بازدید 2266
اعضای کابینه سیزدهم در حیاط دولت چه گفتند؟

جشنواره فجر ۴۱ پرشکوه‌ترین جشنواره همه دوره‌ها بود/هیچ گونه تخریبی در بافت تاریخی شیراز صورت نگرفته است/موضوع برگزاری تجمعات دردولت تعیین تکلیف شده است

غوش ملت و دولت برای کسانی که معترف به اشتباه خود هستند، همواره باز بوده و الان هم باز است. الان فرصت خوبی است. ما فرض را بر این می‌گذاریم که عده‌ای دچار هیجان شده و اقداماتی انجام داده‌اند که الان نادم هستند. این آمادگی برای پذیرش کسانی که  ابراز ندامت کنند، وجود دارد.
کد خبر: ۱۱۶۴۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵ 15 February 2023

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) بیست و ششم بهمن ماه ۱۴۰۱ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

محمد مخبر که در غیاب رئیس جمهور، ریاست جلسه امروز هیات دولت را برعهده داشت،‌ با تاکید بر اهتمام ویژه دو کشور در خصوص پیگیری و عملیاتی شدن توافقات مهمی که در این سفر در حوزه های اقتصادی، تجاری، مالی، ترانزیت و فناوری صورت گرفته، تقویت ظرفیت های دیپلماسی منطقه ای را امری ضروری و مهم ارزیابی و تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی کشور و سایر بخش های مرتبط باید در راستای توسعه مناسبات و مبادلات تجاری و همچنین به منظور تقویت روابط و همکاری با کشورهای دیگر و بویژه همسایگان حداکثر تلاش خود را بکار گیرند.

لازم به ذکر است که سید ابراهیم رئیسی به دعوت «شی جین پینگ» همتای چینی خود به این کشور رفته است.

شناسایی عوامل حادثه اصفهان ادامه دارد

امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  درباره حمله پهپادی در اصفهان، گفت: نسبت به شناسایی عوامل حادثه اصفهان در حال انجام اقداماتی هستیم که نتایج آن اعلام خواهد شد.

وی افزود: این دست اتفاقات دائما در بسیاری از کشورها ممکن است پیش بیاید. دشمنان ما از روی ضعف است که هر کاری می‌کنند چرا که پیشرفت و اقتدار ما را نمی‌توانند تحمل کنند و دست به کارهای ایذایی این‌چنینی می‌زنند که خیلی هم مهم نیست و نتیجه‌ای هم که نگرفنند.

برای ایرانیان خارج کشور کارت ملی صادر می‌کنیم

احمد وحیدی وزیر کشور درباره بسته حمایتی از ایرانیان خارج از کشور که رئیس جمهور به آن اشاره کرده است، بیان کرد: برای ایرانیان خارج کشور که تقاضا داشته باشند، کارت ملی صادر می‌کنیم. این سازوکار راه افتاده است که آنها بدون نیاز به حضور در کشور، در خارج کشور کارت ملی خود را دریافت کنند.

وی همچنین در خصوص امکان بازگشت سلبریتی‌های ساکن خارج کشور که در ناآرامی‌ها نقشی داشته‌اند، گفت: آغوش ملت و دولت برای کسانی که معترف به اشتباه خود هستند، همواره باز بوده و الان هم باز است. الان فرصت خوبی است. ما فرض را بر این می‌گذاریم که عده‌ای دچار هیجان شده و اقداماتی انجام داده‌اند که الان نادم هستند. این آمادگی برای پذیرش کسانی که  ابراز ندامت کنند، وجود دارد.

آلودگی و عارضه‌ای در دانش‌آموزان قمی وجود نداشت/ نباید به شایعات توجه کرد

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش درباره مسمومیت دانش‌آموزان، اظهار کرد: در این زمینه که آغاز آن از تاریخ ۹ آذر بود، همه حوزه‌های مرتبط از جمله وزارت بهداشت برای اطمینان از آن درگیر شدند و تاکنون مطابق گزارشی که از وزیر بهداشت گرفتم، هیچگونه آلودگی میکروبی گزارش نشده یا هیچ عارضه‌ ماندگاری در دانش‌آموزانی که مسموم شدند یا احساس مسمومیت کردند وجود نداشته است.

وی افزود: شاید دچار یک سری اختلالات ناشی از همین شایعات مطرح‌شده باشد و دلیلی هم برای تعطیل مدارس وجود ندارد و وزیر بهداشت هم جلسه‌ای نهایی را در این زمینه خواهند داشت.

قرائت گزارش وزیر اطلاعات از حوادث اخیر دبیرستان‌های دخترانه قم در دولت

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت گفت: با توجه به برخی مباحث درباره حوادثی که در تعدادی از دبیرستان‌های دخترانه استان قم پیش از این ارائه شده بود و ماموریتی که به وزارت اطلاعات در این زمینه داده شده بود، وزیر اطلاعات گزارشی از بررسی‌های اولیه در این زمینه ارائه کرد که البته فرضیه‌های مختلفی بود که در حوزه‌های پزشکی وجود داشت و برای بررسی آن به ویژه بر ظرفیت‌ پزشکی خود استان قم و همکاری آنان تکیه داشت.

سخنگوی دولت یادآور شد: وزیر بهداشت هم امروز به شکل میدانی و به عنوان نماینده دولت به قم رفت تا موضوع را مورد بررسی بهتر قرار دهد، البته خوشبختانه هیچ دانش‌آموزی در بیمارستان بستری باقی نمانده است.

موضوع برگزاری تجمعات دردولت تعیین تکلیف شده است

محمد دهقان معاون حقوقی رییس جمهوری درباره آخرین وضعیت لایحه اصل 27 در مورد برگزاری تجمعات در کشور گفت: این لایحه آماده شده است و مصوبه هیات وزیران را هم دارد. وزارت کشور هم نظرات اصلاحی اش را داده است. ان‌شاءالله این نظرات را در لایحه اعمال می‌کنیم و به مجلس می‌فرستیم.

وی با اعلام این‌که برگزاری تجمعات در کشور در دولت تعیین تکلیف شده است و منتظر نظر وزارت کشور بودیم اعلام کرد که آنها هم نظرشان را گفتند و به زودی در مصوبه اعمال می‌کنیم و به مجلس می‌فرستیم.

جریان تحقیقات در کشور زنده و فعال است

محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی درباره میزان ذخایر اورانیوم کشور گفت: آنچه غنی‌سازی می کنیم برای اهداف تعریف شده‌ای است که در فرایند صنعتی از آن باید طبق قانون راهبردی استفاده کنیم.

محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست هیات دولت درباره طرح‌هایی که این سازمان در ایام دهه فجر رونمایی کرد توضیح داد: چند طرح در دهه فجر رونمایی شد که پیام مهم این‌ طرح‌ها این بود که جریان تحقیقات در کشور زنده و فعال است و جهت‌گیری ما برای تاثیر این فناوری و صنعت در زندگی مردم برقرار است تا مردم از جایگاه فناوری هسته‌ای بیشتر آگاه شوند به ویژه در شرایطی که القا می‌شود ایران اهداف پنهان دارد این رویه مهم است.

شهرداری در بارش برف غافلگیر نشد/ تمهیدات لازم از قبل اندیشیده شده بود

علیرضا زاکانی شهردار تهران با اشاره بارش برف اخیر در تهران تاکید کرد: زمانی که هواشناسی بارش برف را اعلام می کند دیگر غافل گیری معنایی نداشته و افرادی که می گویند شهرداری غافلگیر شده، می خواهند مسئله را از سر خود باز کنند؛ چراکه ما از ماه ها قبل تمهیدات لازم و وظایف هر کدام از بخش ها را برای شش ماه دوم اندیشیده بودیم.

هیچ گونه تخریبی در بافت تاریخی شیراز صورت نگرفته است

عزت‌الله ضرغامی ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درمورد اخبار تخریب بافت تاریخی شیراز، اظهار کرد: با وجود شایعات و جو سازی‌هایی که بعضا شناخته شده هستند و باید پاسخگوی تخریب های سال ‌های گذشته باشند،  هیچ گونه تخریبی در بافت تاریخی شیراز صورت نگرفته است. هم اکنون به دعوت وزارت میراث فرهنگی حدود 50 نفر از اهالی رسانه در حال بازدید از بافت تاریخی شیراز هستند.

با تاج درباره انتخاب سرمربی تیم ملی صحبت می کنم

سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان گفت: فردا در جلسه‌ای که تاج هم حضور دارد درباره موضوع انتخاب سرمربی تیم ملی صحبت می‌کنم.

در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: دو تعبیر درباره اقدامات فدراسیون فوتبال در این زمینه وجود دارد؛ یکی اینکه نمی‌خواهند عجله کنند تا سر فرصت انتخاب کنند و تعبیر دیگر این است که دارند به جمع بندی می‌رسند. فردا جلسه‌ای تشکیل خواهد شد که آقای تاج هم حضور دارد و در آن جلسه از نزدیک درباره این موضوع صحبت می‌کنم.

قواعد سرزمینی ما به استارلینک ابلاغ شده است/اگر قواعد را بپذیرند ما نیز استقبال میکنیم

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان اینکه ما از فعالیت مجموعه های ماهواره ای و رسانه‌های خارجی استقبال می‌کنیم، تاکید کرد که قوانین لندینگ رایت کشور به طور رسمی به استارلینک ابلاغ شده است و اگر آنها این قواعد سرزمینی را بپذیرند ما نیز از فعالیت استارلینک استقبال خواهیم کرد.

جشنواره فجر ۴۱ پرشکوه‌ترین جشنواره همه دوره‌ها بود

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد با اشاره به برگزاری جشنواره موسیقی فجر، تأکید کرد: آقای رئیس‌جمهوری برای اولین بار در تاریخ جشنواره آمد و به تماشای فیلم نشست و اعضای دولت و نهادهای مختلف کمک کردند که یک جشن باشکوه برای مردم برگزار شد و جشنواره به یک نقطه اوج و عطف بدل شد. شاید کسی تصور نمی‌کرد که جشنواره فجر پرشکوه‌ترین جشنواره تمام دوره‌ها باشد؛ چه به لحاظ حضور، چه تنوع فیلم و چه تنوع ژانرها.

برای پیگیری حق‌آبه هیرمند به افغانستان می‌روم

علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست درباره آخرین وضعیت اختصاص حق‌آبه هیرمند، اظهار کرد: تاکنون اقدام اجرایی برای حق آبه هیرمند از سوی هیات حاکمه افغانستان انجام نشده است، اما بحث های دیپلماسی در این زمینه جریان دارد و ما درصدد هستیم دیداری با مجموعه حاکمیت افغانستان داشته باشیم. خود من می‌خواهم به افغانستان بروم .

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار