بازدید 26484
سخنگوی صمت اعلام کرد

نحوه کشف قیمت خودرو‌های وارداتی و محاسبه تعرفه‌/ مدل قیمت‌گذاری خودرو‌های چینی تغییر می‌کند

به طور مثال قیمت یک خودروی چینی خودروسازهای خصوصی در کشور همسایه ۵۰۰ میلیون تومان ارزان‌تر از قیمت آن در کشور ماست؛ در این حوزه در آینده نزدیک اقدامی صورت خواهد گرفت تا فرمول تعیین قیمت خودروهایی با این شرایط، کنترل شود تا این‌ها دیگر نتوانند از یک سطحی، قیمت را افزایش دهند.
کد خبر: ۱۱۵۷۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷ 04 January 2023

 

به گزارش تابناک اقتصادی، امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت در یک گفت‌وگویی تلویزیونی، پیرامون نحوه کشف قیمت خودروهای وارداتی و محاسبه تعرفه‌ها، گفت: همانطور که بارها اعلام شده، خودروهای وارداتی در بورس کالا عرضه خواهند شد. این خودروها در چند رده قیمتی قرار است وارد شوند. کمترین تعرفه از حقوق ورودی مربوط به خودروهای در رده قیمتی زیر ۱۰ هزار یوروست. حقوق گمرکی برای همه خودروها چهار درصد ثابت است (چه خودروهای زیر ۱۰ هزار یورو و چه خودروهایی که سقف قیمتی ۲۰ هزار یورو را دارد)؛ اما سود بازرگانی متغیر است. کمترین میزان را خودروهای زیر ۱۰ هزار یورو خواهند داشت؛ مثلا برای یک خودروی ۸۰۰۰ یورویی، ۱۰ درصد حقوق ورودی است، ۱۰ تا ۱۵ درصد سود بازرگان است که وارد می‌کنند و باقی بسته به این است که چقدر رقابت روی تابلو بخورد تا کشف قیمت شود.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در پاسخ به این که با این اعداد و به‌ ویژه اینکه می‌گویید "چقدر رقابت روی تابلوی بورس کالا اتفاق بیفتد"، خودروهای وارداتی، قابل دسترس برای عموم مردم خواهد بود، تصریح کرد: این سؤال سختی است؛ شرایط عموم مردم از چند جهت متفاوت شده است. متأسفانه در یک دهه اخیر،  قدرت خرید مرد بواقع آسیب دیده است. این نکته را هم باید در نظر گرفت که چهار سال هیچ خودرویی به کشور وارد نشد، فلذا وجود یک هیجان که بخواهد بر این رقابت تا حدودی دامن بزند و قیمت را بالا ببرد، طبیعی است.

این مقام مسئول در وزارت صمت ادامه داد: اما اگر خودروهای با قیمت ۸۰۰۰ یورویی، قیمت بالایی پیدا کند، قطعاً بر روی کل بازار اثر کاهنده خواهد داشت؛ بدین معنا که (البته این پیش‌بینی بنده است که ممکن است نادرست هم باشد، چون عرضه‌ها زیاد است،) خودروی ۸۰۰۰ یورویی را به هر شکلی حساب کنیم، باید حدود ۵۰۰ میلیون تومان در بیاید، اما چنانچه بیشتر هم به دلایلی که اشاره شد، شود، این روی قیمت سایر خودروها اثر کاهنده خودش را خواهد گذاشت. با فرض وضع موجود، فضای بازار خودرو خیلی آرام و کاهنده ـ چه برای خودروهای وارداتی و چه برای خودروهای ساخت داخل ـ خواهد شد و بازار را به سمت پایین سوق می‌دهد.

قالیباف تاکید کرد: به هر حال زمانی که چهار سال محصولی عرضه نشود، واکنش متقاضیان را باید در انواع حالت‌ها پیش بینی کرد. بخشی این است که رقابت بسیاری شکل گیرد و یک بخش هم این است که در حقیقت این اتفاق نیفتد؛ مثلا زمانی که خودروی داخلی همچون ۲۰۷ عرضه می‌شود، گاه تا ۱۲۰ درصد هم دیده می‌شود که رقابت بر سر آن صورت می‌گیرد؛ بالعکس هایما که عرضه می‌شود، ۹ درصد نسبت به قیمت پایه که وارد تابلو می‌شود رقابت می‌خورد. هر دو خودرو هم متعلق به ایران‌خودروست. بنابراین باید شرایط را بررسی کرد تا دقیق‌تر بتوان پیرامون آن صحبت کرد. این موضوع برای خودروهای وارداتی هم صدق می‌کند.

سخنگوی وزارت صمت در ادامه تصریح کرد: خودروساز هیچ نفعی در رقابت، ایجاد هیجان بر روی تابلو و افزایش رقابت و افزایش قیمت ندارد. در مورد عرضه خودرو در بورس کالا بایستی دو مقطع را از هم جدا کنیم؛ در مقطع اول وزارت صمت تقریباً هیچ نظارتی نداشت و شرایطی را اعمال نمی‌کرد که نتیجه این شد، خودروی شاسی‌بلندی که قیمت آن یک میلیارد تومان بود، به یکباره از دو میلیارد تومان هم فراتر رفت. به دنبال این موضوع، وزارت صمت دستور کاری با هماهنگی بورس کالا ارائه کرد که یک کف عرضه وجود داشته باشد تا همگنی در عرضه باشد؛ به طور مثال اگر ۲۰۷ عرضه می‌شود، همگی سفید باشند یا ویژگی فنی همه مشابه باشد که قیمت‌های مختلف کشف نشود.

وی افزود: برای خودروهای پرتیراژ این کف عرضه ۲۰۰۰ دستگاه و برای خودروهای کم تیراژ ۵۰۰ دستگاه تعریف شده است. بورس کالا به عنوان یک مرحله گذر از عدم تعادل عرضه و تقاضا به مرحله تعادل عرضه و تقاضا انتخاب کردیم تا رانت نصیب عده‌ای خاص نشود.

مشاور وزیر صمت در ادامه ضمن تاکید بر اینکه طی سال جاری در حوزه افزایش تولید اتفاقات خوبی افتاده است، اظهار کرد:  بارزترین آن در آذرماه امسال رخ داد که آمار تولید از ۱۲۷ هزار دستگاه خودرو (خودروسازان بزرگ دولتی و خودروسازهای خصوصی) فراتر رفت و رکورد تولید ماهانه خودروها طی پنج ساله گذشته را شکست. این روند ادامه‌دار خواهد بود و پیش بینی ما این است که ظرف شش ماه آینده، حدود ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید و ۲۰۰ هزار دستگاه هم وارد شود؛ بنابراین، در مجموع یک میلیون خودرو عرضه و وارد بازار خواهد شد. این حجم از عرضه خودرو، قطعاً بازار را اشباع خواهد کرد و می‌تواند تاثیر مثبتی بر قیمت‌ها داشته باشد.

قالیباف پیرامون التهابات اخیر بازار خودرو نیز اظهار کرد: بازار خودرو در سال جاری برای حدود شش ماه دارای قیمت‌های ثابت و حتی کاهنده بود؛ اما زمانی که عوامل بیرون از صنعت خودرو و وزارت صمت مثل رها شدن نرخ ارز، قیمت‌ها و بازار هم متلاطم شد. متاسفانه در خودرو، به محض تلاطم ارزی، تقاضاهای سرمایه‌ای شکل می‌گیرد. حتی اگر تقاضای مصرفی هم باشد، شخص اگر برای سه ماه آینده برنامه‌ریزی کرده بود که خودرو بخرد، در این شرایط، خرید خود را جلو می‌اندازد. در حقیقت فشار تقاضا برای مقطعی کوتاه افزایش پیدا می‌کند؛ مجموعه این تقاضاهای ناخواسته در بازار باعث می‌شود، قیمت تغییر کند و همانطور که دیده شد، با پایین آمدن نرخ ارز، قیمت خودرو هم پایین آمد.

ارائه فرمول قیمتی برای کنترل قیمت خودروهای مونتاژی به زودی

سخنگوی وزارت صمت با بیان اینکه تنها راهکار این است که آنقدر عرضه را افزایش دهیم تا آن خاصیت تقاضاهای سرمایه‌ای در مورد خودرو شکل نگیرد، گفت: کاری که از ما برمی آید افزایش تولید است و واقعاً هیچ ابزار دیگری جز افزایش تولید و عرضه نداریم. از سوی دیگر ابزارهایی برای کنترل بازار وجود دارد. این ابزار در یک بستر ثبات اقتصادی طبعاً بهتر جواب می‌دهد. به طور مثال قیمت یک خودروی چینی خودروسازهای خصوصی در کشور همسایه به طور مثال ۵۰۰ میلیون تومان ارزان‌تر از قیمت آن در کشور ماست. در این حوزه در آینده نزدیک اقدامی صورت خواهد گرفت تا فرمول تعیین قیمت خودروهایی با این شرایط، کنترل شود تا این‌ها دیگر نتوانند از یک سطحی، قیمت را افزایش دهند.

مشاور وزیر صمت در ادامه در رابطه با فاصله قیمتی کارخانه تا بازار خودروها، تصریح کرد: قیمت کارخانه‌ای محصولات ایران‌خودرو و سایپا طی یک سال گذشته هیچ تغییری نکرده است.

 وی در پاسخ به اینکه برنامه وزارت صمت برای کاهش قیمت کارخانه تا بازار چیست و متولی کم کردن این فاصله چه نهادی است، تصریح کرد: متولی حفظ ارزش پول بانک مرکزی است. طبق گزارش مرکز آمار از تورم تولید، برای صنعت خودروسازی در فصل تابستان دو درصد بوده است؛ یعنی ما توانسته‌ایم زنجیره تأمین خودرو را با فرض دو درصد تورم ماهانه کنترل کنیم. این‌ها مواردی است که وزارت صمت باید روی آن تمرکز کند. موضوع مرتبط با سیاست‌های کلان و متغیرهای کلان اقتصادی است و قابل انکار هم نیست و همه نیز می‌دانند این‌ها به دست وزارت صمت نیست.

قالیباف در پاسخ به تحقق وعده مهر ماه سال گذشته وزیر صمت مبنی بر کنترل بازار خودرو طی یک سال گفت: دولت در تلاش برای کنترل تورم است. پیش‌بینی بنده این است که حدودا در اواخر بهار سال آینده و اوایل تابستان، عرضه در بازار خودرو افزایش پیدا خواهد کرد. همانطور که گفته شد، یک میلیون دستگاه خودرو قطعاً بازار را اشباع خواهد کرد، چون با توجه به اینکه نیاز کشور به لحاظ خودرو یک و نیم میلیون دستگاه است و یک میلیون رقمی است که طی یک سال باید عرضه شود؛ بنابراین با عرضه طی شش ماه، به کنترل بازار کمک خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۵۷
چی توو این مملکت قیمتش کم شده که خودرو دومیش باشه؟ مگه شما که خودتون بزرگترین دلال هستین میذارین ماشین با قیمت مناسب دست مردم برسه؟ توو بورس برای یه ۲۰۷ که توو همه دنیا از رده خارج شده قیمت پایه رو ۲۸۰ تومن تعیین میکنین بعد با دلال بازی قیمت تمام شده حدود ۶۰۰ میلیون میشه اون وقت چجوری یه خودروی مدل روز رو ۸۰۰ میلیون میخواین بفروشین؟
پاسخ ها
عبادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
بورس کالا فقط یه شعبده بازی توسط دولت و خودروسازها بود تا حساسیت ها را راجع به افزایش بی ضابطه و رساندن قیمت کارخانه به بازار از بین ببرن و همین توهین ها به شعور مردم !است که وضعیت کشور را به اینجا رسانده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
چرا باید خودرو های چینی که در ایران مونتاژ میشوند

به ۴ تا ۵ برابر قیمت فروش در دوبی به مردم فلکزده

ایرانی بفروشند ؟ و اجحاف کنند ؟؟

آیا مگر فروشنده در دوبی سود نکرده است ؟

چرا باید اینقدر به مردم فلکزده اجحاف بشود ؟

مگر میشود قبول کرد که خودرو های چینی فیدیلیتی و

دیگنیتی و هایما و هاوال و لاماری وووو ساخته چین

که در دوبی ۵۰۰ یا ۶۰۰ میلیون تومان قسطی هستند

را در ایران ۲ میلیارد تومان به مردم فلکزده میفروشند؟

این سودهای ۴۰۰ و ۵۰۰ درصدی به جیب چه کسانی

می رود ؟؟؟؟؟؟؟؟

پس نقش دولت و مجلس اسلامی !!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟

چیست و کجاست و چطورست ؟؟؟؟

اینها درد و خطا و اشکال و ظلم بزرگ است و به کجا و

چطور میتوان اعتراض کرد ؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
در کجای دنیا!!!!!خودرو تو بورس عرضه میشه؟؟؟؟؟حضرت عباسی خجالت هم خوب چیزیه!
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
من فک نمیکنم ماشینی مثل اسپورتیج زیر سه و نیم دست مصرف کننده برسه. یا مثلا سراتو زیر سه تومن نیست. وقتی لاماری شده دو و چهارصد و ملتم راضی هستن و میخرن، غیر ممکنه اسپورتیج زیر سه و نیم و ببینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
بوووووووووورس


ارزدیجیتال


جووووون آدمیزاد


و........
واردات خودرو باید کاملا آزاد و بدون سقف و با قیمت جهانی + سود معقول باشد ولی اگر واردات محدود و قیمتها دلبخواهی و تعرفه های گمرک کمرشکن باشد این در واقع ایجاد یک رانت دیگر برای عده ای است و هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه مشکلها را بیشتر هم خواهد کرد و خود به یک منبع فساد منجر خواهد گردید
پاسخ ها
ايرانى
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
حتى كشورى مانند امريكا براى اتومبيل هاى وارداتى تعرفه اعمال ميكند تا از صنايع داخلى خود حمايت كند. انوقت شما ميفرماييد واردات كاملا ازاد و به قيمت جهانى. اينگونه پيشنهادات احساسى بمعنى نابودى صنايع داخلى اعم از خودرو وتوليدات ديگر ميباشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
پاسخ به در ظاهر ایرانی
تعرفه حد و حدود و مرز داره نه به شکل ایران. خودرو بیش از 10 برابر قیمت جهانی!!!
در ایران مردم گروگان خودروسازها هستن
تورج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
جناب ۱۸.۱.بله تعرفه همه جا هست .حقوق گمرکی هم هست ولی مشخصه و به عدد ثابت .که ما هم داریم خوبشم داریم . ولی تعداد معدودی ماشین وارد کردن و به بالاترین قیمت فروختن معنی دیگری داره و یعنی نمی‌خوام قیمت ماشین واقعی بشه .شما بفرمایید وقتی سازنده سودشو گرفته دولت هم حقوق گمرکی و عوارضش رو گرفته وارد کننده هم سودش رو برده اختلاف قیمت ماله کیه ؟
منظورش اینه باید فرمول رو عوض کر د تا بیشتر سود کنن...سر کاری هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
دیگر بیشتر از سود ۴۰۰ و ۵۰۰ درصدی که دارند بر روی

خودروهای چینی مونتاژی مثلا شاسی بلند میبرند را

ببرند ؟؟؟؟

آیا اینها ظلم و ستم و تجاوز به حقوق حقه مردم نیست؟؟
همش حرف و شعاره مرور زمان نشان خواهد داد که باز این مصرف کننده بدبخته که باید چند برابر قیمت کارخونه خرید کنه
این قالیباف دو ماهه داره همین حرفا ی تکراری رو میزنه
خود این آدم منتقد خودروسازا بود تو دولت قبل
حالا شده طرفدار خودروساز
مشنی حرف تکراری و بیهوده
خروجی هم مشخصه که هیچ نفعی برتی مردم نداره مخلص کلام اینکه
این دولت هم به سان دولت های قبلی عملا به بن بست رسیده
میشه از چین خونه هم بیارید مردیم از مستجری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
همون ماشین که آوردند مگه ماشین دار شدیم؟ که بخوان خونه بیارن همون خونه رو هم میزارن بورس کالا باید چند برابر تو مزایده بخریم
چرا کف تعداد خودرو در هر عرضه رو 2000 تا گذاشتید؟ چرا 10 هزارتا نگذاشتید؟
دلیلش کاملا مشخصه اگر تعداد عرضه بره بالا دیگه حالت حراج و ولع رقابتی وجود نداره(چون تعداد عرضه بیشتر از تقاضا خواهد شد)
از لحاظ آماری اگر تعداد متقاضی یک جنس چند برابر تعداد موجود این جنس باشه، قطعا بازار سیاه برای اون ایجاد میشه.
خودروسازها برای ایجاد چنین بازار سیاهی، چون قدرت افزایش تقاضا رو نداشتند، از اهرم کاهش شدید عرضه در این چند سال استفاده کردنند تا قیمت خودروهاشون رو تو بازار آزاد بکشن بالا و با توجیه افزایش قیمت بازار، قیمت های خودشون رو ببرند بالا
نمونه بارزش هم حذف خودروهای پر تیراز و مقرون به صرفه برای تولید، از جمله پراید و 405 بود (مشکل ایمنی هم بهانه ای بود که با پلیس هماهنگ کردند تا سیاست چماق و هویج رو اجرا کنند، قطعا ایمنی کوییک و ساینا و رانا، بیشتر از پراید و 405 نیست)
لفظ کشف قیمت از همه جالب تره تا حالا تو هیچ کشوری همچین اصطلاحی رو در مورد یک جنس معمولی شنیده بودین ، خوب قیمت یک جنس رو کارخانه تعیین می‌کنه بعد یه سود متعارف و دیگر هزینه‌های مشخص مثل گمرک و حمل و ... تا قیمتی که به دست مصرف کننده می‌رسه معلوم میشه ، حضرات با سواد کشف قیمت در مورد اجناس قاچاق توسط قاچاقچیان انجام می‌شه ، اونا یه جنس رو به قیمتی که بازار کشش داره می‌فروشن ، کاری که الان شماها دارین انجام می‌دین
پاسخ ها
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
میدونی کششششششف قیمت چقد سخته باید کلی زحمت بکشن ...تا بفهمن خودرو ۱۰ هزار دلاری رو چقد میشه تو ایران گرونتر فروخت
رانت فرزین با دلار ۲۸=تورم شدید در کشور
جناب قالیباف بنظر شما چند درصد مردم توانایی و دانش کافی برای خرید خودرو از بورس کالا را دارند این کار باعث رانت برای عده‌ای شد که با اجاره کارت ملی مردم خودرو بخرند و گرانتر بفروشند و باعث شد خودرو سازان زیانهای انباشته خود را جبران کنند در کل با فروش خودرو در بورس کالا به زبان مصرف کننده واقعی و قشر ضعیف جامعه شد.
کشف قیمت احتمالا به این صورت است که میزان کسری بودجه دولت مشخص شده و این عددبه تعداد خودرو های وارداتی تقسیم می شود . به این صورت قیمت خودرو وارداتی کشف می شود !
چین الان بهترین خودروسازی جهان رو داره خود پولدارهای آمریکا چینی سوار میشن کسی دیگه آشغال آلمانی سوار نمیشه. ماشین آمریکایی هم از اول به درد نمیخورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
حالت خوبه؟!
به یک روانپزشک مراجعه کن سریع
با این کار همان دلال و دولت یودش میبرند.کشع قیمت زمانی صحیح است که عرضه زیاد باشد عرضه را قطره چکانی کرده اید معلومه که هر کس پولش بیشتر است برنده میشود . با این کار مردم متوسط و پایین تر هیچ وقت نمی توانند صاحب خودرو شوند.جوری می گوید کشف قیمت مثل اینکه بازار اشباع شده . واقعا کلاه که میزارید سر مردم حداقل آنها را کودن فرض نکنید با این اظهار نظرها.کسری بودجه را با این کار از جیب مردم جبران کردید دیگه نمک را نپاشید رو زخم مردم.
کیوون جون اجازه بده خودمون وارد کنیم یه هزینه معقول هم به گمرگ بدیم. یا نفری یک دستگاه خودرو از گمرگ بگیریم با هزینه گمرکی معقول. چقدر پول زور وگیرید!
فرمول ساده است بگذارید برایتان بگویم خودرو زیر یک میلیارد محصولات داخلی بین یک الی دو میلیارد محصولات چینی و بالای دو میلیارد خودروی وارداتی حالا کدام آدم عاقل خودروی ۲۰ هزار دلاری رو هفتاد هزار دلار میخره حتما تو ایران هست زیاد هم هست
مردم عادی تو قرعه کشی لااقل یه امیدی داشتن ممکنه برنده بشن و ماشین گیرشون بیاد الان فیلم بورس پیش آوردن تا مردم عادی بفهمن تو فروش و واردات هم مافیای خودرو همه کاره است!
بورس روش جدید تیغ زدن مردم
من فکر میکنم منطور از کشف قیمت اینه که مردم تا کجا میتونن گرون بخرن!!
شما گوجه رو هم تو یه کشور نیست و کم کنی و یه صندوقشو بزاری تو بورس تا صندوقی ۱۰۰ میلیون هم خرید فروش میشه
همه اش وعده و وعید الکی است خودشون هم میدونند چطور قیمت رو کنترل بکنند ولی چون دلال باری درمیارند با کم کردن عدضه قیمت را بالا میبرند.از موقعی که تصمیم گرفتند خودرو را در بورس عرضه بکنند قیمتها ۵۰ درصد افزایش پیدا کرد.یعنی اینو اگد پیش بینی نکرده بودند نباید در اون وزارتخانه بنشینند
در کنار همه این حرفهای ضدو نقیض به همه یاد آوری میشود که حدود چند هفته پیش آقای منطقی مدیر عامل پیشین ایران خودرو در مصاحبه با سایت های خبری اعلام نمود خود رو های وارداتی با قیمتی حدود 200 تا 300 میلیون تومتن به دست مشتری خواهد رسید !!!!
هرجور تغییر بدهند،به نفع مردم نیست!!

تغییر همیشه به نفع اصحاب قدرت و ثروت است ،یا مافیای خودرو یا کاسبان تحریم.

مردم دیگر انگار درسیستم اجرائی حامی ندارند.
هزار نوع کارشناسی برای خودشون میکنند تا بالاخره یه جوری سر مردم کلاه بزارند.بابا چشم نخورید.خودتونو کشتید.یک کلام واردات خودرو نو ودست دوم رو ازاد کنید.خودتون ومردمو راحت کنید
اخه مگه میشه خودرو که قیمتت ساختش از ریشه تا شیشه معلومه بعد ببرن تو بورس که یه عده دلال دولتی نشستن و ولوم قیمت رو زیاد میکنن .قیمت خودرو رو تائین کنن.؟اقا اجازه نمیدید که هر نفر با یه کارت ملی وبا شرایط بره یه ماشین بیاره . خودرو وارد کردن خوب قیمت بزارید وبفروشید.
وزارت صمت خیلی بلده اول خودرو های هیوندا و کیا و امثال اینا رو کنترل کنه که قیمت‌های نجومی ۳،۴ میلیارد دارند. معلومه اونا خیلی سود بیشتری براشون داره که سراغشون نمیرن
كشف قيمت در بازاري كه كاسبان تحريم نبص بازار را در دست دارند واقعا مسخره است
من چندسال است می خواهم خودروام راتعویض کنم ولی نتوانستم . شانسی هم برنده نشدم .درآمدم هم به اندازه ای نیست که قیمت خودرو که در بازارسیاه است پرداخت کنم لطفا طوری قیمت گذاری کنید که اکثر مردم بتوانند باتوجه به درآمدشان خرید کنند.
عرضه خودرو در بورس سفته بازی و رانت
چرا اجاره افزایش قیمت به خودرو ساز می دهید، چرا در سال چند بار افزایش میدان، بیچاره ملت
میگه خودروساز از ارائه خودرو در بورس سودی نمی‌بره! پس ماشین ۹۰۰ میلیونی رو ۲ میلیارد میفروشن کی این وسط سود میبره؟
سخنگوی محترم انتقال فناوری چی شد ؟
اگه تولید کم پس واردات زیاد کنید مشکل حل میشه دیدی حالا آقای قالی باف مافیا که میگن یعنی همین واردات کم تولید کم و قطره چگانی و بازار سیاه یادت باش مردن تمام کمک‌های وزارت صمت و خودرو سازان رو بلدن برو خودتو سیاه کن
خداوکیلی این فروش خودرو در بورس کالا رو متوقف کنید این نوع فروش یعنی تشویق گران‌فروشی و بدبختی مصرف کننده چرا باید ما بریم بورس کالا ماشین رو به شکل مزایده با چند برابر قیمت بخریم کجای دنیا این مدل هست که شما الگو برداری کردید؟
َسلام من نمی دانم کشف قیمت چه روش قمار بازی بود که بوج د آوردند مثلا در اگر در ماه مبارک رمضان همه روزه داران را در محلی جمع کنی وتا دوازه نصف شب هم اجازه افطاری ندهی بعد بگی آقایان یک بطری آب ومقداری نان به بالاترین قیمت داده می شود معلوم است کسی که دارد قیمت خیلی بالا می دهد واگر بتواند بقیه را هم برای سود بیشتر می خرد واین همان فمار است
ارزانی خودرو فقط نخریدن ولسلام
ارزش یک خودرو در اقتصاد متعادل جهانی مشخص است. وقتی یک خودرو ۱۰ هزار دلاری را یک میلیارد تومان می فروشید (به هر دلیلی: تعرفه، مالیات، کشف قیمت واقعی در حراجی!! ...؛ اقتصاد به دلایل واهی شما اهمیتی نمی دهد) یعنی اینکه هر دلار معادل یکصدهزار تومان است. اقتصاد علم پیچیده ای نیست.
پس حسابداری صنعتی ، قیمت تمام شده و سود کجای ماجرا هستند
از دستگاههای نظارتی دولت خواهش میکنیم که بر قیمت گذاری خودرو توسط دولت نظارت کند و با متخلفین دولتی برخورد کند.
سلام
ایشون در کل مصاحبه یک جمله نگفتند که بشه از آن نتیجه گرفت
فقط جملات کلی و کلیشه ای تکرار می کنند
مثلا الان ازشون یکی بپرسه با چه فرمولی کرمان موتور داره قیمت گذاری میکنه؟
الان دلیل افزایش قیمت های کرمان موتور چیست؟
چرا بر افزایش قیمت های این خودرو ساز نظارت نمیشه؟
واردات خودرو خارجی صفر در اصل به دلیل فشار قشر بالا و مرفه و پرنفوذ جامعه بود که خودروی به روز جهانی سوار شوند .
"این ابزار در یک بستر ثبات اقتصادی طبعاً بهتر جواب می‌دهد. به طور مثال قیمت یک خودروی چینی خودروسازهای خصوصی در کشور همسایه به طور مثال ۵۰۰ میلیون تومان ارزان‌تر از قیمت آن در کشور ماست"

ديگه اعتراف از اين بالاتر كه ايشون تاييد كرده در عراق و افغانستان و سوريه ثبات اقتصادي هست ولي در ايران نيست
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
همین سه تا فقط همسایه ما هستن؟ امارات نیست؟
بورس هم فیلم شده برای سرکیسه کردن مردم. ازاول همه می دونستند ماشینهای وارداتی به قیمت مناسب به دست مردم نمی رسه. دلار کشیدند بالا تا قیمت ماشینهای داخلی بره بالا بعد ماشینهای وارداتی را گرون تحمیل کنند مردم بیچاره
چطور تا همین ده دوازده سال پیش انواع خودروهای خارجی از دم قسط و با قیمت مناسب به دست مردم میرسید؟ کشف قیمت یعنی چی؟ خودرویی که توسط خودروساز داخلی ساخته میشه هزینه تمام شده داره که سود هم بهش اضافه میشه و قیمت به دست میاد. کشف یعنی چی؟ مگه با بچه طرفین؟
عامل گرانی خودروی خارجی و داخلی، دولت و خودروسازهای داخلی هستند. افزایش دلار به کنار، وقتی با فشار خودروسازها جلوی واردات به نام حمایت از تولید داخل گرفته شد، نه تنها کیفیت خودروهای داخلی بالاتر نرفت، بلکه بدلیل عدم واردات، قیمت خودروهای داخلی هم بدون دلیل دائم در حال افزایشه و دولت و مجلس هم ظاهرا از این قضیه منتفع میشه که مطلقا هیچ کاری نمیکنه.
تازه این گوشه ای از بدبختی های این کشوره که آقایون مسئول ظاهراً تضمیم گرفتند نادیده بگیرند.
علی برکت الله برجام اکثر مشکلات مملکت را می تواند حل کند خودمان را زیاد اذیت نکنیم
این مسئولین بیان اینجا، اعتراضات مردم را رصد کنند و ببینند درد مردم چیه ، درد مردم گرانی و تورمه، درد مردم بی عدالتی و اجحافه، درد مردم ظلم و بی مروتیه، حرف مردم گرفتن حقشون از این آب و خاک و هواست.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست