بازدید 3322

در فصل زمستان به چه شهرهایی سفر کنیم؟

زمستان، سردترین فصل سال است که سرمای آن باعث شده کمتر کسی به فکر سفر باشد. اما انتخاب یک مقصد درست در زمستان، سفری خاص وخاطره‌انگیز را رقم خواهد زد. مناطق کویری کاشان در زمستان آب و هوای خوبی دارند که می‌توان با سفر در زمستان و اقامت در کاشان، سفری خاطره‌انگیز را تجربه کرد.
کد خبر: ۱۱۶۰۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸ 18 January 2023

در فصل زمستان به چه شهرهایی سفر کنیم؟

سفر در زمستان یک تجربه جدید و به یادماندنی برای گردشگران خواهد شد. بعضی از شهرها مانند کاشان، اصفهان، قشم، بندرعباس و چابهار در فصل زمستان بسیار جذاب و دیدنی‌تر می‌شوند چون هوای متعادل‌تری دارند و می‌توان به‌راحتی از جاذبه‌های گردشگری آنها بازدید کرد. بنابراین شما میتوانید با رزرو هتل های کاشان، اصفهان و ... اقامت خوبی را در این شهرها تجربه کنید.

شهر کاشان

شهرهای کویری در تابستان، آب و هوای بسیار گرمی دارند. کاشان نیز از اوایل تیر تا مرداد هوای بسیار گرمی داشته و متوسط دمای آن ۳۳ درجه سانتی‌گراد می‌باشد و تا ۴۱ درجه هم افزایش می‌یابد. شهر کاشان زمستان‌های نسبتا سردی هم دارد. اصولاً دما در این فصل ۵ درجه سانتی‌گراد است که این دما بین ۰ تا ۱۰ درجه تغییر می‌کند اما سفر در زمستان به این شهر، خالی از لطف نیست.

دیدن قمصر و نیاسر کاشان با صحنه‌های برفی، زیبایی خاصی دارد. کاشان از توابع استان اصفهان بوده و در شمال این استان قرار گرفته که با شهر‌های دلیجان، آران بیدگل و نطنز، همجوار است. شهر کاشان تمدنی هفت هزار ساله دارد و دارای بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری بسیاری است.

شهرکاشان به‌عنوان یکی از مراکز مهم گردشگری، سالیانه میزبان مسافران زیادی می‌باشد. کاشان در منطقه‌ای کویری واقع شده که بهترین زمان برای سفر به آن، فصل زمستان است.

جاذبه‌های گردشگری کاشان

جاذبه‌های گردشگری کاشان شامل سه بخش ازجمله جاذبه‌های تاریخی، جاذبه‌های طبیعی و مراسم گلاب‌گیری می‌باشد. کاشان بافت قدیمی و تاریخی خود را حفظ کرده و می‌توان خانه‌های چند صد ساله قدیمی را در کوچه پس کوچه‌های این شهر مشاهده کرد.

از خانه‌های قدیمی کاشان می‌توان خانه تاریخی طباطبایی‌ها، خانه مرشدی، خانه عامری‌ها، خانه احسان، خانه عباسیان و... را نام برد.

باغ و حمام فین کاشان، حمام سلطان امیر محمد، مسجد و مدرسه آقا بزرگ، از اماکن دیدنی کاشان است که گردشگران در سفر به این شهر آنها را مورد بازدید قرار می‌دهند.

کویر مرنجاب نیز از زیبایی‌های طبیعت کاشان به‌شمار می‌رود که در زمستان دارای آب و هوای بسیار مطبوعی است.

گلاب‌گیری از مراسمات مهم و دیدنی این شهر می‌باشد که باید به قمصر و نیاسر کاشان رفت. علاوه‌ بر گلاب‌گیری، جاذبه‌هایی همچون آبشار و چشمه نیاسر، حمام صفوی، غار رئیس، چهارطاقی، آتشکده نیاسر و آسیاب تاریخی، از جاهای دیدنی نیاسر کاشان است.

شهر اصفهان

اصفهان استانی کویری می‌باشد که در مرکز ایران قرار گرفته است. به‌همین خاطر تابستان‌های گرمی دارد و سفر در زمستان به این شهر تاریخی بسیار لذت‌بخش خواهد بود. شهر اصفهان در طول سال، میزبان گردشگران بسیار زیادی است.

جاذبه‌های تاریخی و دیدنی شهر اصفهان گردشگران بسیار زیادی را جذب خود می‌کند. این شهر تاریخی، یکی از گزینه‌های سفر در زمستان است. اصفهان در زمستان رنگ و بوی دیگری دارد و علاوه بر آن، سفری اقتصادی نسبت به تابستان خواهد بود که هزینه‌های کمتری برای گردشگران در پی خواهد داشت.

جاذبه‌های گردشگری اصفهان

میدان نقش جهان، یکی از جاهای تاریخی و دیدنی اصفهان است که معماری سنتی ایرانی را به نمایش گذاشته و قدمت تاریخی آن به دوران تیموریان می‌رسد.

سی و سه پل و پل خواجو از جذاب‌ترین و خاص‌ترین پل‌های دنیا است که در زمان فرمانروایی شاه عباس دوم ساخته شد. معماری قرینه این پل‌ها، هنر و معماری ایرانیان را به عرصه نمایش می‌گذارند.

کاخ چهل ستون، عظمت و شکوه حکومت عباسی را در معرض دید همگان قرار داده که در دوران فرمانروایی شاه عباس اول ساخته شده است.

عمارت هشت بهشت، به فرمان شاه اسماعیل صفوی ساخته شد که امروزه یکی از بزرگترین پارک‌های اصفهان به‌شمار می‌رود.

کوه صفه به‌عنوان بام اصفهان شناخته شده که در حاشیه شهر اصفهان قرار دارد و می‌توان با تله کابین به فراز این کوه رفت.

کویر ورزنه با ۱۷ هزار هکتار در ۱۱۰ کیلومتری اصفهان قرار گرفته و روستایی که در نزدیکی این کویر قرار دارد به‌عنوان سفیدترین روستای ایران شناخته می‌شود.

در فصل زمستان به چه شهرهایی سفر کنیم؟

جزیره قشم

جزیره قشم، به‌عنوان بزرگترین جزیره ایران، جاذبه‌های طبیعی بسیاری را در خود جای داده است. قدمت طولانی این جزیره، سبب شده تا جاذبه‌های تاریخی هم در این جزیره به‌یادگار مانده باشد. قشم به جزیره عجایب هفتگانه، شهرت پیدا کرده است. با تخفیف رزرو هتل در قشم می‌توان لذت سفر در زمستان را چندین برابر کرد.

جاذبه‌های گردشگری قشم

جنگل‌های حرا، تنگه چاهکوه، غار نمکدان، دره ستاره‌ها، دره خربس، قلعه پرتغالی‌ها و... از جاهای دیدنی و مهم جزیره قشم به‌شمار می‌روند. یکی از گزینه‌های سفر در زمستان، جزیره قشم است.

غار نمکی یکی از جالب‌ترین جاهای دیدنی قشم به‌شمار می‌رود که نشان از قدمت طولانی این جزیره دارد.

دره ستارگان از زیباترین و منحصر به فردترین مکان‌های گردشگری قشم است. البته در تابستان و در وسط روز بازدید از این دره بسیار سخت و طاقت فرساست اما در فصل زمستان بسیار لذت‌بخش و مفرح می‌باشد.

تنگه چاهکوه یکی از عجایب هفتگانه جزیره قشم است که بر اثر سال‌ها فرسایش، صخره‌های آن، شکلی جالب به خود گرفته که بازدید از این تنگه می‌تواند بسیار شگفت‌انگیز باشد.

جنگل حرا، جنگلی متفاوت از دیگر جنگل‌ها است که در رویداد جزر و مد به زیر آب رفته و دوباره سر از آب بیرون می‌آورد.

دره تندیس‌ها یکی دیگر از عجایب قشم است که گردشگران بسیاری برای بازدید از این جاذبه به این مکان می‌روند، این دره در طول سال‌ها، براثر فرسایش باد و باران، به اشکال عجیب و خاص درآمده است.

کوه‌های خوراکی در قشم، یکی دیگر از جاذبه‌های این جزیره می‌باشد. خاک قسمتی از قشم، معروف به کوه گلک، به‌عنوان ادویه استفاده می‌شود که تماشای این جاذبه، بسیار هیجان‌انگیز است.

غار مراقبه، از زیباترین جاهای دیدنی قشم به‌حساب می‌آید و گردشگران بسیاری از این غار بازدید می‌کنند.

کوه برفی هرمز، کوهی بسیار جالب و عجیب است که روی آن به‌صورت یک دست با بلورهای نمک، سفیدپوش شده و شبیه به کوه برفی می‌باشد.

دشت آهوان، از جاذبه‌های بسیار هیجان انگیزی است که زیستگاه آهوهای محلی هرمز می‌باشد. این دشت را می‌توان از نزدیک مشاهده کرد.

سفر در زمستان به جزیره قشم، بسیار اقتصادی و کم هزینه خواهد بود و با آب و هوای معتدل و مطبوعی که در فصل زمستان دارد می‌تواند سفر لذت بخشی را برای گردشگران رقم بزند. بازدید از برخی جاذبه‌های دیدنی قشم در فصل تابستان به دلیل گرمای زیاد، امکان‌پذیر نیست. اما با سفر در زمستان می‌توان به‌راحتی از این مکان‌های دیدنی بازدید کرد.

بندرعباس

بندرعباس از قدیمی‌ترین و مهمترین بنادر کشور است. به‌خاطر موقعیت خاص تجاری بندرعباس، در زمان‌ قدیم تجار هندی و پرتغالی‌ها مدتی در این شهر زندگی کرده‌اند که آثار و یادگارهای به‌جا مانده از آنها مانند معابد، آب انبارها، حمام‌ها، قلعه‌ها و... در این شهر قابل مشاهده است.

سفر به بندرعباس در فصل تابستان به دلیل گرما و آب و هوای شرجی که دارد سفر را کمی دشوار می‌کند. اما سفر در زمستان به این شهر قدیمی، بسیار شیرین و دلچسب است که علاوه بر آب و هوای خوب، هزینه‌های سفر هم به‌خاطر خلوت بودن شهر، بسیار کمتر و اقتصادی خواهد بود.

جاذبه‌های گردشگری بندرعباس

جاهای دیدنی بندرعباس مانند چشمه گنو، دره داماش، محله باستانی سورو، معبد هندوها، غار خرسین، بازار ماهی فروش‌ها و... از جاذبه‌های گردشگری بندرعباس به‌شمار می‌رود.

چشمه آبگرم گنو در بندرعباس خواص درمانی زیادی دارد که افراد بسیاری برای آب‌تنی به این چشمه آبگرم می‌روند.

عمارت کلاه فرنگی علاوه بر تهران و رشت در بندرعباس هم وجود دارد.

در باغ پرندگان بندرعباس انواع زیادی از پرندگان در این باغ زندگی می‌کنند.

معبد هندوها، یکی از یادگارهای هندی‌ها در گذشته است که به‌خاطر رفت و آمد زیادی که به بندرعباس داشتند، معبدی برای عبادت خود در این شهر ایجاد کردند.

بندرعباس مهمترین و بزرگترین بندر تجاری ایران است و به‌همین دلیل، کالاهای بسیاری در این بندر صادر و وارد می‌شود و همین باعث شده تا بازارهای بسیار خوبی در این شهر وجود داشته باشد. این بازارها به یکی از جاذبه‌های گردشگری در بندرعباس تبدیل شده است.

در فصل زمستان به چه شهرهایی سفر کنیم؟

چابهار

یکی از بهترین مقاصد سفر در زمستان، شهر چابهار است که با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیار زیادی که دارد، سفر را خاطره‌انگیز می‌کند. بازدید از جاذبه‌های چابهار در فصل تابستان، به‌خاطر آب و هوای گرم و شرجی آن، بسیار خسته‌کننده و طاقت‌فرسا خواهد بود.

جاذبه‌های گردشگری چابهار

از جاذبه‌های دیدنی این شهر می‌توان از کوه‌های مریخی، غارهای سه‌گانه تیس، بندر گواتر، تالاب لیپار، قلعه پرتغالی‌ها و... یاد کرد.

غارهای سه‌گانه تیس در روستای تیس قرار دارد که از جاذبه‌های طبیعی این شهر به‌شمار می‌آید.

بندر گواتر نقطه صفر مرزی می‌باشد و یکی از زیباترین بندرهای کشور، که در فصل زمستان بسیار دیدنی است.

تالاب لیپار یکی از چهار تالاب صورتی دنیا است که در چابهار قرار دارد که بازدید از آن، هر گردشگری را به‌وجد می‌آورد.

کوه‌های مینیاتوری یا مریخی چابهار، معروف‌ترین جاذبه دیدنی این شهر است که منظره‌ی عجیب و خارق‌العاده‌ای دارد.

با انتخاب این شهر برای سفر در زمستان، می‌توان لذت کامل را از این سفر برد، چرا که دیگر از گرمای شدید تابستان خبری نیست و هوای مطبوع زمستان، بازدید از این جاذبه‌ها را آسان و لذت بخش می‌کند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها