بازدید 3859

دیدار وزیر خارجه ترکیه با رئیس جمهور آلمان

منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند، وزیر خارجه ترکیه با رئیس جمهور آلمان درباره سوریه و ناتو دیدار و گفت وگو کرده است.
کد خبر: ۱۱۵۷۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵ 02 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در حاشیه مراسم تحلیف «لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس جمهور جدید برزیل در این کشور با «فرانک والتر اشتاین مایر» رئیس جمهور آلمان دیدار و گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف درباره همکاری‌های مشترک و شرایط در سوریه و همچنین درباره موضوع گسترش ناتو بحث و گفت وگو کردند.

جزئیات بیشتری از این دیدار گزارش نشده است.

این گزارش می‌افزاید، وزیر خارجه ترکیه همچنین در برزیل با «یولیا سوریندنکو» معاون نخست وزیر اوکراین دیدار کرده است.

چاووش اوغلو در این دیدار درباره کمک‌های بشردوستانه ترکیه به اوکراین و توافق نامه غلات استانبول گفت وگو کرده است.

ترکیه، سازمان ملل، روسیه و اوکراین در ۲۲ جولای ۲۰۲۲ توافقنامه‌ای را در استانبول برای از سرگیری صادرات غلات و کود اوکراین و روسیه به دلیل جنگ دو کشور امضا کردند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی روسیه که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی