بازدید 31840
سه هزار و دویست و چهل و پنجمین بسته ویژه خبری «تابناک»

فریدون عباسی: تنگه هرمز سهل است، اقیانوس منجمد جنوبی را هم می‌بندیم! / کارشناس تلویزیون: ایران انتقام ترور شهید فخری‌زاده را با کشتن فردی هم‌رده او در اسرائیل گرفت / خزعلی، زنان تاثیرگذار می‌ترسیدند که کشته شوند!

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند وزیر کشور: احتمال تغییر در استاندارد‌های شاخص آلودگی هوا برای جلوگیری از تعطیلی مدارس /واکنشی به ادعای برکناری فیروزآبادی از دبیری شورای عالی فضای مجازی / شرط جدید برای شرکت در قرعه‌کشی فروش خودرو / وزیر اقتصاد: دلار حتی اگر دو برابر هم شود، نفعی برای دولت ندارد ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۶۱۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۴ 24 January 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

خوش‌چهره: به رئیسی گفتم از پس وعده‌ها برنیایی به حساب نظام نوشته می‌شود نه خودت
محمد خوش‌چهره: در جلسه‌ای که داشتیم، به آقای رئیسی عرض کردم یک چشم من از آمدن شما خندان است و چشم دیگرم، گریان. خندان از این بابت است که می‌بینم دولت یکدست شده است و کارها پیش می‌رود. قوای مجریه، مقننه، قضائیه و نهادهای انقلابی، شهرداری تهران و… همه کاری شده‌اند و می‌خواهند وظایفشان را انجام دهند. اینکه در گذشته ناهماهنگی‌هایی بود، دیگر نیست. اما چشم دیگرم گریان است چون اگر شما از عهده وعده‌هایی که داده‌اید برنیایید، مردم دیگر نمی‌گویند، دولت مردمی رئیسی نتوانست، بلکه آنها این را به پای رژیم، نظام و حتی اسلام می‌نویسند. لذا لازم است شما آقای رئیسی از پس شعارهایتان برآیید و اجازه اشتباه ندارید. لازم است در حوزه‌های تصمیم‌گیری، سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و اجرا درست اقدام شود. البته قطعاً و دقیقاً این گونه نخواهد بود، چون همه دولت‌ها خطاهایی با ضرایب مختلف در برنامه‌ریزی داشتند.

جهانگیری: زمان تصمیم‌های سخت فرا رسیده است
اسحاق جهانگیری: متأسفانه برخی به جای پرداختن به علت اصلی مشکل و حل ریشه‌ای آن، طبق معمول دنبال محکوم کردن یکدیگر هستند. دیگر کار از این سخن‌ها و از شعارهای بی‌پایه وعده‌های پوچ گذشته و زمان تصمیم‌های سخت فرا رسیده است. قطعی گاز امسال در ایام سرما به منازل مردم رسید و مرزنشینان محروم از جمله خواهران و برادران اهل سنت را در تربت جام و شهرها و روستاهای دیگر در برگرفت. در همین حال، نیروگاه‌ها به جای سوخت تمیز گاز، مازوت مصرف کرده و هوای آلوده، آلوده‌تر شده که نتیجه آن تعطیلی پیاپی مدارس و دانشگاه‌هاست.

خزعلی، زنان تاثیرگذار می‌ترسیدند که کشته شوند!
انسیه خزعلی در گزارش برگزاری همایش زنان تاثیرگذار: نمایندگان برخی کشورها پس از بازتاب گسترده برگزاری این نشست تماس‌های زیادی با ما می‌گرفتند و از چند و چون خبرهایی که به آنها مخابره می‌شد، می‌پرسیدند و تأکید داشتند که چنین اقداماتی می‌تواند در بی اثر کردن سناریوی برخی کشورها علیه ایران، موفق باشد. برخی میهمانان این نشست، وقتی تهران را ترک می‌کردند، این مهم را تصریح می‌نمودند که این سفر در تغییر نگاه‌شان به ایران بسیار اثرگذار بوده است. در تغییر این تصورات، مثالی عرض کنم؛ اعضای یکی از گروه‌های حاضر در ایران می‌گفتند که در آغاز حضورشان در هتل محل اقامت، برای خروج از اتاق دچار ترس بوده‌اند و می‌ترسیده‌اند که کشته شوند! یا خانم دیگری در فرودگاه گفته بود: «آیا من می‌توانم زنده برگردم؟» یا برخی می‌پرسیدند: «آیا شما می‌توانید در همه مقاطع دانشگاه وارد شوید؟»

آیت‌الله وحید خراسانی: تمام مسئولین توجه کنند که وظیفۀ آنها رسیدگی و احیای زندگی مردم است
آیت الله وحید خراسانی در پایان جلسۀ پاسخ به سوالات شرعی در روز دوشنبه سوم بهمن ماه 1401 طی بیاناتی در آستانۀ شهادت حضرت هادی (علیه السلام) توصیه هایی به اعضای هیأت مذهبی و مسئولین داشت. در بخشی از سخنان ایشان امده: قضیۀ شهادت حضرت هادی (علیه السلام) مربوط به امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) است. احیاء این روز ، تسلیتی است به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، قلب عالم امکان، چون جدّ بزرگوار امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) است. انشاءالله همۀ هیأت دست به دست هم بدهند تا امر شهادت امام هادی (علیه السلام)را با عظمت برگزار کنند. این کارها همه برای رضایت امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) است وظیفۀ ما سنگین است، اگر در این روز هیأت بیرون بیایند عزا برپا شود، به برکت حضرت هادی (علیه السلام) اجری عظیم ذخیرۀ دنیا و عقبی آنها خواهد شد که آن اجر با خودِ بقیه الله الاعظم است. ایشان در پایان فرمودند، این روزها گلایه های زیادی از معیشت به ما می رسد. تمام مسئولین توجه کنند وظیفۀ آنها رسیدگی و احیای زندگی مردم است. اینها باید تمام همت خود را به کار گیرند تا مبادا شکمی گرسنه بماند، یا خانواده‌ای از جهت مالی بیچاره شود. اگر این شد که خود را وقف خدمت به ایتام آل محمد (صلی‌الله علیه و آله) کرد اجرش لایتناهی است.

مظاهری، رئیس اسبق بانک مرکزی: نقدینگی در دو سال دولت رییسی صد در صد اضافه شده
طهماسب مظاهری در خصوص وضعیت نرخ ارز گفت: قیمت هر کالایی در بازار باید بر اساس قانون عرضه و تقاضا تعیین شود و ارز هم مثل خودرو یا سکه و هر کالایی از این قاعده مستثنی نیست. رئیس کل اسبق بانک مرکزی افزود: در یک زمان تقاضای ارز اقتصادی نیست و از جنس حفظ ارزش دارایی است. به گفته مظاهری وقتی ارزش پول مردم در حال از بین رفتن است، عقل طبیعی و اقتصادی و فطری هر انسان می‌خواهد ارزش دارایی را حفظ نماید. وی حفظ ارزش دارایی را بر اساس فطرت هر انسانی عنوان کرد و افزود: هر کس راه حلی متناسب با ابتکار و سلیقه خود پیدا می‌کند. کسی طلا و ملک و دیگری موبایل یا ارز خریداری می‌کند. مظاهری ادامه داد: در این بین باید اقدامی صورت داد تا از بحران نجات پیدا کنیم و لذا باید بدانیم نقدینگی موجب قدرت خرید می‌شود. این اقتصاددان با اشاره به این که باید رشد نقدینگی را کنترل نمود تا از رشد تولید فزونی نگیرد، خاطرنشان کرد: وقتی رشد نقدینگی سالی ۳۰ درصد فزونی گیرد و رشد تولید ناخالص داخلی هم سه تا پنج درصد باشد، مابه التفاوت این دو، قدرت خریدی پدید می‌آورد که تورم را در پی خواهد داشت و بخشی از این تورم روی ارز سوار می‌شود. وی اضافه کرد: در ابتدای دولت احمدی نژاد نقدینگی ۷۰ هزار میلیارد تومان بود که در پایان آن دوره حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان شد. در دولت روحانی رقم نقدینگی بیش از سه هزار هزار میلیارد تومان شد و در دولت رییسی این رقم تا اسفند پیش رو به ۶ هزار هزار میلیارد تومان می‌رسد. مظاهری ادامه داد: نقدینگی در دو سال دولت رییسی صد در صد اضافه شده و تولید ناخالص تا ۸ درصد فزونی گرفته و مشخص است که همه کالا‌ها و نه فقط ارز گران می‌شود.

روایت یک نماینده از علت استعفای الیاس نادران
جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور، در گفت‌وگو با مُنیبان با اشاره به علت استعفای الیاس نادران از حضور در مجلس گفت: بنده قضیه استعفا را از خود نادران پرسیدم. به نظر می‌رسد الیاس نادران در اعتراض به نحوه فعالیت هیئت رئیسه مجلس استعفا کرده است. در حقیقت نادران از نحوه فعالیت هیات رئیسه برای اداره مجلس ناراضی است.

فریدون عباسی: تنگه هرمز سهل است، اقیانوس منجمد جنوبی را هم می‌بندیم!
فریدون عباسی دوانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس، درباره اقدام پاناما و واکنش ایران به این کشور به تجارت‌نیوز گفت: پس گرفتن پرچم‌های پاناما تاثیری در صادرات نفت ایران ندارد و روش‌های مختلف برای دور زدن تحریم‌ها همچنان پابرجاست. با گرفتن یک پرچم هرگز صادرات نفت ایران متوقف نمی‌شود. او در پاسخ به اینکه ممکن است ایران برای مقابله با فشار‌های اخیر، اقدام به بستن تنگه هرمز کند عنوان کرد: ایران با کشور‌های دیگر خصومتی ندارد که از طریق بستن تنگه هرمز بخواهد برخود تقابلی داشته باشد. اما اگر تهدیدی متوجه کشور شود تنگه هرمز که سهل است، محدوده اختیارات را تا اقیانوس منجمد جنوبی هم گسترش می‌دهیم، چون ایران هیچ محدودیتی ندارد. عباسی ادامه داد: در صورت افزایش فشار‌های اقتصادی ایران نیز راه‌های مقابله معقول را پیش می‌گیرد. امثال اقدامات پاناما صرفا جنگ روانی است و نباید در مقابل آن کوتاه آمد.

محمدرضا تاجیک: به زیر نگاه کنید، قبل از آنکه زیر و رو شوید
محمدرضا تاجیک نوشت: اسلاونا دراکولیچ در کتابِ «کمونیسم رفت، ما ماندیم و حتی خندیدیم»، می‌نویسد: آنجایی که کمونیسم واقعا شکست خورد، در حیطه اداره امور پیش‌پا‌افتاده زندگی روزمره بود، نه در حیطه ایدئولوژیک. در این شرایط که از هر امر جزیی و به ظاهر بی‌مقداری بلا (خیزش و اعتراض و جنبش) می‌خیزد، بسیاری از اصحاب تصمیم و تدبیر در عالم ایده‌ها یا عالم مثل خود - که در آن صورت والا و اعلای هر چیز، از جمله سیاست، تجربه می‌شود - به سر می‌برند و امور نازل و پیش‌پاافتاده را اموری نااندیشیدنی، فریبکار و نگاه‌ناکردنی فرض می‌کنند که آنان را از توجه به امور والا و بالا غافل می‌دارند. زیست‌جنبش‌هایی که در سالیان اخیر در جامعه رخ داده‌اند، آشکارا از اهمیتِ امر به ظاهر بی‌اهمیت - امور خرد و جزیی معطوف به ملموس‌ترین و انضمامی‌ترین لایه‌های زندگی فردی و جمعی مردمان - خبر می‌دهند و اصحاب قدرت را به گشودن در‌ها و پنجره‌های زیست‌جهان خود و بازگشت از سفر طولانی آسمانی خود فرامی‌خوانند و بدانان می‌گویند زیر پای‌تان غوغا و شورش امر پیش‌پاافتاده و جزیی برپاست. به زیر نگاه کنید، قبل از آنکه زیر و رو شوید. /اعتماد

ایران انتقام ترور شهید فخری‌زاده را با کشتن فردی هم‌رده او در اسرائیل گرفت
سیدمصطفی خوش‌چشم، کارشناس مسائل بین‌الملل در یک برنامه تلویزیونی گفت: ایران انتقام ترور شهید فخری‌زاده را با کشتن فردی همرده او در اسرائیل گرفت! /آخرین خبر

تذکر دستیار قالیباف به دستگاه دیپلماسی
دستیار سیاسی رئیس مجلس به عقب‌نشینی اروپا از تحریم سپاه واکنش نشان داد و نوشت: می‌توانند دوباره کلید بزنند، دستگاه دیپلماسی فعالانه در صحنه باشد. محمدسعید احدیان در توئیتر نوشت: اروپایی‌ها که فرایند عملیاتی کردن گذاشتن نام سپاه در لیست تروریستی را مدت‌ها پیش شروع کرده بودند، عقب نشینی کردند البته فعلا؛ بهانه‌ای که برای عدم تصمیم گیری اعلام کردند، به گونه‌ای است که بتوانند دوباره آن را کلید بزنند. دستگاه دیپلماسی باید فعالانه در صحنه باشد.

در رخدادهای اخیر برخی از مسئولان وسط لحاف خوابیدند و غلت نخوردند
مطهری نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی گفت: در فتنه‌ای که متاسفانه بیش از سه ماه طول کشید، متاسفانه برخی از مسئولان وسط لحاف خوابیدند و به این سمت و آن سمت هم غلت نخوردند، در حالی که این روزهاست که نظام نیاز دارد ما پشت و کنار آن بایستیم. /ایسنا

روحانی دیگر نمی‌تواند رئیس جمهور شود؟
حسن روحانی متولد ۲۷ آبان ۱۳۲۷ است؛ بنابراین حسن روحانی امکان کاندیداتوری مجلس را ندارد. جلیلی محبی در توییتی بر عدم امکان کاندیداتوری حسن روحانی نوشت. اما سوال اینجاست چرا روحانی امکان مجدد ریاست‌جمهوری ندارد؟ طبق قانون مجلس شورای اسلامی داوطلب باید در هنگام ثبت نام برای کاندیداتوری مجلس حداقل ۳۰ سال تمام و حداکثر ۷۵ سال تمام داشته باشد. همچنین حسن روحانی متولد ۲۷ آبان ۱۳۲۷ می‌باشد؛ بنابراین حسن روحانی امکان کاندیداتوری مجلس را ندارد. /اعتماد

اگر روزی از حوادث غیرمترقبه غافلگیر نشویم غافلگیر می‌شویم که چرا غافلگیر نشدیم!
جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مجلس تصریح کرد: اگر روزی از حوادث غیرمترقبه غافلگیر نشویم، غافلگیر می‌شویم که چرا غافلگیر نشدیم! مدیریت علمی، صحیح و عاقلانه در بخش‌های مختلف کشور مشاهده نمی‌شود و البته این مختص به دولت فعلی نیست و این مشکلات ریشه‌دار بوده و طی این سال‌ها نهادینه شده است. ما مطالعات علمی، آینده‌نگرانه و وسعت دید را در بسیاری از بخش‌های مدیریتی نمی‌بینیم. یعنی اگر یک جا آسفالت شود هفته بعد کنده می‌شود! ما از این گونه بی‌برنامگی‌ها بسیار داریم. واقعیت امر این است، زمانی که این اتفاقات ناگهانی در کشور رخ می‌دهد ضعف‌ها خود را بیشتر نشان می‌دهند. نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: من از رییس قوه قضاییه آقای محسنی اژه‌ای و دادستان کل کشور آقای منتظری درخواست دارم، ۷ نفر از افرادی که طی تجمعات اعتراضی به توزیع چراغ‌ها و قطعی گاز در تربت جام دستگیر شدند را با توجه به مشکلاتی که مردم دارند و وضعیتی که در منطقه وجود داشته است، مورد عفو قرار داده و آزاد کنند و اجازه دهند خانواده‌ها از نگرانی در بیایند. آن‌ها جوان هستند؛ ممکن است خطایی مرتکب و شعاری هم سر داده باشند. واقعا شرایط سختی در تربت جام است؛ در چنین شرایطی ما باید مردم را بیشتر درک کنیم و در کنارشان باشیم. /جماران

اظهارات تُند منتسب به رئیس دولت اصلاحات تکذیب شد
رئیس دفتر رئیس دولت اصلاحات اظهارات تُند منتسب به خاتمی را تکذیب کرد. محمدعلی ابطحی، رئیس دفتر سید محمد خاتمی در دوران ریاست جمهوری، در پستی اینستاگرامی نوشت: یکی از اساتید برجسته دانشگاه شهید بهشتی به من زنگ زد و گفت یک متن تند وحساب شده و بی منطقی از قول آقای خاتمی روی گروه واتسابی دانشگاهی آمده. گزارشی از جلسه شب جمعه این هفته با آقای دکتر روحانی و عبدالله نوری در منزل آقای خاتمی. ‎متن را برایم فرستاد. یک جمله‌اش به ادبیات رییس ما نمی‌خورد. با آقای خاتمی صحبت کردم. معلوم شد نه جلسه‌ای بوده. نه این حرف‌ها را زده بوده و نه خبر داشته که چنین دروغ‌هایی بنامش نوشته‌اند. ‎خوبی خاتمی این بوده که همیشه بر مکتب اصلاح خواهی خودش تاکید دارد. چه روز‌هایی که همه هورا می‌کشیدند و چه روز‌هایی که در آستانه حصر و مخالفت تندرو‌ها قرار داشت. ‎جنگ روانی چه می‌کند. برای اینکه قابل باور باشد اول متن نوشته بودند که به زودی فیلم این جلسه‌ای که اصلا برگزار نشده پخش خواهد شد. ‎خیلی‌ها می‌دانند که چرا علیرغم این همه اتفاقات و اعتراضات، برای دو سوی سیاست در داخل و خارج همچنان خاتمی مورد بهتان قرار می‌گیرد و هر روز به او حمله می‌کنند و توطئه و دروغپردازی.

خبر توئیتری رئیس کل بانک مرکزی برای بازار ارز
فرزین رئیس کل بانک مرکزی در صفحه شخصی خود در توییتر اعلام کرد: از امروز، بانک مرکزی و صرافی ها، اقدامات مشترکی در احیای ثبات اقتصادی در کشور انجام می دهند. وی تاکید کرد: بانک مرکزی زین پس به بازار آزاد ورود پیدا خواهد کرد و نرخ ساز خواهد بود.

 
خاندوزی: از آزادسازی قیمت نان خبری نیست
وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ طرح هوشمندشازی تخصیص آرد گفت: در مرحله نخست، بیش از ۹۸ درصد نانوایی های کشور به مکانیزم هوشمند تخصیص آرد مجهز شدند که شامل ۵۸هزار نانوایی در شهرها و ۱۸ هزار نانوایی در روستاهاست. خاندوزی اظهار داشت: مرحله دوم این طرح در چند استان آغاز شده و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال در تمام کشور آن را اجرایی کنیم. وی تاکید کرد: خبری از آزادسازی قیمت نان وجود ندارد و محدودیتی هم در تعداد عرضه نان وجود ندارد ضمن آنکه محدودیت تخصیص آرد به نانوایان در مرحله دوم برداشته خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: با اجرای مرحله نخست این طرح مشخص شد که روزانه حداقل ۵ هزار تن از ۲۱ هزارتن آرد یارانه ای از شبکه توزیع خارج شده و تبدیل به نان نمی شود؛ شناسایی این هدررفت، دستاورد مرحله نخست بود که متاسفانه با شیطنت سیاست زده، به عنوان نقطه ضعف دولت معرفی شد. خاندوزی با تاکید بر اینکه در فاز دوم تدریجی جلوی این هدررفت گرفته خواهد شد، تاکید کرد: دولت سیزدهم یارانه نان را حذف نخواهد ‌کرد؛ یارانه نان از ۷۰ هزارمیلیارد تومان در قانون بودجه امسال به ۱۰۴ هزار میلیارد تومان در لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۲ افزایش یافته است.
 
کسی چنین مصرف بنزین را پیش‌بینی نمی‌کرد
همایون صالحی رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران، درباره وضعیت اخیر توزیع بنزین در کشور باتوجه به افزایش مصرفی که در پی افت فشار گاز رخ داد، اظهار داشت: باتوجه به اینکه در تامین گاز به مشکل برخوردیم و با افت گاز مواجه شدیم، برای جلوگیری از قطع گاز خانگی مجبور شدند در برخی استان‌ها واحد‌های سی‌ان‌جی را تعطیل کنند و هر جایی لازم بود گاز قطع شد. به همین نسبت هم با افزایش مصرف بنزین مواجه شدیم، افزایش مصرف به گونه‌ای بود که در یک روز از دی ماه به ۱۱۸ میلیون لیتر هم رسید، در حالی که در هیچ زمستانی این اتفاق نیفتاده بود. وی خاطرنشان کرد: در فصل زمستان سال‌های گذشته ما همیشه کاهش مصرف داشتیم؛ اما امسال به دلایل مختلف از جمله اینکه افت گاز شدیدتر از سال‌های گذشته بود مصرف بنزین بالا رفت و ناترازی بیشتر خود را نشان داد. وی با بیان اینکه متوسط مصرف در دی ماه به ۱۰۵ میلیون لیتر رسید، گفت: کسی چنین مصرفی را پیش‌بینی نمی‌کرد، به طوری که نسبت به ماه‌های گذشته حدود ۷ درصد افزایش و نسبت به زمان مشابه سال قبل حدود ۲۰ درصد متوسط افزایش یافت.
 
واکنش سازمان دامپزشکی به فیلم واردات گوشت حرام
سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: اخیرا کلیپی بدون هیچ مستندی در فضای مجازی منتشر شده است، فیلم مذکور مبنی بر واردات گوشت حیوان حرام گوشت به کشور، مربوط به سال ۱۳۹۶ بوده و کلیه مطالب آن کذب و شایعه است. جمهوری اسلامی ایران تحت پروتکل های بهداشتی با حضور ناظرین شرعی و بهداشتی اقدام به تولید گوشت در کشتارگاه های خارج از کشور می نماید و واردات گوشت گوسفندی از چین، مغولستان و هر کشور دیگر طبق ضوابط بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور، صرفا با شرایط فوق و به صورت قطعه بندی منجمد و بسته بندی های کارتنی ۱۰ تا ۱۵ کیلویی وارد کشور می شود. همچنین در مبادی ورودی کشور توسط سازمان دامپزشکی کشور بازدید و نمونه برداری و آزمایش های لازم مربوطه صورت می‌پذیرد.‌ شایان ذکر است با تکنولوژی های روز دنیا که در سازمان دامپزشکی کشور نیز مهیاست، تشخیص تفریقی گونه دام از روی بافت عضلانی قابل انجام بوده و شبهه و شایعه واردات گوشت اینگونه دام ها اساساً کذب است.
 
تصمیم دولت برای عدم تغییر قیمت ۱۰ قلم کالا تا پایان ماه رمضان
در جلسه‌ای که به تازگی با حضور رئیس‌جمهور برگزار شده بود، وزارت جهاد کشاورزی موظف شد قیمت ده قلم کالای اساسی خوراکی را تا پایان ماه مبارک رمضان ۱۴۰۲ تثبیت کند. در این جلسه که وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد‌هایی برای تثبیت ده قلم کالای اساسی خوراکی شامل برنج، روغن، مرغ، تخم‌مرغ، گوشت، پنیر، ماست، شیر، شکر و ماکارونی ارائه کرده بود، مصوب شد این وزارتخانه برنامه‌هایی را برای تثبیت قیمت این ده قلم کالا تا پایان ماه مبارک رمضان ۱۴۰۲ اجرایی کند. همچنین وزارت جهاد کشاورزی موظف شد، برنامه پیشنهادی خود را برای کاهش و تثبیت قیمت مواد غذایی ظرف یک هفته به دولت ارائه کند.

محسن رضایی: مصوبه مولدسازی جای اصلاح دارد
«محسن رضایی» معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: مصوبه مولدسازی جای اصلاح دارد و وزیر اقتصاد با توجه به نکاتی از این جلسه که لازم دانستند پیشنهادها را ارائه کنند و در شورای سران آن را اصلاح خواهیم کرد تا شفاف تر شود. وی افزود: مولد سازی در راستای اصلاح ساختار بودجه کشور است و به زودی تصویب می شود. هدف مولدسازی افزایش رشد اقتصادی و افزایش رشد بهره‌وری اموال و تعیین تکلیف طرح های نیمه تمام است؛ بنابراین، اصل مولدسازی بر این مبنا نیست که دارایی به فروش برسد و خرج امور جاری شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰۸
در انتظار بررسی: ۵۹
انتشار یافته: ۱۳۴
خیلی دلم میخواد بدونم که فریدون عباسی دوانی کجا درس خونده و ضریب هوشی این فرد چنده؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
تو فقط حقوق‌ها رو با تورم متناسب کن.گزافه گویی نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
ایشون خیلی کارش درسته
ربنا
| Brazil |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
دلم میخواد تو سن هشتاد سالگی مثل آقای فریدون عباسی بشم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
قطب جنوب قارست اونی که اقیانوس منجمده قطب شماله خدا بهمون رحم کنه
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
آقای عباسی استاد همه چیز دان و همان فردی است که در همایش اقتصاد در حال سخرانی بود، ولی نتوانست به سوال دانشجویی مبنی نام بردن چهار اقتصاد دان پاسخ دهد
با حفظ سمت ایشان استاد آقای شریعتمداری در زمینه بستن تنگه هرمز هستند
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
باید ایشون رو برد نزدیک تنگه هرمز تا ببینن تنگه اونقدر هم تنگ نیست که بشه بستش.این زیاده گویی ها رو برای رفع مشکلات مردم بکار ببرین
منظور قطب جنوب است دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
اقیانوس منجمد که خودش بسته است مگه ترددی توش هست که بخواهیم ببندیم
مظاهری، رئیس اسبق بانک مرکزی: نقدینگی در دو سال دولت رییسی صد در صد اضافه شده

با این شرایط توقع داریم که دلار همان مقدار ثابت را داشته باشد؟

به جای پرداختن به مسائل بیهوده و حاشیه ای و کم اهمیت باید بطور دقیق محاسبه شود که علت این افزایش نقدینگی چه بوده و پول آن در کجا هزینه شده است تا مردم بهتر بفهمند علت تورم چیست و کدام نهاد و سازمان مقصر است
پاسخ ها
تهرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
جناب مظاهری اگر صحیح هم گفته باشند خبر خوبیست
چون متوسط رشد نقدینگی در دولت روحانی سالی ۱۲۰درصد بود
الان رسید به ۲سال ۱۰۰ درصد
یعنی سرعت رشد نقدینگی نصف شده است
بسیار عالی
میدونید چرا حال و روز مملکت اینگونه است؟؟؟؟به نظرات مسئولین در این بسته خبری،توجه کنید!
"سیدمصطفی خوش‌چشم، کارشناس مسائل بین‌الملل در یک برنامه تلویزیونی گفت: ایران انتقام ترور شهید فخری‌زاده را با کشتن فردی همرده او در اسرائیل گرفت"
این کارشناس مسایل بین المللی است یا مامور اطلاعات؟کدام کشوری میاد فردی را ترور کند و انرا به عهده بگیرد؟تا کی باید بابت این افراد که اب به اسیاب دیگران میریزند تاوان دهیم؟
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
کلیت اینست که معمولا مقام های رسمی کشورها ترور فرد دیگر را برعهده نمی گیرند مگر در شرایط خاص.
یادآوری می کنم که ترور سردار سلیمانی را رسما خود ترامپ به عنوان رئیس جمهور امریکا بر عهده گرفت اگر خاطرتان باشد.
اینجا جناب اقای خوش چشم که صرفا کارشناس مسائل هستند و صحبتهایشان سندیتی ندارد.
خدا سال آینده بعد از ماه رمضات به دادمان برسد!!! قراره باز این ده قلم کالا گران شود. همین الانش هم خریدش سخته. دیگه چقدر گران می کنید؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
اگر منجمد است
چگونه در آن کشتی رانی می شود که آقای عباسی آن را ببندد؟
اقای عباسی تا حالا شما به اقیانوس منجمد جنوبی رفتید،می دانید چطور جایی است؟گذام قسمتش را می خواهید ببندید؟؟شما که باسواد هستید چرا؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
سواد ایشان در مورد چیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
بپرس میدونه اقیانوس منجمد جنوبی در جنوبه یا شمال؟
عباس جون لازم نیست اقیانوس منجمد جنوبی رو ببندین،امنیت غذایی و رفاهی و ازادی و شخصیت مردم رو تو کشور فراهم کنید کلی شاهکار کردین و احتیاجی به هیچ دشمنی نداریم.
آفریدون برای مردم ایران دشمن تراشی نکن تو در کمسیون انرژی در فکر گرما و سرمای مردم باش.یعنی وظیفه آت را انجام بده.
اقای جهانگیری تخم کفتر خوردی
تمامی تنگه ها ، اقیانوسها منجمد شمال و جنوبی، دریاها ، رودخانه ها ،برکه ها، جوق سرکوچه را ببندید
شریعتمداری کم بود که فریدون عباسی هم اضافه شد. خدایا این افراد با این تفکر میخوان برای کشور قانونگذاری کنند!
فریدون عباسی شعارهاي تو خالی دیگه بسه صبر کن
اقایان با این اظهارنظر غیرکارشناسی کشور را به بحران سوق میدهند !!
باید به همه مسئولان و میهن دوستان هشدار داد که مرلقبت و هوشیاری را بشدت رعایت کنند. حالا که بنظر میرسه بعد از مواضع اروپا دولت ایران با مصلحت سنجی تصمیم گرفته مانند دولت چین کاملا در جنگ روسیه در اکراین بیطرف بشود و هیچ تسلیحات جدیدی به روسیه که نیاز مبرم پوتین هست ارسال نکند باید منتظر عکس العمل های احتمالی روسیه و پوتین بود که می توانر طیفی از مواضع دیپلماتیک و فشار سیاسی تا خرای نکرده فعال شدن دوباره داعش که سگ هار پوتین هست را در بر بگیرد. پونینی ها در اکراین و اقتصاد و دکترین زمستان سخت شکست مطلق خوردند و تحمل عدم همکاری ایران و کاهش تنش بین ایران و اروپا را نخواهند داشت. خیلی هوشیار باید بود
چند ماه فشار سنگین رسانه ای و سیاسی و تحریم و آشوب درست کن ولی با یک همایش زنانه برنامه ها خراب شود خیلی درد آور هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
همایش مدلهای لبنانی لب ژل زده و بوتاكس كرده ميشه يك نفر از اون زنان رو بگي چه كتابي چه مقاليه اي نوشتن و در سطح دنيا به علم و دانش معروفن با اون لباس پوشيدنشون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
کل این بانوان تاثیر گذار رو روهم جمع کنی به اندازه یک صدم تاثیری که مریم میرزاخانی بی حجاب روی دنیا گذاشت اثر گذاری ندارن ,!!
با این وضعیت کمبود برق شهرکهای صنعتی باید به ژنراتورهای دیزلی مجهز شوند . بازار این مولدهای برق در آینده، بازار پر رونقی خواهد بود
شما تنگه که هیچ، میتونی هر کاری انجام بدی اما پیامدش رو شما پرداخت میکنی یا مردم؟
درود بر فریدون عباسی شهید زنده ما
در مورد نقدینگی پنج برابر شود اصلا یا نیم برابر
تا زمانی که دلالی در ایران آزاد باشد تورم بالا خواهد بود ولو تورم 10 الی 20 درصد بالاتر و یا پایین باشد
وقتی مواضع بسیار متفاوت و قاطعانه چین و اروپا و امریکا را علیه پوتین می بینیم متوجه میشویم که این شدت مخالفت نمی تواند نتیجه تنها حمله روسیه به اکراین باشد. بنظر میرسد که چین و تمریکا و اروپا متقاعد شدند که عملیات پوتین برای باز سازی امپراطوری روسیه بسیار پیشتر و در واقع از زمان شیول کرونا در چین در ۲۰۱۹ شروع شده بود و حالا چین نمی تواند دیگر سکوت کند
یا علی مدد
به جهانگیری باید گفت
تو یکی دیگه ساکت شو
اسم اون کسی رو که ترور کردین باید اعلام کنید. آخه یعنی چی یکی رو زدیم این بیشتر مصرف داخلی داره تا کم شدن قدرت دشمن
قیمت نان بدون اطلاع قبلی افزایش یافته .
کجا زندگی می کنیم .
وزیر محترم می گوید افزایشی در کار نیست
واقعا کسی هست گول حرفای جهانگیری را بخورد
جهانگیری هنوز یادمون نرفته در زمان شما ماجرای بنزین رقم خورد
خوش چشم جان! فردی که در اسرائیل کشته شده نامرئی بوده؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
ایشان خوش چشم است. چیزهایی می بیند که ما بدچشم ها نمی بینیم.
آقای عباسی
مگه اقیانوسی بنام منجمد جنوبی هم داریم؟
جدیدا کشف کردی دکتر جان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
بله داریم
سرکارخانم خرعلی برای ماهیچ افتخاری نیست که اززنان تاثیر گذاری دعوت شودکه بیتشی به این بدی به کشورمادارند هرچند اگرکه عقیده آنهاتغیرهم کرده باشدهیج تاثیری درجهان نداردچون کسی آنهارانمیشناسد آیابهترنبودبجای هزینه کردن ودعوت ازآن عزیزان هراسان ازماوکشورمان ازبانوان واقعاً تاثیرگذارایرانی مقیم خارج همچون خانم انوشه انصاری وخیلی دیگر از بانوان کارآفرین ونیز دانشمندان واساتید برجسته ایکه درکشور های پیشرفته داریم ونیز حتی بسیاری هم دروطن خودمان داریم دعوت میشد واقعاًکدام تاثیربیشتری داشت دعوت ازبانوان ناشناس برای جهان یادعوت ازبانوان ایرای معتبروتاثیرگذاردرجهان ؟
فریدون عباسی کسی جلوتون رو نگرفته همین فردا برو تنگه هرمز ببند و ببین چه اتفاقاتی می افته
با این افاضاتی که میکنید مشخصه که تحریم هم میشوید فریدون عباسی
آقای عباسی عزیز و بزرگوار شما که اینقدر خشن نبودید! با این حرفها دوباره ریس انرژی اتمی نخواهید شد.ازموده را آزمودن خطاست بزرگوار!!!
مردم دوباره دم انتخابات گول بخورید و رای بدید تا با دلار ۴۶ هزار تومنی و تورم صد درصدی و فیلترینگ ازتون تقدیر بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
من یکی که غلط بکنم رای بدم !
این حرف های خانم خزعلی تازگی ندارد. اگر چهار تا ارتباط با غیر خودی های همین کشور که رفت و آمد به خارج از کشور دارند، می داشتند، از این فضای غیر واقعی نسبت به ایران اطلاع داشتند.
حتی خیلی ها فکر می کنند ایران همان عراق است و اسم ایران را نشنیده اند و برایشان مهم هم نیست.
کسانی هم که قبلا به ایران آمده اند و مراوده داشته اند از واقعیات آگاه هستند و اینطوری فکر نمی کنند.
دانستن این حرف ها نیاز به این همه هزینه نداشت و راه معرفی درست ایران به جهان هم هم اینقدر پیش پا افتاده و ساده انگارانه نیست.
نظر مردم عادی دنیا هم که ایران را قبلا نمی شناختند و‌ برایشان مهم هم نیست وموثر در معادلات بین المللی نیستند اصلا مهم نیست.
باعث تأسف هست که هر دولتی می آید دوباره افراد غیر حرفه ای دوباره آتش را کشف می کنند.
بله‌ چون اغتشاشات مرده است
حالا غرب بازی برجام را دوباره شروع کرد بدون اینکه قصدی برای احیائش داشته باشد.
فقط قصد دارند اقتصاد و روان مردم را با مانور روی جنازه برجام نابود کنند.
تا کی باید این بازی مخرب را تحمل کنیم؟
تا رسیدن غرب به هدفش یعنی....؟
مسئولین بیدار شوید لطفا
روحانی کیه دیگه
مردم از اصولگرا و اصلاح طلب عبور کردن خیلی وقته
اقای عباسی نمیخواد هیچ جایی راببندی تو هوزه انتخابیت جادها خرابه هرروز چندتا کشته وزخمی به جا میزاره یه فکری به حال اینا بکن تنگه بستن پیشکشت
پاسخ ها
غلامرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
حوزه انتخابی ایشون کجاست؟
باید به این حوزه انتخابی بابت چنین وکیلی تبریک گفت!
دست اصولگرایان و اصلاح طلبان برای مردم رو شده و این دو جناح هیچ تفاوتی با هم ندارن
البته جناب رییسی و معاونانش و ایضاً سخنگ‌و اعتقادی ندارند که نقدینگی دو برابر شده!!!
چرا تاج های پادشاهی ایران که در موزه بانک ملی نگه داری میشد، مدت سه سال است که مردم اجازه دیدنش رو ندارن
ارزش پول ملی و میزان تورم مملکت از کشورهای جنگ زده مثل عراق و افغانستان هم صدها پله بدتر است
سید حسن چرا اسم خلیج فارس رو تغییر داد؟
فريدون عباسي : تنگه هرمز كه سهل است اقيانوس منجمد جنوبي را هم مي بنديم !!
----------------------------
-- خب ! نظر شما در مورد سخن جناب فريدون عباسي چيه آقا رضا ؟
-- نظر من ؟ ... نظر من اين است كه جناب حسين شريعتمداري روزنامه كيهان هر چند« «كرار » است ، -- به معناي بسيار حمله كننده -- اما رو حساب و كتاب هم حرف ميزنه !
-- عجب ! روي چه حساب و كتابي شما اين حرف را مي زني برادر ؟
-- روي اين حساب و كتاب ، اين حرف را مي زنم كه وقتي جناب شريعتمداري ميگن تنگه هرمز را مي بنديم
اين تهديد روي حساب و كتاب است و گرنه مي گفت كه اقيانوس منجمد جنوبي را مي بنديم !!
-- عجب !
-- چه عجبي برادر !
بانک مرکزی تیر خلاص را به شبکه رانت ارزی زد
شهریور ۹۶ در حال تکراره
خیلی ها سکته میکنن
بخدا یه لحظه فکر کردم اقیانوس منجمد شمال را می‌خواهند ببند اما گفته اقیانوس منجمد جنوبی که گرمای بالای 70 درجه دارد و هیچ حیوانی در آنجا زندگی نمیکند اونجا نمی‌خواهد ببندیش خودش بسته است جغرافی دان
به جناب عباسی دوانی بفرمایید گسترش تحریم‌ها!!! مرد حسابی تا خرخره تحریم هستیم! بقال سر کوچه فقط مانده تحریم نشه !ببین کی شده مسول!!!!
جناب عباسی شما فعلا گره کوچکی ازمشکلات معیشتی مردم را باز کنید بعد هرجای دنیا وکائنات را خواستید ببندید
مگه اقیانوس منجمد جنوبی هم تنگه داره؟بابا فاتح دنیا شدیم خودمونم خبر نداریما
مگر اين خانمها چقدر پول گرفتند بياند كه به زندگيشان مي ارزيد ؟
مانور عظیم مشترک آمریکا و اسرائیل که ژنرال گوریلا گفته علیه ایران هست رو جناب فریدون عباسی پاسخی دارند؟!
بنده بسیار موافقم .. لطفا بردران و خواهران به کارزار بستن تنگه هرمز بپیوندید
آقای عباسی، ; داری برای ریاست جمهوری زمینه سازی می کنی ؟ ,البته طبیعی هست که فکر کنی مگه من چیزی از ریس جمهور فعلی کمتر دارم ؟؟ این همه افکار مشعشع را بگذار برای کار فعلی که یک راه حلی برای ارزانی و آلودگی بدی، از این همه شجاعت استفاده کنم و بگو چرا باید هزینه اینهمه دور زدن تحریم را بدیم و معنی کوچک تر شدن سفره مردم چیست ؟
آخرسر معلوم شد که این زنهای تاثیر گذاز، تو چی تاثیرگذار بودند ؟؟؟؟
چقدر هزینه این دورهمی بی ثمر و بی نتیجه شد ؟ و هزینه اون از کجا اومد ؟؟؟؟
شما زاینده رود و کارون و ... را باز کنید، تنگه هرمز و منجمد جنوبی پیشکش
اخبار ناامید کننده و‌پمپاژ سیاهی شده کار یک عده
ایران بزودی به شکوفایی اقتصادی میرسه
تا کور شود چشم حسودش
آقا یک بار امتحانی ده دقیقه تنگه هرمز را ببندید همیشه تهدید کردید کسی هم توجه نمیکنه
فریدون عباسی: تنگه هرمز سهل است، اقیانوس منجمد جنوبی را هم می‌بندیم!.......الان معلوم میشود که چرا پرونده هسته ای ایران بسته نمی شود، این آقا رئیس سازمان اتمی بوده....!
آقای عباسی اقیانوس منجمد جنوبی را قبل از شما طبیعت بسته است .اگر راست میگویید آنرا باز کنید ضمنا آبراه های زیادی دردنیا وجود دارد که قبل از رسیدن به قطب جنوب میتوانید ببندید هم دم دست تر است وهم غرب الان بیشترین استفاده تجاری از انها را میبرد. علی الحساب میتوانید کانال سوئز یادریای مانش یا کانال پاناما را ببنندید ودست سه کشور انگلیس وفرانسه وامریکا را در پوست گردو بگذارید...بسم الله
سئوال از جناب فریدون عباسی لطفا بفرمایید اقیانوس منجمد جنوبی را دقیقا از کدام قسمت میبندید که تاثیر گذار باشد ؟ احتمالا درس جغرافیا در مدرسه این آقا حذف شده بوده
عباسی هم یه چیز تو مایه های شریعتمداری
نه بیشتر و نه کمتر
زمانی که متفقین به دروازه‌های برلین رسیده بودند و ارتش شوروی در استانه ورود به برلین بود رادیو المان نازی خبر از تصرف قریب الوقوع مسکو را میداد ای کاش عباسی ها و شریعتمداریها را بعنوان کارشناس مسائل سیاسی حساب نمی کردند و تریبونها را از دست اینها می گرفتند
این اسرائیلی که کشته شده چه کسی است چرا خبری منتشر نشده،فقط کارشناس تلویزیون ایران خبر داره.
آقا شما نمی خواهد لاف بستن تنگه بزنی!به فکر گرانی و تورم افسار گسیخته کشور خودت باش!به فکر حل مشکل گاز و بنزین و آب و ... باش
"مظاهری، رئیس اسبق بانک مرکزی: نقدینگی در دو سال دولت رییسی صد در صد اضافه شده" این یعنی تورم ، متاسفانه اقتصاددانان ما بی سواد، مسئولین ما بی تعهد، و....
با توجه به این که اقیانوس منجمد جنوبی، به خاطر همان منجمد بودنش، معمولاً بسته است جناب عباسی باید مقداری نفت و گازوئیل همراه ببرد و زیر اقیانوس آتش روشن کند تا بعد از آب شدن یخ بتواند این اقیانوس را ببندد.
"فریدون عباسی: تنگه هرمز سهل است، اقیانوس منجمد جنوبی را هم می‌بندیم!" انسان عاقل یک کلامی می گوید که پشت حرفش منطق داشته باشد، چرا حرفی می زنی که نمی توانی به آن عمل کنی، انسان برای اثبات ادعایش باید قدرت نمایی کند اقیانوس که هیچ ، تنکه هرمز هم هیچ، شما بیاید فقط مشکل معیشتی مردم حل کنید با ازبین بردن گرانی، تورم، انحصار و... تا مردم و افکار عمومی جهان روی حرف شما حساب کنند.
فري عباسي بگيد
زحمت نكشه اقيانوس منجمد جنوبي خود به خدايي هميشه خودكار بسته است!!...................
خزعلی، زنان تاثیرگذار می‌ترسیدند که کشته شوند!

یعنی با این که می ترسیدند کشته شوند دعوت شما را قبول کرده و به ایران آمده بودند؟
بنظرم همین اظهارات خزعلی بهترین دلیل برای برکناریشون هست
این همه پول دادید که چی بشه؟ وضع مردم روندیدید؟
اسامی این زنان تاثیر گذار چرا منتشر نمیشه؟ اینا چه دستاوردهایی داشتن که ما اصلا نمیشناسیمشون؟
حالا چرا منجمد جنوبی؟؟؟ استکبار تو منجمد شمالی هست.
اقتصاد نظام بدون كمك دكتر رضايي نخبه اقتصادي چكار مي كرد؟
فریدون جان، اقیانوس منجمد که همیشه منجمد و بسته است. تو چه جوری می‌خواهی بسته را ببندی؟
لابد همان خانم لبنانی که بی حجاب تو تهران می گشت می ترسید کشته بشه
فقط فریدون خواستی اقیانوس منجمد جنوبی را ببندی لباس گرم هم ببر چون آنجا زمستان سختی داره
درود.. بلاخره تا کی تهدید وجنگ. هیچ کشوری در دنیا باتهدید وجنگ.. به نتیجه نرسیده..
برای حفظ رفاه و زندگی بچه ها که توی غرب زندگی و تفریح می کنند، اقیانوس منجمد جنوبی که جای خودی، تشریف ببرید راه کره مریخ رو هم ببندید.
یکی از تاثیرات این زنان تاثیرگذار رو میفرمایید؟
واسه خودتون نوشابه باز میکنید به خودتون از جیب ملت جایزه میدید
"محدوده اختیارات را تا اقیانوس منجمد جنوبی هم گسترش می‌دهیم،"
این ادبیاتی است که اگر به تاریخ جنگ دریایی کشتی های بازرگانی یه کم آشنا باشید در مواقع تنش دولتمردان طرفین منازعه به کار میبرند. نمونه بارز آن نیز در جنگ جهانی دوم جهت نا کارآمد کردن کریدور های بازرگانی مشاهده شد که پس از آن کاروان کشتی های بازرگانی توسط گروه کشتی های نظامی اسکورت میشد. چیزی که عجیب است ترجمه مجدد به فارسی غلط ( بستن اقیانوس منجمد جنوبی !!) این گفتار فارسی مدیریت جنگ بازرگانی هستش! خوشبینانه از کم سوادی خبرنگار های ایرانی میتونه باشه.
اقا محبت کنید سند اقیانوسها و تنگه های جهان را به نام آقای عباسی و شریعتمداری صادر کنید
خوش‌چهره: به رئیسی گفتم از پس وعده‌ها برنیایی به حساب نظام نوشته می‌شود نه خودت
بی کفایتی ها به پای رییسی هم نوشته شد
نمی دونم چرا این حسن روحانی دست از سر این مردم بر نمیداره.
پاسخ ها
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
برادر عرزشي الان دو سال كشور دست رييسي جونتونه!
«محسن رضایی» معاون اقتصادی رئیس جمهور؟!!!
حاجی کاش رییس جمهور می شدی حال می دادی به همه چیز مملکت نه فقط اقتصاد
خانم خزعلی متاسفم برای خودمان که کشور را با سوء مدیریتتان به جایی رساندین که خود عنوان می کنید دیگران می ترسند که اسیب ببینند
خزعلی " و تأکید داشتند که چنین اقداماتی می‌تواند در بی اثر کردن سناریوی برخی کشورها علیه ایران، موفق باشد" خانم محترم کمی تعقل و تفکر برو یکسر دنیا را ببین یا واقعیات دنیا را از پسرت که رفته بپرس
تمام در های کشور را به روی خودمان بسته ایم. یک تنگه دیگر بستن ندارد.
خانم خزعلی:

مردم منتظر معرفی تک تک اون خانم های تاثیر گذار، رو چی تاثیر گذاشتن، در کدوم کشور تاثیر گذاشتن، آیا مردم کشورشون اون خانم ها رو اصلا می شناسن و مهم تر از همه میزان هزینه انجام شده برای این شو هستند.
منجمد جنوبی سهله، ما راه کهکشان راه شیری رو میبندیم!! هر کی باور نداره امتحان کنه.
فریدون عباسی: تنگه هرمز سهل...

مرحوم بازرگان در صحبت هاشون داستانی از ملانصرالدین میگفتند، در یک صحبت تلویزیونی:

ملانصرالدین به یک مهمانی دعوت شده بود به او خیلی خوش گذشت؛ به ذهنش رسید که این مهمانی در خانه اش تکرار شود فوری گفت:

""""همینطور که نشسته اید، قدری فکر کرد که این چنین مهمانی خرج دارد، اصلاً ممکن است عیال نپذیرد"""،

بعد گفت: بشینید.

بر اساس نوشتۀ بالا این نمایندۀ مجلس، تهدیدی کرده، از ایشان باید پرسید: پشتوانۀ این تهدید شما چیست یا کیست؟؟ جز اینکه هر کس وزن و ارزش چنین ادعاهائی را میداند ولی دشمنان هستند که در عین وقوف به بی ارزشی چنین ادعاهائی، ولی از آنها در جهت اغراض خود خوب استفاده میکنند. پس جناب نماینده این بولوف شما منفعتی که ندارد، هیچ، آسیب جدی به کشور به همراه خواهد داشت.

جناب نماینده: سعی کن سخنت از دهلیز احساسی قلب نباشد بلکه از پالایشگر مغز عبور کند و بعد به زبانت بیاید.
خانم خزعلی دردیرتان را کم کنید ،تمام مردم ایران اگاهند که اجلاس زنان تاثیر گذار که دستپخت شما وخامم علم الهدا بود ،با توجه به زنان دعوت شده بی نام ونشان درجهان وبعضا خیلی گمنام علاوه براینکه هیچ فایده ای برای ملت ومملکت نداشته باهزینه های گزاف صرف شده دراین بحران اقتصادی نشانه تنهایی ایران در جهان اسلام ودنیا نیز شده پس بهتر است به جای تبلیغات بیهوده ازملت عذرخواهی کنید .
نمیخواد تنگه هرمز و اقیانوس منجمد جنوبی رو ببندید (که اگر میدونستی چه شکلیه میفهمیدی قابل بستن نیست) همین که 48 ساعت قیمت تخم مرغ رو ثابت نگهدارید ما از شما قبول میکنیم. من مطمئنم اگر خدایی نکرده جنگی بشه اولین نفر شما و امثال شما پشت به جبهه فرار خواهید کرد.. . ای کاش به امثال جنابعالی اینقدر بها نمی دادند.
چند نفر را جمع کرده اند و کلی هزینه کرده اند که آنها متوجه شوند که ایران جای وحشتناکی نیست ؟
بهتر نیست روابط خود را با دنیا عادی کنید که توریستها از جیب خودشان خرج کنند و این موضوع را متوجه شوند ؟؟
برای خروج از اتاق دچار ترس بوده‌اند و می‌ترسیده‌اند که کشته شوند! یا خانم دیگری در فرودگاه گفته بود:
یک خانم تاثیر گذار واقعی هرگز از مرک نمی ترسد.
مگر فیک باشی!!!
سرکار خانم خزعلی اینا رو ما میدانیم که ایران عزیز امن و خوب ست.به انهایی بگو که اقا پسر و اعضا خانواده شان مهجرت کردن!!! از اقا پسر چه خبر؟
با سلام در خصوص مصرف بنزین و پرداخت یارانه پنهان ، به استحضار می رساند اولا این یارانه به همه تعلق نمی گیرد و افرادی که چند ماشین دارند بیشتر از یارانه استفاده می کنند. بهتر است به همه افراد به نسبت مساوی یارانه سوخت با یک راهکار مناسب دریافت کنند. سوخت آزاد هم بتدریج به قیمت فوب خلیج فارس برسد. بخشی برای تامین وسایل حمل و نقل عمومی و استاندارد کردن خودروهای تولیدی داده شود. کار غلط و اشتباه را بالاخره باید اصلاح کرد .
انگیزه اسراییل از تلاش برای ترور این دانشمند! چی بوده؟
اگر این بانوان تاثیرگذارند، چرا هیچکس نمی شناسدشان. تاثیرگذاری در دنیای امروز به سواد و منصب نیست. ممکن است تاثیرگذاری یک خواننده نوجوان از کل محققین کشور بیشتر باشد. یا یک بازیگر یا یک ورزشکار. تاثیر گذاری در دنیای امروز به مقبولیت و شهرت است نه زن فلانکس بودن یا فلان منصب را داشتن.
اقیانوس منجمد جنوبی خیلی خنده داره این عباسی بجای حرف بهتره کمی مطالعه کنه
آقای عباسی گفته محدوده اختیارات را تا اقیانوس منجمد جنوبی هم گسترش می‌دهیم، کجا گفته ا اقیانوس منجمد جنوبی را هم می‌بندیم؟ چرا انجوری تیتر میزنی؟ واقعا امان از شما روزنامه نگارهای دنبال حاشیه رو ....
آقاي جهانگيري فكركنم شمافراموشي گرفتي،خاموشي برق زمان روحاني يادت رفته؟الودگي ومشكلات كرونايي با عدم وارد كردن واكسن يادت رفته ؟بازم بگم يابسه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
جهانگیری و طیفش معتقد به مذاکره‌ای مستقیم با آمریکا هستند بنابراین نمیتونی در مسائلی که گفتی بهش ایراد بگیرید.
با همین تندروی ها مملکت به جنگ می کشانند
بقول آقای ظریف ما خودمان انتخاب کردیم اینجوری زندگی کنیم! با انتخابهایمان، با بهاء دادن به بعضی و بی ارزش کردن کار بعضی و ...
خود کرده را تدبیر نیست
خوش‌چهره: به رئیسی گفتم از پس وعده‌ها برنیایی به حساب نظام نوشته می‌شود نه خودت!!!!
لازم نبود این را بگید به جناب آقای آیت الله حجت الاسلام دکتر رئیسی!!!
حتما باید بهشون میگفتید (مردم را بدبخت کرده اید) این مردم اند که له شدند و نابود شده اند وبیچاره شون کرده ای!!!
از سر تقصیرات رئیسی نمیگذریم
ضامن حقوق ما هستی
مدیون مشقت ها و خسارت هایی که به ما زده ای هستی
زمان آقای روحانی و خاتمی بهترین رفاه را با بالاترین شاخص اعتبار و شخصیت و رده ی اعتباری در جهان داشتیم و در زمان تو بی شخصیت ترین رده را کسب کرده ایم
به خاک سیاه نشوندی مردم را
عباسی کیه !!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خزعلی، زنان تاثیرگذار می‌ترسیدند که کشته شوند!صحبتم با مسئولان اینه که شما اینقدرنظرات وبرداشت دیگران وخارجی ها ازکشور براتون مهم است چرا به جای تقابل با دنیا تعامل نمیکنید تا علاوه برتوسعه اقتصادی و سیاسی فرهنگ خودتان را به دنیا همچون کشورهای نرمال نشان دهید!!؟؟
صد رحمت به حسن عباسی این آقا می خواهد اقیانوس منجمد شمالی را ببندد .
فخری زاده را در ویلای شخصیش در زمانیکه بدلیل کرونا تردد ممنوع بود با نیسان کشتنش
ما که یادمانه انوقت پلیس به ما اجازه تردد برای مجلس فوت هم نمی داد
اول تنگه هرمز را ببند که دم دسته بعد اقیانوس شمالی وجنوبی انشاا..
رنان تاثیر گذار در چه زمینه ای بودند معمولا افراد تاثیر گذار به کسانی گفته میشود که در زمینه ای فعال و سرامد باشند مثلا فعالان سیاسی و مبارز برای ازادی و اصلاحات یا در زمینه های دیگری چون سینما و موسیقی و نقش افرینی و نویسندگی و خوانندگی و علمی و صنعتی و ورزشی امثال اینها جایگاه داشته باشند اینها که هیچ کدام جز همسر سران بودن برجستگی خاصی نداشتند که تاثیر گذار باشند اگر داشتند بهتر بود شفافتر اصلاع رسانی میشد تا در این افتخار تاریخی مردم هم شریک میشدند وگر نه بهتر بود در همان مهمانی به افتخار زنان سران خاصه میشد بدون رسانه ای شدن و نیازی هم به القاب غیر واقعی و عجیب و غریب نداشت
بله بستن که تخصص شماست اگه توانستید راهی باز کنید هنر کردید
اقای عباسی ؟!بعضی برای دیده شده چه حرف ها که نمی زنند ؟کل مجلس منفعل و بی تاثیر در امور است شما بااین سطح سواد که از اول ......
بله کاملا درسته ، تنگه هرمز که جای خود دارد ، اقیانوس منجمد شمالی و جنوبی و غربی و شرقی را میتوانند ببندند
آقایان در بحران سازی ید طولا دارند ، ولی غافل از اینکه بار این مشکلات را مردم بیچاره باید تحمل کنند
صحبت های آقای عباسی خنده بازار مردم شده
مردم عزیز این عباسی بی سواد همانی هست که به عنوان دانشمند به ما معرفی می کنند
زنان تاثیر گذار!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
این آقای خوش چشم با آن آقای خوش چهره نسبتی دارد؟ یا همینطوری تصادفی جفتشون این قدر خوش هستند؟
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی