بازدید 3520

ادامه مواضع مداخله جویانه انگلیس در امور داخلی ایران

وزیر خارجه انگلیس امروز هم به بهانه اعدام جاسوس ایرانی- انگلیسی (به اتهام افساد فی الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی ایران) به ادامه موضع گیری مداخله جویانه علیه تهران پرداخت.
کد خبر: ۱۱۵۹۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۸ 17 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از شبکه تلویزیونی اِسکای نیوز، «جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس در واکنشی مداخله جویانه به اعدام علیرضا اکبری جاسوس ایرانی- انگلیسی که به اتهام افساد فی الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی ایران بامداد روز شنبه به دار مجازات آویخته شد، به ادامه موضع گیری علیه تهران پرداخت.

وزیر خارجه انگلیس در نشست پارلمان این کشور مدعی شد که تهران دائما از دشمنانش انتقاد می کند.

وی با نادیده گرفتن اتهامات برخی جاسوسان بازداشت شده از سوی تهران با ادعای «بازداشت سیاسی اتباع خارجی از سوی ایران» از ادامه تلاش لندن برای آزادی جاسوسان و برهم زنندگان امنیت مردم ایران سخن گفت.

«جیمز کلورلی» ادعای واهی و بدون مدرک و سند لندن در ارتباط با ارسال تسلیحات از سوی تهران برای مسکو را اینگونه تکرار کرد: رژیم بیرون از مرزهایش صدها پهپاد مسلح را در اختیار روسیه قرار داده تا برای کشتار غیرنظامیان در اوکراین مورد استفاده قرار گیرند!

این مقام لندن ادعا کرد: در خاورمیانه (غرب آسیا)، ایران با حمایت از شبه‌ نظامیان افراطی به خونریزی و تخریب ادامه می‌ دهد!

«کلورلی» درباره فعالیت های هسته ای صلح آمیز ایران نیز مدعی شد: توسعه مدام برنامه هسته‌ ای ایران صلح و امنیت بین‌ المللی و همه نظام منع اشاعه در جهان را تهدید می‌ کند.

کلورلی اضافه کرد: فقط در ۳ ماه گذشته، انگلیس ۵ بسته جداگانه تحریمی علیه ایران اعمال کرده و امروز ما تحریم‌ هایی مربوط به ۳۰۰ نهاد و فرد ایرانی را اجرا کردیم.

این مقام انگلیس که نمی توانست خشمش را از اعدام جاسوس خود در ایران مخفی کند، ادعا کرد: شاعد اقدامات انتقام گیرانه تهران هستیم. تهران از آسیب دیدن جایگاه بین المللی خود می هراسد!

«جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس پیشتر هم در این باره اعلام کرده بود: برای انجام رایزنی‌ های بیشتر پس از اعدام علی رضا اکبری، سفیر خود را به طور موقت از ایران خارج می‌کنیم. پاسخ ما به ایران محدود به امروز نخواهد بود و در حال بررسی اقدامات بیشتر هستیم!

مرکز رسانه‌ای قوه قضائیه شنبه هفته جاری اعلام کرد که حکم علیرضا اکبری دارای تابعیت مضاعف ایرانی- انگلیسی که به اتهام افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق جاسوسی برای دستگاه اطلاعاتی دولت انگلیس در ازای دریافت دستمزد به مبالغ ۱.۸۰۵.۰۰۰ یورو، ۲۶۵.۰۰۰ پوند انگلیس و ۵۰.۰۰۰ دلار آمریکا به مجازات اعدام محکوم شده بود، اجرا شد.

یاوه‌ گویی کلورلی در حالی است که علیرضا اکبری، مدتی قبل در پی جاسوسی علیه کشور دستگیر شد و پس از تشکیل پرونده قضائی برای وی و صدور کیفرخواست، پرونده به دادگاه ارجاع و جلسات رسیدگی با حضور وکیل متهم برگزار شد و بر اساس مستندات «متقن» موجود در پرونده این فرد به جرم جاسوسی برای انگلیس به اعدام محکوم شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر