بازدید 3313

محاکمه مأمور پلیس پس از شلیک مرگبار

کد خبر: ۱۱۵۹۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۴ 12 January 2023

مأمور پلیس که متهم است در جریان بازداشت یک متهم با شلیک گلوله باعث مرگ وی شده در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد.

به گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده از زمستان سال ۹۹ در جریان یک تعقیب و گریز میان مأموران پلیس با یک متهم به سرقت آغاز شد.

مأموران پلیس منطقه نعمت‌آباد در حال گشت بودند که به یک خودروی پراید مظنون شدند. پس از استعلام پلاک خودرو مشخص شد که خودرو سرقتی است به همین خاطر از راننده خواستند تا خودرو را متوقف کند که راننده بدون توجه به دستور پلیس تلاش کرد تا با حرکت به عقب از دست مأموران بگریزد که در نهایت به خودروی پلیس برخورد کرد و متهم بازهم برای فرار اقدام به حرکت خودرو به سمت جلو کرد و در آن لحظه که متوجه شده بودند مرد جوان قصد تسلیم شدن ندارد با استفاده از قانون به کارگیری سلاح 3 تیر هوایی شلیک کردند و پس از آن هم لاستیک عقب خودرو را هدف گرفتند که چون در جریان تعقیب و گریز بودند یکی از گلوله‌ها به متهم خورد و خودروی او متوقف شد.

مأموران بلافاصله متهم را به بیمارستان منتقل کردند اما ساعاتی بعد به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان تسلیم مرگ شد.

با مرگ وی اولیای دم، از مأمور پلیس شکایت کردند و مأموری که به او شلیک کرده بود به عنوان متهم به قتل عمد بازداشت شد و مورد بازجویی قرار گرفت.

با تکمیل تحقیقات و اظهارات متهم و همین‌طور گزارش پزشکی قانونی پرونده تکمیل و برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در ابتدای جلسه پدر و مادر قربانی به عنوان اولیای دم درخواست قصاص کردند.

پس از آن مأمور پلیس به جایگاه رفت و در توضیح ماجرا گفت: من و همکارم در حال گشتزنی در منطقه نعمت‌آباد بودیم که به یک خودرو مظنون شدیم و پس از استعلام پلاک خودرو فهمیدیم خودرو سرقتی است. ما قصد داشتیم خودرو را بازرسی کنیم که قربانی به محض دیدن ما بسرعت به داخل خودرو رفت تا فرار کند.

از آنجایی که خودروی ما از پشت مسیرش را مسدود کرده بود او با دنده عقب به ماشین پلیس کوبید و قصد داشت تا به هرصورتی که شده فرار کند. من چند بار به او دستور توقف دادم و وقتی دیدم توجهی نمی‌کند 3 تیر هوایی شلیک کردم که او بازهم توجه نکرد و در نهایت خواستم لاستیک خودرو را هدف قرار دهم که چون خودرو در حرکت بود به خودش خورد و مجروح شد. من نمی‌خواستم او را بکشم فقط می‌خواستم خودرو ر را متوقف کنم.پس از اظهارات متهم و وکیل او قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل