۰-۳۰ میلیون مسلمان زندان بزرگ‌ پرست کرده و‌دنبا محکومش میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
تنها کار خوبی که چینی ها میکنن همین کاره.چنگیز مغول و تیمور لنگ و ایل قاجار از همین اویغور هاست.
اینجوری که بوش میاد منابع مولدساز کشور به چین و روسیه داره فروخته میشه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
شایعه درست نکن هیچ خارجی و شرکت خارجی نمیتواند در ایران زمین بخرد ولی شرکت زیر 49 درصد میتواند
آقای احدیان،واقعا مذاکرات در فروردین ۱۴۰۰ شروع شد؟
جالبه !!!!!بچه های مدرسه آهنگی را همخوانی میکنند بعد معلم اخراج میشه،بعد مدرسه تهدید به تعطیل شدن؟؟؟؟اختلاس بشه طوری نیست؟؟
اتفاقاً در ایران همه چیز های خنده دار اتفاق می افتد مثل اقامت رییس القاعده در ایران
یعنی امیرقطر اینقدر کم عقل شده بیاد ایران ملک بخره، در حالی که با پول ملک اینجا ، میتونه جزیره بخره.
دختر خیابانی جلف بی حجاب می تواند در راه پیمایی ۲۲ بهمن شرکت کند ولی به کنابخانه ملی نمی تواند برود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
این حرف طلا بود.
آقای وحیدی اگر به نظر شما اینا عددی نیستند، خوب نظر سنجی کنید تا صحت این موضوع به جهانیان اثبات بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۰۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
ناشناس 22.21 خود شاهزاده زحمت نظرسنجی را کشید با اینکه یک نفر میتوانسته با دهها اکانت به ایشان وکالت بدهد باز دست اخر 350.000 رای بیشتر نیاورد یعنی نیم درصد جمعیت ایران.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
نظرسنجی بزرگتر از ۲۲ بهمن؟ شما واقعا چی فکر کردید؟
آقای وزیر خارجه از موضوع دغوزآباد خنده دار تره؟
الان چرا به آژانس اتمی اجازه ندادید بیاد دغوز آباد و ببینه؟
دوستان آروم باشند بچه های فارس بخشی از مشکل و حل کردن
میگن دوازده نفر و به خاطر حجاب تعلیق کردن!
مشکل کشور بعد از تعلیق اون دوازده نفر حل شد
بعضی از تحلیل گران اقتصادی برآورد کردن۴۰۰میلیارد دلار سود برای ایران داره سفر رئیس جمهور به کشور چین انشالله درست باشه برای ۲۵سال آینده مابه چه زیر بنا وزیرساخت نیاز داریم . چه خوب میشه برنامه ریزی ساده و روشن عادلانه داشته باشیم به این شکل نگاه کنیم که اول چندتا استان داریم هر استان نسبت به جمعیتش به چه زیرساختی و امکاناتی نیاز داره با این پول برای هر استان چندتا بیمارستان در حد اندازه بیمارستان میلاد ساخت یا چندتاپروژه مجموعه مسکن ملی هتل ورزشگاه حرفه ای نیروگاه برق سیستم آب و فاضلاب کارخانه صنعتی دامداری کشاورزی راه اندازی کرد .
پاسخ ها
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
منتظر باش به زودي متيجه اشو كه فيلترينگه چيني هست ميبيني!!
عددی نیستن هم شد جواب ؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
باید دید که نظر و خواسته اکثریت قاطع مردم چیست؟

و همه باید به خواسته اکثریت مردم احترام و اعتماد کنند
در روزی که ارزش ریال به پایین‌ترین سطح خود رسیده خبر تعلیق دوازده نفر به دلیل حجاب شرم آوره.پروپاگاندا
اخ جووون اگه این رهبر القاعده ایران باشه. امریکا برای کمک در دستگیریش ده میلیون دلار جایزه گذاشته. اگه دلار رو همون 40 هزار هم بگیریم به به چی می شه...
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
مگه دختر بن لادن سالها تهران بود چیزی به جنابعالی ماسید؟؟؟؟
بهار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
متاسفانه من خبر نداشتم عکسشم نداشتم.
آقای صادقی چراامروزکه رئیس جمهورمحترم به چین رفتند پرسش میفرمائید که چرا ازرهبران چین سراغ مسلمانان مظلوم ایفور رانمیگیرید مگروقتی رئیس جمهورمان باپوتین ودیگر سران روسیه ملاقات کردندیادتان نبودبپرسیدچراسراغ مسلمانان مظلوم چچن را نگرفتند و همچنین وقتی باسران ارمنستان ملاقات کردندچرانپرسیدید که بچه علت سراغ مسلمانان مظلوم قرباغ آذربایجان را که علاوه براینکه هم دینمان هستند هم مذهبمان نیز هستند رانگرفتند وامثالهم مادرکشورخودمان حامی مسلمانان جهانیم وگاهی هم درمورد سرزمینهای اشغالی فلسطینیان بقیه کشورهامجازندهرکاری خواستندبکنندحتماًبکسی ربطی ندارد هرچندسئوال شما منطقی است
به محمود صادقی بگید بره وسط اویغورها بگه من شیعه ی ایرانیم. اگر سالم برگشت ازشون حمایت می کنیم. واقعا نمی فهمه یا فقط می خواد از روی لجبازی ی حرفی بزنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
یادته فلسطینی ها خون های اهدایی ایران را پس دادند؟؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
نه که بین مسلمونای کشورای دیگه منطقه خیلی محبوب هستیم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
ای ایرانیان مگر چنگیز مغول از همین اویغور ها نبود؟مگر تیمور و چنگیز سر صدها هزار نفر از ایرانی ها را نبرید؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
یعنی شما قبل از حمایت از فلسطینی ها رفتی وسطشون گفتی من شیعه ی ایرانیم؟
آقای احدیان، معمولا قبل از هر مذاکره ای تا حدودی روی موضوعی که قرار است مذاکره شود همگرایی و توافقاتی کلی انجام میشه و در مذاکرات نحوه اجرای توافقات و در مورد جزئیات بحث میشه.
بی حیاها را نقره داغ کنید تا بیشتر جامعه را به گند نکشاندن
شمایی که می آیی پاسخ می‌دهی لطف کن حرف چندش و بی ربط نزنید که فقط در مورد بی حیایی غریت برتان می‌دارد در جهت حیا زدایی
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
امثال شما رو نقره داغ باید کرد که یاد بگیری تو چیزی که بهت مربوط نیست دخالت نکنی.
اگر روحانی اینقدر بد و دروغگو بود چگونه به مقام مذاکره کننده هسته ای ایران در مقابل 5 بعلاوه یک دست یافت؟
حالا کاری ندارم که او با یازده یا دوازه مورد تأیید صلاحیت از سوی شورای نگهبان در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری و مجلس خبگران، رکورد دار تأیید صلاحیت از سوی شورای نگهبان هم هست و صد البته تا این لحظه فاقد هر گونه سابقه قضایی هم هست.

سوال: واقعاً کجای کار می لنگد؟

روحانی به یکباره تغییر چهره داده و یا اینکه شورای نگهبان و مقامات ذیصلاح در تعیین مذاکره کننده ارشد و سایر مقاماتی که روحانی به آنها انتخاب یا انتصاب شده ساده لوح بوده اند و در برهه های مختلف طی 40 سال متمادی فریب او را خورده اند؟
اخراج بخاطر پخش موسیقی و شاد کردن کودکان؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اویغورها همسایه افغانستان و هم نژاد با تندرو ترین تروریست‌های داعشی هستند.
آقای صادقی به خاطر ضدیت با رئیسی حتی از داعشی ها هم حمایت می کند
این حمایت در کارنامه سابق اصلاح طلبان نیز وجود دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
فلسطینی ها که رسما کنار داعش با بشار و شما می جنگیدند همین طور در جنگ ایران و عراق کنار برادران عربشان برای تکرار قادسیه جهاد می کردند پس چرا شما همچنان وطن خود را به خاطر آنها به فروش گذاشته اید
اونا که هیچ عددی نیستن اما وزیر بهداشت ما کلا از تخم مرغ شانسی پریده بیرون و وزیر شده
یا متوجه نیستین یا خودتون رو به اون راه زدین که غرب داره مقدمات حمله به ایران رو فراهم میکنه.
دیدار با اپوزیسیون و عدم دعوت به مونیخ و حالا رهبر القاعده،همه و همه مشروعیت زدایی و آماده کردن افکار عمومی برای اقدام علیه ایرانه و بدون شک کمک به روسیه در اوکراین اراده ی غرب رو چندین برابر کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۰۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
ناشناس 2.49 فرضیه شما که خیلی هم بی ربط نیست نشان میدهد که اپوزیسیون ایران چقدر مزدور و وطن فروش است
جالبه بدوتید که این آمریکا بود که به ایران گفته بود به جای درخواست وام از آمریکا بجاش انگلیسی هارو بیرون کنه و نفت رو ملی کنه.
آمریکا همچنین جلوی تجزیه بیشتر ایران توسط روسیه و انگلیس رو گرفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
منظورتان ایالات متحده ، یکی از سه متجاوز و اشغالگر 1320 به بعد که نیست ؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
منظورش همون ایالات متحده ست که کمک کرد شوروی متجاوز رو بعد از ۱۳۲۰ از ایران بندازن بیرون
خب الان رییسی هم مثل محسن رضایی دکترا از چین داره و فقط معدل ننوشتند
آمریکا تنش میخاره مثل اینکه
غربگدا مجرم نیست بیماره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
شرق گدا هم روانی و مجنون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
ولی شرق گدا هم مجرمه هم بیماره وهم مزدور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
ولي شرق گدا هم مجرمه و هم بيمار
شاید وقت آن رسیده باشد که زیاده از حد همۀ امور جهان را حول محور انسان ندانیم و به این بیندیشیم که زان پیش نبودیم و نبود هیچ خلل، زان پس که نباشیم همین خواهد بود...
مستاجر خونه ما شده طفلک پسر خوبیه به دلار اجاره میده
نگرانم که این عددی نیستند جناب وزیر کشور مثل نظرشان در مورد دلار باشه که گفتند خودمان بزرگش کردیم.
همیشه اول تکذیب، بعد سکوت ودرنهایت تایید
امریکا: رهبر القاعده در ایران سکونت دارد
مسئولین: این خبر مضحک است.
ولی قسمتی از اردوگاه که در خیابان پارک جمشیدیهاست تبدیل به یک رستوران شخصی شده است ، اگر آموزش و پرورش صادق است ، آن رستوران را تخریب کند ،
ایغورها دچار تهمت شدند
آقای واقعا شما منظور آیت الله جنتی را نفهمیدید یا اینکه؟؟؟؟
وزیر خارجه عراق چرا دوپهلو حرف میزنی ؟؟؟؟
درباره مسلمانان ایغور باور نمیکنیم
ایران برای امریکا هیچ چیزنیست جز یک منبع انرژی . گره زدن چین به روسیه باعث می شود تا چین در سیاست های توسعه طلبانه روسیه استقلال نداشته باشد و دنبال روی روسیه باشد . ازسویی وابستگی چین به عربستان هم بندگی چین به امریکا را به دنبال دارد . پس حتما دنبال استقلالی همچون ایران خواهد بود . دولت بی کفایت و سیاست خارجی بی تدبیرانه است ولی باید این تفکرات را در نظرداشت .
تو ایران دیگه هیچ دروغی شاخدار نیست، اگر مسؤلی راست بگه مردم تعجب می کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
این در مورد اپوزیسیون هم صادق است .
هرحرفی که توسط مسئولین در کشور نفی شود بعد از جند وقت درست از کار در می آید.
شما اصلا خبر تولید نکنید فقط ذکر مصیبت دلار را بکنید
قیمت یوان عددی هست؟
رئیس یک سازمان با دو خط نامه و درخواست برای دو برابر شدن حقوق پرسنل به برنامه و بودجه حقوق خود و کارمندانش را 100 درصد افزایش داد بعد برا شندر غاز که می خواهند رو حقوق معلم بذارن اجدادش جلوچشمش میارن. این یعنی عدالت.
شادی در مدارس ممنوع است
یعنی مثلا اگر ایغورها مثل منافقین نبودند ایران حمایت می کرد؟ یا مثلا الان هیچ ظلمی به بخشی از اونها هم نمی شه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
اگر دیدار یک نفر از اویغورها با منافقین موجب میشه که نظام از اونها حمایت نکنه پس چرا دیداررئیس تشکیلات فلسطین با منافقین ، شرکت مستقیم در جنگ عراق علیه ایران ، شرکت در جنگ سوریه و در کنار داعش ،احداث میدان سیدالشهدای دوران صدام حسین در غزه و صدها نمونه دیگر از دشمنی این قوم با ایران موجب نشده برای یکبار هم که شده نظام منافع ملی قربانی منافع فلسطینی ها نکنه؟!چرا ؟
مسئولین بدونند که طرف اصلی اونها مردم هستند! پس قبل از هر کسی جواب مردم رو بدید... و با این صحبتها علیه اپوزیسیون سو برداشت پیش میاد که جواب شما به مردم نیز همین است.
مگر خارجی ها میتوانند در ایران زمین بخرند؟ که امیر قطر بیاید ایران اردوگاه بخرد چه خاصیتی دارد؟ ضمن اینکه زمین در ایران گران است یکسوم همان پول را میدهد جزایر قناری را میخرد و یا قسمتی از قطر را مثل جزیره قناری درست می کند
جناب وزیر کشور، اظهار نظر شما در نمایشگاه رویداد مدیریت بحران در خصوص گرفتن کمک مالی و مشارکت مردم و اخذ هزینه از مردم در تثبیت بستر رودخانه ها که امری حاکمیتی است نشان داد شما در پستی که هستید عددی نیستید.
خاک وطن وناموس مثل هم هستند ........حواستون باشه اقایون مثلا مسئول...................
شرم آوره
همین که مقامات ایران حضور رهبر القاعده در ایران را انکار می کنند یعنی ایشان در ایران هستند. تمام
این 8 نفر دلقک با چه رزومه و پیشینه ای میخواهند خودشان را صدای مردم ایران جا زده و جنبش دموکراسی خواهی را هدایت کنند؟
آقای بهادری قرار بود چین چهارصد میلیارد دلار در ایران سرمایه‌گذاری کند ولی طبق سخنان مسئولین در سفر آقای رئیسی به چین بیست سند همکاری و اقتصادی بین طرفین امضا شد که کل ارزش آن ده میلیارد دلار بوده است یعنی معادل فروش فقط دو روز نفت در دولت آقای احمدی نژاد (پنج میلیارد) به چین نفت می‌دهیم و در ازای آن پنج میلیارد اجناس بنجل چینی وارد میکنیم. فکر می‌کنم مبادلات افغانستان با چین خیلی بیشتر از این ارقام باشه.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست