بازدید 7218

سرنوشت قاتلی که همسرش را روبروی دادگاه کشت

روزحادثه برای انجام کار‌های طلاق‌مان قصد داشتیم به دادگاه برویم که روبه‌روی مجتمع باهم بحث‌مان شد و کارمان به درگیری کشید و من هم او را با چاقو زدم.
کد خبر: ۱۱۶۲۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱ 06 February 2023

به گزارش تابناک به نقل از ایران، مرد جوان که ۱۱ سال قبل همسرش را مقابل دادگاه خانواده به قتل رسانده و به قصاص محکوم شده بود به علت پیگیری نکردن اولیای‌دم برای اجرای حکم از جنبه عمومی جرم محاکمه و بزودی آزاد خواهد شد.

 رسیدگی به این پرونده از سال ۹۰ با گزارش یک درگیری خونین مقابل دادگاه خانواده به پلیس آغاز شد. پس از حضور مأموران و بررسی‌های اولیه مشخص شد درگیری میان یک زوج جوان بوده که قصد داشتند برای طلاق به دادگاه مراجعه کنند، اما پس از بحث و جدل میان آن‌ها مرد جوان همسرش را مقابل چشم مردم به قتل رسانده بود.

با مرگ زن جوان، شوهرش بازداشت شد و به درگیری خونین با همسرش اعتراف کرد و گفت: من و همسرم سحر ۴ سال پیش ازدواج کردیم، اما از همان ماه‌های اول با هم اختلاف داشتیم. به همین خاطر بعد از مدت‌ها تصمیم به جدایی گرفتیم.

روزحادثه برای انجام کار‌های طلاق‌مان قصد داشتیم به دادگاه برویم که روبه‌روی مجتمع باهم بحث‌مان شد و کارمان به درگیری کشید و من هم او را با چاقو زدم. پس از اعتراف صریح متهم و گزارش پزشکی قانونی، صحنه جرم بازسازی و با تکمیل تحقیقات پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری فرستاده شد. در ابتدای جلسه دادگاه اولیای‌دم درخواست قصاص کردند.

سپس متهم به جایگاه رفت و در حالی که اظهار ندامت می‌کرد، گفت: قبول دارم که همسرم را کشتم، اما قصدم کشتن او نبود. روز حادثه در یک لحظه آنقدر عصبانی شدم که کنترلم را از دست دادم و سحر را زدم. حالا هم شرمنده خانواده‌اش هستم و از آن‌ها می‌خواهم من را ببخشند.

با پایان اظهارات متهم، قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده و اعتراف‌های متهم، وی را به قصاص محکوم کردند. این حکم در دیوان عالی کشور هم مهر تأیید خورد و قطعی شد. درحالی که متهم در انتظار اجرای حکم بود و اولیای‌دم باید برای اجرای حکم تفاضل، دیه را پرداخت می‌کردند، اما آن‌ها دیگر پیگیر اجرای حکم قصاص دامادشان نشدند تا اینکه متهم با گذشت ۱۱ سال از دادگاه کیفری خواست تکلیف او را روشن کنند.

قضات شعبه دهم دادگاه نیز در دو نوبت از اولیای‌دم خواستند با حضور در دادگاه، تکلیف اجرای حکم دامادشان را روشن کنند، اما خانواده مقتول درهیچکدام از جلسات حاضر نشدند و متهم بار دیگر با ارسال درخواستی از قضات خواست برایش تعیین تکلیف کنند.

از این رو قضات شعبه دهم با توجه به حضور نیافتن اولیای‌دم و پیگیر نشدن برای اجرای حکم، متهم را از جنبه عمومی جرم محاکمه کردند.

در ابتدای این جلسه متهم به جایگاه رفت و گفت: من به خاطر قتل زنم ۱۱ سال از عمرم تباه شد. در طول دوران حبس بار‌ها آرزوی مرگ کردم. حالا هم از قضات می‌خواهم کمکم کنند تا بتوانم به زندگی برگردم. من دیگر توان ماندن در زندان را ندارم.

پس از پایان اظهارات متهم، قضات وارد شور شدند و متهم را به ۱۰ سال حبس از جنبه عمومی جرم محکوم کردند. به این ترتیب، چون متهم دوران محکومیتش را گذرانده بزودی می‌تواند از زندان آزاد شود

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۲
طرف انسانی را سلاخی کرده 11 سال است قصاصش انجام نشده و نمی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
اولیای دم اصلا پیگیر اجرای حکم نشدند
چه جالب . چقدر جنبه عمومی خوبه. برای همینه که هر جنایت کاری رو دستگیر میکنند میگه 50 با به همین اتهامات رفتم زندان .!!!!!!

این جنبه عمومی خیلی خوبه کاش همه رو از جنبه عمومی محاکمه میکردند. یعنی اگر کسی شاکی خصوصی نداشته باشه نونش تو روغنه . پس چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ .... نمیگم که سانسور نشه
همین تفاضل دیه خودش یک حقی هست که مردها میده راحت همسرشون رو بکشن... چون اکثر خانوداه ها توان پرداخت ندارن بد ناراحت میشین چرا از مجمع مقام زن ایران رو حذف میکنند ...کافی بود یک مروری بر قوانین میکردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
میتوانستند تقاضای پرداخت دیه نمایند
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
شما متن رو بیزحمت کامل بخونید. گفته بدلیل عدم پیگیری خانواده خانم. وقتی شاکی خصوصی نداره اعدام نمیکنند.
مملکت زن ستیز به جان زن ارزشی قائل نیست
مرد اگر زن را بکشد قصاص نمی شود مگر اینکه از جانب خانواده مقتول دیه اعدام او پرداخت شود
ولی اگر زن مردی را بکشد درجا و مفت و مجانی همراه با چند لعن و نفرین اعدام می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
امثال شما که تا الان مخالف اعدام بودید حالا چه شده؟
هم دخترشون رفته هم مالشون بره شاید اصلا ندارن تفاضل دیه بدن
خانواده دختر منتظرند تا این بیاید بیرون تا سلاخیش کنند
حالا براي چي ده سال توي زندان مانده ؟
خیلی ها نان برای خوردن ندارند واین تفاضل دیه هم دستشان بسته مجبورند سکوت کنند یا شخصا قصاص کنند اون کسی که طرف میکشه با یک چاقو جان میگیره وباید جان هم بدهد مگر اودیه داده تا نفر بکشه
وقتی کسی با چاقو میزنه قصد کشتن داره
واقعا چه میشود گفت که در صورت عدم پرداخت تفاضل دیه از سوی خانواده مقتول رافت اسلامی شامل قاتل شده و بزودی ازاد خواهد شد که تجربه بزن در رو خود را در مورد خانواده دیگری تکرار نماید
وقتی طرف راحت آدم میکشه، حتما بقیه خانواده رو هم تهدید به مرگ کرده و از ترس جونشون بیخیال قصاص شدن..
چه ماجرای تلخی است. چقدر راحت راجع به مرگ و زندگی افراد صحبت می کنیم. اول از همه خودمان را جای آن طرف بگذاریم که در یک لحظه تعادل روحیش را از دست داده و دست به کار غلطی زده که در یک محیط آرام قطعا دست به آن کار نمی زد. توجه داشته باشیم که طرف همسرش بوده است. اساسا حکم اعدام در چنین مواردی خلاف عقل به نظر می رسد. اون بحث تفاضل دیه که اصلا با عقل هیچ ارتباطی ندارد و راجع بهش اصلا حرفی نمی ماند.
مرد جوان که ۱۱ سال قبل همسرش را مقابل دادگاه خانواده به قتل رسانده و به قصاص محکوم شده بود به علت پیگیری نکردن اولیای‌دم برای اجرای حکم از جنبه عمومی جرم محاکمه و بزودی آزاد خواهد شد.!!!!!!!!

بله بزودی ازادش کنید تا بیاد بیرون وایندفعه با جسارت بیشتری یکی دیگه رو سلاخی کنه !!!!!
واقعا این قانون تفاضل دیه خیلی بیخود هستش. اصلاحش کنید خواهشا
۱۰ سال حبس برای قتل همسر در ملا عام؟!
اگر خانواده زن فقیر باشند یعنی خونشان حلال است ؟
جالبه یک قاتل برای اینکه اولیای دم پول مفت ندارند بدهند به جای اعدام ازاد و به درون جامعه بر می گردد تا دوباره ادم کشی کند.
تفاضل دیه کار رو سخت کرده.ایا از مسئولین کسی بررسی کرد چرا خانواده در دادگاه حاضر نشدن؟آیا تهدیدی ویا......انجام نشده بود.‌‌‌‌....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل