بازدید 8527
۱

ثبت تصاویر دیدنی از زمین و ماه توسط مدارگرد دانوری

مدارگرد کره جنوبی که مدتی پیش به فضا پرتاب شده بود، عکس‌هایی خیره‌کننده از زمین و ماه ارسال کرد.
کد خبر: ۱۱۶۱۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷ 27 January 2023

«تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، ۵۵ سال پیش بیل اَندِرس (Bill Anders)، فضانورد آپولو ۸، تصویری نمادین ثبت کرد که تصور انسان را از جهان برای همیشه تغییر داد. این تصویر که «طلوع زمین» (Earthrise) نامیده می‌شود، رنگ آبی لطیف سیاره را در حالی به تصویر کشید که در پس‌زمینه شب ابدی فضا شناور است.

اکنون، دانوری (Danuri)، اولین مدارگرد کره ماه که از سوی کره‌ جنوبی به فضا پرتاب شده است، تمام تلاش خود را به کار بسته است تا با مجموعه‌ای از عکس‌های سیاه و سفید خیره‌کننده از زمین و ماه، از «طلوع زمین» تقلید کند.

دانوری در ماه اوت ۲۰۲۲ میلادی با موشک اسپِیس ایکس از آمریکا به فضا پرتاب و ماه گذشته وارد مدار کره ماه شد. عکس های ارسال شده را با هم به تماشا می‌نشینیم.

کره جنوبی تا سال گذشته برای حمل ماهواره‌های خود به کشورهای دیگر متکی بود و بیشتر موشک‌های آن توسط آمریکا، روسیه، چین، ژاپن، فرانسه و هند پرتاب می‌شد. این موضوع با پرتاب موفقیت‌آمیز موشک نوری (Nuri) سه‌مرحله‌ای در ۲۱ ژوئن ۲۰۲۲ میلادی (۳۱ خرداد ۱۴۰۱) تغییر کرد و این کشور را به رؤیای خود برای تبدیل‌شدن به بازیگر جدید صنعت فضایی نزدیک‌تر کرد. کره جنوبی به دلیل توافق دوران جنگ سرد با آمریکا که این کشور را از توسعه برنامه فضایی منع می‌کرد، دیر وارد رقابت شد.

دانوری مأموریت علمی خود را از ماه آینده آغاز خواهد کرد که شامل نقشه‌برداری و بررسی سطح ماه و اندازه‌گیری قدرت مغناطیسی و پرتوهای گاما است.

این مدارگرد ۱۸۰ میلیون دلاری، فناوری آزمایشی اینترنت فضایی را با ارسال عکس‌ها و ویدئوهایی به زمین آزمایش خواهد کرد که از آن‌ها برای انتخاب مکان‌های بالقوه برای فرود بر کره ماه در سال ۲۰۳۲ میلادی استفاده خواهد شد.

به نقل از وبگاه دِیلی مِیل، این فضاپیما به مدت ۱۱ ماه به دور کره ماه خواهد چرخید؛ بنابراین می‌توانیم منتظر دیدن تعداد زیادی از این تصاویر خیره‌کننده تا پایان سال جاری باشیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
ماه شبیه معدن املاح نمکی است
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی