بازدید 7828

قیمت نجومی برای یک لوستر قدیمی عجیب‌و‌غریب

آثار هنری جاکومتی گران‌ترین مجسمه‌ها در حراجی محسوب می‌شوند و آثار هنر او اغلب رکورد فروش را جا‌به‌جا می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۶۲۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹ 31 January 2023

به گزارش تابناک به نقل از دنیای اقنصاد، حدس و گمان گاهی اوقات جواب می‌دهد، دست‌کم برای یک نقاش انگلستانی که این طور بوده است. او یکی از آثار هنری نابغه مجسمه‌سازی را در یک فروشگاه عتیقه‌فروشی شناسایی کرد و حالا می‌تواند آن را به قیمت میلیون‌ها پوند به فروش برساند.

 جان کراکستون، نقاش اهل انگلستان، برای خرید لوستر عجیب‌و‌غریبی که گمان می‌کرد یکی از آثار آلبرتو جاکومتی، مجسمه‌ساز مشهور سوئیسی، باشد ۲۵۰ پوند پرداخت کرد. حالا قیمت همان لوستر که در دهه ۴۰ میلادی خلق شده است، ممکن است در چند هفته آینده در حراجی کریستیز تا ۷میلیون پوند برسد.

قیمت نجومی برای یک لوستر قدیمی عجیب‌و‌غریب

آثار هنری جاکومتی گران‌ترین مجسمه‌ها در حراجی محسوب می‌شوند و آثار هنر او اغلب رکورد فروش را جا‌به‌جا می‌کنند.

ارزش این لوستر بین ۵/ ۱میلیون پوند تا ۵/ ۲میلیون پوند برآورد شده است، اما میشل مک‌مولان، کارشناس حراجی کریستیز، معتقد است این برآورد‌ها برای چنین لوستر ارزشمندی که به‌شدت کمیاب است یک تخمین محافظه‌کارانه است.

مک‌مولان بیان کرد: «بازار فروش آثار آلبرتو و برادرش دیه‌گو جاکومتی از هر زمان دیگری قدرتمندتر شده است، چرا که یکی از لوستر‌های جاکومتی در سال ۲۰۱۸ به قیمت ۷میلیون و ۶۰۲هزار پوند فروخته شد.» هنگامی که کراکستون برای نخستین‌بار در دهه ۶۰ میلادی این لوستر منحصربه‌فرد را در مغازه‌ای در خیابان مریلبون مشاهده کرد، معتقد بود این لوستر توسط دوست فقیدش و مجموعه‌دار هنری پیتر واتسون سفارش داده شده است.

کراکستون که در سال ۲۰۰۹ درگذشت با اطمینان از خرید خود، آن را به مدت ۵۰ سال در خانه خود در شمال لندن آویزان کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر