بازدید 3331
۱

احتمال برکناری زودهنگام نتانیاهو از نخست‌وزیری

برخی منابع از احتمال برکناری نتانیاهو از مقام نخست وزیری رژیم صهیونیستی خبر می دهند.
کد خبر: ۱۱۶۰۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۵ 23 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل مدعی شد «گالی بهاراو ماریا» دادستان عالی رژیم صهیونیستی قصد دارد تا با استناد به قاعده تعارض (اتحاد قانونگذار و مجری قانون) عدم صلاحیت نتانیاهو برای نخست وزیری رژیم صهیونیستی را اعلان نماید.

این اقدام دادستان عالی تل آویو همزمان با اعتراضات گسترده علیه نتانیاهو و کابینه تندرو او صورت می‌گیرد. نتانیاهو هنوز یک ماه نیست که کار خود را در تل‌آویو آغاز کرده اما در همین زمان محدود سه تظاهرات بزرگ علیه او در تل آویو و دیگر شهرهای اشغالی برگزار شده است.

کابینه جدید که حزب لیکود نتانیاهو را با دو گروه افراطی ارتدوکس و سه حزب راست افراطی ترکیب می‌کند، به‌دنبال بازنگری در سیستم قضائی است. استر هیوت، رئیس‌دادگاه عالی تل آویو، روز پنجشنبه گفت که این تغییرات استقلال قضائی را از بین می‌برد و به نمایندگان پارلمان یک «چک سفید» می‌دهد تا هر چه که می‌خواهند، تصویب کنند. معترضان می‌گویند که کابینه نتانیاهو با این اصلاحات به‌دنبال آن است تا پرونده فساد و رشوه‌های سال گذشته او را مختومه کنند. در واقع تلاش‌های هفته‌های اخیر نتانیاهو و «یاریو لوین» وزیر دادگستری کابینه بی بی به منظور اصلاح و کاهش اختیارات دستگاه قضائی و دادستان عالی اسرائیل در شرایطی است که پرونده‌های قضائی نتانیاهو در محاکم حقوقی و کیفری در حال رسیدگی است.

به اعتقاد بهاراو ماریا از آنجا که نتانیاهو دارای پرونده‌های مفتوحه قضائی است صلاحیت لازم برای تغییر صلاحیت‌ها و اختیارات دستگاه قضائی را ندارد.

پیش از این نیز «آویخای مندلبلیط» دادستان پیشین اسرائیل اختیارات نتانیاهو به منظور گزینش و انتصاب قضات و رئیس پلیس را به سبب احتمال تأثیرگذاری این افراد بر روند رسیدگی به پرونده‌های نتانیاهو لغو کرده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
کار اسرائیل و انگلیس . همه اش دنبال ایجاد تنش در کشورها هستند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار