بازدید 127955
نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه

توصیه می کنیم جمهوری آذربایجان خویشتنداری کند/ علی شمخانی به مسکو می رود/ سفر رییس جمهور به چین در حال برنامه ریزی است

امروز دوشنبه، 17 بهمن ماه ۱۴۰۱ نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی برگزار شد و ناصر کنعانی به پرسش‌های خبرنگاران داخلی و خارجی پیرامون مسائل مختلف سیاست خارجی پاسخ داد.
کد خبر: ۱۱۶۲۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹ 06 February 2023

توصیه می کنیم جمهوری آذربایجان خویشتنداری کند/ علی شمخانی به مسکو می رود

بین الملل تابناک: امروز دوشنبه، 17 بهمن ماه ۱۴۰۱ نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی برگزار شد و ناصر کنعانی به پرسش‌های خبرنگاران داخلی و خارجی پیرامون مسائل مختلف سیاست خارجی پاسخ داد.

ناصر کنعانی روز دوشنبه در نشست خبری درباره سفر وزیر امور خارجه قطر به کشورمان و ارسال پیام به تهران در خصوص مذاکرات رفع تحریم‌ها اظهار داشت: در این رابطه وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران توضیحات لازم را ارایه کرده اند و من نمی توانم نکاتی را بر نکات پیش گفته آنان اضافه کنم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: قطر جزو کشورهای دوست در منطقه است که همواره با نگاه توام با حسن نیت تلاش‌های دیپلماتیک خوبی را برای کمک به نزدیک کردن دیدگاه‌ها در موضوعات مختلف میان ایران و طرف‌های دیگر از جمله در بحث مذاکرات رفع تحریم‌ها داشته است.

بیشتر بخوانید

از سخنگوی وزارت امور خارجه درباره سفر احتمالی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران سوال شد که وی توضیح داد: چارچوب همکاری‌های دوجانبه و منظم جمهوری اسلامی ایران با آژانس همواره برقرار بوده است و علاوه بر مذاکراتی که توسط سفیر ما در وین به طور مستقیم و مستمر با آژانس برقرار است، گفتگوهای کارشناسی هم در این زمینه انجام شده است و با تکمیل روند آماده‌سازی ها امکان انجام چنین سفری در آینده متصور است و زمینه سازی های فنی آن باید صورت بگیرد و انجام شود.

کنعانی ادامه داد: ایران همواره جزو کشورهای دارای همکاری نزدیک و مستمر با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بوده و در چهارچوب فنی گفتگوها و ارتباطات ادامه پیدا خواهد کرد.

شمخانی به مسکو می رود

کنعانی در ادامه نشست خبری به سفر قریب الوقوع علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه اشاره کرد و گفت: این سفر در چارچوب نشست دبیران شورای امنیت کشورهای همسایه افغانستان انجام می شود و قرار است در جریان این سفر رایزنی های مشترک چند جانبه در خصوص نحوه کمک به برقراری صلح و ثبات در افغانستان و همچنین کمک به توسعه اقتصادی این کشور و رفع مشکلات مردم افغانستان انجام شود.

وی برگزاری این نشست را فرصتی برای شکل دهی گفتگوهای دوجانبه عنوان کرد و افزود: دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران نیز در این سفر علاوه بر مشارکت در نشست مشترک چندجانبه دیدارهایی هم با برخی از همتایان خود خواهد داشت و همچنین با مقامات دولت روسیه در خصوص موضوعات مورد علاقه دوجانبه منطقه‌ای هم گفتگو خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به اینکه‌ آیا این سفر ارتباطی به نشست اخیری که با موضوع سوریه در مسکو برگزار شده بود، دارد، اظهار داشت: در موضوع سوریه مشورت‌های دوجانبه و چندجانبه ما به ویژه در چارچوب مکانیسم روند آستانه همواره با شرکای این روند برقرار بوده است.

کنعانی ادامه داد: نشست مشترک با مقامات دولت روسیه هم اخیراً در مسکو برگزار شده و طرفین در چارچوب تبادل نظرهای دوره‌ای در ارتباط با تحولات سوریه با همدیگر گفتگو و تبادل نظر کرده اند و این بخشی از روند دیپلماسی است که در ارتباط با تحولات سوریه انجام شده و در حال انجام است.

توصیه تهران به باکو برای خویشتنداری

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره حادثه سفارت جمهوری آذربایجان در تهران نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران به صورت رسمی مراتب تسلیت خود را درباره این حادثه تلخ به دولت و ملت آذربایجان و خانواده دیپلمات از دست رفته در این حادثه ابلاغ کرده و وقوع این حادثه را قویاً محکوم کرده است.

کنعانی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر وظیفه خود در این رابطه در ابتدای حادثه بلافاصله ورود کرد و اقدامات لازم را انجام داد؛ ضارب دستگیر شد و مورد بازجویی و تحقیقات انتظامی و پلیسی و قضایی قرار گرفت؛ تحقیقات و اظهارات ضارب نشان می دهد که این کار شخصی و با انگیزه های شخصی و خانوادگی بوده است.

وی ادامه داد: ضارب معتقد بود که مسرش که تبعه جمهوری آذربایجان بود، چند ماهی به دلایل خانوادگی خانه را ترک کرده و به سفارت آذربایجان در تهران مراجعه کرده و بعد از آن تماس با خانواده خود نگرفته است و سفارت نیز در این زمینه با وی همکاری ندارد و بر اساس اظهاراتش حمله به سفارت با انگیزه آزاد کردن و یا کسب اطلاعات همسرش بوده است که شواهد و قراین هم این موضوع را نشان می دهد.

کنعانی با بیان اینکه تحقیقات اولیه در این زمینه صورت گرفته و مراجع ذیربط نیروهای انتظامی و امنیتی و قضایی با دقت در حال بررسی ابعاد این رخداد تلخ هستند؛ خاطر نشان کرد: بلافاصله پس از این حادثه وزیر امور خارجه تماس تلفنی با همتای آذری خود داشت و مراتب همدردی و تسلیت ایران را به وی ابلاغ کرد و برای همکاری مشترک جهت مشخص شدن ابعاد دقیق حادثه اعلام آمادگی کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین به تماس تلفنی روسای جمهور ایران و آذربایجان در این زمینه اشاره کرد و اظهار داشت: همه تلاش های لازم برای التیام ابعاد این حادثه تلخ از جانب جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است تا فضای روابط دو کشور از این حادثه تلخ متاثر نشود و فضای مناسبات سیاسی به قوت خود باقی بمانند و دو طرف بتوانند در فضای تو انواع دوستی و همکاری متقابل ابعاد مسئله را دقیق‌تر بررسی کنند و در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

وی درباره اقدامات صورت گرفته از سوی دولت آذربایجان برای تعلیق فعالیت‌های سفارت این کشور در تهران توضیح داد: جمهوری اسلامی ایران قاعده ضرورت خویشتنداری و بررسی توأم با معنی نه و آرامش سیاسی بر پرهیز از شتابزدگی و پیش داوری برای قضاوت در خصوص این رخداد در حادثه تلخ است و همچنان بر این موضوع تاکید دارد و همه وظایف و مسئولیت های قانونی خود را در این ارتباط انجام داده و خواهد داد و این روند را تکمیل خواهد کرد.

کنعانی تاکید کرد: ما با در همین چارچوب منطقی و اصولی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و ادامه خواهیم داد و امیدوار هستیم روابط دوجانبه دو کشور همسایه و دوست که منافع مشترک ناگسستنی که میان دو ملت و دو کشور برقرار است، بیش از این حادثه تلخ و ناگوار متاثر نشود و روابط در ریل دوستی و وحدت و سیاست همسایگی در چارچوب منافع مشترک ادامه پیدا کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با یادآوری اینکه رویکرد مبنایی جمهوری اسلامی ایران توسعه مناسبات با کشورهایی است که به مسیر روابط دو جانبه توام با احترام متقابل پایبند هستند، اظهار داشت: رویکرد اساسی ایران در ارتباط با آذربایجان عبور از این حادثه و همکاری مشترک جهت رفع سوء تفاهم ها است.

زمان دقیقی برای دور دوم گفتگوها با اوکراین مشخص نشده است

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره موضوع اوکراین و ادعاهای این کشور درباره پهپادهای ایرانی، اظهار داشت: اولین دوره گفتگوهای فنی و کارشناسی میان اعضای دو تیم انجام شده است؛ ما برای ادامه گفتگو ها و برقراری درباره دور جدیدی از گفتگوهای فنی و کارشناسی در این ارتباط مشکل خاصی نداریم و می توانیم در زمان مناسبی این گفتگوها را انجام دهیم اما هنوز زمان دقیقی برای دور دوم گفتگوها انجام نشده است.

کنعانی درباره اتهام زنی مقامات اوکراین به ایران افزود: این موضوع نشان‌دهنده نفاق و سیاست دوگانه در ارتباط با قضایای مهم بین‌المللی از جمله موضوع اوکراین است.

وی با اشاره به حجم بالای کمک های نظامی دولت آمریکا و اروپایی ها به اوکراین در جنگ این کشور با روسیه، این ارقام را «بسیار سنگین» توصیف کرد و افزود: اگر اندکی از این عدد و رقم ها صرف سرمایه گذاری در اوکراین می شد، ما شاهد این همه ویرانی و خرابی و خسارت و تلفات انسانی در این کشور نبودیم و نیازی هم نبود که اوکراین هر از چند گاهی به جای نگاه کردن به اصل و ریشه بحران، اتهامات سیاسی را متوجه جمهوری اسلامی ایران کند.

کنعانی سیاست جمهوری اسلامی ایران را در موضوع اوکراین را روشن دانست و آن را «عدم حمایت از جنگ و عدم حمایت از یک طرف علیه دیگری» برشمرد و ابراز امیدواری کرد، مقامات اوکراین با نگاه به ریشه بحران و با اتخاذ رویکرد صحیح سیاسی منافع خود و ملتش آن را قربانی سیاست توسعه طلبانه آمریکا و ناتو در منطقه نکنند و با سیاست حکیمانه در سطح رهبران دو کشور مشاهده شکل گیری مذاکرات صلح و پایان یافتن جنگ در این کشور باشیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین درباره موضوع هواپیمای اوکراینی با بیان اینکه این موضوع روند حقوقی و فنی خودش را دارد و در همان چارچوب دنبال می‌شود، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران علاقه ‌مند به حفظ روابط دوجانبه سازنده مبتنی بر منافع متقابل با همه کشورها از جمله اوکراین است و بارها اعلام کرده است که شرایط سخت اوکراین را درک می کند.

وی با ابراز امیدواری به اینکه مناقشه نظامی در این کشور با رویکرد سازنده و سیاسی هر چه سریعتر خاتمه پیدا کند و طرف این نظام و بحران از طریق گفتگو اختلافات خود را حل و فصل کنند، تاکید کرد: امیدواریم کشورهایی که میلیاردها دلار کمک نظامی را به اورکاین روانه می کنند و در عین حال مدعی طرفداری از صلح هستند، رویکرد غیرسازنده خود را کنار بگذارند و با رویکرد سیاسی و کمک به دو طرف برای حل بحران فکر کنند.

کنعانی با رد ارسال هرگونه تجهیزات و پهپاد به جنگ اوکراین، اظهار داشت: بارها اعلام کرده ایم برای رفع سوء تفاهم تفاهم حاضر به گفتگو هستیم که یک دور از این گفتگوهای تخصصی با هیئت عمانی در عمان انجام شد و در صورت لزوم برای برگزاری دور جدید هم مشکلی نمی‌بینیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه این وزارتخانه ترجیح می دهد که به ادبیات سیاسی که در رسانه ها مطرح می شود، توجه نکند، اظهار داشت: مسیر روابط با کشورها، یک مسیر دو جانبه است که می بایست مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک تعریف شود.

توضیحات دولت کره قانع کننده نبوده است

از سخنگوی وزارت امور خارجه درباره وصول طب ایران از کره جنوبی سوال شد، که وی توضیح داد: مطالبات موجود در بانک های کره، مطالبات قطعی متعلق به ملت ایران است که جمهوری اسلامی ایران تاکنون با جدیت وصول آن را پیگیری کرده است و این روند را تا زمان وصول تمامی این دارایی های ملی پیگیری خواهد کرد.

کنعانی اظهار داشت: در این رابطه از طریق کانال های مختلف، موضوع دنبال می شود و دولت متناسب با شرایط و منطبق بر منافع خود در این زمینه اقدام لازم را و گام‌های مقتضی را در زمان های مناسب بر خواهد داشت و ما امیدوار هستیم تلاش های جاری به نتیجه لازم و درست منتهی می شود و دولت کره به تعهد و مسئولیت قانونی خود در این ارتباط به طور جدی و سریع عمل کند.

وی در ادامه با بیان اینکه مشکل مطالبات مالی ایران از دولت کره به قوت خود باقی است، اظهار داشت: در هفته های اخیر شاهد اظهارات غیرحرفه‌ای و غیردیپلماتیک رئیس جمهور کره جنوبی در جریان سفر به کشور امارات متحده عربی بودیم و خواستار توضیح قانع کننده دولت کره جنوبی شدیم اما متاسفانه توضیحات طرف کره ای تا این مرحله قانع‌کننده نبوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: چنانچه ما در این زمینه پاسخ روشن و قانع‌کننده‌ای دریافت نکنیم، این امر می تواند بر مناسبات دوجانبه تاثیرات منفی بیشتری بگذارد.

به گفته کنعانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سئول در انتظار تنظیم ملاقات های مد نظر برای دریافت پاسخ روشن بر قانع کننده تر در این ارتباط است.

تاکید بر مسیر دیپلماسی در موضوع عربستان

از کنعانی درباره سفر اخیر وزیر امور خارجه عربستان سوال شد که وی پاسخ داد: در موضوع عربستان تاکید ما بر مسیر دیپلماسی است؛ ما برای اصلاح مسیر روابط و برقرار شدن آن در ریل صحیح خود همچنان ملتزم و پایبند هستیم و این رویکرد اصولی جمهوری اسلامی ایران است و این مسیر را ادامه می‌دهد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان تاکید کرد: چنانچه تلاش توأم با حسن نیتی از طرف هر کدام از کشورهای دوست از جمله عراق صورت بگیرد، ایران از آن استقبال می کند.

وی همچنین درباره تغییر در سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف نیز به خبرنگاران توضیح داد: این کار مسیر شناخته شده خود و روندهای مشخصی دارد که در همین چارچوب در دولت سیزدهم انجام می شود و نقل و انتقالات در زمان مقتضی در تعداد قابل توجهی از سفارتخانه ها صورت گرفته است.

کنعانی ادامه داد: در ارتباط با تعداد دیگری از سفارتخانه‌ها این اقدام در حال انجام است و با پایان یافتن ماموریت تعدادی از سفرا سفرهای جایگزین جایگزین تعداد تعیین شده اند و مسیر اداری لازم برای اخذ پذیرش طی شده برخی ها در شرف اعزام هستند تعداد دیگری هم تعیین شده اند منتظر تکمیل روند اداری در داخل و مرحله اخذ پذیرش هستند.

وی افزود: این روند طبیعی چرخه تغییر مدیریتی در سفارتخانه ها همچنان در این دولت هم انجام شده و متناسب با تغییرات دوره این اتفاق صورت گرفته و این روند تکمیل می شود.

سفر رییس جمهور به چین در حال برنامه ریزی است

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگار رسانه چینی درباره زمان سفر آیت الله رئیسی رئیس جمهور به پکن اظهار داشت: این سفر جزو برنامه‌هایی است که بر اساس توافق مشترک دو کشور در حال برنامه ریزی است و در زمان مناسب انجام خواهد شد .

وی همچنین درباره حمله تروریستی به یکی از تاسیسات نظامی جمهوری اسلامی ایران در شهر اصفهان نیز توضیح داد: در این رابطه که اقدام مذبوحانه و زبونانه‌ای از سوی دشمنان جمهوری اسلامی ایران بود، اطلاع رسانی لازم انجام شده است.

کنعانی ادامه داد: خوشبختانه با تدابیر دفاعی محکم و مستحکم جمهوری اسلامی ایران، این حمله نتیجه نداد و دشمنان ناکام ماندند.

سخنگوی وزارت امور خارجه این حادثه را بیانگر ناتوانی دشمنان ملت ایران در پیشگیری از پیشرفت روز افزون ملت و کشور در حوزه های مختلف دفاعی و صنعتی دانست و تاکید کرد که چنین اقداماتی تاثیری در اراده ملت ایران برای پیشرفت در حوزه‌های مختلف نخواهد داشت.

پیگیری حقابه هیرمند

از کنعانی درباره پیگیری حقابه هیرمند که رئیس جمهور نیز بر آن تاکید کرده است، سوال شد که وی توضیح داد: وزارت امور خارجه در مقاطعی تلاش ها و پیگیری های مجدانه در این زمینه داشت و هیات هایی برای این امر به افغانستان عزیمت کردند که از جمله می توان به سفر هیات های کارشناسی این وزارتخانه، کارشناسان امور مرزی و تیم های ترکیبی در این خصوص اشاره کرد.

وی به سفر وزیر نیرو به افغانستان نیز اشاره کرد و گفت: در جریان این سفر بخشی از حقابه جمهوری اسلامی ایران دریافت شد اما این تمام حقابه ما نبود و دریافت همه این حقابه جزو مطالبات جمهوری اسلامی ایران است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: تاکید رئیس جمهور، تاکید موکدی بود تا دستگاهها و وزارتخانه های ذی ربط مسئولیت خودشان را در این رابطه با جدیت ادامه بدهند و موضوع با جدیت در دستور کار قرار دارد و از طریق گفتگوهای مشترک فنی و کارشناسی، این امر دنبال خواهد شد.

به گفته وی، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان و سرپرست سفارت ایران در کابل نیز در ملاقات اخیری که با سرپرست وزارت خارجه افغانستان داشت، این موضوع را به طور جدی مورد مذاکره و گفتگو قرار داد.

کنعانی تاکید کرد: پیگیری حقابه هیرمند با هدف تامین حقوق ملت ایران از روش های حقوقی و مذاکرات دیپلماتیک و فنی در دستور کار است و این موضوع را برای تحقق منافع ملت و هم برای اجرای دستور رئیس جمهور دنبال خواهد کرد.

تسلیت به ملت و دولت سوریه و ترکیه بابت زلزله اخیر

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه وقوع زلزله در کشورهای ترکیه و سوریه را تسلیت گفت و اظهار داشت: لازم می‌دانم با توجه به گستردگی این حادثه تلخ تلفات انسانی سنگینی که تا این لحظه گزارش شده است، به ملت های سوریه و ترکیه تسلیت بگویم و مراتب همدردی عمیق جمهوری اسلامی ایران را با این دو کشور اعلام نمایم.

کنعانی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران ارتباطات خوبی با هر دو کشور ترکیه و سوریه دارد و با کمک نهادهای امدادی خود به وظیفه اخلاقی و انسانی خود در چارچوب حق همسایگی و روابط دوستانه برای کمک به زلزله زدگان عمل خواهد کرد.

وی همچنین درباره عادی سازی روابط آنکارا و دمشق نیز اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه رویکرد سیاسی در کمک به نزدیکی دو کشور ترکیه و سوریه استقبال می کند و پیشتر نیز تلاش‌های سیاسی لازم را در این رابطه انجام داده است.

وی افزود: گفتگوهای خوبی در دمشق و آنکارا در چارچوب سفر اخیر وزیر خارجه جمهوری اسلامی صورت گرفت که در مسیر تکمیل تلاش ها برای تقویت گفتگوهای منطقه‌ای برای کمک به تثبیت صلح و ثبات در منطقه و سوریه بود.

کنعانی با بیان اینکه با تقویت روند آستانه اتفاق‌نظر خوبی میان چهار کشور (روسیه، ترکیه، سوریه و ایران)‌شکل گرفته است، ابراز امیدواری کرد که با توافقات انجام شده شاهد برگزاری نشست های چهارجانبه در آینده نزدیک در راستای کمک به صلح و ثبات در سوریه باشیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ابتدای این نشست خبری با تبریک چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: انقلاب اسلامی بیش از چهار دهه پیش با رهبری حضرت امام خمینی در شرایطی به پیروزی رسید که الگوی منحصر به فرد را در میانه همه انقلاب‌های جهان به ملت‌ها عرضه کرد؛ انقلابی که تنها با اراده مردم و بدون هیچ گونه مداخله و اراده خارجی به موفقیت و پیروزی رسید و نشان داد که اراده ملت ها می تواند بر معادلات جهانی توسط قدرتها غلبه یابد.

وی با بیان اینکه چندین دهه است که گفتمان جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی به گفتمان غالب در منطقه و پیرامون تبدیل شده است و پیام انقلاب به گوش جهانیان رسیده است، افزود: ملت ها متاثر از پیام بنیانگذار فقید انقلاب امام راحل و متاثر از الگوی مردم سالاری دینی و هویت ملی و مذهبی تلاش می کنند استقلال سیاسی و کرامت انسانی خودشان را در نظام بین الملل و مواجهه قدرت ها و مستکبران احیا کنند و هویت ملی و انسانی خود را از تعرض و دست اندازی قدرتهای سلطه طلب محفوظ نگه دارند.

کنعانی ادامه داد: اکنون ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران مقتدرتر از همیشه در عرصه های مختلف داخلی و خارجی ظهور و بروز و تجلی پیدا کرده و توطئه گران به در بحران کشاندن کشور از طریق تحریک و تحرکات خارجی در سایه هوشیاری و بصیرت ملت ایران ناکام باقی مانده اند و درمانده شده اند.

وی با بیان اینکه دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه ملت بزرگ ایران و آرمانهای وام گرفته شده از اسلام ناب محمدی این مسیر پر افتخار را با قدرت در کنار ملت و همه اجزای دولت ادامه می دهد، افزود: در این مسیر، روش های همیشگی سلطه طلبان و استفاده آنها از ابزارهای فشار و ارعاب تاثیری بر اراده ملت بزرگ ایران نخواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره برگزاری جشن های دهه فجر در نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج کشور اظهار داشت: همگام با ملت بزرگ ایران این آیین نها برگزار می شود و ما امسال نیز شاهد برگزاری نشست ها و برنامه ها و آیین هایی در کشورهای مختلف جهان خواهیم بود.

کنعانی افزود: خوشبختانه پیروزی انقلاب اسلامی رخداد مهمی در جهان است که علاقه مندان زیادی دارد که همه ساله در آیین های گرامیداشت آن شرکت می کنند و بنابراین در سال جاری هم چنین برنامه هایی را در کشورهای مختلف شاهد خواهیم بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۹
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۹۷
اثرات عضویت ایران در شانگهای و بریکس در اقتصاد کشور نمایان می‌شود و نشان می‌دهد که دولت در عرصه جهانی فعال است. منتهی باید مردم قدری صبوری کنند تا ان‌شاءالله این تلاش‌ها به ثمر برسند.
پاسخ ها
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
به نظر شما این 40 سال صبوری کافی نبوده؟ ایران همیشه در شرایط حساس کنونی قرار داشته! تا کی؟!!!!!!!!!!!!
طالقانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
این قدری کی تمام می‌شود ،۱سال،۱۰ سال ،۳۰ سال ۴۰ یا ۵۰ سال؟
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
آزموده را آزمودن خطاست
مردم چهل و چهار سال با همه مشکلات کنار اومدن دیگه باید طرف مقابل در برابر خواسته های به حق ملت کوتاه بیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
تا کی باید صبوری کنیم؟هزار سال؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
متاسفانه شما هنوز نمیدونی پیمان شانگهای یک پیمان امنیتی هست نه اقتصادی و جنبه اقتصادی این پیمان فقط در حد توصیه اعضا به همدیگه هست نه بیشتر اونوقت حرف از اقتصاد در عرصه جهانی میزنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
والا حضرت ايوب نبي هم بياد از صير وشكيبايي مردم ايران شگفت زده ميشه
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
دقیقا درست میفرمایید. واقعا ملتی هستیم خیلی توقعاتمون زیاده و دولتمردانمون نمیتونن پاسخگوی همه باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
آقایی که میگی چهل سال کافی نبوده در نظر داشته باش که 32 سال گذشته دولت بحت اشغال فرقه ای بوده که هلاک و کشته مرده غرب بوده اند و هنوز هم درس عبرت نگرفته و همان نسخه را تجویز می‌کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
پشتکارتان در طرفداری از دولت دکتر؟؟؟؟؟!!!!!رئیسی،واقعا جای تعجب داره،به ما گفتی صبوری کن،صبوری، صبوری طرفه خاکی برسرم کرد!
از دولت و مجلس درخواست می‌شود با توجه به بدعهدی کره‌ جنوبی و فرانسه به هیچ‌وجه نگذارند خودرویی از این دو کشور وارد کشورمان شود. لطفا عزت ملت و کشور را صیانت کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
دلال کی بودی تو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
تحت هر شرایطی چه روابط خوب یا بد با واردات خودرو از فرانسه مخالفم و تحت هر شرایطی با واردات خودرو از کره و آمریکا و ژاپن و آلمان و ایتالیا موافقم لعنت بر خودروهای آشغال فرانسوی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
خدا وکیلی چندتا ماشین فرانسوی و کره ای دپو کردی تا گران بشه.بچپونیش به مردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
صیانت؟؟؟!!!چقدر این کلمه آشناست!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
احتمالا نماینده خودروساز ایرانی هستش نه ببخشید گاری ساز
جهان در حال پوست‌اندازی می‌باشد و هندسه قدرت جهانی در حال جابه‌جایی یعنی انتقال قدرت از غرب به شرق است و اما ایران به دلیل ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند نقش بسیار حیاتی و ویژه در نظم جدید جهان داشته باشد و چنانچه کوتاهی صورت بگیرد در پیرامون قدرت‌های بزرگ بازیگر فرعی خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
حرفهای تخیلی که هیچ سند و مدرک قابل ارائه واسش وجود نداره و فقط برای زمان خریدن استفاده میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
دمت گرم با وفا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
ناشناس 13:01 ،پروفسور،نخبه سیاسی...کجا بودی تا حالا؟
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
چقدر شبیه حرفهای سعید جلیلی(تئورسین زمستان سخت) صحبت می کنی
کمی واقع بین باشید
بلوک غرب ثروت و قدرت و دانش را باهم دارد
بلوک غرب توانایی عرض اندام در برابر غرب را ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
نخیال میکنی کسی نمی فهمه که همه نظرات بالای مربوط به ایت تیتر تابناک رو تو نوشتی؟ انشای خوبی داری ولی دریغ از یک ذره واقع بینی و وطن پرستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
انتقالی در کار نیست بلکه کشورهای مثل چین و هند وحتی ترکیه و ویتنام و مالزی با عقلانیت در حال قدرتمند شدن هستند و به آنها قدرتها نوظهور و تاثیرگذار میگویند
چرا جلوی حملات به سفارتها را نمی گیرید این کار خیلی نامردانه است شبیه اینه یکی را دعوت کنی بعد بهش حمله کنی
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
مثل دل نوشته های روی دیوار سفارت خانه های فرانسه و انگلیس و غیره
هنوز هم پاک نکردن که مهر تاییدی بر بی تدبیری دولت ماست
ما نباید بگذاریم خدمت سربازی حذف شود بلکه باید زمان آن را افزایش دهیم تا جوانان نتوانند زود ازدواج کنند و درگیری فکری بیشتری داشته باشند تا جامعه دچار پیری جمعیت شود
چرا کسی پیگیری نمیکنه همسر این آقا چی هست وضعیتش ؟ خانم شما چند ماه گم بشه و بدانید آخرین جایی که رفته سفارتخانه بوده و از آنجا بیرون نیامده . سفارت هم به شما پاسخ ندهد . آیا اپن سفارتخانه را به آتش نمی‌کشید ؟
اتفاقا منطقی رفتار کرده با کلاشینکف رفته . من بودم سفارتخانه رو آتش میزدم .
اولا که آذربایجان کلا عددی نیست و خصومتهایش با ایران را خیلی علنی اعلام می‌کند و لازم است جواب در شأن بگیرد . اینقدر ضعیف برخورد نکنید با یک کشوری که یکی از استانهای خود ما بوده .
دوما تحقیق کنید خانم این آقا تو کشور ایران چه اتفاقی برایش افتاده . اگر هم زن و مرد اختلافی دارند نهایتا باید جدا شوند و سفارتخانه به چه حقی تصمیم گرفته این آقا ، خانمش را نبیند یا از سرنوشتش بی اطلاع باشد ‌‌‌؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
شما تحقیق کردی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
پیگیری کردن شما اخبار پیگیری نکردی حتی از طریق وزارت کشور پیگیری کرده و خروج این خانم از ایران تایید شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
یه چیزی هم طلبکار شدین؟!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
تو مطمئنا ارمنی هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
جناب با غیرت، راهش این نبوده که اون آقا به سفارت حمله بکنه، باید از طریق وزارت امور خارجه پیگیر وضعیت همسرش میشده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
تفنگت را زمین بگذار برادر!!!!؟
اتفاقی تاریخی برای موسیقی ایران. جایزه گرمی مبارک همه باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
لطفا کمی یواش بروید تا ما هم بتونیم پای شما بیاییم
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
داداش این جایزه«گرمی»نیست..این مثلاکاپ اخلاقه!!!یک جایزه من دراوردی که فقط برای تحریک کردن ایران درست شده..قبلا چن بار بااصغرفرهادی بازی کردن وجایزه هایی بهش دادن به دلیل اینکه خوب ازکشورش سیاه نمایی میکرد ولی دیدن فایده نداره حالا این جایزه جدید را درست کردن!!لطفا از دنیای مجازی اینستا وتلگرام کمی خارج بشین واخبتر دیگه راهم دنبال کنین!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
ما؟؟؟؟!!!مگه جنابعالی چند نفری؟؟؟صحیح تر اینست که من هم بتوانم....
ما نباید به مناسبت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سال پنجاه و هفت متولدین سال هفتاد و پنج به قبل را از خدمت سربازی معاف کنیم. زیرا چنین عملی رضایت بسیاری را در پی دارد و این خوب نیست ما با آمریکایی ها دیگر خواب راحت ندارند از امروز
شما "پرهیز از شتابزدگی و پیش داوری" را خویشتنداری ترجمه کردید.آیا زبان فارسی برای شما نیاز به مترجم دارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
تابناک تفسیر به رای میکنه..
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
نخیر،،یک خط بالاتر توصیه به خویشتنداری کردن
درود جناب کنعانی

بر پایه اسناد و مدارک بسیار زیاد نام درست سرزمین شمالی استانهای اردبیل و آذربایجان "اران" هست.
"اران" بخش جنوبی قفقاز و سرزمینی ایرانی هست و گواه این ادعا وجود شهر دربند در شمال سرزمین اران است.
نام باکو که کوتاه شده "بادکوبه" هست نشان دهنده ایرانی بودن سرزمین اران نیز است.

شایسته است دولتمردان ایران در جهت منافع ملی و میهنی نام درست این سرزمین را به کار ببرند تا پیشگیری شود از ادعا های دروغین دشمنان ایران.
پاسخ ها
محمد سهند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
▪️عدم اسم بردن از یک کشور مطابق مقررات بین المللی ، نشانه دشمنی
آن کشور و یا فرد مورد نظر  با کشور
موردنظر است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
بله اتفاقا نصف ایان هم اصالت کهن ترک دارند و به زور میخواهید فارس بشوند. وقتی ادعا کن که زبان ترکی به دلیل کثرت زبان رسمی کشور ایران باشه و البته قومهای کلان مثل کرد و بلوچ و عرب و ترکمن هم در مناطق خودشون زبان و فرهنگشونو حفظ کنن. نه اینکه همه فارسی بچه تهرانی حرف بزنن و شما هرجا رفتی به جای استفاده از نام ایران بگی پرشین هستم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
بر اساس مدارک متقن تاریخی نام استانهای اردبیل و زنجان هم آذربایجان بوده.نام بسیاری از شهرها و مناطق استانهای ترک نشین ایران هم اسامی ترکی بوده که در عصر پهلوی به اسامی فارسی تغییر یافته.
طبق معمول یک متن پر از غلط و غلوط! ولی در خصوص حمله به سفارت آذربایجان باید از مسئولین و متولیان امر پرسیده شود که چرا باید کسی بتواند اسلحه در دست بگیره و به این راحتی دست به چنین عملی بزنه؟؟؟!!!
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
هالوجان..کلت کمری۹میلیون تومن..اسلحه کلاش ۲۲میلیون تومن توی کردستان وحتی تهران موجود..مگه کار شاقی بوده که یارو تهیه کنه و بره سفارت..بعدش هم تو خودت مثلا سرباز نگهبان دم در وقتی یکی بااسلحه بیادطرفت چکارمیکنی؟؟؟عمممرا غگه جون خودت رابخاطر یک سفارتخانه خارجی به خطربندازی
کامنتهای بسیار زیبا و متناسب با وضعیت فعلی جامعه، کامنتها ی جالب و زیر پوستی
از این داستان بچه گانه تر نبود !!! چون سفارت جواب نداد ، بک کلاشینکف برداشته و رفته سفارت و چند نفر را کشته !!! بعد آنجا را آتش زده !!! سرباز دم در هم چغندر بوده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
همون روز اول خود طرف گفت سفارت بهش گفته همسرش از ایران خارج شده به وزارت کشور هم رفته شکایت کرده از اونجا هم پیگیری کردن به همین نتیجه رسیدن طرف مشکل داره معتاد شیشه هست توهم زده چهرش نگاه کنید
توجیه و ماست مالی مثل همیشه
ما دنبال کشورگشایی و یا تعرض به همسایگان نیستیم و به نفع ماست که با همه همسایگان رابطه خوبی داشته باشیم. اما نمیتونیم بپذیریم که مرزهای اطراف به ضرر ما تغییر کنه و مثلا مرز ما و ارمنستان برداشته بشه. ایران همسایه جمهوری آذربایجانه و همیشه هم خواهد بود اما اسراییل یک فرصت طلبه که ممکنه فردا منافعش جور دیگه ای اقتضا کنه. بهتره جمهوری آذربایجان منافع بلندمدت کشورش رو درنظر بگیره که تنیده با منافع ایرانه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
جمهوری باکو همسایه نیست....باید به دامان مادر برگردد
بافکروعاقبت اندیشی کارکنین
این بازی ای که مسکو در بحث ارمنستان و آذربایجان درمیاره خیلی مشکوکه. احتمالا برنامه درازمدت و بلندپروازانه روسیه دنبال اینه که کل منطقه قفقاز و اطرافش یعنی آذربایجان، ارمنستان و گرجستان رو تحت کنترل خودش بگیره. روسیه، اول کریدور لاچین رو مطرح کرد برای اتصال ارمنستان به قره باغ. بعد میخواد کریدور آذربایجان تا نخجوان رو راه بندازه و این دو کریدور رو هم در اختیار خود روسیه قرار میگیره. احتمالا بعدش یک کریدور از خود روسیه به ارمنستان وصل میشه و آذربایجان محاصره میشه. بعدش هم ممکنه بقیه گرجستان رو بخواد بگیره. البته این برنامه بلندپروزانه ایه که ممکنه در سر رهبران روسیه باشه ولی امکان عملی شدنش بحث دیگه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
نه روسیه نه ایران هیچ کسی نمی تونی به اذربایجان تعدی کنه اینو مطمئن باش روسها قبلا جنگ با ترکان را ازموده ان
اگه بنده قبل از اقدام این دلاور از نیتش با خبر بودم،موشک دوش پرتاب براش تدارک می‌دیدم.وقتی سه ماه از محلی که سبب علت هستش جواب نگیری و با قلدری همسرت را غیر قانونی از مرز رد کنند.این کمترین اقدام می‌تونه باشه.
بریزید بیرون این جاسوسای غربی شرقی را سفارتخونه میخایم چکار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
چشم ،چشم ،دارم با مسوولین صحبت میکنم اگه خواسته دیگه ای داشته بگو
دیروز فیلمی در فضای مجازی منتشر شده که در اون یک قاری قران داره در کنار رود ارس در مرز ایران و دولت باکو سوره فتح می خونه!!!
الهام علیف این مترسک اردوغان بداند اگر به این رفتارهای سخیف خود ادامه دهد، تو دهنی محکمی از ایرانیان خواهد خورد
وقتی پای تمامیت ارضی کشور باشد، بین ایرانیان چه حامی یا منتقد یا مخالف حکومت خود باشند، اختلاف نظر وجود نداره
اگر قرار باشد تغییری اتفاق بیفتد، این سرزمین های شمال ایران هست که باید به مادر خود ایران برگردد، همان سرزمین هایی که در گذشته ای نه چندان دور به ایران تعلق داشته و توسط روسیه از مادرشان ایران جدا شدند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
شماارامنه درایجاددشمنی بین ماوآذری هادست بردارنیستید وچون غالباًازهوش بالائی برخوردار نیستید فکرمیکنید کسی نیت شمارانمی فهمد شماحتی درصحبت کردن بزبان فارسی مشکل دارید تنها اقلیتی هست که اسامی غیرایرانی دارید آنوقت برای اختلاف افکنی بین ماوهم دینانمان درآنورمرزهامیشوید ایرانی دوآتشه بس کنید این موذیگری ها رازیادتراز حدتان پررونشویدوازنجابت وسعه صدرایرانیهاسو استفاده نکنید ماخودمان دوست ودشمنمان رابخوبی میشناسیم به دلسوزی غریبه هانیازی نداریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
ناشناس عزیز ..هم دین هایمان خیر..هموطنانمان که از ایران جدا شده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
قران چه ربطی به مقامات باکو دارد؟مقامات باکو امیدشان اول به صهیونیست هاست و دنبال مزد نوکری خود هستند
دنبال پیشرفت کشور باشید. با دنیا تامل داشته باشید. از جنگ 8 ساله چه عاید کشور شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
مگه ما جنگ ۸ساله راه را انداختیم
متاسفانه سفارت آذربایجان با انتقال زن فرد مورد نظر به آذربایجان و بی محلی به اون فرد سبب این حادثه شده ،جالب اینه که خود بنده خدام آذری بود که مورد آزار سفارت آذربایجان قرار گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
زنه اهل آزربایجان بوده دلش خواسته متارکه کنه بره خونه باباش. به تو ربطی داره!
لااقل آب مصرفی اتباع خودش رادرایران ازطالبان افغانستان بگیرید
همین انفعالات شما باعث سواستفاده طرف های مقابل شده
آقای شمخانی شما اول مشکلات اقتصادی داخل کشور خودتان را حل کنید نمی‌خواد به فکر حل مشکلات کشور افغانستان باشید آنان خودشان می توانند مشکلاتشان را حل کنند..شما اگر به فکر مردم کشور خودت بودی با پول بیت المال.برای سفرهایی که هیچ دستاوردی ندارد هزینه نمی‌کردی..مردم بخاطر سیاست های غلط مسیولین کشور به چنین روزی گرفتار شده اند . خیلی از خانواده ها بخاطر مشکلات اقتصادی و معیشتی از هم متلاشی شده است و آمار طلاق توافقی خیلی بالا رفته
پاسخ ها
محدرضازابلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
بله شما راست میگید باید خواهر مریم رجوی ویا شاخ زاده بیایندتا مشگلات تورم ومعیشتی که فقط درایرانم
ماستv رو حل کنند
من کلیت پاسخهای اقای کنعانی را نخواندم همانقدر که نگاه اجمالی نمودم عالی است واحسنت پاسخهای اقای کنعانی را دوست دارم برخلاف برخی مجلسیان خردمندانه و مدبرانه و پیر اندیشی بیان می شود و براستدلال اهتمام دارد وانچه هم که بر زبان جاری می سازد عقل و دل شخصیش نیز همان است .
آقا جون فلسفه ناموسی هست خانم آذربایجانی بود مرد ایرانی زنان جمهوری آذربایجان یک روز بی شوهر بمانند فرار می‌کنند خانه همسایه اینم فرار کرده به سفارتشان همسایه ای در کارنبود چون،مرد هم غیرتی شده رفته همه را کُشته،کسی مگر مقصر است،تحقیق کنید در زن گرفتن.ممنون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
نه بابا
اقیون از روسیه دست بکشین روسه ثابت کرده که همیشه ازپشت خنجر میزنه کی میخواهید بفهمید
رئیس جمهور آذربایجان گستاخی خودرا زیاد می کند او حتی نوکر صدام حسین هم نمی تواند باشد به حول خدا ایران اسلامی به صدام غالب شد وی هم سرنگون خواهدشد اما کاش عبرت بگیرد
ایران باید فوراً به این کشور حمله کند و به کنترل خود در بیارد منابع نفت و گاز فراوان دارد وقبل جزو ایران بوده و از هیچ کشوری تاریخ
اقا این کارت ملی ما کی میاد نه حق ابه میخوایم و نه طلب کره و ...
خواهش میکنیم علی اف صهیونیستی خویشدنداری نکنه چون هرچی به این مردک صهیونیستی که جدپدریشم اونجایست بازبون حرف میزنید اشتباه برش میداره دلشوبه اسرائیل خوش کرده نمیدونه ماآذربایجانیهای اصل آذربایجان چه غیرت وتعصبی به خونه مادری داریم مثل باکریها فقط یکی بیره اونوازخواب تبهم بیدارش کنه هرچند خودشوزده بخواب بیدارکردنش سخته یاشاسین اذربایجانیان باعیرت وباتعصب ایرانی قدیم وجدید که ازخدامونه زودتر برادران وخواهران خودمونو بیاریم خونه مادری تنهاموندن اونا باما مارو اونارو عذاب میده
باید دلایل اینکه کشور حقیری مانند جمهوری بادکوبه دنبال حذف ارمنستان از همسایگان ایران است به درستی تحلیل شود.خطرناکترین دلیل چراغ سبز پوتین و روس ها است که اگر آنها دراین باره جواب مثبت به علیف داده اند بسیار خطرناک است که عملی شود.ولی اسراییل و ترکیه هرگز چنین قدرتی را ندارند که دنبال حذف مرز ایران با ارمنستان باشند
جانم فدای رهبر...خداوندطول عمررهبرعزیزمان.امام مان.مولایمان.رهبرحکیم.عشق.امام زمانم.خداوندطول عمررهبرعزیزمان.افزایش وعنایت بفرما.الهی امین.قربونش برم سیدعلی ،علوی.سلام فرمانده.به عشق رهبرم
هیچ اعتمادی به روس ها نیست احتمال اینکه روس ها با ترکیه و جمهوری باکو توافق کنند و به ایران خیانت کنند هیچ بعید نیست روس ها در خیانت به ایران در تاریخ معاصر اول هستند
آذربایجان پیش داوری نکرده. اگر پیش داوری کرده بود سفارت ایران در آذربایجان را هم می بست. به خاطر امنیت کارکنان سفارت آنها را به کشورشان باز گردانده است. ولی حادثه سفارت بسیار مشکوک است و به این سادگی که یک اختلاف خانوادگی باعث این جریان شده هم نیست. پای ارامنه و پان ایرانیست ها در کار است.
سلام. وقتی کشوری به هر دلیل سفیر خود را احضار می کند، کشور دیگر در راستای حفظ حیثیت و عمل متقابل سفیر خود را بر می گرداند. اگر تا حال سفیر محترم جمهوری اسلامی باکو را ترک نکرده باید
من پسری. سی وی یک ساله دارم هنوز مجرده با این گرانی و وضع اقتصاد کشور بیکاری از طرف دیگر برای ازدواج وام میدن هیچ کس ضامن نمیشه چند سال بگذره جوانی تو ایران پیدا نمیشه دولت باید فکر اساسی بکند وگر نه پیری در خانه ایران را میزند
توصیه به مقامات از شهروند خود حمایت کنید.
بجای توصیه خویشتنداری به حکومت جعلی باکو، چنان محکم بر دهانشان بکوبید که دیگر. غلط. زیادی نکنند و از کاه کوه نسازند
بر سر حادثه شات چراغ و اعزام تروریستها از خاک باکو هک کوتاه امدید که الان دولت باکو زبان دراز شده و غلط اضافی میکند جواب اینها را فقط باید محکم داد بجای ناز کشیدن و تعارف کردن
اقتصاد کشورت رو درست کن عدالت رو اجرا کن با کشورهای همسایه محکم و قانونی رفتار کن به آران یا همان همسایه جعلی هم باج نده چون سیاستمداران نادرستی دارند
مسئولین محترم مشکلات هم میهمان خودشان یادشان رفته که به فکر حل مشکلات مردم افغانستان هستند
اول به فکر مردم ایران باشید بعد افغان وسوری
آقای شمخانی داره میره مسکو در مورد بهتر شدن اوضاع اقتصادی افغانستان صحبت کنه یکی نیست بگه تو اول اونیکه زاییدی بزرگ کن بعد بفکر یکی دیگه باش ما خودمان مشکل داریم بعد تو میخوای مشکل افغانستان حل کنی
چرا در اقدام خطرناک باکو برای حمله به پایگاه اتمی ایران با سهل انگاری کوتاه آمدیم. حالا باید بدلیل اقدام خود کرده باکو کوتاه بیاییم. هوار از دست بی کفایتی وزارت خارجه.
ای بابا . کشور آذربایجان میگه بیایید من رو بگیرید و زمین‌ها رو داخل ایران ادغام بشه مگه بده ؟ اونها هم دوست هستن و دلشون می‌خواند ایرانی بشند . چیکارشون دارید ؟ میشه مسالمت آمیز اونها را هم ایرانی تبار کنیم . چه اشکالی داره ؟
جمهوری جعلی باکو در حد و اندازه ای نیست که خواسته باشیم جوابشم بدیم دلیلی نداشته ایران عذر خواهی بکنه به دلیل مخفی کردن همسر این آقا این مرد کار درستی کرده
اینا رو ولش کن مولد سازی چی شد دلار چنده؟ ذهن ما منحرف نخواهد شد
الهام علیف بزرگمرد تاریخ سرزمینهای تورک احیا کننذه آذربایجان بزرگ خواهد شد و با یکپارچه کردن سرزمین آذربایجان در آینده ای نزدیک نام خود را در تاریخ جاودانه خواهد کرد
سلام ..وقتی به کسی خوبی بسیار کنی همین می‌شود...در جنگ ارمنستان ایران باید وارد عمل میشد و نخجوان زمینه خاک خود می‌کرد..این عمل باعث اتحاد دوباره کل ایران خواهد شد،..
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل