بازدید 3153

ماجرای دود سیاه در عملیات کوهستان!

کد خبر: ۱۱۶۲۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۳ 06 February 2023

عملیات کوهستان برای کشف خودروهای سرقتی در حالی توسط نیروهای پاسگاه انتظامی سد کارده مشهد آغاز شد که انتشار دود سیاه از دره باریک، مخفیگاه تبهکاران را لو داد.

به گزارش خراسان، به دنبال کشف سرنخ هایی از فروش قطعات یدکی خودروهای سرقتی در نقاط مختلف شهری، عملیات کوهستان با صدور دستورهای ویژه ای از سوی فرمانده انتظامی مشهد برای ردیابی مخفیگاه دزدان و خودروها، آغاز شد چرا که بررسی های مقدماتی نشان می داد سارقان، خودروهای سرقتی را در مناطق حاشیه ای کم تردد شهر اوراق می کنند و سپس قطعات آن ها را به مالخران حرفه ای یا برخی تعمیرکاران خودرو می فروشند.

به همین دلیل پاسگاه ها و کلانتری های حاشیه شهر ماموریت یافتند تا به ردیابی دزدان خودرو بپردازند و محل اوراق خودروها را شناسایی کنند.

با صدور این دستور از سوی سرهنگ احمد نگهبان، فعالیت های اطلاعاتی نیروهای انتظامی وارد مرحله جدیدی شد به طوری که گروه مشترکی از عوامل تجسس، اطلاعات و دایره مبارزه با مواد مخدر پاسگاه انتظامی سد کارده با هدایت سروان اسماعیل پورقلی (رئیس پاسگاه) رصدهای اطلاعاتی را به مناطق صعب العبور در دامنه کوه های «کلاته عرب ها» کشاندند. تحقیقات ماموران انتظامی بیانگر آن بود که برخی از دزدان در دره های کوهستانی لانه کرده اند و خودروهای سرقتی را درون کوهستان اوراق می کنند.

این گونه بود که «عملیات کوهستان» با حرکت خودروهای گشت نامحسوس پلیس در جاده های روستایی اطراف کوهپایه های سد کارده و معین آباد ادامه یافت تا این که چند روز قبل نیروهای انتظامی در مسیر جاده روستایی به یک دستگاه پراید برخورد کردند که از طرف کوهستان به مشهد در حال تردد بود.

پلاک مخدوش پراید اولین سرنخ مهمی شد که افسران گشت را به تکاپو انداخت و آن ها بی درنگ شماره پلاک را از مرکز فرماندهی پلیس استعلام کردند. طولی نکشید که 3 سرنشین خودروی مذکور زیر چتر اطلاعاتی قرار گرفتند و خودروهای سبزپوشان انتظامی آژیرکشان در اطراف پراید توقف کردند و پراید را به شیوه گاز انبری به محاصره درآوردند چرا که جمله «پلاک مذکور سابقه سرقت دارد!» در بیسیم های پلیس پیچید و حکایت از آن داشت که نیروهای انتظامی با یک باند تبهکاری روبه رو شده اند.

همزمان با دستگیری 3 سرنشین پراید، بازرسی از آن نیز در حالی ادامه یافت که قطعات اوراق شده یک دستگاه پراید دیگر در داخل و صندوق عقب آن روی هم انباشته شده بود. با انتقال متهمان و قطعات مذکور به پاسگاه انتظامی، بلافاصله بازجویی های فنی از آنان آغاز و مشخص شد که قطعات اوراقی موتور، سیلندر، باتری و ... متعلق به یک دستگاه پراید است که آذرماه گذشته از محله آبکوه مشهد به سرقت رفته است و اکنون دزدان حرفه ای آن را اوراق کرده اند!

این درحالی بود که 3 تبهکار دستگیر شده تا سپیده دم روز بعد همچنان به تناقض گویی پرداختند و سعی داشتند تا مسیر تحقیقات پلیس را منحرف کنند اما نیروهای پاسگاه انتظامی سدکارده که بی تردید خود را در نزدیکی محل اوراق خودروهای سرقتی می دیدند، دامنه بررسی های خود را به انتهای مسیر حرکت دزدان پراید سوار کشاندند و پس از حدود 4 ساعت پیاده روی در مناطق صعب العبور کوهپایه ای، ناگهان دود سیاهی را مشاهده کردند که از درون دره ای در کوهستان به هوا برخاسته بود. ساعتی بعد عوامل انتظامی به دره مذکور رسیدند و لاشه پرایدی را در میان دودهای سیاه دیدند که هنوز در شعله های آتش می سوخت.

آن ها در ادامه «عملیات کوهستان» و با استفاده از تجهیزات کوهستانی به درون دره رفتند و زبانه های آتش را در حالی خاموش کردند که دیگر فقط اتاق پراید سرقتی باقی مانده و بسیاری از لوازم و قطعات آن سوخته بود.

بنابراین گزارش، نیروهای انتظامی اتاق پراید را با کمک بالابر به کوهپایه انتقال دادند و سپس آن را به پاسگاه انتظامی حمل کردند.

در همین حال پدر و پسر و خواهر زاده (3 سارق دستگیر شده) دوباره تحت بازجویی های تخصصی قرار گرفتند و این بار با مشاهده لاشه خودرویی که قطعات آن را اوراق کرده بودند، دیگر نتوانستند ماجرای تبهکاری های خود را انکار کنند و به سرقت خودروی مذکور از بولوار بهمن مشهد اعتراف کردند.

سه عضو 67، 28 و 21 ساله این باند سرقت که به مواد مخدر صنعتی اعتیاد دارند در ادامه تحقیقات معترف شدند که خودروهای مدل پایین را از مشهد به سرقت می بردند و قطعات اوراقی آن ها را به فروش می رساندند. بررسی های پلیس همچنین نشان داد که مرد 67 ساله از حدود یک سال قبل چهاردیواری محصوری را در نزدیکی کوهپایه کوهستان به بهانه احداث باغ خریداری کرده است و اعمال مجرمانه خود را درون این چهاردیواری انجام می دهند.

تحقیقات بیشتر عوامل انتظامی با هماهنگی های قضایی و نظارت مستقیم سرهنگ نگهبان (رئیس پلیس مشهد) برای کشف سرقت های دیگر و دستگیری عاملان مرتبط با تبهکاران مذکور در «عملیات کوهستان» همچنان ادامه دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان