بازدید 8939
۵

دو گل جنجالی دیاباته در آبادان و کارشناسی داوری

کد خبر: ۱۱۶۳۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۵ 08 February 2023

بازی امروز صنعت نفت در آبادان در حالی با برتری سرخپوشان تمام شد که گل نخست قرمزها با شوت سینا اسدبیگی و ضربه سر شیخ دیاباته به ثمر رسید و هنوز بر سر زننده گل بحث است.

به گزارش تابناک ورزشی؛ نداشتن امکانات و تکنولوژی مدرن فوتبال دنیا،  لیگ ایران را به مسابقاتی در سطوح محلی شبیه کرده است. اگر سیستم گل لاین وجود داشت حالا مشخص بود که توپ اول با شوت اسدبیگی گل شده است یا دیاباته کار را با ضربه سر تمام کرد.

اما نکته عجیب اینکه گل دوم پرسپولیس هم توسط دیاباته به جنجالی‌ترین شکل ممکن وارد دروازه فرزین گروسیان شد و هنوز کسی نمی‌تواند به طور قطع آفساید بودن یا نبودن آن را قضاوت کند.

تصاویر تلویزیونی بسیار بی کیفیت و نداشتن سیستم آفساید اتوماتیک باعث شده تا داشتن داور ویدیویی هم تاثیری روی این نوع صحنه ها نداشته باشد. 

در صحنه گل دوم عیسی آل‌کثیر در حالی پاس خود را به دیاباته ارسال می‌کند که شیخ در موقعیتی مشکوک به آفساید صاحب توپ می‌شود و در نهایت نیز ضربه نهایی خود را می‌زند.

بعد از ورود توپ به دروازه بازیکنان صنعت نفت به‌شدت نسبت به تصمیم کمک داور، علیرضا ایلدروم، اعتراض کردند و مدعی شدند که او در این صحنه به اشتباه سوت زده است.

گرچه کمک یک بازی جای‌گیری بسیار خوبی در این صحنه داشته، اما هواداران تیم‌های رقیب پرسپولیس نیز با انتشار تصاویری گرافیکی مدعی شده‌اند که زانوی شیخ دیاباته در آفساید قرار دارد. هرچند که در طرف مقابل نیز هواداران پرسپولیس مدعی‌اند این خطوط به شکلی نادرست رسم شده‌اند.

دو گل جنجالی دیاباته در آبادان و کارشناسی داوری

گل دوم پرسپولیس به صنعت نفت (شیخ دیاباته - مشکوک به آفساید)

ابراهیم میرزابیگی: این صحنه خیلی سخت است برای کمک داور اما به نظر من نوک پای بازیکن صنعت نفت جلوتر از پای مهاجم پرسپولیس قرار داشت. من صحنه را بارها دیدم و به نظرم لحظه پاس، جایی است که نوک پای مدافع صنعت نفت جلوتر است و نه لحظه‌ای که زانوی مهاجم پرسپولیس جلوتر قرار دارد.

حسین زرگر: هم ویدیوی آهسته و هم صحنه فریزشده را دیدم و به نظرم کار بسیار خوب کمک داور است؛ چرا که دو بازیکن در موقعیت برابر هستند.

تورج حق‌وردی: اینطور که در تصاویر مشخص است مهاجم پرسپولیس در موقعیت آفساید صاحب توپ شد و جلوتر از مدافعان حریف قرار داشت و باید آفساید گرفته می‌شد.

دو گل جنجالی دیاباته در آبادان و کارشناسی داوری

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
در عتراض به داوری مربی نفت ابادان باید هفته دیگه با تیم امید نفت حاضر بشه
نقل خبر بدون کمترین تغییر و بدون ذکر منبع.
افسایت نبود
توپ هنوزم ب پای بازیکن نخورده طرف توافسایده جمع کنین اینهنه دفاع ازتیم خاص دولتی تاکی خوبه پنج فصل قهرمانش کردین بس نیس?
اینهمه دفاع ازتیم خاص دولتی تاکی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست