بازدید 3115

تیم جورج سوروس به دنبال احیای برجام است

جیمی کویین در نشریه آمریکایی «نشنال ریویو» نوشت: به نظر می‌رسد بزرگ‌ترین حامیان توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران امیدوارند که روزی بتوانند آن را احیا کنند. دو گزارش اخیر حاکی از آن است که ارتباط ایالات متحده با جمهوری اسلامی در پشت صحنه ادامه دارد و طرفداران سیاست خارجی حامی برجام بی سر و صدا در حال ایجاد زمینه‌های سیاسی برای تلاش نهایی برای احیای آن هستند.
کد خبر: ۱۱۶۲۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱ 06 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از انتخاب، در ادامه این مطلب آمده است: در حالی که بایدن در ویدئویی در جریان یک گردهمایی انتخاباتی در پاییز این توافق را "مرده" خواند، مقامات دولت از اعلام مرگ آن خودداری کردند و فقط تا آنجا پیش رفتند که گفتند در حال حاضر "تمرکز ما روی این توافق نیست". به گفته دولت بایدن، عدم همراهی تهران بر سر میز مذاکره در طول سال ۲۰۲۱، تلاش‌های ایران برای تامین پهپاد و سامانه‌های دیگر به ارتش روسیه و اعتراض‌های جاری در سراسر کشور، مذاکرات هسته‌ای را متوقف کرده است.

این بدان معنا نیست که نمی‌توان این توافق را احیا کرد. در واقع، نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد اقدامات آمریکا برای توافق در میان اعتراضات ایران ادامه یافته است. رابرت مالی، فرستاده ویژه آمریکا در ایران در مصاحبه اخیر با بی‌بی‌سی می‌گوید: «دیپلماسی هرگز مانند کار‌های دیگر به پایان نمی‌رسد». وی همچنین از تکذیب این گزارش که در ماه‌های اخیر سه بار با سفیر ایران در سازمان ملل متحد دیدار داشته است، خودداری کرد.

واشنگتن فری بیکن گزارش داد که در پشت صحنه، گروهی از حامیان مرتبط با میلیاردر‌های بشردوست، جورج سوروس و چارلز کخ در تلاش هستند تا زمینه را برای احیای نهایی مذاکرات فراهم کنند و در ماه دسامبر در یکی از املاک راکفلر با یکدیگر ملاقات و برای این کار برنامه ریزی کردند.

یک منبع ناشناس می‌گوید مجموعه‌ای از گروه‌های فعال مرتبط با شبکه‌های حامی این سیاست در حال یافتن راهی ایجاد یک پوشش سیاسی برای فعالیت «دموکرات‌های طرفدار توافق» هستند تا بتوانند ضمن فشار از طریق قوانین حمایت از حقوق بشر در ایران، همزمان از قانون‌گذاران بخواهند که به رئیس جمهور بایدن نامه نوشته و او را به حمایت از مذاکرات هسته‌ای با ایران ترغیب کنند. این شخص به فری بیکن گفت، به این ترتیب اعضای کنگره می‌توانند سرکوب رژیم را بدون اصرار بر مجازاتی خاص، مورد انتقاد قرار دهند.

گروه‌های درگیر در این تلاش عبارتند از بازوی حمایت سیاسی شورای ملی ایرانیان آمریکایی، صندوق برادران راکفلر، بنیاد‌های جامعه باز، خیابان جی، و بنیاد کارنگی برای صلح بین‌المللی. یک منبع آگاه به فری بیکن می‌گوید این فعالان در هفته سوم دسامبر در مرکز پوکانتیکو در املاک خانواده جان راکفلر در شهرستان وستچستر، نیویورک گرد هم آمده و درباره راهبرد این سیاست گفتگو کردند.

در ظاهر مذاکرات هسته‌ای ایران متوقف شده است. اما دولت بایدن گزینه‌های خود را نگه می‌دارد و یک شبکه سیاسی قدرتمند و با بودجه خوب، تلاش‌های خود را برای بازگرداندن ایالات متحده به توافق ادامه می‌دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر