بازدید 5147
۱

مدیریت زمان در آزمون آیلتس

اگر شما صفر تا صد آزمون آیلتس را بلد باشید، اما نتوانید وقت آزمون را مدیریت کنید، نمی­توانید به تمام سوالات پاسخ دهید و نمره کامل را دریافت کنید ، در ادامه قصد داریم به طور کامل درباره مدیریت زمان در هر مهارت صحبت کنیم، با ما همراه باشید.
کد خبر: ۱۱۶۰۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴ 18 January 2023

مدیریت زمان در آزمون آیلتس

  • برای انتقال پاسخ های ریدینگ به پاسخ نامه، وقت کم آوردم.
  • خواندن سوالات آزمون لیسنینگ در یک دقیقه غیرممکن است.
  • در آزمون رایتینگ فرصت فکرکردن نیست، همزمان باید فکرکنیم و بنویسیم.
  • خواندن متن های طولانی در ریدینگ در زمان مقرر امکان پذیر نیست.
  • در زمان اسپیکینگ نمی­توان کل منظور را رساند.

اگر شما در آزمون آیلتس شرکت کرده باشید، یا از داوطلبینی که در آزمون آیلتس شرکت کرده­اند، بپرسید قطعا جملات بالا را از آنها خواهید شنید، اکثر داوطلبین در ریدینگ و لیسنینگ وقت کم میاورند و نمی­توانند، تمام سوالات را پاسخ دهند.

بی شک یکی از اصلی­ترین فاکتورهای آزمون آیلتس مدیریت زمان است.

همه ما می­دانیم، که اگر سوالات آزمون آیلتس را بدون در نظر گرفتن زمان در اختیار یک داوطلب با سطح زبان متوسط به بالا قرار دهیم، قطعا می­تواند، تمام سوالات را پاسخ دهد و حتی پاسخ های خود را چک کند و بالاترین نمره را بگیرد.

پس اگر شما صفر تا صد آزمون آیلتس را بلد باشید، اما نتوانید وقت آزمون را مدیریت کنید، نمی­توانید به تمام سوالات پاسخ دهید و نمره کامل را دریافت کنید.

در ادامه قصد داریم به طور کامل درباره مدیریت زمان در هر مهارت صحبت کنیم، با ما همراه باشید.

موسسه پارسیان مرکز برگزاری آزمون آیلتس است و این مقاله براساس تجربه اساتید و بررسی هزاران داوطلب از زمان آمادگی آیلتس تا حین آزمون و پس از آن نوشته شده است.

اسپیکینگ

مدیریت زمان در آزمون آیلتس
همان­طورکه می­دانید، شما برای آزمون اسپیکینگ 11 الی 14 دقیقه وقت دارید، تا به سوالات ممتحن پاسخ دهید.

در آزمون اسپیکینگ شما باید در سه بخش به سوالات متفاوت پاسخ دهید، در این بخش لازم نیست زیاد استرس مدیریت زمان را داشته باشید، چرا که ممتحن عموما زمان را مدیریت کرده و زمانی که بیش از حد صحبت کنید، شما را متوقف می­کند، اما مدیریت زمان توسط خود شما، نشان دهنده تسلط شماست.

در بخش دوم اسپیکینگ حدود 1 الی 2 دقیقه فرصت صحبت کردن دارید و این بخش حساسیت بالاتری نسبت به سایر بخش ها دارد، باید با تمرین بیشتر، تسلط خود در این بخش را به ممتحن اثبات کنید.

تنها راه مدیریت زمان در بخش اسپیکینگ تمرین مداوم پیش از آزمون است، سعی کنید قبل از آزمون ساختار کلی صحبت خود را مشخص کنید.

شما باید به این تسلط برسید، که در هر بخش و حتی در هر سوال تعداد مشخص جمله و عبارت به کار ببرید.

ریدینگ

در ریدینگ، مدیریت زمان قطعا سرنوشت ساز خواهد بود. در ریدینگ شما یکساعت وقت دارید تا به 40 سوال پاسخ دهید.

اکثر داوطلبین تصور می­کنند، تنها یادگیری تکنیک­های ریدینگ کافی است و می­توانند نمره بالا بگیرند، اما مدیریت زمان در ریدینگ از اهمیت بالایی برخوردار است و اکثر داوطلبین دغدغه کمبود زمان را دارند.

یکی از تکنیک های مدیریت زمان در ریدینگ تفکیک و دسته بندی کردن سوالات است، هر داوطلب عملکرد منحصر به فردی دارد، مثلا برای بسیاری از داوطلبین T/F/NG سوالات سختی است، درحالیکه برای بسیاری آسان است.

تفکیک سوالات از این جهت اهمیت دارد، که شما باید تقدم و تاخر پاسخگویی به سوالات را در جلسه آزمون مدیریت کنید، یعنی سعی کنید، سوالاتی که در ریدینگ بیشتر از یک دقیقه زمان شما را می­گیرند، در آخر جواب دهید، ابتدا سوالاتی را که برای شما راحت است و سریع تر می­توانید پاسخ دهید، را انتخاب کنید.

لیسنینگ

در بخش لیسنینگ، عموما زمان توسط فایل ضبط شده مدیریت می شود. یعنی شما باید مطابق دستورالعمل و زمان های تعریف شده هر بخش، به سوالات پاسخ دهید.

با این وجود، شما می توانید از فاصله هایی که بین چهار بخش وجود دارد، به بهترین نحو استفاده کنید. این فواصل طوری تعریف شده­اند، که شما بتوانید پیش از پخش شدن فایل صوتی به سراغ سوالات رفته و کلمات کلیدی را جدا نمایید، که پس از شروع تست بتوانید، با تسلط بیشتری موضوع را دنبال کنید.

رایتینگ

یکی از اصلی ترین و مهم ترین بخش هایی که به شدت به مدیریت زمان نیاز دارد، بخش رایتینگ می­باشد.

رایتینگ شامل دو تسک است، که در تسک 1 در مدت 20دقیقه باید حداقل 150 کلمه و در تسک 2 در مدت 40دقیقه حداقل 250 کلمه بنویسید.

خیلی از داوطلبین در مدت زمان مقرر یا به انتهای رایتینگ نمی­رسند و یا درصد خطاهای آنها به دلیل افزایش سرعت نوشتن بالا می رود.

برای مدیریت زمان در رایتینگ آیلتس باید ابتدا از موارد غیر ضروری مثل شمردن تعداد لغات اجتناب کنید. موضوع دوم درست به کار بردن لغات و گرامر در رایتینگ است، داوطلبین حجم وسیعی از لغات و گرامرها را آموزش می بینند­، اما نمی­توانند در جلسه آزمون به درستی از آنها استفاده کنند.

برای مدیریت زمان در رایتینگ کافیست، تمرین مستمر پیش از آزمون داشته باشید، سعی کنید هرروز رایتینگ را تمرین کنید و آن را به درستی تحصیح کنید.

برای رایتینگ خود یک ساختار مشخص تعیین کنید، بر فرض مثال در ابتدا یک مقدمه بنویسید، سپس سوالات در رابطه با موضوع مطرح کنید و در پاراگراف های بعدی به آن سوالات پاسخ دهید و در انتها جمع بندی و نتیجه گیری کنید.

با تمرین مستمر، به کار بردن درست لغات و گرامر را یاد می­گیرید، در نظر داشته باشید، که هرچه لغات و گرامرهای شما بهتر باشد، نمره بهتری می­گیرید.

مدیریت زمان اصول و تکنیک هایی دارد، که با یاد گرفتن آن می­توانید بهترین نمره را کسب کنید، اما در نظر داشته باشید، که یکی از مهم­ترین عوامل موثر در موفقیت آزمون آیلتس تمرین و تکرار مستمر تست­های استاندارد آزمون آیلتس است.

همچنین با شرکت در آزمون آزمایشی می­توانید، مدیریت زمان آزمون اصلی آیلتس را کنترل کنید.

موسسه پارسیان برگزارکننده، آزمون اصلی آیلتس، آزمون آزمایشی آیلتس و دوره­ها و ورکشاپ­های آمادگی آزمون آیلتس است.

در تمامی دوره ­ها و ورکشاپ­های موسسه پارسیان مدیریت زمان و تکنیک­های آن به داوطلبین آموزش داده می­شود.

در دوره های آمادگی آیلتس پارسیان خبری از مطالعه صدها منبع آیلتس نیست، یک جزوه به شما داده می­شود که شامل خلاصه صدها منبع آیلتس و تمام آنچه که برای آیلتس لازم است، می­باشد، همچنین تمرین و تکرار سوالات آزمون­های اخیر آیلتس از ویژگی های برجسته دوره ها می­باشد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱
عزیز جان در سایه تدابیر سازمان سنجش دیگه تو ایران برگزار نمیشه.بچه های مردم میرن ترکیه، ارمنستان یا دبی اونجا یاد می‌گیرند چطور مدیریت کنند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی