بازدید 5624
۶

دولت باید در بازار ارز دخالت مستقیم کند

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: برای کنترل وضعیت ارز و کاهش نرخ ارز آزاد، دولت باید در این بازار دخالت مستقیم کند.
کد خبر: ۱۱۶۱۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰ 27 January 2023

به گزارش «تابناک»، لطف‌الله سیاهکلی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره حذف دلار توافقی اظهار داشت: به طور کلی ورود دولت به بازار ارز حتماً می‌تواند این بازار را کنترل کند و باید ببینیم سیاستی که رئیس بانک مرکزی در پیش گرفته است، چقدر اراده دولت را برای کنترل ارز نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: زمانی که همه ارز دست دولت است، چگونه نمی‌توان بازار ارز را تنظیم و کنترل کرد؟ دولت به راحتی می‌تواند بازار ارز را کنترل کند و اگر دولت وارد شود، این بازار کنترل می‌شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما مشکل ارزی نداریم و فروش نفت و درآمد ارزی داریم، تصریح کرد: اگر درآمد ارزی نداشتیم یا ارز کم بود، می‌شد انتظار داشت که بازار ارز وضعیت بدی پیدا کند و بازار سیاه شود، اما امروز اینگونه نیست و ما درآمد ارزی داریم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت باید وارد بازار ارز آزاد شود، حاشیه بازار را جمع کند و این کار شدنی است، گفت: مداخلات دولت در امور ارزی می‌تواند این بازار را کنترل کند. دولت باید در بازار ارز دخالت مستقیم کند.

سیاهکلی با بیان اینکه اگر دولت وارد نشود و بازار ارز را مدیریت نکند، باز هم ارز آزاد گران می‌شود، اظهار داشت: دولت باید نرخ ارز آزاد را کاهش دهد.

وی تاکید کرد: اگر دولت وارد نشود، قیمت ارز آزاد باز هم بالاتر می‌رود. بنده یک بار دیگر هم گفته بودم که اگر ارز آزاد به ۴۰ هزار تومان برسد، رسیدن به دلار ۶۰ هزار تومانی هم دور از ذهن نیست. پس دولت باید وارد شود و بازار ارز را کنترل کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۶
اره دولت بايد در خيلي امور مداخله ( البته به منظور بهبود روند ) داشته باشد . نه اينكه صرفاً با روش هاي سلبي و محدود كننده در حال حاضر تمام توان و وقت خودش را صرف فيلترينگ و كاهش سرعت اينترنت و از اين دست امور قرار دهد . اقتصاد رها ، فرهنگ رها ، سياست آش شعله قلممار و ... دولتمردان هم پشت تريبون ها در حال گفتاردرماني و شعار دهي و وعده براي آينده !
آقای نماینده دولت می خواهد نرخ ارز را کنترل کند اما توان مدیریت ندارد این کار را دیمی نمی توان انجام داد باید دانش و مدیریت داشته باشی مدرک علمی اکثر تیم اقتصادی دولت مدرک رانتی است !!
ثابت نگه داره برامون کافیه نیاز نیست دلار بیاد پایین از این دولت امیدی نی
باشه ما هم باور کردیم که گرونی دلار کار دولت نیست
آقا لطف الله شما خودت جواب خودتو دادی .همه ارز مال دولته.پس این چه حرفی است که شما میفرمایید.همگی افتادین به استثمار ملت.
ارز ودلار راباید.به افراد تاجر وکسانی که ویزا دارند پرداخت نمود.وبه افرادحقیقی صرافی ها نباید دلاربفروشند.تادست واسطه ودلال،برداشته شود
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی