بازدید 2760

حکم قصاص برای قاتل مأمور کلانتری

کد خبر: ۱۱۶۲۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۱ 05 February 2023

سارق جنایتکار که هنگام فرار مأمور کلانتری را به شهادت رسانده بود پس از محاکمه در دادگاه کیفری یک استان تهران به قصاص محکوم شد.

به گزارش ایران، صبح یکشنبه 13 شهریور امسال گزارش سرقت از خانه‌ای در محدوده خیابان نامجو به پلیس اعلام شد. مرد جوانی که با پلیس تماس گرفته بود گفت: دقایقی پیش پیامکی از خواهرم دریافت کردم که نوشته بود دزدی به خانه‌اش رفته و او را داخل اتاق حبس کرده و در حال سرقت از خانه است.

پس از این گزارش مأموران کلانتری 106 نامجو به محل که ساختمانی 6 طبقه بود اعزام شدند اما یکی از مأموران به نام استوار امیر کیوانلو در راه‌پله‌ها با سارق 21ساله به نام محسن روبه‌رو شد و زمانی که قصد داشت او را دستگیر کند سارق با چاقو ضربه‌ای به سینه استوار کیوانلو زد و او را به شهادت رساند با این حال متهم قبل از فرار از سوی پلیس دستگیر شد.

محسن پس از دستگیری گفت: چند سالی است که هروئین و شیشه مصرف می‌کنم و در حوالی میدان شوش کارتن‌خواب هستم. برای تأمین پول موادم ناچار به سرقت هستم. روز حادثه هم هروئین مصرف کرده بودم و برای سرقت به آن خانه رفتم و فکر می‌کردم کسی در خانه نیست اما وقتی متوجه شدم دختر جوانی در خانه است مجبور شدم با تهدید چاقو دست و پایش را ببندم. بعد از آن یک ساعتی خانه را گشتم و توانستم مقداری طلا، 2 تلفن همراه، کنسول ‌بازی و چند وسیله دیگر را پیدا و جمع کنم.

وقتی خواستم از خانه خارج شوم در راه‌پله‌ها با یک مأمور پلیس مواجه شدم و از ترسم با چاقویی که در جیبم بود ضربه‌ای به قفسه سینه‌اش زدم تا بتوانم فرار کنم اما جلوی در ساختمان گیر افتادم.

باور کنید من قصدم کشتن مأمور پلیس نبود و فقط می‌خواستم به هر قیمتی که شده از آنجا فرار کنم.

با توجه به اهمیت پرونده رسیدگی فوری و خارج از نوبت به آن در دستور کار دادستانی تهران قرار گرفت و در کمتر از 3 روز کیفرخواست قاتل شهید کیوانلو با صدور قرار مجرمیت صادر و برای رسیدگی به شعبه سیزدهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

صدور حکم

در ابتدای جلسه اولیای دم برای قاتل فرزندشان درخواست قصاص کردند. سپس متهم به جایگاه رفت و گفت: آن روز به خاطر مصرف مواد مخدر در حالت طبیعی نبودم و از ترس به مأمور پلیس چاقو زدم.

من شرمنده اولیای دم هستم و آماده‌ام تا قصاص شوم.

پس از اظهارات متهم و وکیل او قضات وارد شور شدند و با توجه به مدارک‌ موجود در پرونده سارق را به قصاص محکوم کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر