بازدید 2636

ایران تا پایان امسال خودروساز چهاردهم جهان می‌شود

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران در سال گذشته از نظر میزان تیراژ تولید خودرو در جهان رتبه نوزدهم را داشت که با توجه به رشد تولید، می تواند تا پایان امسال به رتبه چهاردهم ارتقاء یابد.
کد خبر: ۱۱۶۱۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳ 27 January 2023

به گزارش ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «عبدالله توکلی‌لاهیجانی» افزود: از ابتدای امسال تا بهمن‌ما، یک میلیون و ۵۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی ۳۰ درصدی را نشان می دهد.

وی ادامه داد: در سال ۹۶ یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شد، اما پس از آن در سال های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ با افتی محسوس، سالیانه به‌طور متوسط نزدیک به ۸۰۰ هزار دستگاه تولید می‌شد.

توکلی لاهیجانی بیان‌داشت: در سال‌های یاد شده در عمل میزان تولید خودور به نصف کاهش یافت، از همان میزان هم سالیانه حدود ۲۰۰ هزار دستگاه به‌صورت ناقص تولید می شد و در پارکینگ خودروسازان باقی می‌ماند.

وی گفت: امسال موفق شدیم رکورد تولید ماهانه را نیز بشکنیم و در دی ماه حجم تولید ماهانه به ۱۲۷ هزار دستگاه رسید که همه خودروها به‌صورت عبور مستقیم و کامل تولید می شوند و در پارکینگ خودروسازان باقی نمی‌مانند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان