بازدید 11100
در نشست خبری جشنواره رخ داد؛

عدم اعلام جزئیات جشنواره بین المللی فجر در فاصله دو روز تا آغاز جشنواره! / دبیر جشنواره از موضع گیری علیه هنرمندان معارض اجتناب کرد

مجتبی امینی تقریباً هیچ اطلاعاتی در این زمینه ارائه نکرد تا تماشاگران به استقبال فیلی در تاریکی بروند... برنامه نمایش فیلم‌ها در سینمای ملت به عنوان سینمای محوری اعلام نشد و حتی هیات داوران بخش ملی این دوره از جشنواره نیز مشخص نیست... او همچنین تکلیف وجود یا عدم وجود سیمرغ آرای مردمی را مشخص نکرد و هنوز معلوم نیست، از دو روز دیگر مردم باید به فیلم‌ها رای بدهند یا ندهند...
کد خبر: ۱۱۶۱۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷ 30 January 2023

عدم اعلام جزئیات جشنواره بین المللی فجر در فاصله دو روز تا آغاز جشنواره! / دبیر جشنواره از موضع گیری علیه هنرمندان معارض اجتناب کرد

نشست خبری چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در حالی برگزار شد که هیچ اطلاعات و جزئیات تازه‌ای از این رویداد در فاصله دو روز به آغاز این رویداد در این نشست نیز اعلام نشد و خبرنگارانی دست خالی این نشست را برگزار کردند، اما اتفاق جالب‌تری مواضع غیرمنتظره دبیر جشنواره فیلم فجر بود که از موضع گیری در قبال حوادث اخیر پرهیز کرد و تعیین مرزبندی خود را با حوادث اخیر و سینماگران فعال در آن خودداری کرد.

به گزارش «تابناک»؛ نشست خبری چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر، صبح امروز به میزبانی سینماملت در حالی برگزار شد که انتظار در فاصله ۴۸ ساعت تا آغاز این رویداد، اطلاعات عمده جشنواره منتشر شود، اما این نشست به کلی گویی گذشت و مجتبی امینی دبیر جشنواره تقریباً هیچ اطلاعاتی در این زمینه ارائه نکرد تا تماشاگران به استقبال فیلی در تاریکی بروند.

در فاصله دو روز تا آغاز جشنواره، برنامه نمایش فیلم‌ها در سینمای ملت به عنوان سینمای محوری اعلام نشد و حتی هیات داوران بخش ملی این دوره از جشنواره نیز مشخص نیست. امینی در بخشی از اظهاراتش مواضعی را گرفت که مشخص نبود در نهایت چه اتفاقی رخ می‌دهد. به عنوان نمونه، در این فاصله اندک تا آغاز جشنواره، تکلیف وجود داشتن یا نداشتن سیمرغ آرای مردمی را مشخص نکرد و هنوز معلوم نیست از دو روز دیگر مردم باید به فیلم‌ها رای بدهند یا ندهند!

علاوه بر این، نه مهمانان، نه هیات انتخاب، نه هیات داوران، نه ترکیب فیلم‌ها و نه برنامه نمایش بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر مشخص نیست و تقریباً به جز چند عدد، هیچ اطلاعاتی در این فاصله کوتاه از آغاز بخش بین المللی مهم‌ترین رویداد فرهنگی ایران منتشر نشده است. دبیر جشنواره این اتفاق را به حساب جلوگیری فشار‌ها گذاشت، در حالی که در دوره‌های پیشین فشار برای نیامدن مهمانان مطرح نظیر الیور استون و پل شریدر نیز بود، اما هیچ تاثیری در تصمیم آن‌ها نداشت و آن‌ها به ایران آمدند.

مجتبی امینی برخلاف محمد خزاعی، که در اختتامیه جشنواره سینماحقیقت سکوتش را شکست و در قبال هنرمندان معارض موضع گیری کرد، باز هم حاضر نشد علیه معارضین موضع گیری کند و مرزبندی جشنواره با این طیف را بیان کند؛ اتفاقی غیرمنتظره که شگفتی برخی ناظران را در پی داشته است.

دبیر جشنواره فجر در پاسخ به سوال دبیر فرهنگی «تابناک» درباره اینکه چه زمان جشنواره فیلم فجر حرفه‌ای می‌شود و قواعد حداقلی نظیر انتشار اطلاعات و مواد تبلیغاتی فیلم‌ها را مطابق با آیین نامه رعایت می‌کند و اینکه خبرنگاران نمی‌دانند قرار است چه فیلم‌هایی ببینند، پاسخ قانع کننده‌ای نداشت و مسئولیت آن را بر گرده فیلمسازان گذاشت که فیلم‌شان را دیر به دبیرخانه جشنواره رسانده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۳
همانطور که سینما بدون حضور مردم بی ارزش است، هنرمند فاقد غم و درد مردم هم بی ارزش است.
چرا باید در شرایط فعلی اقتصادی، ردیف بودجه ای معادل هزاران میلیارد تومان برای ساخت سریال حضرت موسی به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا در نظر گرفته شود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
چون خودیه
تایماز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
بلاخره پیشرفت کنیم یا درجا بزنیم!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
سهمش است !!!!!؟؟؟

و حقش است !!!!؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
سریال حضرت موسی
همانطور که به مردم در موقع انتخابات نیاز می شود، به هنرمندان هم در موقع جشنواره فیلم فجر نیاز می شود.
جشواره یخ زده
غیبت بزرگان هنر سینما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
اینان بزرگ شده ما مردم هستند بازیگر رانتی مالیات نده و تحت فشار فاشیستی اندکی زن فمینست بخواهند چند سال از کیسه مردم پروار بشن ولی با دروغ پردازی ولابی با شبکه های ماهواره ای با سیاه نمایی و گدایی تحریم برای طبقه متوسط و مستضعف جامعه خوش رقصی بکنند جیب خود را پر کنند هنرمند نیستند عمله و نکره ربع پهلوی و سعودی هستند که به راحتی با چند سال کار بهتر از اینان می شود ساخت
امثال سریال گاندو را در جشنواره فیلم فجر نمایش دهید.
ظاهراً مجتبی امینی، کارگردان سریال گاندو، به عنوان داور جشنواره فیلم فجر انتخاب شده است!
ظاهراً دوران افتخار شرکت در جشنواره فجر به سر آمده است!
هیچ هنرمند و کارگردان مطرحی در جشنواره امسال شرکت نکرده است.
امسال جشنواره هیچ هنرمندی حضور نداره
هنرمندان مردمی غایب بزرگ امسال
به جای جشواره رفراندوم برگزار کنید
امسال فقط مهران رجبی میاد :-)
بهتر نبود مهران رجبی دبیر جشنواره میشد ؟
بعضی ها یه جوری به این سلبریتی های غایب در جشنواره میگویند هنرمندان غایب ،که یا معنی هنر مند را نمی دانند یا خودشان را به کوچه علی چپ زدند هر بی سوادی که که هنر مند نیست
اره. به نظرم یکی کاری کرده که خودمان با خودمان دعوا کنیم . در رابطه با هنرمندان زاویه دار و زاویه ندار . به نظرم همیشه زاویه نتیجه ی یک اختلاف رای نیست . و اصلن می خواستم بگم شایسته سالاری چی بود ؟. راستی اگه زاویه را کم کنم و بلافاصله بعدش تمام مشاغل هنری را در صدا و سیما و سینما اشغال کنم زاویه ی من نتیجه ی عقایدم بوده یا منافعم؟عجیبه که چه شباهتی میان دنیای هنر و دنیای سیاست و اقتصاد هست . فکر کنم یکی کاری کرده که خودمان با خودمان دعوا کنیم اخه واسه چی ؟ لابد داره جیبمان را تخلیه میکنه و شاید هم توسعه ی فساد هدفشه . خلاصه همون دشمنی که میگن همونه .
چه در جشنواره شرکت کنند چه غیبت کنید همه فردا روزی باید در محضر خدای متعال جوابگوی لحظه لحظه اعمال خود باشیم!!!پس به تکلیف خود عمل کنیم واز هیاهوهاذنترسیم.
اتفاقا شرایط خوبیست تا فیلم اولیها'دیده بشوند
جشنواره وابسته به یک‌گروه خاص نیست' حداقل یکسال از اون خودنماییها و فخر فروشیها و تظاهر خبری نیست
خداروشکر
ان شاءالله امسال جشنواره ای در خور نام آن فیلم فجر انقلاب اسلامی برگزار شود و از کسانی که شوی ضد فرهنگی و سخن گوی دشمن در این جشنواره می شدند خبری نباشد. از ابتذالی که سالهای اخیر گریبانگیر جشنواره بود خبری نباشد.
هنرمندان هم از مردم هستند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر