بازدید 2995

بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور

کد خبر: ۱۱۶۱۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰ 29 January 2023

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان، کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای بخش‌هایی از شمال غرب کشور، دامنه های البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود و فردا دوشنبه گستره این بارش‌ها بخش‌هایی از مناطق جنوب غربی کشور، مرکز، غرب سواحل دریای خزر و شرق را در بر می‌گیرد.

وی ضمن اشاره به اینکه سه‌شنبه شدت فعالیت این سامانه بارشی را در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، مرکز کشور، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، سواحل غربی دریای خزر و شمال شرق شاهد هستیم، افزود: چهارشنبه از شدت بارش‌ها در شمال‌غرب کاسته می‌شود اما همچنان در جنوب غرب، غرب کشور، مرکز، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس و شمال شرق ادامه دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در بخش هایی از شمال غرب، فارس و بوشهر هم بارش انتظار می‌رود، ادامه داد: طی چند روز آینده که در سطح کشور بارش باران داریم که در امتداد رشته کوه زاگرس مرکزی رخ می‌دهد و این بارش‌ها در مناطق سردسیر و مرتفع به صورت برف و باران و حتی کولاک و در مناطق گرمسیر همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و موقتی است.

رفیعی با اشاره به اینکه دوشنبه جنوب، غرب کرمان، شمال فارس و جنوب یزد با وزش شدید باد مواجه اند، عنوان کرد: برای بخش‌هایی از جنوب غرب، غرب، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز، جنوب شرق، شمال شرق و شرق کشور نیز وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی امروز خلیج فارس مواج و متلاطم است و ارتفاع امواج تا آخر هفته افزایش پیدا می کند که فعالان دریایی و صیادان باید توجه داشته باشند.

این کارشناس سازمان هواشناسی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران توضیح داد: امروز تهران ابری و نیمه ابری است و گاهی بارش پراکنده را دارد. بیشینه دما به ۹ درجه بالای صفر و کمینه دما به ۱ درجه بالای صفر رسید.

رفیعی اظهار کرد: سردترین مرکز استان شهرکرد با دمای ۱۵ درجه زیرصفر، همدان ۸ درجه زیر صفر، کرمان ۷ درجه زیر صفر و گرم‌ترین مراکز اهواز و بندرعباس با دمای ۱۷ درجه بالای صفر گزارش شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل