بازدید 35393
با تحولات منطقه و جهان

هشدار ترکیه نسبت به سفر شهروندان خود به آمریکا و کشورهای اروپایی / هشدار سفارت عربستان به اتباعش در آمریکا / تظاهرات گسترده در تل‌آویو و حیفا علیه نتانیاهو / آغاز کارزار انتخاباتی ترامپ

هشدار ترکیه نسبت به سفر شهروندان خود به آمریکا و کشور‌های اروپایی، هشدار سفارت عربستان به اتباعش در آمریکا، تظاهرات گسترده در تل‌آویو و حیفا علیه نتانیاهو، آغاز کارزار انتخاباتی ترامپ و واکنش دمشق به گزارش ادعایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۶۱۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶ 29 January 2023

هشدار ترکیه نسبت به سفر شهروندان خود به آمریکا و کشورهای اروپایی/ هشدار سفارت عربستان به اتباعش در آمریکا/ تظاهرات گسترده در تل‌آویو و حیفا علیه نتانیاهو/ آغاز کارزار انتخاباتی ترامپ

بین الملل تابناک: هشدار ترکیه نسبت به سفر شهروندان خود به آمریکا و کشور‌های اروپایی، هشدار سفارت عربستان به اتباعش در آمریکا، تظاهرات گسترده در تل‌آویو و حیفا علیه نتانیاهو، آغاز کارزار انتخاباتی ترامپ و واکنش دمشق به گزارش ادعایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

هشدار ترکیه نسبت به سفر شهروندان خود به آمریکا و کشورهای اروپایی

وزارت امور خارجه ترکیه به شهروندان این کشور نسبت به سفر به آمریکا و کشورهای اروپایی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار دو بیانیه جداگانه به تعصب مذهبی و حملات نژادپرستانه در آمریکا و کشورهای اروپایی اشاره کرده و به شهروندان ترکیه در خصوص سفر به این کشورها هشدار داد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای که درباره سفر به آمریکا منتشر کرد، به مرگ فردی با نام «تایر نیکولز» بر اثر خشونت پلیس در شهر ممفیس ایالت تنسی آمریکا و آغاز تظاهرات گسترده و وقوع حملات لفظی و فیزیکی خارجی ستیزی و نژادپرستانه در سراسر این کشور اشاره کرد.

هشدار ترکیه نسبت به سفر شهروندان خود به آمریکا و کشورهای اروپایی/ هشدار سفارت عربستان به اتباعش در آمریکا/ تظاهرات گسترده در تل‌آویو و حیفا علیه نتانیاهو/ آغاز کارزار انتخاباتی ترامپ

در بیانیه دیگری که درباره سفر به کشورهای اروپایی منتشر شد، به شهروندان ترکیه هشدار داده شد که در برخی کشورهای اروپایی، اقدامات مبتنی بر اسلام‌هراسی، خارجی‌ستیزی و نژادپرستی و نیز تظاهرات هواداران گروه تروریستی پ.ک.ک علیه ترکیه افزایش یافته است.

در این بیانیه تاکید شده که این تحولات ابعاد نابردباری و نفرت در اروپا را نشان داده و آشکار کرد که جریان‌های نژادپرستانه و تبعیض‌آمیز در اروپا به سطح خطرناکی رسیده است.

قبلا آمریکا، آلمان، بلژیک، فرانسه، اسپانیا، سوئد و ایتالیا به شهروندان خود نسبت به سفر به ترکیه هشدار داده بودند.

هشدار سفارت عربستان به اتباعش در آمریکا

سفارت عربستان در آمریکا به اتباعش در این کشور از نزدیک شدن به محل اعتراضات در ایالت جورجیا هشدار داد.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، سفارت عربستان در آمریکا در توییتی اعلام کرد: در سایه اعلام وضعیت فوق العاده در شهر آتلانتا در ایالت جورجیا به دلیل اعتراضات، ما از شهروندان خود می‌خواهیم هشیار باشند.

هشدار ترکیه نسبت به سفر شهروندان خود به آمریکا و کشورهای اروپایی/ هشدار سفارت عربستان به اتباعش در آمریکا/ تظاهرات گسترده در تل‌آویو و حیفا علیه نتانیاهو/ آغاز کارزار انتخاباتی ترامپ

این سفارتخانه اعلام کرد: از شهروندان می‌خواهیم به محل اعتراضات نزدیک نشوند و در صورتی که اتفاقی افتاد با شماره‌های اعلام شده تماس بگیرند.

تظاهرات گسترده در تل‌آویو و حیفا علیه نتانیاهو

ساکنان سرزمین‌های اشغالی روز شنبه بار دیگر در تل‌آویو و حیفا تجمع و علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

رسانه‌های اسرائیلی شمار تظاهرات کنندگان را ده‌ها هزار تن برآورد کرده‌اند. شنبه هفته پیش دست کم 110 هزار اسرائیلی تنها در تل‌آویو در تظاهرات علیه نتانیاهو شرکت کردند.

شنبه‌های سرزمین‌های اشغالی به روزهای سیاه «بنیامین نتانیاهو» تبدیل شده‌اند. صدها هزار شهرک‌نشین صهیونیست در اعتراض به تندروی‌ها، اقدامات غیرقانونی و جولان کابینه افراطی راست‌گرایان اسرائیلی به خیابان‌ها می‌آیند و تا سرنگونی حزب «لیکود» و متحدانش، قصد تداوم اعتراضات را دارند.

هشدار ترکیه نسبت به سفر شهروندان خود به آمریکا و کشورهای اروپایی/ هشدار سفارت عربستان به اتباعش در آمریکا/ تظاهرات گسترده در تل‌آویو و حیفا علیه نتانیاهو/ آغاز کارزار انتخاباتی ترامپ

تظاهرات علیه نتانیاهو و اختلافات میان احزاب رژیم صهیونیستی پس از آن بالا گرفت که کابینه جدید تل‌آویو به ریاست بنیامین نتانیاهو در چهارم ماه جاری میلادی طرحی برای «اصلاح نظام قضایی» این رژیم ارائه کرد. نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی است، بنا دارد با آنچه آن را «اصلاح نظامی قضایی» نامیده، به کمک وزیر دادگستری این رژیم محاکمه خود را ملغی کند.

در این طرح با تضعیف دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی، کابینه و احزاب سیاسی این رژیم این امکان را خواهند یافت که کمیته انتخاب قضات در دادگاه‌های رژیم صهیونیستی را با تعیین اعضای احزاب و سیاستمداران کنترل کنند و از عضویت قضات در این کمیته جلوگیری کنند.

از سوی دیگر، اختیارات مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی و همچنین اختیارات مشاوران قضایی دیگر وزارتخانه‌های این رژیم گرفته خواهد شد و وزیر این امکان را خواهد داشت هر مشاور قضایی را که بخواهد در دفتر خود برکنار یا منصوب کند.

آغاز کارزار انتخاباتی ترامپ

دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا دو ماه پس از اینکه از تصمیم خود برای شرکت دوباره در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا خبر داد، روز شنبه کارزار انتخاباتی خود را در نیوهمپشایر آغاز کرده است.

به گزارش "نیویورک پست", وی در میان رهبران حزب جمهوری خواه گفت: ما کارمان را آغاز می‌کنیم. من از نیوهمپشایر به عنوان نامزد ریاست جمهوری کار خود را آغاز می‌کنم.

هشدار ترکیه نسبت به سفر شهروندان خود به آمریکا و کشورهای اروپایی/ هشدار سفارت عربستان به اتباعش در آمریکا/ تظاهرات گسترده در تل‌آویو و حیفا علیه نتانیاهو/ آغاز کارزار انتخاباتی ترامپ

ترامپ تاکید کرد: من جدی‌تری از گذشته و اکنون بیش از همیشه متعهد هستم.

ترامپ قرار است دومین کارزار انتخاباتی خود را در روز شنبه در کلمبیا واقع در کارولینای جنوبی برگزار کند.

 روزنامه واشنگتن پست در مطلبی با اشاره به احتمال حضور منتقدان و حامیان دونالد ترامپ در رقابت‌های تعیین نامزد حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، فرماندار ایالت فلوریدا را رقیب اصلی رئیس جمهوری پیشین آمریکا معرفی کرد.

ران دوسانتیس، فرماندار فلوریدا، که به عنوان رقیب بالقوه ترامپ شناخته می‌شود، به تازگی تبلیغاتی را در گوگل و فیس بوک منتشر کرده و هرچند هنوز داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری نشده، به عنوان یک چهره محبوب در میان محافظه کاران ظاهر شده است.

او در انتخابات میاندوره‌ای امسال به راحتی پیروز شد و تنها نامزد حزب جمهوری خواه است که در نظرسنجی‌ها از ترامپ پیشی گرفته و خشم او را برانگیخته است.

با این حال، دوسانتیس تنها جمهوری خواهی نیست که اقدام‌های اخیرش، گمانه زنی‌هایی در مورد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ را باعث شده است. به نوشته واشنگتن پست، تیم اسکات، سناتور کارولینای جنوبی، که در انتخابات نوامبر نیز دوباره پیروز شد، تبلیغات در فیس بوک را دوباره شروع کرده است.

چندین چهره دیگر از جمله مایک پنس، معاون رئیس جمهوری سابق و آسا هاچینسون، فرماندار آرکانزاس، که هر دو از منتقدین ترامپ به شمار می‌روند، در حال مذاکره با حامیان مالی هستند.

حتی در شرایطی که ترامپ با انتقادات و چالش‌های فزاینده‌ای روبه روست، نظرسنجی‌های اخیر او را به عنوان گزینه مورد علاقه برای کسب نامزدی حزب جمهوری‌خواه نشان می‌دهد. با این حال، نتایج برخی از نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که دوسانتیس شکاف را کم کرده و پیشتازی ترامپ را کاهش داده است.

نظرسنجی ۱۶ تا ۱۸ دسامبر (۲۵ تا ۲۷ آذر) موسسه نظرسنجی مورنینگ کانسالت نشان می‌دهد که از میان چهار هزار و ۱۰۵ رأی ‌دهنده بالقوه جمهوری‌خواه، ترامپ حمایت‌ اکثریت را به دست آورده و ۴۸ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که قصد دارند به رئیس جمهور سابق رای دهند؛ دوسانتیس با ۳۳ درصد در رده دوم بوده و پنس ۸ درصد اقبال عمومی را به دست آورده است.

واکنش دمشق به گزارش ادعایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای، گزارش تیم تحقیقات سازمان منع سلاح‌های شیمیایی (OPCW) در خصوص استفاده دولت سوریه از گاز کلر در حمله به منطقه «دوما» در آوریل ۲۰۱۸ را رد کرد و آن را فاقد دلایل علمی دانست.

در این بیانیه آمده است، این گزارش فاقد شواهد علمی و عینی است و هیچ فرد عاقل و متخصصی ممکن نیست که به نتایج گمراه‌کننده تهیه‌کنندگان این گزارش دست یابد، زیرا مشاهدات عینی کارشناسان و بازرسان سابق و باتجربه این سازمان در گزارش مذکور نادیده گرفته شده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، در این بیانیه آمده است: «این گزارش گمراه‌کننده برای سوریه غافلگیرکننده نبود و بار دیگر درستی موضع دمشق در خصوص گزارش‌های سازمان منع سلاح‌های شیمیایی را که همگی بی اعتبار بودند، ثابت کرد».

وزارت خارجه سوریه همچنین از همه کشورهای عضو کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی و سازمان ملل خواست تا به مسئولیت خود برای حفظ استقلال، اعتبار و آینده این سازمان عمل کرده و به آمریکا و برخی کشورهای عربی اجازه ندهند با سیطره بر این سازمان، ایفای نقش و عملکرد آن را سیاسی کرده و از آن برای تحقق اهداف سیاسی خود استفاده کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۲
ان شا الله امریکا به افول خود نزدیک می شود ترامپ همچون گورباچف ناجی ایالت های امریکا خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
دلار الان چنده؟ خسته نشيدن از اين همه شعار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
اگر روسیه و چین و ایران بیشتر از این روی گسل های جامعه امریکا سرمایه گذاری کنند قطعاایالت هایی خواهان استقلال بیشتری از دولت مرکزی خواهد بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
تمام تلاش شان این است عزت نفس را از ایرانیان بگیرند با کمک مزدورها.
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
وقتی دلار اینهمه روی زندگی تاثیر داره دیگه حرف اضافه موقوف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
البته من طرفدار آمریکا و غرب نیستم ولی غرب خیلی به دنیا و بشریت خدمت کرده
ناشناس نگو دلار چنده؟ بگو نمیفهمم. به همین واضحی
ان شاءالله به زودی آمریکا هم مانند شوروی سابق از هم میپاشه. این برای امنیت دنیا هم خوبه و به وقتش همون اروپا هم که از دست آمریکا عاجز و درمانده و بدون استقلال است حمایت می کند. این خط این نشون
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
تورم در ایران سالیانه ۶۰ درصد هست شما منتظر افول آمریکایی!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
خدارو شكر ناشناس عزيز شما مي فهمي و وضع مملكت اينه ما ادعاي فهم نداريم و لي گروني تورم و رو به عقب رفتن رو لمس ميكنيم
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
بهتره آدم یکم منطقی فکر کنه. پونصد سال پیش که آمریکایی نبود و اروپا هم قدرتی نداشت، امنیت دنیا چجوری بوده؟ یه روز مغول حمله میکرده نسل کشی میکرده قتل غارت تجاوز. یه روز عثمانی حمله میکرده به ایران یه روز حمله میکرده به اروپا. یه روز افغانیا حمله میکردن به ایران. یه روز نادرشاه حمله کرده به هند غارت کرده. یه روز عربا حمله کردن به ایران قتل غارت تجاوز. یه روز اسپانیا و پرتغال حمله کردن به آمریکای جنوبی یه روز فرانسه حمله کرده به آفریقا. یه روز ژاپن حمله کرده به چین قتل عام. یه روز روسیه حمله کرده به اروپا . غیر از این تا همین صد سال
پیش دزد سرگردنه بوده تو شهر و روستا هرکی زورش میرسیده دزدی میکرده. سریال روزی روزگاری یادته؟ در طول تاریخ هرکی قدرت دستش بوده زورگویی کرده الانم نوبت آمریکاست ولی تفاوتش اینه که آمریکا به جهان نظم داده. اروپا با پیشرفت علم باعث راحت شدن زندگی شده. باعث قانون مندی جوامع شده. دیگه به این راحتی نمیتونی دزدی کنی قتل کنی تجاوز کنی. همه اینارو مدیون اروپا و آمریکا هستیم.
دیشب الهام الیف و رییسی در مورد حادثه حمله به سفارت آذربایجان در تهران صحبت کردند.


امروز اعلام شد که کلیه دیپلماتهای آذربایجان به همراه خانواده هایشان ایران را تا پایان امشب ترک خواهند کرد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
همون بهتر كه برن
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
بهترین کار کشیدن دیوار به دور ایران است همه برن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
مگر دست الهام است که در مورد سفارت کشورش تصمیم بگیرد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
باید به هوش سیاسی وزارت امورخارجه شک کرد.
ترامپ‌ دوست‌ فابریک‌ پوتینه‌ و دستش‌ در‌ پاره‌ کردن‌ برجام‌ توی‌ یک کاسه‌ بود‌ کاملا‌ معلومه‌
ترامپ‌ یک‌ خل‌ و مشنگ‌ بیسواد‌ بیش‌ نیست‌ و پوتین‌ عامل‌ همه بدبختیهای‌ ایجاد‌ شده‌ برای‌ منطقه‌ است‌ و ترامپ‌ احمقانه‌ باهاش‌ همدستی‌ کرده‌ .
خدا‌ ریشه‌ دسیسه‌ گرهای‌ بیرحم‌ و بی دین‌ و اخلاق‌ و ضد بشری‌ را هرجا که هستند‌ نیست‌ و نابود‌ بکنه‌ !
تمام تلاش غرب و در راس آن دولت امریکا در این است چند صدایی در جهان را خفه کند.
امریکا هزینه و برنامه سنگینی در کنترل ایران انجام داده است اون همه شبکه ماهواره ای و حمایت مالی از اپوزیسیون تحریم اگر شکست بخورد آینده دردناکی در انتظار کشور امریکا خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
یک جوری میگه اون همه شبکه ماهواره ای .ایران حدود صد شبکه داره حالا کل شبکه مخالف به تعداد انگشتان دست نمیرسه
وقتی سفیر کشورمان در آذربایجان هنوز نمی تواند پیش بینی کند موضع دولت آذربایجان مغرضانه است چرا اجازه دادن رئیس جمهور عزیزمان تلفنی با الهام صحبت کند وزیر امورخارجه کشورمان به دیدار مصدومان برود.
مخالفان ترکیه درانکارا ترتیب اردوغان رابدهند
ایران ازاردوغان درکودتا حمایت کرد حالا دارد چوبش را میخورد هشدار به ایران میدهد
باز هم مثل همیشه دولت ناکارامد،با دلجویی زیاد از پانترک ها،تجزیه طلب ها، دست نشانده صهیونیست ها جای متهم و شاکی عوض کردن،خدایی من نمی فهمم تا کجا حکومت و نظام باید برای کم کاری دولت تو زمینه های مختلف هزینه بشن،تا جایی که برداشت بنده هست فکر میکنم یه جورایی سپاه که نور چشم ملت و نظام هست داره هزینه میشه برا دولت ناکارآمد و تنش زا
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
والا افراطی هایی چون تو باعث منزوی شدن ایران میشن
بعضی از جونهای ما هنوز امریکاه با سر پا حیله نشناختن این امریکا نون ادمکشی میخوره از سرخ بوستان ایالت خودش تا سوریه عراق افقانستان یمن
دنیا داره پیشرفت میکنه اما نابرابر،
مرغ همسایه غازه
امريكا جوانهاى خود را ارج ميگذارد
جوان در امريكا سرمايه ملى است
تابناک از تکرار بیهوده اخبار چه سودی میبرید؟؟!! مسخره بازی هم حدی دارد
ما خوبیم فقط..!بقیه لولو خرخر
راستی شما چرا از مشکلات ۱۰۰ د صدی کشور خودمون حرف نمیزنید
خدایا خودت یه کاری بکن
یک جوری تیتر میزنی مردم ما فکر می کنند امریکا تمام شدهیج خبری نیست ۵ نفر پلیس سیاه پوست یک نفر سیاه پوست دیگه را کشتند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار