بازدید 2819

مسکو: غرب ما را مجبور به افزایش نیروهای نظامی کرد

سخنگوی کرملین گفت که افزایش نیروهای نظامی روسیه به ۱.۵ میلیون تن، از اقدامات غرب ناشی می‌شود، زیرا روسیه باید تحت هر شرایطی امنیت خود را تضمین کند.
کد خبر: ۱۱۶۰۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵ 17 January 2023


به گزارش تابناک، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پیشتر سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در دیدار با رهبران ارشد نظامی این کشور نحوه اجرای تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را برای افزایش نیروهای نظامی روسیه به ۱.۵ میلیون تن، بررسی کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: این از جنگی ناشی می‌شود که کشورهای غربی در آتش آن می‌دمند، یک جنگ نیابتی که هر دو مولفه شرکت غیرمستقیم در حملات و جنگ اقتصادی، مالی، حقوقی و غیره را دارد.

پسکوف همچنین درباره دیدار احتمالی سرگئی ناریشکین، رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه و ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) گفت: چنین گفت‌وگویی بی‌شک سودمند خواهد بود. نمی‌شود آن را در نظر نگرفت. اما هنوز درباره تاریخ دقیق آن چیزی نمی‌دانم.

کرملین همچنین از گفت‌وگوی تلفنی ولادیمیر پوتین با «سردار بردی‌محمدوف» همتای خود از ترکمنستان خبر داد.

در بیانیه کرملین آمده است: پوتین و بردی‌محمدوف گفت‌وگویی تلفنی داشتند که در آن ضمن تجلیل از سطح بالای همکاری استراتژیک میان دو کشور، درباره مسائل مشخص همکاری‌های عملی در حوزه انرژی گفت‌وگو کردند.

علاوه بر این، سخنگوی کرملین از اظهار نظر درباره اظهارات سرویس اطلاعاتی اوکراین مبنی بر اینکه پوتین دستور داده تا دونباس تا مارس ۲۰۲۳ کاملا تصرف شود، خوددرای کرد.

پیش‌تر سرویس‌های اطلاعاتی اوکراین مدعی شدند که پوتین به والری گراسیموف، فرمانده نیروهای روسیه در اوکراین دستور داده تا مارس ۲۰۲۳، منطقه دونباس را کاملا تصرف کند.

پسکوف در پاسخ به سوالی در این باره گفت: نمی‌توانم در این باره اظهار نظر کنم، قصدش را هم ندارم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل