بازدید 33199
با تحولات منطقه و جهان

واکنش انگلیس به صدور حکم اعدام برای علیرضا اکبری/ انتصاب سفیر جمهوری آذربایجان در اسرائیل/ هشدار یک نهاد انگلیسی درباره «تروریستی» اعلام کردن سپاه / سفر هیأت بلندپایه اقتصادی ایران به امارات

واکنش انگلیس به صدور حکم اعدام برای علیرضا اکبری، انتصاب سفیر جمهوری آذربایجان در اسرائیل، هشدار یک نهاد انگلیسی درباره «تروریستی» اعلام کردن سپاه، سفر هیأت بلندپایه اقتصادی ایران به امارات و گفت وگوی عربستان سعودی و فرانسه درباره سوریه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۵۹۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳ 12 January 2023

واکنش انگلیس به صدور حکم اعدام برای علیرضا اکبری/ انتصاب سفیر جمهوری آذربایجان در اسرائیل/ هشدار یک نهاد انگلیسی درباره «تروریستی» اعلام کردن سپاه/ سفر هیأت بلندپایه اقتصادی ایران به امارات

بین الملل تابناک: واکنش انگلیس به صدور حکم اعدام برای علیرضا اکبری، انتصاب سفیر جمهوری آذربایجان در اسرائیل، هشدار یک نهاد انگلیسی درباره «تروریستی» اعلام کردن سپاه، سفر هیأت بلندپایه اقتصادی ایران به امارات و گفت وگوی عربستان سعودی و فرانسه درباره سوریه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

واکنش انگلیس به صدور حکم اعدام برای علیرضا اکبری

وزارت خارجه انگلیس به بیانیه وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی که از صدور حکم اعدام برای علیرضا اکبری خبر داده واکنش نشان داد.

روزنامه دیلی‌تلگراف به نقل از یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس نوشت: «ما از خانواده آقای اکبری حمایت می‌کنیم و بارها پرونده او را با مسئولان ایرانی مطرح کرده‌ایم. اولویت ما آزادی سریع اوست و بر درخواست خودمان برای دسترسی فوری کنسولی تأکید کرده‌ایم.»

بیشتر بخوانید

دقایقی پس از این بیانیه، جیمز کلورلی، وزیر خارجه انگلیس هم گفت: «ایران باید اعدام علیرضا اکبری، شهروند انگلیسی-ایرانی را متوقف کرده و فورا او را آزاد کند.»

وزارت اطلاعات روز چهارشنبه در اطلاعیه‌ای درباره صدور حکم اعدام برای علیرضا اکبری اعلام کرده بود وی اطلاعات مهم کشور را کاملا آگاهانه در اختیار سرویس جاسوسی دشمن قرار می‌داده است.

واکنش انگلیس به صدور حکم اعدام برای علیرضا اکبری/ انتصاب سفیر جمهوری آذربایجان در اسرائیل/ هشدار یک نهاد انگلیسی درباره «تروریستی» اعلام کردن سپاه/ سفر هیأت بلندپایه اقتصادی ایران به امارات

همچنین وزارت اطلاعات اعلام کرده است: علیرضا اکبری یکی از مهم‌ترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس بوده است که به جرم افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق انتقال اطلاعات به اعدام محکوم شد.

به گزارش مرکز رسانه، قوه قضاییه هم گفته علیرضا اکبری، مدتی قبل در پی جاسوسی علیه کشور دستگیر شد؛ بنابراین پس از تشکیل پرونده قضایی برای متهم و صدور کیفرخواست، پرونده به دادگاه ارجاع و جلسات رسیدگی با حضور وکیل متهم برگزار و براساس مستندات متقن موجود در پرونده، این فرد به جرم جاسوسی برای انگلیس به اعدام محکوم شد.

در پی اعتراض متهم و فرجام‌خواهی وی، پرونده مجددا در دیوان عالی کشور بررسی شد و دیوان عالی کشور ضمن رد فرجام‌خواهی، دادنامه اولیه را ابرام و حکم اعدام اکبری را تأیید کرد.

اطلاعیه وزارت اطلاعات در مورد علیرضا اکبری و جزئیات اقدامات صورت گرفته در شناسایی و دستگیری وی به شرح زیر است:

به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند، یکی از مهمترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس خبیث در مراکز حساس و راهبردی کشور توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و پس از طی فرآیندی طولانی و چند لایه در حوزه‌های ضد اطلاعاتی، فنی و عملیات فریب دستگیر شد.

جاسوس شناسایی شده به نام علیرضا اکبری دارای دسترسی‌هایی به برخی دستگاه‌های حساس کشور بود و در همان حد نیز اطلاعات مکتسبه را کاملا آگاهانه و به دفعات متعدد در اختیار سرویس جاسوسی دشمن قرار داده بود.

این جاسوس در جریان اخذ ویزا از سفارت انگلیس در تهران توسط مأمورین اطلاعاتی مستقر در آن سفارت، نشان شده و مورد مصاحبه قرار می‌گیرد. سپس در خلال سفرهای شخصی خود به اروپا، به استخدام تمام‌عیار سازمان جاسوسی انگلستان در می‌آید. علیرضا اکبری با توجه به اهمیت موقعیت و دسترسی‌هایش به یک جاسوس کلیدی برای سرویس اس آی اس (SIS) تبدیل می‌شود که همزمان توسط چندین افسر برجسته میز ایران تخلیه اطلاعاتی و هدایت می‌شد.

انتصاب سفیر جمهوری آذربایجان در اسرائیل

 روز (چهارشنبه)، «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان، رسما «مختار محمد اوغلو محمدوف» را به عنوان اولین سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار این کشور در اراضی اشغالی تعیین کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری آذربایجان (آذرتاج)، علی‌اف مطابق با بند پانزدهم از ماده یکصدونهم قانون اساسی جمهوری‌ آذربایجان، محمدوف را سفیر باکو در تل‌آویو تعیین کرده است.

روزنامه عبری «یدیعوت آحارانوت» پیش از این خبر داده بود که جمهوری آذربایجان، «مختار ممدوف» معاون وزیر آموزش خود را به عنوان سفیر در تل آویو به مقامات این رژیم معرفی کرده است.

واکنش انگلیس به صدور حکم اعدام برای علیرضا اکبری/ انتصاب سفیر جمهوری آذربایجان در اسرائیل/ هشدار یک نهاد انگلیسی درباره «تروریستی» اعلام کردن سپاه/ سفر هیأت بلندپایه اقتصادی ایران به امارات

پیش از این، «مختار ممدوف»، مسئول پیشبرد طرح‌های مشترک با رژیم صهیونیستی در حوزه آموزش و فناوری بود. باکو و تل‌آویو از سال ۱۹۹۲ روابط خود را آغاز کرده‌اند و این نخستین باری است که جمهوری آذربایجان توسعه روابط دو جانبه را در عالی‌ترین سطح یعنی تبادل سفرا انجام می‌دهد.

پارلمان جمهوری آذربایجان در ۲۷ آبان ماه با افتتاح سفارت در تل آویو موافقت و الهام علی‌اف نیز آن را تأیید کرد. «یائیر لاپید» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی نیز با استقبال از این تصمیم پارلمان باکو، گفته بود جمهوری آذربایجان «شریک مهم» این رژیم و یکی از بزرگترین مکان‌های استقرار یهودیان در کشورهای مسلمان است.

هشدار یک نهاد انگلیسی درباره «تروریستی» اعلام کردن سپاه

یک نهاد نظارتی هشدار داده، اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به عنوان «سازمان تروریستی»، تعریف بریتانیا از تروریسم را بی‌ثبات می‌کند و نیروهای نظامی متحدان بین‌المللی لندن را در محدوده قانون تروریسم قرار می‌دهد.

در ادامه اقدامات خصمانه و ضد ایرانی دولت انگلیس، روزنامه ایندیپندنت گزارش داده، لندن در حال بررسی ممنوعیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تحت قوانین مربوط به تروریسم است که قبلاً هرگز علیه یک نهاد دولتی استفاده نکرده است.

طبق این گزارش، نگرانی‌های عملی درباره تاثیر این ممنوعیت وجود دارد که طیف وسیعی از جرایم مرتبط از جمله دعوت به حمایت و نمایش، انتشار یا اشتراک آنلاین پرچم‌ها و نمادهای سپاه را ایجاد می‌کند.

«جاناتان هال کِی‌سی» رئیس سازمان دولتی «بازبین مستقل قوانین تروریسم» هشدار داد، اعلام رسمی سپاه به عنوان گروه تروریستی عواقب گسترده‌ای خواهد داشت.

در گزارشی که به رویت ایندیپندنت رسیده، آمده است: ممنوع کردن یک نهاد دولتی تحت قانون تروریسم ۲۰۰۰ فاصله گرفتن از سیاست بدون تغییر و چند دهه‌ای بریتانیاست و تعریف تروریسم که تا امروز کاربردی و موثر بوده را زیر سوال می‌برد. اگر بتوان نیروهای دولتی را با تروریسم مرتبط کرد، باید به این که چطور تعریف تروریسم در خصوص سایر نیروهای دولتی اعمال می‌شود، به قیمت خطر بر هم خوردن معنای ثابت تروریسم در قوانین داخلی پرداخته شود.

او هشدار داد که اگر سوئلا براورمن، وزیر کشور بریتانیا سپاه پاسداران را ممنوع کند، «منطق این خواهد بود که همه نیروهای دولتی از جمله نیروهای متحدان باید در برخی مواقع یا همیشه با تروریسم مرتبط شوند.

این که شبه‌نظامیان و افرادی که دولت را از طریق خشونت سرنگون می‌کنند، تروریست بدانیم، یک چیز است؛ اما به کار بردن واژه تروریست برای نهادهای دولتی که مرسوم است از انحصار برای استفاده مشروع از خشونت برخوردارند، کاملاً متفاوت است.»

به نوشته این گزارش، زمانی که آمریکا سپاه را در سال ۲۰۱۹ «سازمان تروریستی» اعلام کرد، مدعی شد، استفاده رژیم ایران از تروریسم به عنوان ابزار حکومت‌داری، آن را اساساً از هر دولت دیگری متمایز می‌کند؛ اما به گفته هال، تعریف قانونی بریتانیا از تروریسم هیچ تمایزی قائل نیست. به گزارش این دیده‌بان، «مباحث مبنی بر این که سپاه پاسداران به طور ویژه شرور است یا برنامه اقدام آن به طور خاص مضر است، مبنایی تحت قانون تروریسم ندارد.»

یک سخنگوی دولت انگلیس در خصوص قصد دولت انگلیس گفت: در حالی که دولت فهرست سازمان‌های ممنوع را تحت بررسی قرار می‌دهد، در این خصوص که آیا ممنوعیت سازمانی خاص در نظر گرفته شده، اظهارنظر نمی‌کنیم.

سفر هیأت بلندپایه اقتصادی ایران به امارات

هیأت اعزامی جمهوری اسلامی ایران به ریاست مهدی صفری، معاون وزیر خارجه روز (چهارشنبه) ۲۱ دی ماه نشست مشترکی را با بخش‌های مختلف اقتصادی و سرمایه گذاری امارات عربی متحده به ریاست معاون اقتصادی وزارت خارجه امارات برگزار کرد.

هیأت اقتصادی ایران شامل مسئولانی از بخش مختلف نفت، گاز، پتروشیمی، حمل و نقل هوایی، ریلی و دریایی مناطق آزاد و گردشگری است. در جریان نشست مشترک، روند همکاری‌های موجود بین دو کشور بررسی و بر راه‌های توسعه همه جانبه همکاری در جهت افزایش مبادلات تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری بین دو کشور تاکید شد.

واکنش انگلیس به صدور حکم اعدام برای علیرضا اکبری/ انتصاب سفیر جمهوری آذربایجان در اسرائیل/ هشدار یک نهاد انگلیسی درباره «تروریستی» اعلام کردن سپاه/ سفر هیأت بلندپایه اقتصادی ایران به امارات

در این نشست اقتصادی تیم‌های تخصصی دو کشور دوجانبه در خصوص موضوعات مربوط به حمل و نقل، ترانزیت کالا، کریدور شمال - جنوب، حمل و نقل ترکیبی، نفت، گاز و پتروشیمی گفت‌و‌گو کردند.

شایان ذکر است این اولین نشست مشترک بین مسئولان بلندپایه دو کشور در همه زمینه‌ها طی سال‌های گذشته است.

گفت وگوی عربستان سعودی و فرانسه درباره سوریه

منابع خبری گزارش دادند، سفیر فرانسه در سوریه در سفر به عربستان سعودی با وزیر مشاور در امور خارجه این کشور دیدار و درباره آخرین تحولات سوریه گفت وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، «بریژیت کورمی» سفیر فرانسه در سوریه با «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی در ریاض دیدار و گفت‌ وگو کرد.

واکنش انگلیس به صدور حکم اعدام برای علیرضا اکبری/ انتصاب سفیر جمهوری آذربایجان در اسرائیل/ هشدار یک نهاد انگلیسی درباره «تروریستی» اعلام کردن سپاه/ سفر هیأت بلندپایه اقتصادی ایران به امارات

بر اساس این گزارش، دو طرف در این دیدار آخرین تحولات سوریه و منطقه و تحرکات بین‌المللی در این خصوص را بررسی کردند.

این گزارش می‌افزاید، کورمی و الجبیر همچنین درباره روابط پاریس و ریاض و موضوعات دارای اهتمام مشترک به بحث و تبادل نظر پرداختند. جزئیات بیشتری از این گفت وگو گزارش نشده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۳
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۵۵
عربستان سعودی در حال مذاکره با هیات های عالی سیاسی و اقتصادی و تجاری و نظامی اروپا و آمریکا است

اینجا هم مدیران سیاسی و اقتصادی و دیپلماتیک ما در حال مذاکره با سوریه و ونزوئلا و بلاروس و سنت وینسنت هستند..‌‌‌‌‌.........


..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
درود به فهمت درود به شرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
رتبه پاسپورت ایران در جهان در سال 2023:

از آخر در رده شانزدهم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
عربستان با چین هم مذاکره و قرارداد بست همون چین که هر روز مرگ نثارش می کنید و داد و بیداد که چرا
ایران با چین قرارداد ۲۰ ساله امضا می کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
چهار مهندس ایرانی که برای ارزیابی فنی خط آهن خواف- هرات وارد استان هرات شده و در مسیر بازگشت در میان برف گیر افتاده بودند با یک فروند بالگرد وزارت دفاع طالبان نجات داده شدند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
وقتی برای غربی ها سیاست اولویت دارد بر حقوق بشر و حتی تجارت نتیجه ويرانی جهان است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
وقتی فرانسه صادرات اگزوز به ایران را ممنوع می کند جیبوتی شرف دارد به همه دولت های غربی.
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
افسوس که شماها تعبیر گاو شیرده برای دولت یاغی و وهابی بن سلمان را هنوز درک نکردید.پول نفت یکجای باید هزینه و برگردد کجا بهتر از حامیان عربستان این افسوس و حسرت دارد
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
ایران قدرت اول منطقه رو با عربستان عقب مانده مقایسه می کنی
برای کشور دوست و برادر جمهوری آذربایجان بهترین ها را آرزو می کنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
ارزوی یک اسراییلی از همه جا رانده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
دوست و برادر؟ نظرت در مورد اقداماتی که ضد امنیت ملی ایران و تاریخ ایران و تمامیت ارضی ایران توسط عده ای در باکو انجام میشه چیه؟ اگر در اون موارد با اونا هم نظری و امنیت ملی ایران در این موارد برات مهم نیست این نظرت هم پشیزی ارزش نداره
یکی از نکاتی که یادآوری آن لازم می‌باشد و نباید فراموش شود نقش شهید حاج قاسم در تقویت توان پهپادی و موشکی ایران است. برای این کار نیاز به وارد کردن قطعاتی از خارج بود که سردار سلیمانی بدون هیچ ترس و واهمه‌ای پا پیش گذاشت و با پشتیبانی ایشان این قطعات را از خارج خریدیم و وارد کردیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
پس در ساخت تجهیزات نظامی هم مثل صنایع خودرو وابستگی شدید به خارج داریم
مگر قرار نبود امارات به جهت برقراری رابطه با رژیم اشغال گر فلسطین تنبیه شود و پشیمان گردد چی،شد پس؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
خوب دارند تنبیه هشون می کنند
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
بچه جون فهمش برای تو سخته تو قهو ه تو بخور و کامنت بگذار
آزادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
در مورد سوریه نظر بده نه ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
جواب سوال شما این است که اگر اینبار بخواهیم سر بسر امارات بگذاریم، با اسراییل طرفیم بنابراین تنها چاره این است که نرمش مفتضحانه داده باشیم.
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
ناشناس14:07تو هم ساندیس ات را بنوش
آمریکا در پروژه جنگ ترکیبی علیه ایران طی یک اقدام نمایشی کشورمان را از عضویت کمیته حقوق زنان سازمان ملل خط زد تا در اذهان جهانی القا کند وضعیت زنان در ایران بغرنج است ولی در همین ایام شاهدیم عربستان با حمایت آمریکا و انگلیس به عضویت همین کمیسیون درمی‌آید‌، عربستانی که تمام دنیا شاهد ظلم این کشور به زنان بوده تا حدی که زنان عربستانی از حقوق ساده اولیه مثل حق رانندگی محروم بوده‌اند. این برخورد دوگانه آمریکا ثابت می‌کند آمریکایی‌ها از سازمان ملل و کمیسیون‌های آن به عنوان ابزاری برای مقابله با کشورهای مخالف خود استفاده می‌کنند و دلشان برای حقوق بشر نسوخته است.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
مثل اینکه از تغییر و تحولات جدید عربستان در خصوص زنان خبر ندارید!!
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
یاد اخبار 20.30 افتادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
احسنت ، موندم اینهایی که منفی دادن فازشون چی بوده ؟ حمایت از آمریکا، و عربستان !!! عربستانی که رسما زنان رو با افتحار در میدانهای شهرش گردن میزنه ، 80 نفر رو که نوجوانهای زیر 18 سال هم بینشون بوده فقط به جرم شیعه بودن گردن میزنه ! البته از مشتی غرب گدا بیشتر از این هم انتظار نمیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
چرا خبر داریم ترویج فحشا و تقلید از فرهنگ فاضلابی غرب برای ممد اره که پس از اسلایس کردن خاشقچی آبروئی براش نموند چاره جز شل کردن سر کیسه و زیر پا گذاشتن تمام قوانین عرفی و شرعی وهابیهای سعودی و پول ریختن تو حلقوم آمریکا و اروپا و خریدن آدما برای ماستمالی اره کشی !
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
تو که از احوال گاو شیرده خبر داری بگو.
بنیاد هریتیج که یک بنیاد مطالعاتی آمریکایی است در گزارشی انتقادی نسبت به رفتار دولت بایدن در قبال ایران با اذعان به شکست دیپلماسی هسته‌ای دولت فعلی آمریکا اعلام کرده آشوب‌های ایران نتیجه‌ای نداده است.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
در ایران می گفتند هدف معترضین بی حجابی است!! اگر این باشد که به هدف خود رسیده اند!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
به قیمت دلار و حجاب اختیاری و موج تحریم های بین المللی و تغییر رفتار چین دقت کن مشخصه نتیجه داده
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
بگذار یک کم هوا گرم بشه بی تاثیرش را درک می کنی ضمن ورزشگاههای خالی از تماشگر پیامی ندارند
رئیس‌جمهور اوکراین با 40 میلیارد دلار از آمریکا به کشورش برگشت در حالی که تلفات مردم یخ‌زده در آمریکا طی چند روز اخیر به صد نفر رسید! دولت آمریکا مالیات مردمش را به جای مقابله با بلایای طبیعی، در جنگ اوکراین هزینه می‌کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
بله عوضش گاز و نفت امریکا جایگزژن گاز و نفت روسیه و ایران شده
سهند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
حاجی جان چرا متوجه نیستی اونها هر کار کنن خوبه ما هم هر کار کنیم بده !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
تمام مردم دنیا آرزو دارن تو اون کشور یخ زده زندگی کنند. به بچه های مسئولین نگاه کن
ترانزیت موضوع مهمی در کشور است ترانزیت باعث ارزآوری در کشور می شود
ما انواع ترانزیت ها را در کشور داریم که نادیده گرفته شده اند
ترانزیت ارتباطات / ترانیزیت حمل و نقل / ترانزیت کالا / ترانزیت گردشگری / ترانزیت هوایی / ...
امارات در زمینه ترانزیت کالا خوب عمل کرده است اما در کشور ما بخاطر تفکر اشتباه در موضوع قاچاق کالا و خوداتکایی از ظرفیت ترنزیت کالا بهره نبرده ایم
مثلا اگر سیاست مداران ما در موضوع خودرو انحصار گرایی را کنار می گذاشتند ایران می توانست بعنوان بارانداز کالاهای خارجی برای کشورهای همسایه بخصوص شمالی مطرح شود
امارات با وجود اینکه یک کشور کوچک مطرح است اما توانسته است از تجارت ترانزیت کالا بخصوص در زمینه خودرو و گوشی و لوازم کامپیوتری بهره ببرد
اعدام برای ما فایده ای ندارد اگر جاسوس است باید در طی فعالیت جلوی کار او گرفته می شد . الان با توجه به وضعیت کشور در معامله با غرب می توان از او استفاده کرد.
صنعت نفت و پالایش مهم و همواره بعنوان سیاست های پرهیز از خام فروشی مطرح است
اما در عمل عقب ماندگی قابل توجهی در این زمینه وجود دارد
کشورهایی مثل چین و هند و کره جنوبی که همواره وارد کننده نفت هستند ظرفیت های پالایشی آنها با فاصله زیادی از ما بیشتر است و متاسفانه کشور ما با وجود منابع نفتی در صنایع پالایشی عقب تر از آنها است
وقتی به سهم های بورسی پالایشگاهی نگاه کنیم می بینیم که با وجود سوددهی بالا اما استقبال کمتری از آنها می شود و در کف ارزش ها هستند
و در مقابل سهام هایی مثل خودرو با وجود ضرردهی برای سهامدارانش و سودهای منفی اگر در اوج هم نباشند اما رشد تصاعدی دارند
این موضوع نشان می دهد که روند رشد و توسعه و سیاست های حمایتی دولت در مورد پالایش کند و بی خاصیت است و عواقب آن کاهش ظرفیت ارزی حاصل از محصولات نفتی و بحران کاهش سوخت و بحران بنزین در داخل است که آلارم آن بصدا درآمده است

آمریکا و چین در راس پالایش نفت خام هستند و هند و کره جنوبی و عربستان و روسیه و ... پس از آن قرار دارند و ایران با ۸ پالایشگاه موجود در کشور که هر کدام در حد متوسط ۳۰۰ بشکه در روز است در چند سال آینده حتی نمی تواند نیازهای داخل خود را تامین کند
متاسفانه سیاست خرید نفت خام بر اساس فوب خلیج فارس و فروش آن هم نتوانسته است رونقی را در این صنعت ایجاد کند و مشخص نیست که آیا ارزهای دستوری و نیمایی عامل کندی آنها است و یا اشکالات دیگری در این موضوع وجود دارد و چرا پالایشی ها با وجود واگزاری سهام آنها به مردم دولتی و ناکارآمد هستند و آیا دست های مافیایی و منفعت طلب پشت آنها است؟
مردم آذربایجان باید علیه سفیر اسرائیل و سفیر انگلیس تظاهرات نمایند و از عربستان اسم جام خلیج عربی را درست کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
امر‌ دیگه ای‌ باشه‌
به نظر من اوضاع پیچیده وعجیب دنیا خبرازیک پیچ تاریخی
سخت می دهد احتمال ظهورامام زمان بسیار نزدیک است
با سلام واحترام به ملت شریف ونجیب ایران
سئوال اول اینجاست که چه طور یک مقام عالی وزارت دفاع تابعیت انگلیس گرفته ؟چرا گرفته ؟
آیا قانونی داریم که مقام دفاعی نباید می گرفت؟
اگر مسئولین امنیتی کشورمان به این راحتی بتوانند تابعیت کشور دیگری را بگیرند یقینا ما اطلاعات محرمانه نخواهیم داشت چون با این رویکرد بعد از مدتی فقط 50درصد مثلا وزارت دفاع مال ما خواهد بود و50درصد مال دیگران !
نکته دوم اینکه روباه پیر انگلیس به هیچ کشوری رحم نکرده وهمواره بر پایه حفظ منافع ملی خودش پیروز میدان بوده است .
نکته بعدی ما به عنوان شهروند عادی نمی توانیم نظر بدهیم .مصلحت وتصمیم با قوه محترم قضاییه است واقعا اگر جاسوسی اکبری ویا هر فرد دیگری ثابت شود باید اشد مجازات شود . اجساد این جور افراد نباید در خاک پاک کشورمان دفن شود.برای اینکه دوست نداریم بیش از این به ملت مظلوم ایران ظلم شود .
اگر نصف جمعیت اروپا از سرما تلف شوند حاضر نیستند از ما انرژی بخرند چون ما را رقیب خودشان می دانند.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
همین الان دارن از روسیه نفت و گاز میخرن
معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی چجوری دو تابعیتی هست؟ خودشون توو رفاه و آسایش زندگی میکنن ولی مردم باید توو تحریم و نداری و حسرت و بدبختی باشن.
چندش آورتر از غربگدا و انسان های فاسدی که دنبال آزادی جنسی هستن واقعا هیچ کسی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
تو دنبال محرومیت جنسی هستی؟
جاسوس انگلیس را باید چند بار اعدام کرد تا دیگر کسی جرات نکند برای این روباه پیر مکار کار کند
من به عنوان یک ایرانی کاملا متعصب یعنی همین الان که این مطلب خدمت هموطنانم می نگارم اگراعلام بکنن برای خاک کشورم مثل ۸سال جنگ خواهم جان بدهم برای کشورم اما از آنجایی که مسولان بی کفایت مون وظایفشان رابدرستی انجام نمیدهند وهیچ چیزی سره جاش نیست و عملی زشت انجام میگیرد ما شناخت هستیم مسولان ما اغلب دوتابیتی هستن شما نمتوانی متمعن باشی اما کسانی که درهرشرایط اسرارمنافع ملی مارا به هرکشور دیگرمیفروشن باید تردبشون برای همیشه
لطفا درخصوص سوزاندن مازوت ونقش ان در الودگی هوای شهرها،یک گزارش تهیه کنید.برای مردم خیلی مهم است.دارند باجان مردم،بازی میکنند.
متحدان بین‌المللی لندن ???????
پس کجا بودند که همان اول کار این جاسوس را دستگیر کنند؟!
با سلام خدمت سربازان گمنام امام زمان و قوه قضائیه مقتدر با تمام شجاعت خائنین کشور رو به سزای اعمال ننگین شون برسانید انگلیس و آمریکا و اسرائیل و نوچ های شان کی باشن که برای ما خط نشان بکشند
با سلام دوستان توجه کنند اکثر کشورها به فکر امور خود هستند با هر ترفند ورابطه در راستای اهداف خویش گام بر میدارند که در پی ان رفاه اسایش واسه ملتشان هست کشور ما چی با ......‌‌‌‌‌‌‌باعث ضرر وخسران شده وبطوریکه بنده حقوق بگیر اگر خداراقبول دارید چند ماه گوشت یا خوراک مفیدی واسه فرزندانم نتوانستم تهیه کنم والا هر پدری که جای من بودش ارزوی مرگ واسه خودش میکرد ولی دولتمردان ما انگار نه انگار اصلا مارا به حال خود رها کردند با سه فرزند دم بخت من بای چه کنم اما وقتی اوضاع احوال سایر ملتهای همسایه را میبینیم افسوس میخوریم والا خانوادها دیگر از امکانات رفاهی گذشته وفراموش کردند رفاه واسایش یعنی چه خودرو منزل البسه لوکس که نه با کیفیت معمولی یعنی چه این توقع باهمت دولتمردان ما به سطح اینکه نان خشک تخم مرغ ماست بدست اوریم تنزل دادند وقتی میدانیم رتبه ده درسطح دنیا بابت سرمایه داریم و این قدر سختی گرسنگی برهنگی را برای خود واطرافیان میبینیم از غصه میترکد
تا وقتی جاسوس ها در رده های بالا هستند و با دشمنان همکاری دارند
مشکلات کشور پابرجاست
باید بطور کلی پاکسازی در تمام کشور انجام بگیرد
ارتباط وانسجام مردم،روحانیت ونطامیان باعث یاء س ونامیدی دشمن میشود .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر