بازدید 4051

آموزش قدم به قدم سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال

کد خبر: ۱۱۶۴۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴ 14 February 2023

آموزش قدم به قدم سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال

رمز ارزها به عنوان یک کلاس دارایی کاملا جدید، همینطور توجه سرمایه گذاران بیشتری را به خود جلب می‌کنند. حتی تریدرهای قدیمی و کارکشته‌ای که تا چند سال قبل عقیده‌ای به ارزهای دیجیتال نداشته و آن‌ها را محکوم به شکست می‌دانستند، از مدت‌ها قبل بخش قابل توجه از پرتفوی سرمایه گذاری خود را به این نوع دارایی‌ها اختصاص داده‌اند. شما نیز می‌توانید با هر میزان سرمایه، حتی کمتر از 1 میلیون تومان، اقدام به سرمایه گذاری در رمز ارزها کنید. در این مقاله به آموزش نحوه خرید ارز دیجیتال از صرافی‌های ایرانی و همچنین خارجی خواهیم پرداخت.

قدم اول ورود به بازار ارز دیجیتال ؛ انتخاب کیف پول و صرافی

دارایی‌های دیجیتال را باید به صورت دیجیتال نگه داشت! برنامه‌های مخصوص ذخیره‌سازی، مدیریت، دریافت و ارسال رمز ارزها را با نام "کیف پول" (Wallet) می‌شناسند. همچنین با توجه به ارز خطاب کردن آن‌ها، بسترهای خرید و فروش‌شان "صرافی" (Exchange) نام دارد. برای سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال ابتدا باید در یک صرافی رمز ارز ثبت نام و اقدام به ثبت سفارش کنید. در ادامه، کوین یا توکن رمزنگاری شده مورد نظر به کیف پول شما ارسال خواهد شد.

دو گزینه پیش روی شما برای انتخاب یک کیف پول ارز دیجیتال نرم افزاری و سخت افزاری است. والت‌های نرم افزاری مشابه هر برنامه اندروید یا iOS دیگر روی گوشی یا تبلت نصب می‌شوند. دانلود و نصب آن‌ها رایگان است، هر چند ممکن است بابت ایجاد تراکنش کارمزدی جزئی دریافت کنند. والت‌های سخت افزاری را باید خریداری کنید. آن‌ها گجت‌های الکترونیکی کوچکی هستند که امنیتی بالاتری در مقایسه با گزینه‌های نرم افزاری به ارمغان می‌آورند و بیشتر برای خرید ارز دیجیتال در مبالغ بالا مناسب هستند.

صرافی‌های ارز دیجیتال، ایرانی یا خارجی، به دو دسته OTC و P2P تقسیم می‌شوند. خرید و فروش ارز دیجیتال در یک صرافی OTC مشابه خرید و فروش ارزهای (فیات) عادی در صرافی‌های معمولی است؛ شما به یک فرد یا شرکت مراجعه و به ازای پرداخت وجه رایج کشور خود، ارز مورد نظر (مثلا دلار) را دریافت می‌کنید. برای فروش نیز با تحویل اسکناس‌های دلار خود به آن‌ها، تومان دریافت خواهید کرد. در این نوع صرافی‌های ارز دیجیتال قیمت خرید و فروش توسط شرکت واسط مشخص می‌شود. اما در پلتفرم‌های P2P خریداران و مشتریان به طور مستقیم با یکدیگر در ارتباط هستند، پس امکان تعیین قیمت خرید و همچنین فروش توسط آن‌ها میسر است.

برای افراد تازه‌کاری که مخصوصا پیش از این سابقه فعالیت در دیگر بازارهای مالی را نیز نداشته‌اند، آموزش خرید از یک صرافی ارز دیجیتال OTC راحت‌تر است. در این مقاله ضمن معرفی یکی از بهترین صرافی‌های کریپتویی ایرانی از این نوع به منظور خرید ارز دیجیتال با ریال به آموزش نحوه استفاده از یک صرافی P2P خارجی نیز خواهیم پرداخت. برای شروع سرمایه گذاری نیازی به خرید یک والت سخت افزاری نیست و یک کیف پول نرم افزاری کفایت می‌کند. انتخاب ما تراست والت (Trust Wallet) است. این برنامه موبایل را از یک فروشگاه نرم افزاری برای گوشی یا تبلت اندروید یا آی‌او‌اس خود دریافت کنید.

نصب کیف پول و دریافت آدرس

بعد از نصب کیف پول‌های اصطلاحا غیر حضانتی مشابه تراست والت، 12 کلمه تحت عنوان عبارت بازیابی به شما نمایش داده خواهد شد. باید آن‌ها را یادداشت و در مکانی مطمئن نگهداری کنید. در صورت از دست دادن گوشی حاوی برنامه کیف پول همزمان با گم کردن عبارت بازیابی، ارزهای دیجیتال شما برای همیشه از دست خواهند رفت.

آموزش قدم به قدم سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال

در ادامه وارد اپلیکیشن شده و از فهرست رمز ارزها، بیت کوین (Bitcoin - BTC) را انتخاب کنید. با لمس دکمه "Receive" آدرس بیت کوین کیف پول شما نمایش داده خواهد شد. آن را کپی کنید. در مرحله بعد برای خرید ارز دیجیتال بیت کوین از یک صرافی ایرانی از این آدرس استفاده خواهیم کرد.

آموزش خرید ارز دیجیتال از صرافی ایرانی بیت 24

بیت 24 به لطف پشتیبانی از بالای 370 رمز ارز مختلف، تسویه ارزی و ریالی آنی، پشتیبانی قوی، داشتن آکادمی تخصصی و دیگر ویژگی‌ها، تا امروز موفق به جذب بیش از 500 هزار کاربر شده و اکنون یکی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی به شمار می‌رود.

ابتدا باید در این پلتفرم ثبت نام و یک حساب کاربری جدید برای خود افتتاح کنید. خرید و فروش ارز دیجیتال در بیت 24، مشابه هر صرافی کریپتویی ایرانی دیگر، نیازمند احراز هویت است. هر دو فرآیند کمتر از پانزده دقیقه زمان می‌خواهند و فقط یک مرتبه انجام می‌شوند. بعد از ایجاد حساب کاربری جدید باید از طریق اپلیکیشن یا وب سایت Bit24 ورود کنید.

بعد از لاگین، بخش‌های مختلف صرافی را مشاهده خواهید کرد. به منظور خرید ارز دیجیتال باید وارد قسمت «خرید و فروش» شوید. صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد. در بخش «خرید» رمز ارز مورد نظر را از فهرست انتخاب و سپس مبلغ را بر اساس تومان یا تعداد مورد نظر از ارز انتخاب شده مشخص کنید. در این آموزش قصد ما خرید 700 هزار تومان ارز دیجیتال بیت کوین است.

 آموزش قدم به قدم سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال

با فشردن دکمه پایین صفحه، وارد مرحله ارائه آدرس کیف پول خواهید شد. اگر گزینه «واریز به کیف پول شخصی» را انتخاب کنید، وارد صفحه تعیین شبکه و ارائه آدرس کیف پول خود می شوید. آدرسی که در مرحله قبل از کیف پول تراست والت دریافت کردید را در کادر مربوط به آن کپی کنید. البته بیت 24 دارای کیف پول داخلی است و می‌توان انواع رمز ارزها را بعد از خرید داخل حساب خود نگهداری کرد. مزیت این کار سرعت گرفتن معاملات خرید و فروش و همچنین حذف شدن کارمزد انتقال است. منظور از کارمزد در اینجا هزینه‌ای است که بابت ایجاد تراکنش در شبکه‌های بلاک چین پرداخت می‌کنید، وگرنه Bit24 کارمزدی برای خرید و فروش ندارد.

در نهایت باید هزینه را پرداخت کنید. اگر قبل از این در بیت 24 معامله کرده و در کیف پول ریالی خود موجودی کافی داشته باشید، می‌توانید هزینه را از آن پرداخت کنید، وگرنه به درگاه بانکی هدایت خواهید شد. بعد از تسویه حساب، سفارش شما به صورت آنی پردازش می‌شود.

آموزش ترید ارز دیجیتال در صرافی بین‌المللی کوکوین

کوکوین یک صرافی P2P است و محبوبیت زیادی نزد کاربران ایرانی پیدا کرده است. در نظر داشته باشید اگرچه کاربران سال‌ها است حتی با آی‌پی ایران مشغول ترید در کوکوین هستند، اما این صرافی در بخش قوانین و مقررات خود استفاده از پلتفرمش را برای ساکنان چند کشور از جمله ایران ممنوع اعلام کرده است و اکنون با چراغ خاموش به ایرانیان سرویس می‌دهد. پس در صورت بروز مشکل حین خرید و فروش ارزهای دیجیتال در کوکوین قادر به دریافت پشتیبانی نخواهید بود.

بعد از ورود به اپلیکیشن یا وب سایت کوکوین وارد بخش "Trade" شوید و سپس جفت ارز مورد نظر را انتخاب کنید. در این آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال قصد ما ترید در بازار «بیت کوین / تتر» (BTC / USDT) است. نوع معامله (لیمیت یا استاپ - لیمیت) را مشخص و مقدار و قیمت را تعیین کنید. با لمس دکمه "Buy" یا "Sell" سفارش شما ثبت خواهد شد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

 

سلب مسئولیت: این محتوا تبلیغاتی است و تحریریه تابناک مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد. معامله در بازارهای مالی ریسک بالایی دارد و ممکن است برای همه‌ی افراد مناسب نباشد.
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس