بازدید 17733
سه هزار و دویست و شصت و چهارمین بسته ویژه خبری «تابناک»

سخنگوی سپاه: دشمنان ما امروز به خس و خاشاک آویزان شده / اجرایی شدن سند راهبردی چین و ایران در سفر رئیس‌جمهور / رئیس دیوان عالی کشور: جمهوری اسلامی بنا ندارد با مخالفان خود ستیز کند / رئیس سازمان حسابرسی: صداوسیما و بانک مرکزی حسابرسی نمی‌شوند

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: حمله به یک روحانی با چاقو در خیابان دماوند تهران /احیای برجام به آن صورت‌بندی، شکل و متن اولیه توافق ۲۰۱۵ ممکن نیست / می‌توانیم امنیت انرژی چین را تامین کنیم /مراجعه مردم به پمپ بنزین برای دریافت پول نقد ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۶۳۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۲ 13 February 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

رسول‌اف عفو شده؟
وکیل محمد رسول‌اف خبر داد که موکلش بیش از یک ماه است، در مرخصی درمانی به سر می‌برد و احتمالا مشمول عفو عمومی قرار خواهد گرفت. مریم کیان‌ارثی، وکیل محمد رسول‌اف با اشاره به خبر آزادی موکلش و با اعلام اینکه رسول‌اف از ۱۷ د‌‌ی‌ماه به منظور درمان از زندان خارج شده و به مرخصی آمده، گفت: آقای رسول‌اف در این مدت یک جراحی انجام داده‌اند و مرخصی ایشان به منظور انجام مراحل درمانی بوده و تا امروز نیز این مرخصی ادامه داشته است. او ادامه داد: بنا بود که آقای رسول‌اف ۲۳ بهمن به زندان برگردند؛ اما موکلم بر اساس بندهای اعلامی عفو عمومی مشمول این عفو می‌شوند اما هنوز این عفو به من یا موکلم ابلاغ نشده است. این وکیل دادگستری با اشاره به انتشار عکسی از محمد رسول‌اف از مقابل زندان اوین گفت: عکسی که از موکلم منتشر شده‌، مربوط به استقبال از چند زندانی بوده و آقای رسول‌اف بیش از یک‌ ماه است که خارج از زندان هستند. او در پایان گفت: ما امیدواریم به زودی عفو موکلم به ما ابلاغ شود و آقای رسول‌اف به آزادی کامل برسند.

گزارش ایرنا از یک کنسرت: آهنگ‌ها غمگین بود و کسی از جایش بلند نشد
ایرنا در گزارشی «میدانی» از کنسرت شب گذشته ماکان‌بند نوشت: نکته عجیب این کنسرت آن بود که بر خلاف آنچه تصور می‌شد، در طول این برنامه، هیچ آهنگ شادی خوانده نشد و تمام آهنگ‌ها، تمی غمگین داشتند. این اتفاق سبب شد تا مخاطب، شنونده یک جریان یکنواخت در طول کنسرت باشد. مخاطبانی که خیلی آرام سر جای خود نشستند و چندان به وجد نیامدند که بخواهند از جای خود بلند شوند.

رحیم‌پور ازغدی: حکومت دینی با ریش و چفیه و انگشتر عقیق مدیران محقق نمی‌شود
حسن رحیم‌پور ازغدی در دومین نشست تخصصی مشترک سالیانه مدیران استان و حراست دستگاه‌های اجرایی که صبح امروز (دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: یکی از معیار‌هایی که هدف افراد از ورود به حکومت را مشخص می‌کند، این است که اگر مزایای آن منصب نبود، چند نفر برای مسئولیت مدیریتی داوطلب می‌شدند؟ وی گفت: در دهه ۶۰ کسانی بودند که انسان فکر نمی‌کرد فاسد شوند، اما در دهه ۹۰ فاسد شدند. همین کسی که چند روز پیش اعدام شد، از خیلی‌ها بیشتر جبهه بوده است، حتی جای مهر هم داشت، آن هم سه تا! اما بر سر پول دچار لغزش شد. رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: ما و شما هم از این مورد مستثنی نیستیم، الان تعداد قابل توجهی از افرادی که امروز در رسانه‌های خارجی و بیگانه علیه نظام تبلیغ می‌کند، قبلا جزو مقامات کشور بوده‌اند، حتی رئیس شبکه اینترنشنال زمانی معاون وزیر فرهنگ کشور بوده است. این استاد دانشگاه با بیان اینکه نظارت و بازرسی‌ها نباید به‌گونه‌ای باشد که مدیران پاک قادر به گرفتن تصمیم‌های بزرگ نباشند، گفت: نظارت‌های غلط در اثر سطحی بودن یا کینه شخصی مخرب است و باعث می‌شود کل باب حراست بسته شود. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: در زمان حضرت امیرالمومنین (ع) که سیستم حراست و نظارتی نبود، ایشان افرادی را برای نظارت گذاشته بودند یعنی افرادی را مامور کرده بودند تا از مراجعین پس از مراجعه به محاکم و یا مراکز حکومتی درباره نحوه برخورد و عملکرد آن‌ها سوال بپرسند. رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه حکومت دینی با ریش و چفیه و انگشتر عقیق مدیران محقق نمی‌شود، گفت: صداقت، تواضع، امانتداری، ادب در برابر مردم، تخصص و وفای به عهد ویژگی‌های حکومت دینی است. در منطق اسلام کل حکومت نوکر مردم است و به همین جهت، احترام به وقت و اعصاب مردم بسیار اهمیت دارد.

کنایه سعید جلیلی به رئیس‌جمهور فرانسه
سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما امروز در نقطه‌ای هستیم که یک طرف که زمانی تهدید می‌کرد گزینه روی میز آخرین گزینه است، رسیده بود به اینکه سطح روابط را با این‌ها کاهش دهد، امروز به چه نقطه‌ای رسیده‌ایم؟! همان کشوری که رئیس‌جمهورش بیان می‌کرد ایران در آستانه انقلاب است و با یک دلقک عکس می‌گرفت، چند روز سفیرش استوارنامه‌اش را تقدیم رئیس‌جمهور ما کرد؛ همین‌هایی که تهدید می‌کردند.

سخنگوی سپاه: دشمنان ما امروز به خس و خاشاک آویزان شده
سردار شریف با اشاره به اینکه اراده مسئولان و مردم ما مستحکم تر از چیزی است که دشمنان فکر می کنند بیان داشت: دشمنان ما امروز به خس و خاشاک آویزان شده از پهلوی غارتگر گرفته تا منافقین خلق که هزاران نفر از مردم ایران را کشته اند و گروهک های تجزیه طلب کردستان و اشراری که در سیستان و بلوچستان هستند، متصل شده اند. وی با تحسین بصیرت و هوشمندی مردم ایران در برابر توطئه های دشمنان بیان داشت: درود خداوند بر شعور سیاسی ملت ایران که علی رغم جنگ ترکیبی همه دشمنان این انقلاب در اغتشاشات چند ماه اخیر دست دشمن را خواندند و فرزندان شما در بسیج، سپاه، نیروی انتظامی با دست خالی و اراده ای مستحکم توانستند بحرانی که دشمن خیلی به آن دلبسته بود، خنثی کنند. سردار شریف با یادآوری دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی برای کشور تصریح کرد: امروز ایران اسلامی با سربلندی اعلام می کند بیش از ۹۹ درصد مردم ما در این جغرافیای وسیع از نعمت برق و بیش از ۹۶ درصد از مردم از نعمت گاز برخوردارند.

اجرایی شدن سند راهبردی چین و ایران در سفر رئیس‌جمهور
رییس جمهور، پیگیری اجرایی شدن سند راهبردی تهران -پکن را یکی از برنامه‌های سفر خود به چین عنوان کرد و از امضای٢٠ تفاهم‌نامه در زمینه‌های مختلف میان دو کشور خبر داد. آیت الله سید ابراهیم رییسی دوشنبه شب پیش از عزیمت به چین در پاپیون فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران گفت: این سفر به دعوت رئیس جمهور کشور دوست چین انجام می‌شود. در این سفر ابتدا اجرایی شدن سند راهبردی ۲۵ ساله بین ایران و چین دنبال خواهد شد. رئیس‌جمهور افزود: با چین ارتباطات زیادی داریم اما از ظرفیت‌های دو کشور برای ارتقای سطح روابط به ویژه در زمینه اقتصادی و تجاری غفلت شد و متاسفانه در این راستا عقب‌ماندگی جدی داریم. آیت الله رئیسی ادامه داد: کشوری چون چین و ایران هر یک دارای ظرفیت های بسیاری هستند و به عنوان دو کشور مستقل، منافع مشترکی در منطقه و جهان دارند و می‌توانند ارتباطات بیشتری داشته باشند؛ بنابراین، ما باید عقب ماندگی که تاکنون در ارتباط با چین وجود داشته جبران کنیم.

رئیس دیوان عالی کشور: جمهوری اسلامی بنا ندارد با مخالفان خود ستیز کند
رئیس دیوان عالی کشور گفت: دشمن به دنبال سوءاستفاده از این شرایط بود و عفوهای اخیر در سالگرد پیروزی انقلاب بسیار خوب و مناسب بود و نشانه این است که جمهوری اسلامی ایران بنا ندارد با مخالفان خود ستیز کند. حجت الاسلام مرتضوی‌مقدم رئیس دیوان عالی کشور درباره عفوهای اخیر و پیام آن به مردم در این شرایط کشور اظهار داشت: این عفوها دشمن را خلع سلاح کرد. او که با ایلنا گفت‌وگو می کرد، افزود: دشمن به دنبال سوءاستفاده از این شرایط بود و این اقدام در سالگرد پیروزی انقلاب بسیار خوب و مناسب بود و نشانه این است که جمهوری اسلامی ایران بنا ندارد با مخالفان خود ستیز کند. مرتضوی مقدم با بیان اینکه خط قرمز جمهوری اسلامی ایران امنیت است، گفت: خط قرمز جمهوری اسلامی ایران جان و مال مردم است و این اقدام پدرانه‌ای بود که مقام معظم رهبری برای کسانی که فریب خورده بودند و در این موقعیت حساس متوجه نبودند انجام دادند و این عفو مشمول آنها شد و مورد تذکر قرار گرفتند تا متنبه شوند و دوباره این اشتباه را تکرار نکنند.

حمله به یک روحانی با چاقو در خیابان دماوند تهران
ساعتی قبل در خیابان دماوند تهران یک روحانی با چاقو مورد حمله واقع شد که منجر به مصدومیت این روحانی و انتقال وی به بیمارستان شد. بر اساس اطلاعات رسیده به خبرنگار ما، ضارب سوار بر موتورسیکلت بوده و پس از ارتکاب این جنایت از محل جرم، متواری شده است. ماموران پلیس به دنبال دستگیری ضارب هستند./تسنیم

واکنش مرعشی به وعده عفو رئیس جمهور
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: عفو اهالی هنر، فرهنگ، ورزش و دانشجویان را مفید می دانم و امیدوارم این اقدام به عنوان گام های اولیه برای بهبود شرایط امور کشور باشد.حسین مرعشی در گفت و گو با ایسنا درباره وعده رییس جمهور برای عفو اهالی رسانه، فرهنگ و ورزش و دانشجویان اظهار کرد: من این اقدامات را مفید، ولی دیرهنگام می دانم و امید دارم این اقدام نه از باب منت گذاری به اهالی هنر، فرهنگ و دانشگاهیان، بلکه از سر یک وظیفه ملی که بر عهده دولت است، باشد.وی با اشاره به اینکه امیدوارم این اقدام به عنوان گام های اولیه برای بهبود شرایط امور کشور باشد، ادامه داد: واقعیت این است که جامعه در حال حاضر بخش بخش است. وفاداران نظام در راهپیمایی ۲۲ بهمن حاضر شده و سالگرد انقلاب را جشن گرفتند؛ هرچند ممکن است در دل آنها هم بابت مدیریت کشور خون باشد، به هر حال آمدند؛ اما بخش هایی هم هستند که فاصله گرفته اند و نباید این گونه تصور شود که با یکی دو اقدام می توان همه این مسائل را حل کرد. مرعشی تصریح کرد: امیدوارم مجموعه اقداماتی برای بهبود شرایط آغاز شده باشد تا در یک دوره زمانی مناسب، کشور به یک تعادل برسد که در آن تعادل، اکثریت جامعه آنچه می خواهد حاکم کند و اقلیت هم متناسب با وزن واقعی خود در صحنه باشد تا بتوانیم در قامت یک ملت با گرایش های مختلف و تنوع فکری و سیاسی ظاهر شویم./ایسنا

احیای برجام به آن صورت‌بندی، شکل و متن اولیه توافق ۲۰۱۵ ممکن نیست
قهرمان‌پور در تحلیل گفته‌های اسلامی و باقری درباره بازگشت گفت‌وگوها به متن توافق ۲۰۱۵ گفت: اگر فرض کنیم ایران این موضوع را پیشنهاد کرده، از چند جنبه قابل تحلیل است؛ نخست اینکه نشان می‌دهد دولت آقای رئیسی هم مثل دولت‌های قبلی به این نتیجه رسیده که برجام و احیای آن از نظر استراتژیک، به نفع ایران است. این مساله مهمی بوده که به نظر می‌رسد اتفاق افتاده است. مساله دوم این است همانطور که شما اشاره کردید قرار است، تحت چه شرایطی احیای برجام ممکن شود؟ در این مورد به نظر می‌رسد که متاسفانه حدس امکان احیای برجام به آن صورت‌بندی، شکل و متن اولیه که در ۲۰۱۵ داشتیم، ممکن نیست. به این دلیل که شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی در قیاس با سال ۲۰۱۵ خیلی فرق کرده و دلیل دیگر آنکه ابعاد فنی توافق به هم ریخته است. یعنی آن زمان برجام یک بعد فنی داشت و آن بعد فنی این بود که غربی‌ها می‌گفتند زمان گریز هسته‌ای ایران با این توافق به شش ماه تا یکسال افزایش پیدا کرده، در‌حالی‌که بعد از خروج ترامپ از برجام، با مجموعه اقداماتی که ایران در حوزه هسته‌ای انجام داد، این زمان خیلی کاهش یافته است. وی افزود: در حال حاضر ایران غنی‌سازی اورانیوم ۶۰ درصد و ۲۰ درصد دارد و از سانتریفیوژهای پیشرفته استفاده می‌کند، بنابراین نه تنها آن شرایط سیاسی حاکم بر برجام که در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای است تغییر کرده، بلکه شرایط فنی به وجود آورنده برجام هم تغییر یافته است. بنابراین به نظر می‌رسد که امکان احیای برجام به آن شکل ۲۰۱۵ خیلی کمتر شده و به همین علت، بحث بر سر رسیدن به یک توافق جدید یا رسیدن به یک متن جدید برای توافق است./ایلنا

نظر فعال اصلاح طلب در رابطه با بسته وحدت آفرین دولت
احمد حکیمی‌پور در رابطه با بسته وحدت آفرین دولت بیان داشت: این رویکرد در این شرایط کشور بسیار مثبت و لازم بود تا فاصله ها و این شکافی که در این چندماه اخیر ایجاد شده ترمیم شود. احمد حکیمی‌پور فعال سیاسی اصلاح‌طلب و دبیرکل حزب اراده ملت در گفت‌وگو با برنا، درباره بسته وحدت‌آفرین دولت در راستای عفو گسترده رهبری، گفت: این تدابیر بسیار مثبت بودند و به تلطیف فضا، آرام شدن فضای سیاسی و این تنش‌هایی که جامعه در چندماه اخیر درگیر آن بوده است، خیلی کمک خواهد کرد. این رویکرد در این شرایط کشور بسیار مثبت و لازم بود تا فاصله ها و این شکافی که در این چندماه اخیر ایجاد شده ترمیم شود.دبیرکل حزب اراده ملت با تاکید بر اینکه هر قدمی که باعث ایجاد اعتماد و آشتی در بین مردم شود خوب است، گفت: بهتر است این اقدامات مثبت توسط مسئولین طی شود و اگر رویکردی وجود دارد در عمل هم اتفاق بیفتد تا مردم باور کنند که دولت جهت‌گیری مناسبی از خود نشان می‌دهد./برنا

رویترز: ایران دو نفتکش دیگر برای ونزوئلا می‌سازد
خبرگزاری رویترز امروز به نقل از منابع آگاه و اسناد مربوطه نوشت که ونزوئلا قرارداد خرید دو نفتکش را با ایران منعقد خواهد کرد.این خبرگزاری نوشت که شرکت نفت دولتی «پی دی وی اس ای» (PDVSA) ونزوئلا از سال گذشته میلادی تلاش برای خرید و اجاره نفتکش را افزایش داده تا ناوگان خود را نوسازی کند. به نوشته رویترز، تحریم های آمریکا آسیب زیادی به فعالیت های دریایی این شرکت وارد کرده و کمبود سرمایه، ناتوانی در بیمه محموله و دریافت گواهینامه های لازم برای کشتیرانی در آب های بین المللی این غول نفتی را رنج می دهد. به گزارش این خبرگزاری، هزینه هر یک از دو کشتی افرامکس ایندیا اورکویا (India Urquia) و ایندیا مارا (India Mara) ۳۱ میلیون و ۶۶۰ هزار یورو خواهد بود و در مجتمع کشتی سازی شرکت صنایع دریایی ایران در بوشهر ساخته خواهند شد.این شرکت پیشتر نیز دو نفتکش افرامکس آریتا و آنیتا را برای طرف ونزوئلایی ساخته بود. این شناورها می توانند ۵۰۰ و ۸۰۰ هزار بشکه نفت را جابجا کنند. یک منبع آگاه به رویترز گفت: ساخت ایندیا اورکویا حتماً به زودی آغاز شود./ایرنا

می‌توانیم امنیت انرژی چین را تامین کنیم
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و چین با بیان اینکه چین به عنوان یکی از قدرت‌های اقتصادی جهان، نیازمند تامین امنیت انرژی مورد نیاز خود است، گفت: جمهوری اسلامی ایران می تواند این اطمینان را به چینی ها بدهد که امنیت انرژی آنها را تامین می کند و هیچ مشکلی نیز در این زمینه نخواهد داشت. احمد امیرآبادی فراهانی در آستانه سفر رسمی آیت الله رئیسی رئیس جمهور به چین اظهار داشت: روابط سیاسی و اقتصادی ایران و چین از گذشته آغاز شد؛ اما دولت سیزدهم با سیاست همگرایی منطقه ای و اقتصادی، اقدام به تقویت این رابطه و تبدیل آن به یک رابطه راهبردی در حوزه های سیاسی و اقتصادی کرده است.وی با یادآوری اینکه دولت قبل سیاست خارجی خود را غرب محور قرار داده بود، افزود: دولت سیزدهم علاوه بر توجه به توسعه روابط با همسایگان و کشورهای مسلمان، گسترش مناسبات سیاسی با رویکرد همگرایی اقتصادی را هدف قرار داده است و از این رو توسعه روابط با چین حایز اهمیت است./ایرنا

رئیس سازمان حسابرسی: صداوسیما و بانک مرکزی حسابرسی نمی‌شوند
رئیس سازمان حسابرسی با بیان اینکه حسابرسی قوه قضائیه با این سازمان نیست، در خصوص حسابرسی شرکت بازرگانی
دولتی توضیح داد: محدوده فعالیت ما در حوزه منابع ارزی شرکت‌ها نیز هست و در گزارش‌های ما تخلفات در این زمینه هم مشخص شده است. ما حسابرسی سال ۱۴۰۱ را در سال آینده انجام می‌دهیم. برترین شرکت‌های دولتی از نظر ما شرکت‌هایی هستند که شفاف عمل و صورت‌های مالی را طبق استاندارد‌های حسابداری ارائه می‌کنند. وی با یادآوری اینکه صداوسیما و بانک مرکزی توسط سازمان حسابرسی، حسابرسی نمی‌شوند، گفت: در مورد خود سازمان حسابرسی نیز یک هیات عالی نظارت که نمایندگان سه قوه در آن حضور دارند، گزارش‌های شش ماهه و یک ساله این سازمان ارائه می‌شود. همچنین شهرداری‌ها طبق قانون، انتخاب حسابرس را به شورای شهر یا شورای روستا محول می‎کنند و ما فقط در سازمان حسابرسی، بخش‌هایی را از شهرداری‌ها و دانشگاه‌ها که از دولت منابع می‌گیرند، حسابرسی می‌کنیم. حسابرسی در دانشگاه‌ها نیز توسط هیات امنای دانشگاه‌ها انجام می‌شود. /شادا

وزارت اقتصاد: پیش بینی تعدیل قیمت املاک داریم نه سقوط قیمت
وزارت اقتصاد اعلام کرد که وزیر اقتصاد از احتمال تعدیل قیمت املاک پس از عرضه اموال مازاد دولتی خبر داده و نقل قول منتشر شده با عنوان «پیش بینی سقوط قیمت املاک» صحیح نیست. به گزارش ایرنا، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی مطلب منتشره به نقل از وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم رونمایی از سامانه مولدسازی دارایی‌های دولت با عنوان پیش‌بینی سقوط قیمت املاک پس از عرضه گسترده اموال دولتی را نادرست و ناشی از اشتباه برداشت عنوان کرد. سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد روز یکشنبه (۲۳ بهمن) در جریان رونمایی از سامانه مولدسازی دارایی‌های دولت در پاسخ به سوالی در مورد احتمال افزایش قیمت‌ها پس از عرضه املاک دولت گفت: عرضه اموال دولت امکان افزایش عرضه را فراهم خواهد کرد و این پیش‌بینی وجود دارد تا شاهد تعدیل قیمت در این حوزه باشیم.

مراجعه مردم به پمپ بنزین برای دریافت پول نقد
رئیس صنف جایگاه‌داران کشور گفت: مردم راحت‌ترین و در دسترس ترین راه برای دریافت پول را پمپ بنزین‌ها می‌دانند و مراجعه دارند. آمار بالایی از مراجعات داریم و لازم است مسئولین سریع تدبیری بیندیشند. مالکان پمپ بنزین‌ها از سراسر کشور خصوصا کلانشهرها، شهرهای توریستی و زیارتی استعلام‌های زیادی از ما داشته اند که چه کنند؟ واقعیت این است که جایگاه‌های سوخت فعالیت شبانه روزی دارند و ارائه خدمت انجام می‌دهند، ولی تکلیفی در جهت عرضه پول نقد به مردم ندارند، البته در برخی مواقع واقعا مردم نیاز دارند و برای وجوه خرد مراجعه می‌کنند که جایگاه‌داران نمی‌دانند، باید چه کنند تا از طرفی شرمنده مردم و از طرفی با مشکلات قانونی یا مالیاتی آتی روبه رو نشوند. وی اظهار کرد: لازم است سازمان مالیاتی و بانک مرکزی در این زمینه اظهارنظر شفاف کنند و تشریح موارد قانونی را داشته باشند تا تکلیف همه روشن شود، البته مشاغل دیگر هم احتمالا با این مساله روبهرو هستند.

رجیستری آیفون ۱۴ به کجا رسید؟
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت، تا این لحظه هیچ تصمیمی برای رجیستری آیفون۱۴ گرفته نشده است. امید قالیباف افزود: متاسفانه مصاحبه تاریخ گذشته بنده را درمورد آیفون۱۴ مجدد بازنشر کرده‌اند، قطعا هدف از این کار بهانه افزایش قیمت و اجحاف به مصرف‌کنندگان است. وی تصریح کرد: مجدد اعلام می‌کنم تا این لحظه هیچ تصمیمی برای رجیستری آیفون۱۴ گرفته نشده، مراقب کلاهبرداران باشید.

جهش قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک در یک روز
امروز با روند افزایشی نرخ دلار بازار شاهد افزایش قیمت انواع خودرو‌های داخلی است، به‌نحوی که قیمت ۲۰۷ اتوماتیک به ۹۰۰ میلیون تومان رسیده است. نکته قابل توجه اینجاست، با اعلام خبر توقف تولید پژو ۲۰۶ که یکی از محصولات پرطرفدار شرکت ایران‌خودرو بود، بازار واکنش خود را به این موضوع نشان داد و این خودرو نیز شاهد افزایش قیمت است. /تسنیم

قیمت ربع سکه بورسی ارزان شد
در سومین روز از سومین مرحله از عرضه ربع سکه در بازار سرمایه، ربع سکه با افت ۱.۴۴ درصدی نسبت به روز گذشته به قیمت ۸ میلیون و ۴۰ هزار تومان معامله شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۸
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۰۱
یه عده نمیزارن چین در ایران سرمایه گذاری کنه و اخر پول چین به کشورهای عربی می برد
پاسخ ها
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
چرا دیگه هیچ کس از قیمت دلار، وضعیت تورم، شاخص فلاکت ، کاهش قدرت خرید مردم صحبت نمیکنه؟!!!
چرا هیچ کس اشاره نمیکنه در 10 سال اخیر ایران بیشترین مقدار کاهش قدرت خرید رو داشته و در حالی که میانگین رشد قدرت خرید کشورهای منطقه 10 درصد بوده ایران منفی 11 درصد بود. یعنی 21 درصد زیر میانگین منطقه؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
دشمن، برخی از جوانانی را که می‌بایست با بالندگی در مکتب جمهوری اسلامی و ولایت خوشبخت شوند با پمپاژ دروغ و فریب و نیرنگ به خیابان‌ها و زندانی شدن و سرخوردگی کشاندند. خدا را هزاران بار شکر که کار این جوانان به جز معدودی از آنان به جایی نکشید که به قول مولا امیرالمومنین کسانی که می‌بایست با دستان من به بهشت روند با شمشیرم به جهنم می‌روند. ان‌شاءالله این جوانان عزیز آگاه شده و به دامن نظام و ولایت برمی‌گردند و آن گاه وارد عرصه فداکاری در راه شهدا خواهند شد و خودشان توطئه‌های بعدی فتنه‌گران را نقش بر آب می‌نمایند.
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
منظور شما سعید جلیلی و همفکرانش است که ایران را به انزوا کشاندن
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
خدا پدر اون یه عده رو رحمت کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
پرونده چین در تمام قرار داروهایی که با کشورها منعقد

کرده ، بشدت سیاه و تاریک است

برای نمونه نتایج قرار داد های چین در پاکستان و

سریلانکا و میانمار و ونزوئلا و سنگال و غنا و نپال و

گینه استوایی را مطالعه کنید و ببینید چین چگونه

در قرار داروهایی یکجانبه همچون نزولخواران یهودی

باعث ضرر و زیانهای نابود کننده ای به آن کشورها زده

است و عملا قرار داروهایی استعماری استثماری و فلج

کننده برای آن کشورها بوده است
ناشناس
| Austria |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
دلت خوشه؟!چیینی ها فقط چپاول میکنند و اهل سرمایه گذاری
نبستند
کارنامه آنها در ایران کاملا مشخص است
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
ضد انقلاب ها شروع کردند ، تا چند ماه پیش در وصف عرعرستان داد سخن میدادند امرور چون کدخدا دستور داده بر علیه این روابط داد سخن میدهند خجالت نمیکشید .
واقعا” جای تعجب دارد که هنوز از منافقین و یا مزاحمین خلق صحبت می‌شود. آنها هیچ جای دنیا در بین مردم جای ندارند. نمونه اش را در تورونتو و ونکوور و لس آنجلس دیدیم. اصلا’ اسمی نباید از آنها برد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
برخی افراد که گویا از نعمت حقوق‌های نجومی دولت قبل به نوایی رسیده‌اند دولت جهادی دکتر رئيسی را زیر سؤال می‌برند و آن را ناکارآمد جلوه می‌دهند و باز فیل‌شان یاد هندوستان کرده است و برای بازگشت وضعیت اسفبار گذشته ادعا می‌کنند آن دولت قبل خیلی کارآمدتر از این دولت بود!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
آره راست می گی اون دولت خیلی اسفبار بود برنج کیلویی ۴۰۰ هزار تومنی هندی رو روحانی میداد ۷۶ هزار تومان وگوشت کیلویی ۳۰۰ هزار تومانی را میداد۱۰۰ هزار تومان روغن را که دیگر نگو ونپرس واقعا چه دوران اسفباری داشتیم
الان تو بهشت زندگی می کنیم . !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
بنده بخوام به شرایط اسفناک و ویرانه ی دولت گذشته برگردم کیو باید ببینم؟؟دلار46،پراید300،گوشت...والا رو که نیست!!!
جای تاسف است که مسئولین‌ یک کشور‌ با ادبیات‌ چارواداری‌ اظهارنظر بکند‌ !
آقای احمدی نژاد یادش بخیر‌ خطاب به اروپاییها‌ میگفت‌ ؛ نمیخوام‌ ریختتونو‌ ببینم‌ !!!!
بابا‌ اقای‌ مسئول‌ عرصه‌ سیاست‌ خاله بازی نیست‌ که به این و اون‌ فحش بدی‌ !
تو مسئول‌ دوست سازی برای مردم کشوری‌ نه دشمنتراشی !
ما روحانی ها از همان وقتی که لباس روحانیت را انتخاب کردیم عمامه را به عنوان کفن بر سر خود گذاشتیم
در دوران اغتشاشات دعای رزق شهادت دعای هر روزه من شده بود
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
مگر اینطور نیست که در دین مبین اسلام، طرفاری از حق وظیفه است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
حجت الاسلام اصغری امام جمعه سرعین به عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان غربی منصوب شد!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
پيامبر صلي الله عليه و آله:اِتَّقوا دَعْوَةَ الْمَظْلومِ وَإنْ كانَ كافِرا فَإِنَّها لَيْسَ دونَها حِجابٌ؛

از نفرين مظلوم بترسيد اگر چه كافر باشد، زيرا در برابر نفرين مظلوم پرده و مانعى نيست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
شماهایی که دعای هر روزتان مردن است و سعادت را فقط در آن می بینید(بجای سلامتی و خدمت به خلق) چگونه میخواهید انگیزه ای برای آباد کردن دنیای اطرافیان و خلق خدا داشته باشید!؟
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
بخواب
چه خبرهای امیوارکننده ایی؟؟؟!!
لازم است نیروهای واکنش سریع ما بی درنگ مسیح علی‌نژاد و شازده رضا پهلوی را بازداشت و داخل گونی کرده و زندانی کنند تا رئس جمهور غیر مردمی فرانسه نتواند با آنها دیدار کند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
شما نهار خوردید؟
دولت رئیسی باید به همه پیشنهادات اصلاح طلبان با نگاه بد بینانه و محتاطانه نگاه کند.
اصلاح طلبان همیشه طلبکار هر روز ذهن خود را با آموزه های غربی شستشو می دهند
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله فرمودند:
اقبل الحقّ ممّن أتاک به من صغیر أو کبیر و إن کان بغیضا بعیدا و اردد الباطل على من جاءک به من صغیر أو کبیر و إن کان حبیبا قریبا؛

سخن حق را از هر که شنیدى بپذیر اگر چه دشمن و بیگانه باشد و ناحق را از هر که شنیدى نپذیر اگر چه دوست و نزدیک باشد.
هر گز چین و روسیه دوستان ما که نیستن هبچ دوست هبچ کشوری نیستند و فقط چشم داشت به منابع کشورها دارند که آنرا غارت کنند به نفع خودشان و مردمشان . اگر دستشان برسد حتی به سوسک های آن کشور هم رحم نخواهند کرد . وکاملا بی خدا هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
گرانفروشی جنس معیوب و تاخیر ۲۲ ساله در رآکتور اتمی بوشهر و امضاء ۷ قطعنامه تحریمی و بردن کشور ذیل بند ۷ منشور ملل توسط روسیه
و ندادن اس ۴۰۰ و واکنشها و سنگ اندازی در توافق برجام و افشا کردن عمدی تحویل پهپادهای ایرانی به خودش و دزدیدن مشتریان اندک نفت تحریمی ما تنها گوشه از خیانتهای روسیه است

امضاء ۷ قطعنامه تحریمی و بردن کشور ذیل بند ۷ منشور ملل توسط چین
واولین شرکتهای که با تحریم ترامپ پروژه نفت آزادگان را رها کردند و رفتند و ندادن ۲۰ میلیارد دلار طلب ما از فروش نفت ارزان به چین و تهاتر خودروهای بنجل به ۴ برابر قیمت به ایران
و اظهار رسمی تردید در مالکیت جزایر سه گانه ما و مقصر دانستن ایران در اختلافات با اعراب همسایه
و پرونده مشکوک کشتی اینچی و قرار داد ۲۷ ساله با عربستان و قطر در حالیکه با ما قرار داد ۲۵ ساله داشته و آنرا بی اعتبار کرده
نابود کردن صنایع پوشاک و کفش و کیف و لوازم خانگی ما با واردات اجناس بنجل و بی کیفیت چینی و عدم توان رقابت ما
تنها گوشه هایی از خیانتهای چین در حق ما میباشند
هر گز چین و روسیه دوستان ما که نیستن هبچ دوست هبچ کشوری نیستند و فقط چشم داشت به منابع کشورها دارند که آنرا غارت کنند به نفع خودشان و مردمشان . اگر دستشان برسد حتی به سوسک های آن کشور هم رحم نخواهند کرد . وکاملا بی خدا هستند.
چین متوجه شد ابرقدرت فعلی ایران است و سند رو عملیاتی کرد ا
باشه ما خس و خاشاک
شما طلا باشید و کشور را از این وضعیت رقت انگیز در بیار
آموزش و پرورش در اقدامی ناجوانمردانه برای اینکه معلمان رتبه نگیرن سوابق تحصیلی و سوابق بیمه ای که داشته اند رو حذف کرده تا رتبه ۴ و ۵ نگیرن ، آقای وزیر همین یک ماه پیش به حقوق از ما بهترون ۹ میلیون اضافه شد حالا تو بخاطر ۵۰۰ هزار تومان جلوی همکاران ینگ اندازی میکنی ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
حقمونه وقتی با تمام این توهین ها وحق خوری ها همچنان سرمون رو‌میندازیم زیر و میریم سر کلاس !!
آقای رییسی یدان و آگاه باش بعنوان کسی بهت رای داده به شدت از تو متنفر شدم ،، بنیان زندگی ما رو از هم پاشوندی ، زندگی ما رو در حد طلاق نابود کردی ، پدر پیرم بخاطر اوضاع اسفناک سکته کرد ، و از دنیا رفت ، ان شالله خدا خودش برای همه ملت اوضاع رو درست کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
متاسفانه حتما باید تجربه تلخ را خودتان به دست بیاورید ، نه اینکه به راهنمایی آگاهان گوش بدهید... این صحبتهای جنابعالی هم هیچ چیز را درست نمیکنه و آب رفته را به جوی باز نمیگرداند.... طیف آقای رئیسی از همون اول معلوم بود چکاره هستند...هر چند بقیه هم بهتر از اینا نبودند...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
عزیزم دیر آگاه شدی. من هم می خواستم به رییسی رای بدهم ولی وقتی در مناظره ها دیدم بیشتر حرافی داره تا برنامه منصرف شدم. تو و امثال تو بدون هیچ تفکری به
شدید ایشان رای دادید و باعث بدبختی خودت و هجامعه
گور پدر دشمن و خس و خاشاکش ، اگه می تونی تو دهن دشمن بزنی با کاهش قیمت گوشت و مسکن و دارو ؛
اصلح طلبان در راس نیایند کشور آرامش خواهد دید
خس و خاشاک مردم ایرانه دیگه بقول احمدی نژاد.
چرا باید صدا و سیمای میلی که هم بودجه دولتی میگیرد و هم درامدهای تبلیغاتی نجومی و کهکشانی دارد
و هم از بودجه های خاص !!!!؟؟ استفاده میکند و عملا نتوانسته تا حتی ۲۰ درصد مردم را راضی نگه دارد

چرا نباید حسابرسی گردد ؟؟؟؟
این تورم افسارگسیخته امید به بهبودی وضعیت رو از ما گرفته
انگار داریم به اعماق یک چاه تاریک می رسیم
انسان تا وقتی آروم میمونه که امید به نجات داشته باشه
امید هم با حرف به وجود نمیاد
یا اوضاع رو سریع درست کنید یا استعفا بدید اونی که بلده بیاد سرکار
نه تنها مردم عادی بلکه
رای دهندگان و حامیان
دولت رئیسی
از اوبه کلی قطع امید کردند.
این دولت و مشاوران آن بر پایه محاسبات بین المللی بسیار غلط
همانند
زمستان سخت اروپا
دو ماه برای توافق باید صبر کرد
مصوبه مجلس برای عدم توافق برجام در دولت روحانی
و....
بنا شده و اکنون در بن بست بین المللی و اقتصادی گرفتار ‌شده
و هر روز که می گذرد شرایط بسیار بدتر می شود.
بدون ارتباط و تعامل با دنیا
دلار در ماه های آتی به صعود و رکورد شکنی همچنان ادامه می دهد و تنها راه حل باقی مانده برای نظام سیاسی کشور استعفای آقای رئیسی و دولت حداقلی و تغییر رویکرد هم در سیاست داخلی و هم در خارجی است.
ستیز دیگه به چی می گن؟؟؟
این چه لوس بازیه که نزدیک ۲ ماه هست که عابر بانک ها پول ندارن؟ کی ها تو‌این مملکت تصمیم گیرنده هستند؟ برای چی بانک ها پول نقد عرضه نمی کنند؟ پول خودمون رو به خودمون نمیدین؟ کجای این کار با اسلام مطابقت داره؟
توانایی خرید ایفون ۱۴ ندارم ولی چرا بخاطر یه ایدئولوژی بقیه قشر که توانایی دارن محروم شن ؟ اصلا چرا اینترنت ، موبایل ، خودرو که در کشورهای دور نههمین اطراف ما مثل خرید لباس میمونه اینجا چالش میشه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
مثل این که میشه با ایفون ۱۴ از استارلینک استفاده کرد.
کاسبان صنف موبایل سودشون از آیفون و لوازم جانبی او است نه شیامی و سامسونگ با ۲۰۰ هزار تومن سود ، کلا دنباله بیکار کردن و رکود هستین ؟
بازم خس و خاشاک؟13 سال پیش یه بابایی از این کلمات استفاده کرد و دودش تو چشم همه رفت!!!
رفتین پکن بگین بابت فروختن خودرو درجه سه و جنسهای درجه سه در کشور به هموطن و لطف به ملت غیور جمهوری خلق چین حداقل یه تشکر خشک و خالی از شما کنن
به اطلاع آقای ازغدی برسانید که حراست و بازرسی دو بخش مجزا در ادارات هستند که سازمان و شرح وظایف متفاوتی دارند.
چرا ایشان دعوت برای سخنرانی در موضوعی که کمترین شناخت را نسبت به آن ندارد می پذیرد؟!!!
_____
دعوت از یک پژوهشگر با سابقه در موضوع، حتی گمنام، می توانست نتیجه بهتری به نشست بدهد تا دعوت از فردی مشهور اما فاقد شناخت حداقلی از موضوع جلسه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
عزیز دلم شهرت این آقا نه از دانش فزاینده ایشان هست، بلکه از همین تریبونهای انحصاری در اختیارشان است
صدا و سیما و بانک مرکزی اگر حسابرسی بشن که دیگه واویلا!!!!
رئیس گروه پارلمانی ایران وچین میگوید ماانرژی یعنی نفت وگازچین راتامین میکنیم لطفاًبفرمائیدآیا آنها خدا وکیلی پولش رابمامیدهندیاهپلی هپو میکنندو یاچون تحریمیم هربلائی دلشان خواست سرمان میآورندمحصولات بنجل چینی راکه قادربه صادرکردن به هیچ کشوری نیستندبجای پول آنرژی بمامیدهند که معمولاًاین آخری اجرامیشود البته درچین محصولات باکیفیت هم تولید میشود ولی توسط شرکتهای غربی بانیروی کارچینی که وقتی تولیدکردندبفرستند غرب برای ماکه نه شرکتی درچین داریم ونه قدرتی هرچه بیکیفیت دارندکنارمیگذارند لطفاًرئیس کروه مذکورپیاز داغ رابطه اقتصادی ماباچین رازیاد نکنند اگر زورتان میرسدقانعشان کنیدکه مثل روابطشان بادیگر کشورهای جهان پولش راجرینگی بدهند نه وعده سرخرمن
اآیا این همان قرارداد 25 ساله است که چینی ها اجازه نمیدهند مفاد آن افشاء شود ؟
من که غربگرا نیستم، اتفاقا خیلی هم از شرق خوشم میاد و معتقدم آفتاب از شرق طلوع میکنه( گفتم که متهم نشم) اما از ژاپن ، سنگاپور، هنگ کنگ، مالزی! نه از کمونسیم! نه از کوبا و ونزوئلا و چین و روسیه که از بد داستان همه شدن گرگ !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
اون کشورهای شرقی که نام بردید، همه آزاد و متصل به دنیای آزاد هستند.... از قدیم گفتن کبوتر با کبوتر ، باز با باز
سخن گو جان ! اختراع خس و خاشاک بنام محمود ثبت جهانی شد ! قرار نیست حالا که چشم محمود را دور دیدید از اختراع ایشان مایه بگذارید برادر عزیز !
سردار عزیز،شما مردم را تصمیم گیرنده ی اصلی سیاست داخلی و خارجی و اقتصاد کنید و آنوقت خواهید دید که اگر تمام دنیا جمع شوند نخواهند توانست آسیبی به ایران برسانن.
سردار عزیز،من به عنوان یک شهروند ایرانی خونم به جوش می آید از اینکه عراق،کشوری که ۸ سال به بی رحمانه ترین شکل ایران و مردمش رو به خاک خون کشید،شهدای مارو زنده به گور میکرد،کشوری که ما بعد از این همه جنایت هاش در حق ملت ایران،بازهم برایش جان دادیم و هزینه کردیم به خلیج فارس ما خلیج ع... بگوید.
سردار عزیز،مردم رو تصمیم گیرنده ی اصلی کنید تا خطر از ایران دور شود.
نگاه به شرقتان هم اشتباهه ولی خوب چه کنیم که گوشتان بدهکار نیست .شرق چیزی برای ارایه به شما نداره . نگاه به شرقتان یعنی چین هالا اگر ژاپن بود یه چیزی . شما سری بزنید به هپکو اراک برید ماشین سازی تبریز الان سی ساله دنبال چینید یکی مثل اینها درآمده از توش ؟؟ نرید دنبال چین چین یعنی غارت
آقای استاد دانشگاه جناب آقای حسن رحیم‌پور ازغدی، دنبال کلمه بهتر از "نوکر" باش. لازم نیست نیست حس خالص بودن در خدمت به مردم را با توهین به کارکنان مقابل مردم اعلام کنید. کمی هم مودب باش. فکر نکن جون در حوزه درس خاوندی و نظرات متفاوت داری و استاد خطابت می کنند هر حرفی که به ذهمنت می رسد را به دهان می توانی بیاوری. بیشتر فکر کنی برای خودت بهتر است. در ضمن در مورد علوم دیگر اول کمی مطالعه کن و بعد حرف بزن چون سخنانت پر از اشتباه است.
آخه چرا نظامی‌ها در امور سیاسی اینقدر بی پروا صحبت می کنند ؟ هزینه اش را می باید بدهد ؟
"رسول‌اف عفو شده؟" تابناک اتهام ایشان چیست؟
پژو 207، 900 میلیون.......حاصل کاغذ پاره نامیدن تحریم ها و بی اثر بودن تحریم هااست!!!!!
"رجیستری آیفون ۱۴ به کجا رسید؟" سپاه و سیستم امنیتی کشور چرا اجازه رجیستری نمی دهند، من به عنوان یک آینده نگر (که در این بیست سال گذشته 90 درصد پیش بینی های من درست درآمده ) پیش بینی می کنم که در آینده بسیار نزدیک گوشی های مرتبط با ماهواره های مخابراتی و اینترنتی به بازار خواهد آمد که نیازی به رجیستری نخواهد داشت و دولت ها هیچگونه کنترلی بر این نوع گوشی ها نخواهند داشت.
بله شما درست می فرمایید دشمنان به خس و خاشاک آویزان شده و گردن ما ملت به طناب دار دلار که زندگیهایمان را ویران کرده است
خس و خاشاک....!!!!!!!!

ظاهراً گفتمان های احمدی نژادی همچنان حاکم است!!!
خس و خاشاک ؟؟؟!!!!
دوست قدیمیتون هم همین اصطلاح رو بکار برده بود .خس و خاشاک.......
ای کاش در خصوص همه و حتی دشمن لازم است از کلمات محترمانه استفاده شود و همچنین نباید دشمن را هم حقیر و خس و خاشاک حساب کرد.
درپاسخ به سخنگو:
قبلا هم یادمه یه نفر از این اصطلاح خس و خاشاک استفاده کرده بود.
تو خبرها آمده آقای رییسی با تعدادی از وزرا و معاونین به کشور چین سفر کرده است و خبری از سرمایه گذاران و تجار بخش خصوصی اعلام نشده است. تا وقتی فکر کنیم با آدم های دولتی و اقتصاد دولتی می تونیم پیشرفت کنیم وضعمون بهتر از این نمی شود زیاد نباید امیدی به توسعه و عملیاتی شدن اسناد و توافقات داشت.
تمام خبرهای این بخش کلا خبر و حرف بودند و حرف هم باد هواست از صحبتهای رمضان شریف تا جلیلی و مرعشی اما خبر افزایش قیمت خودرو چیزی است که در واقعیت می بینیم
تا زمانیکه تکلیف برجام و fatf و روابط ما با دنیای غرب اصلاح نشود چین دوزار برای ایران فایده ای ندارد و سفر ایشان به چین جز هزینه سفر هیچ چیز دیگری ندارد. تمام
عمق فساد تو این دو سازمان اینقدر زیاده؟؟؟؟؟
قیمت پزو 207 .900 میلیون تومان اقای ریس گند زدی
جنب ازغدی
فعلا و پس از سالها و با وجود تمام خسارات طرح خودی و غیر خودی باشدت ادامه دارد . ادامه این روش منجر به خیزشهای بیشتر و شدید تر اجتماعی خواهد شد چرا که اصل عدالت را نابود کرده . و شماها مسول شرایط کنونی هستید .
چیزی از پروپاگاندای سفر به چین نصیب مردم و کشور نمی شود شاید تجار خودی منتفع شوند .
رحیم‌پور ازغدی: حکومت دینی با ریش و چفیه و انگشتر عقیق مدیران محقق نمی‌شود. بعد از 44 سال
چرا صدا و سیما نباید حسابرسی بشود.اتفاقا باید حسابرسی بشود.همه نهادها و هر مجموعه ای در هر کشور باید حسابرسی شود .
صدا و سیما حتما تخم دو زرده میزاره با مجریان ناتوان و بیسواد و بد ترکیب و زشت و .....
شایدم به این خاطر مورد عفو قرار داره.
بجای عفو عدالت را در امور کشور ساری و جاری کنید . قسم می خورم نیازی به عفو نیست .
بساط خودی و غیر خودی را جمع کنید . تبعیض مردم را بشدت عصبانی کرده .
کار با چین و روسیه راه بجایی نمی برد . یک معامله یکطرفه و باخت برد است شما نفت ارزان به چین ندهید تا متوجه شوید چقدر به قولشان پایبندند .
این صحبت آقای سخنگو مبنی بر خس و خاشک خواندن برخی ! بسیار کامنت برانگیز است ، جون خاطرم هست در گذشته ای نه چندان دور یه نفر دیگه هم از این ادبیات بهره جسته بود.
خس خاشاک ؟؟؟
ادبیات مموتی را بکار میبرد!!!!!!!!!!!
تا زمانی که خودرو بعنوان یک کالای سرمایه ای قرار دارد و قیمت کارخانه با بازار تفاوت زیادی دارد مشکل خودرو با این روش های دولت حل نمیشود
اگر می خواهی مشکل خودرو حل شود چاره ای ندارید جز:
1- کارخانه های تولید خودرو را به بخش خصوصی واگذار کنید ( دولت هیچ نقشی و سرمایه ای در ان نداشته باشد)
2- به شرکت های خارجی اجازه دهید در ایران نمایندگی ایجاد و خودرو خود را بفروشند
3- از قیمت گذاری دستوری بپرهیزید
بعض ها بدلیل عدم آگاهی چنان در مورد بودجه صدا وسیما و نحوه هزینه کرد آن موضع می گیرند انگار این سازمان فرهنگی با هزینه هنگفت ، محل دزدی است . در جالیکه اگر علم به هزینه های سرسام آور این سازمان پیدا می کردند اینچنین موضع نمی گرفتند .
سخنگوی سپاه: دشمنان ما امروز به خس و خاشاک آویزان شده
سردار شریف با اشاره به اینکه اراده مسئولان و مردم ما مستحکم تر از چیزی است که دشمنان فکر می کنند بیان داشت: دشمنان ما امروز به خس و خاشاک آویزان شده از پهلوی غارتگر گرفته تا منافقین خلق که هزاران نفر از مردم ایران را کشته اند و گروهک های تجزیه طلب کردستان و اشراری که در سیستان و بلوچستان هستند، متصل شده اند. وی با تحسین بصیرت و هوشمندی مردم ایران در برابر توطئه های دشمنان بیان داشت: درود خداوند بر شعور سیاسی ملت ایران که علی رغم جنگ ترکیبی همه دشمنان این انقلاب در اغتشاشات چند ماه اخیر دست دشمن را خواندند و فرزندان شما در بسیج، سپاه، نیروی انتظامی با دست خالی و اراده ای مستحکم توانستند بحرانی که دشمن خیلی به آن دلبسته بود، خنثی کنند. سردار شریف با یادآوری دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی برای کشور تصریح کرد: امروز ایران اسلامی با سربلندی اعلام می کند بیش از ۹۹ درصد مردم ما در این جغرافیای وسیع از نعمت برق و بیش از ۹۶ درصد از مردم از نعمت گاز برخوردارند.
بهترین جا برای کاسبی هم صدا و سیما است دقت بفرمایید همه مدیران آن شغل دوم دارند
این سند راهبردی تاثیری در جلوگیری از افزایش قیمت ها داره؟
منفعت طلبی و شفافیت اساس و ارکان مدیریت کشور است
منفعت طلبی در وجود همه انسان ها است و حتی متقی ترین افراد ها با نیت منفعت طلبی از بهشت اقدام می کنند
چیزی که در منفعت طلبی بد و است این است که به مرز بحران و وارد مرز دیگران شود
منفعت طلبی در سیستم مدیریت کشور و مسئولین هم جزء نقاط بحرانی و خط قرمز است که درمان آن فقط با قانون متقن و قابل اجرا و همچنین شفافیت قابل انجام است

ما دو نوع عدم شفافیت داریم عدم شفافیت خودآگاه و شفافیت ناخودآگاه و یا میتوان گفت که عدم شفافیت عمدی و عدم شفافیت سهوی

عدم شفافیت عمدی کاملا مشخص است و برخی از مسئولین عمدا در گزارش ها دخالت و یا آنها را پنهان می کنند تا به خواسته های شخصی و یا سیاسی خودشان برسند و مردم را فریب بدهند حالا ممکن است فریب واقعی و یا مصلحتی باشد

اما عدم شفافیت سهوی بدلیل ضعیف بودن سیستم ها از قبیل سیستم های آماری و پایانه ها و سهل انگاری افراد و یا بی سوادی افراد و یا دادن پست ها به افراد ضعیف و غیر متخصص بوجود می آید
محصول بی سوادی عدم شفافیت سهوی و عدم نظم است و بی نظمی باعث مشکلاتی از قبیل تورم و بی ارزش شدن پول ملی می شود
مراجعه مردم به پمپ بنزین برای دریافت پول نقد

چطوری؟؟؟؟؟
تا جایی که من می بینیم پمپ بنزین یا با کارت خوان پول دریافت می کند و یا با پول نقد که به آن می دهیم بنزین می دهد و آیا این جایگاه ها در مقابل چه چیزی پول نقد می دهد؟
مردم: در مملکتی که حتی بعد از مرگ باید اقساط خرید قبر باید بپردازیم هیچ مشکلی حل نخواهد شد صرافی ها از وابستگان مسئولین دولتی هستند این صرافی ها با در اختیارگرفتن فضای مجازی باعث افزایش ارز میشوند تنها راه تعطیلی آنها و سپردن فروش ارز به بانک مرکزی است اگر هم گوش تان بدهکار این حرفا نیست زمان همه این مسائل را حل میکند
چرا از صدا و سیما و بانک مرکزی وبنیادها و نهادها و ستادها حسابرسی نمی شود ؟همین دو گانگی ها موجب اختلاسها می شود
خس و خاشاک رو از دایره لغاتتون حذف کنید خواهشا داستان دوباره درست میشه
اگر از چین خیری به ما رسید من اسمم رو‌ میذارم شی شی وسط میدون ولیعصر عربی می رقصم. تا زمانی که fatf امضا نشه هیچ اتفاق خوبی نمی افته.
مشعوف از این همه اقتدار و کار آمدی شدیم
یاد خس و خاشاک خواندن معترضان توسط احمدی نژاد افتادم
فکر کنم ایشان در حال حاضر در نزد نظام چهره محبوبی محسوب نمی شود
صندلی وفا نداره
دنبال حمايت مردم باشيد تا حمايت چين و روس
آقای ازغدی همه تلاش برای قدرت است باقی بهانه ای بیش نیست
ای کاش دولت به جای سرک کشیدن به کارخانه های نیمه تعطیل یک سرک به بورس هم می کشید تا ببیند وضعیت تولید در چه حالی است و با حل مشکلات شرکت های بورسی مشکلات ریشه ای تولید را هم حل می کرد

بورس آینه تمام نمای اقتصاد است و یک چاقوی دولبه است که می تواند محل سفته بازی سرمایه ها و دارایی ها باشد و یا محل رشد اقتصادی و تقویت تولید باشد و از آن به مشکلات تولید و اقتصاد پی برد و آنها را حل کرد
چرا اسناد مربوط به همکاری ایران و چین رسانه ای نمیشه, اگر در اون منفعت کشور ما هم هست؟ مخفی بودن اون چه معنی میده؟؟؟
رحیم‌پور ازغدی: حکومت دینی با ریش و چفیه و انگشتر عقیق مدیران محقق نمی‌شود
اما 44 سالها که همین روش تبلیغ شده و می‌شود.
دولت آقای رئیسی تازه به این نتیجه رسیده؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟ یا اینکه به خاطر بازیهای سیاسی که البته همشون هم نمایشی بیش نبود! اینهمه مدت مردم رو به بدبختی کشیده!!!
بخش عمده اي از مفاسد از شركتهايي بيرون اومده كه سازمان حسابرسي مهر تاييد بر عملكرد اونها زده ، سازمان حسابرسي سالهاست از حيظ انتفاع ساقط شده و به سازماني خنثي و بي خاصيت تبديل شده ، اگه راست ميگن امار و گزارشي از عملكردهاي مبارزه با رانت و فساد در شركتها و دستگاهها رو منتشر كنن !
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست